Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: venum - 01.03.2015, 18:13:57
-
940ssä imm numerot ovat Bosch 272 08 3A, 0280 212 016 3 517 020.
240ssä imm numerot ovat Bosch 182 22 1A, 0280 212 016 3 517 020.
Sopiiko nämä keskenään vai onko eri arvot
-
Käy ristiin. Toi 016 loppuinen rivi on se jota tahdot bosch osien kanssa vertailla, lähes aina alkaa 0 280.
-
kiitos tiedosta.
-
Nostetaan aihetta:
Minkälaiset eroavaisuudet eri malleilla on?
760 turbo ja paikoillaan oli ..016 imm.
Tämä oli kuitenkin rikki ja vaihdoin tilalle ...019 mallin, muistaakseni.
Nyt näyttää että tyhjäkäynti jää aika korkealle, en ole yrittänyt ajaa vielä.
Voiko tuo immin vaihto vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Onko sillä muita vaikutuksia?
-
Nostetaan aihetta:
Minkälaiset eroavaisuudet eri malleilla on?
760 turbo ja paikoillaan oli ..016 imm.
Tämä oli kuitenkin rikki ja vaihdoin tilalle ...019 mallin, muistaakseni.
Nyt näyttää että tyhjäkäynti jää aika korkealle, en ole yrittänyt ajaa vielä.
Voiko tuo immin vaihto vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Onko sillä muita vaikutuksia?
Saabeista löytyy -013 -017(säätöpotikalla) -019
-013 eri sisäisellä vastuksella (1.3v vs 1.4v)
-017 ei käy (säätöpotikka, turhaan sekottaa lh 2.4)
-019 EHKÄ lähelle, mutta miksi taistella väärillä IMMuilla?
Ja kyllä, IMM vaikuttaa kaikkeen. Tärkein osa kyseisessä ruiskussa.
Ota sulake nro. 1 pois. (nollaa opitut arvot, jos rikkinäinen IMM niin oppinut väärin)
-
Tarvitsin vain pikaisesti jonkin IMM:in tilalle kun tyhjäkäynti oli..mielenkiintoinen. Nyppäsin immin johdon pois ja kas kummaa, sehän auttoi.
Tarkoitus onkin hommata alkuperäistä vastaava tilalle.
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
-
Eikö muissa systeemeissä kuin LH 2.4 pidä säätää Co-arvo kohdalleen immun vaihdon jälkeen? Voiko vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
-
Eikö muissa systeemeissä kuin LH 2.4 pidä säätää Co-arvo kohdalleen immun vaihdon jälkeen? Voiko vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Ei oikeastaan missään sähkö ruiskuissa säädetä mitään CO, vaan boksi itse säätää kaiken kohdalleen.
IMM laskee ilman ja YKK/pyörintänopeus anturi mittaa pyörintänopeutta, niillä saadaan seos kohdalleen. Hienosäätö tapahtuu lambdalla. LH vielä niin uudenaikainen että sopeutuu vähän kuluneisiin osiin (ei siis HX40 ja 1000cc suuttimet) ja muistaa karkeasti: "hetkinen tuossa se kävi laihalla ja lambda siitä huomautti, jotenka nostetaan siinä kohdassa vähän kakkua" :)
Pois lukien jotkut (vanhemmat) IMM missä ruuvinreikä mistä voi säätää tyhjäkäyntiseosta.
Mikä on kyllä omalla tavalla vähän typerää. Tämä taitaakin olla vain LH 2.2, tai katittomissa malleissa. Kuitenkin harvemman puoleisia?
Toisinsanoen IMM vaikuttaa aivan kaikkeen. Kyllä, jopa kylmäkäynnistyksestä lähtien (startatessa valitsee starttikarttaa) jne.
-
Minun omassa on LH2.2 ja siinä on juuri tuo säätö ilmamassamittarissa. :)
-
Minun omassa on LH2.2 ja siinä on juuri tuo säätö ilmamassamittarissa. :)
Sama homma. LH 2.2 ja CO-säätö ilmamassamittarissa.
-
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?
En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna. :)
-
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?
En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna. :)
A-nokalla tyhjäkäynti seilaa melkoisen paljon, joten ilmeisesti ei osaa oikein sopeutua tuolle nokalle.
-
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?
En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna. :)
Kyllä tuossa mun mielestä pitäisi olla "sopeutumia". Sehän on edeltävä versio tuosta 2.4:stä.
-
LH 2.2 ei taida olla mitään samaa komponenttia kuin 2.4. Ecut eri, immu eri, lämpöanturi eri, nakutusanturi eri... Puuttuu vikakoodien lukua jne jne.
Mutta tämä liity enään tähän IMM juttuun mitenkään. :)