Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kanis187 - 08.12.2014, 14:35:05
-
Elikkäs auto on 940 b230ft+aw71L.
Vaihdoin tuossa öljyt ja sen jälkeen lämpimänä kun laittaa P asennosta D asentoon niin auto nytkäisee suht rankasti, kylmänä ei juurikaan heilahda vaihteen kytkiessä. Sama juttu tietty R laittaessa. Onko normaalia? Mietinpä vain.
-
onko oikea määrä öljyä?kuumana laajenee aikapaljon.
-
Mullaki nykäsee, mutta vikaa ku tutkittiin nii ei oo laatikossa vaan kardaanin ristikoissa+ perässä sen verran välystä, että ku vaihtaa D->R nii kardaanin ekapätkä liikahtaa hieman. Huomaa myös kun laatikko on P-llä ja käsijarrupäällä kardaania käsin pyöritellen.
-
Pitää vielä tarkasta öljyt toiseen kertaan. Perä öljyt vaihdoin myös samalla, voi olla siitäkin, kun tönköt vaihtui juokseviin. Jos ei se mitään vahingoita niin ei oikeastaan haittaakkaan. :p
Kiitos vastauksista.
-
No ei ainakaan omassa oo tässä 2v aikana mittään sen kummempaa aiheuttanu. ja tietääpähän kahtomattakii onko vaihe eteen vai taakse päin ku nytkähättää auto jompaan kumpaan suuntaan. :2funny:,
-
Samalla tavalla nykii täälläkin tuo AW kun laittaa pykälän silmään, ite pitänyt ihan normikäytöksenä tuota ??? Samalla tavalla teki myös dieselin ZF4HP22-laatikko, joskaan ei ihan noin voimakkaasti.
-
Elikkäs auto on 940 b230ft+aw71L.
Vaihdoin tuossa öljyt ja sen jälkeen lämpimänä kun laittaa P asennosta D asentoon niin auto nytkäisee suht rankasti, kylmänä ei juurikaan heilahda vaihteen kytkiessä. Sama juttu tietty R laittaessa. Onko normaalia? Mietinpä vain.
Pidän tuota normaalina AW:n käytöksenä.
Nykinyt on 200tkm ja toinenkin laatikko tekee saman kun vaihde kytkeytyy P->D Tai D->R joten pidän sitä ihan normaalina käytöksenä. Huolestuisin vasta sitten kun nykäisy muuttuu "pehmeäksi".
-
Pidän tuota normaalina AW:n käytöksenä.
Nykinyt on 200tkm ja toinenkin laatikko tekee saman kun vaihde kytkeytyy P->D Tai D->R joten pidän sitä ihan normaalina käytöksenä. Huolestuisin vasta sitten kun nykäisy muuttuu "pehmeäksi".
Joo ihan kylmänä se on "pehmeä". Tein tuon accu modin ja siinä sitten vaihtelin öljyt.
Oot muuten aika aktiivinen auttaja kiitos siitä. :D
-
No siis sen accumodin vuokshan se kopsauttaa kun kytket vaihdetta.
Helpottaa vähän kun ei tee ihan jousen mittasia niistä vaan jättää vaikka 1/4" joustoa.
Ilman tappeja tämmönen ei juuri nykäse, mutta tunteehan sen kun vaihde kytkeytyy.
-
Pitäisin tuota kans ihan ominaisuutena. Tämän ikäsissä laatikoissa tuo on täysin normaalia.
komppaan mikan käyttäjää, että huoli on sitten vasta jos ei mitään tapahdu kun kytkee vaihteen päälle, matalat öljynpaineet. Sama asia kun M46 laatikossa, ylivaihde toimii öljynpaineella ja jos sitä ei ole niin ylivaihde ei kytkeydy.
-
Öljynvaihto tehty huuhtelemalla tosi huolella, öljyä meni 12 ltr, ja silti pikkasen nykäsee niin kuin ennenkin. Kylmänä vaihtaa todella pehmeesti. Taitaa olla vaan ominaisuus että nytkäyttelee isommalle vaihtaessaan. Kaasulla kun ennakoi niin ei nyi kyllä yhtään.
-
Ei minulla kyllä, senverran tietty, että tietää vaihteen asennon. Hyvin pehmeästi tuo toimii kuitenkin, sillai että tietää suunnanvaihdot . Ostaessa tuo vähän potki, mutta nyt kun on säännöllistä käyttöä takana, niin hyvin sivistynyt on!