Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Juuso.T - 21.12.2014, 15:30:57
-
Mikähän mahtais olla volvossa vikana,kun lambda valo palaa,ja auto käy todella rikkaalla,yritin äsken vikakoodia lukea mutta tuli vain 3-1 eikä viimeistä ollenkaan :(,pystyykö noissa jotenkin itse rikkautta säätämään?,tekniikkahan on 2.3 ruiskulla
-
Mikähän mahtais olla volvossa vikana,kun lambda valo palaa,ja auto käy todella rikkaalla,yritin äsken vikakoodia lukea mutta tuli vain 3-1 eikä viimeistä ollenkaan :(,pystyykö noissa jotenkin itse rikkautta säätämään?,tekniikkahan on 2.3 ruiskulla
Ettei ois 2 jääny tuosta koodi sarjan alusta pois? Silloin viittaisi aika hyvin lambada vikaan.
Tämä on varmaan tuttu siulle? jos sattus olee apua siulle tai jollekkin muulle
http://www.lintsi.info/wx/volvo/LH_2.4/vikakoodit_lh2.4.htm (http://www.lintsi.info/wx/volvo/LH_2.4/vikakoodit_lh2.4.htm)
-
Ettei ois 2 jääny tuosta koodi sarjan alusta pois? Silloin viittaisi aika hyvin lambada vikaan.
Tämä on varmaan tuttu siulle? jos sattus olee apua siulle tai jollekkin muulle
http://www.lintsi.info/wx/volvo/LH_2.4/vikakoodit_lh2.4.htm (http://www.lintsi.info/wx/volvo/LH_2.4/vikakoodit_lh2.4.htm)
Voi olla sekin parhaani mukaan yritin tutkia,mutta kai se o lambadaa ruvettava vaihtamaan
-
Autossa on ilmeisesti,jossain pieni imuvuoto joka vetää lambadan aivan sekasi
-
Autossa on ilmeisesti,jossain pieni imuvuoto joka vetää lambadan aivan sekasi
Lambda vaihdettu sekä lämpötila-anturi,ei toimi.... :-\
Ja vikakoodia tulee
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
3-1-1 Nopeusanturin signaali puuttuu
1-3-3 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu
-
Lambda vaihdettu sekä lämpötila-anturi,ei toimi.... :-\
Ja vikakoodia tulee
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
3-1-1 Nopeusanturin signaali puuttuu
1-3-3 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu
Käytä noiden liittimiä auki, ecu myös ja laita puhdistusainetta, puhdista maadotukset imusarjalta, älä hukkaa liittimien tiivisteitä.
Bendix reginassa on map, muissa maf.
Sähköviasta kyse, ohjeet löytyy faq-osiosta.
E: sulaketaulu puhdistettu ja sulakkeita vaihdeltu?
-
Käytä noiden liittimiä auki, ecu myös ja laita puhdistusainetta, puhdista maadotukset imusarjalta, älä hukkaa liittimien tiivisteitä.
Bendix reginassa on map, muissa maf.
Sähköviasta kyse, ohjeet löytyy faq-osiosta.
E: sulaketaulu puhdistettu ja sulakkeita vaihdeltu?
Imusarjan ympäristö pitäs olla kaikki kohdallaa,kun purkasin sen ja etin imuvuotoja,katon nuo liitokset viellä läpi,menee leimaki umpeen keskiviikkona :-\
Aika hyvässä hapessa oli tiiviste
(http://pove.arkku.net/upload/uploads/10447315_10203309096232153_1294119849_n.jpg) (http://pove.arkku.net/upload/uploads/10887748_10203309102152301_2074806280_n.jpg)
-
Ilmamassamittari vaihtoon.
Jos lambda on rikki, käy auto rikkaalla. Jos imm, käy aivan törkeän rikkaalla.
Johto irti siitä niin joko käynti paranee tai ei tapahdu mitään. Tällöin imm on rikki.
-
Ilmamassamittari vaihtoon.
Jos lambda on rikki, käy auto rikkaalla. Jos imm, käy aivan törkeän rikkaalla.
Johto irti siitä niin joko käynti paranee tai ei tapahdu mitään. Tällöin imm on rikki.
Nonii nyt alkaa kuulostamaan oikeelta :hello:,pitää huomenna semmonen löytää jostain,biltema?.
-
Ei mielellään.
Käytetty alkuperäinen Bosch on parempi kuin uusi tarvike. Sama lambda-anturien kanssa. Bilteman lambda 5000km ja kaput.
Paras tietysti jos nuo boschilaiset uutena ostaisi.
-
Ei mielellään.
Käytetty alkuperäinen Bosch on parempi kuin uusi tarvike. Sama lambda-anturien kanssa. Bilteman lambda 5000km ja kaput.
Paras tietysti jos nuo uutena saisi ostettua.
Tottakai aina uutta ja boschilainen,joo lambda on boschilainen,ajattelin jos ois biltemasta suoraan hyllystä saanut,mutta pitää käydä huomenna sitten tilaamassa paikalliseen varaosa liikkeeseen.
-
Riihimäessä maksaa varaosaliikkeessä kyseinen massamittari vain 400 €uroa ja rapiat :o
-
Hyyyh.
Motonetistä aito bosch 269€ (+120€ pantti)
Ovat vissiin kunnostettuja boschilaisia jos kuvaa on uskominen. Minulla yksi sellainen oli ja toimi
-
Riihimäessä maksaa varaosaliikkeessä kyseinen massamittari vain 400 €uroa ja rapiat :o
Markkinapaikalla hinnat vaihdelleet 40-60e.
-
Hyyyh.
Motonetistä aito bosch 269€ (+120€ pantti)
Ovat vissiin kunnostettuja boschilaisia jos kuvaa on uskominen. Minulla yksi sellainen oli ja toimi
Markkinapaikalla hinnat vaihdelleet 40-60e.
Juuri semmosen motonetistä just hain,mites muuten kun oon nyt vaihtamassa tota kiinni,mutta kakkos ja kolmosnavan väli on 5.5Ω?,missä vika? vai uskallanko lyödä kiinni vaan?
-
Nyt toimii :hello:
-
Valo sytty tänään uudelleen >:(
-
mikä vikakoodi ja mitä lukuja se ilmamäärämittari nyt antaa ..
-
jos tps ei toimi ninku ei liikassakaan
-
mikä vikakoodi ja mitä lukuja se ilmamäärämittari nyt antaa ..
Vikakoodina tulee 3-1-1,nyt en oo mitannu mitä lukuja sielt tulee
-
Nopeusanturin signaali puuttuu. Onko muissa pistokkeissa koodeja?
-
Käytin akukenkää irti,ja taas toimii :o
-
no se akunkengän irroitus nollaa koodit. Vikaa se ei yleensä poista. Se varmaan syttyy vielä uudestaan ja silloin katso kaikkien pistokkeiden koodit.
-
no se akunkengän irroitus nollaa koodit. Vikaa se ei yleensä poista. Se varmaan syttyy vielä uudestaan ja silloin katso kaikkien pistokkeiden koodit.
Juu katon koodit kohta,pitää jarrut ilmata samalla,kävin heittää noin 100km lenkin,eikä syttyny ainakaa viellä uudestaa :)
-
Ens kerralla ku käy Mätänetissä nii investoi muutama kymppi Haynesin kirjaan.... ;) vinkki vitonen