Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ruusuja - 05.04.2015, 11:14:56
-
joku on varmasti täällä jo tehnyt tämän toimenpiteen niin kysytään. eli mulla tulee lähipäivinä laatikon irroitus 945:sta, uusi kytkin, ja samalla meinasin vaihtaa KAIKEN mitä sinne voi samalla vaihtaa/uusia. jos joku voisi ystävällisesti kertoa että mitä kaikkea tulee hommata. myöskin lootaan voisi vaihdella ne STEFAT mitä nyt lie SLERBAHUULI tarkoitti. saiskos näihin selvennystä?
Olemassa on:
-Kytkinpaketti (vakio)
-pottapyörä
-kampuran taka stefa
-
Onko painelaakeri paketissa? Jos ei niin hanki se.
Jos pottapyörän aiot sinne laittaa niin sinulla on siis pottapyörän kytkinpaketti?
Kaksoismassan paketti ei sovi ja sehän tuon ikäisessä on paikallaan.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49171.msg882066#msg882066
Nämä korvattiin samalla uusilla:
Vauhtipyörän pultit x 8
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE946379
Paineasetelman pultit x 6
http://www.varaosa.fi/ProductList.php?search=959220
Kampiakselin stefa
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE6842160
-
Onko painelaakeri paketissa? Jos ei niin hanki se.
Jos pottapyörän aiot sinne laittaa niin sinulla on siis pottapyörän kytkinpaketti?
Kaksoismassan paketti ei sovi ja sehän tuon ikäisessä on paikallaan.
hyvä pointti muuten... kiitos
-
Niin siis tarkoitin, että jos nyt tosiaan on tarkoitus huoltaa kaikki vaihdettava, niin kait siinä laatikossa kytkinakselin ja ulostuloakselin stefat on? Nehän vaihtaisi siinä samalla.
Omakohtaista kokemusta M90 remontista ei ole, mutta tuo tuli mieleen.
-
Niin siis tarkoitin, että jos nyt tosiaan on tarkoitus huoltaa kaikki vaihdettava, niin kait siinä laatikossa kytkinakselin ja ulostuloakselin stefat on? Nehän vaihtaisi siinä samalla.
Omakohtaista kokemusta M90 remontista ei ole, mutta tuo tuli mieleen.
no miksipä niitä ei huoltais kun sen ottaa irti anyway... no niitten stefojen numerot jo löytyykin to do listalta...
-
Kampiakselin stefa
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE6842160
Jos tosiaan maksaa tuon 34e, niin on sitten sinisellä vajaat 20e halvempi. :o
-
Tarvis tietoa että minkä Volvon tiedoilla kyselen turbon kytkintä omaani, eli omassani on kaksoismassa vauhtipyörä ja tilalle tulee pottapyörä ja Varaosaliikkeet eivät ymmärrä sitä. Tarjoaa vaan kaksoismassan kytkinpakettia
-
onko tämä oikea osatarve:
- pottapyörä (tulee siis kaksoismassan tilalle)
- deekun kytkinlevy
- asetelma (turbo <---1995 volvosta jossa ei ole vielä kaksoismassaa ja M90:stä)
- painelaakeri (turbosta jossa M90)
?????????????????????????
alkaa kohta ketuttaa kun kukaan ei osaa sanoa suoraan!
-
juuri tuollaiset osat tarvitset kuten itse jo listasitkin.
Lisäksi voit hieman joutua lisäämään prikkoja kytkinhaarukan pallon alle jotta saat haarukan fiksuun asentoon.
Tämä siksi että pottapyörä+asetelma on hieman matalampi kuin kaksoismassa+asetelma.
-
juuri tuollaiset osat tarvitset kuten itse jo listasitkin.
Lisäksi voit hieman joutua lisäämään prikkoja kytkinhaarukan pallon alle jotta saat haarukan fiksuun asentoon.
Tämä siksi että pottapyörä+asetelma on hieman matalampi kuin kaksoismassa+asetelma.
mikäkö on sille sitten se fiksu asento, vai meinaatko sillä että ei olisi yhtään rakoa siellä?
-
onko tämä oikea osatarve:
- pottapyörä (tulee siis kaksoismassan tilalle)
- deekun kytkinlevy
- asetelma (turbo <---1995 volvosta jossa ei ole vielä kaksoismassaa ja M90:stä)
- painelaakeri (turbosta jossa M90)
?????????????????????????
alkaa kohta ketuttaa kun kukaan ei osaa sanoa suoraan!
Visiin tuossa ihan kaikki tarvittava tieto ko. toimenpiteeseen http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0)
-
luuletko että en ole lukenut tuota!
-
mikäkö on sille sitten se fiksu asento, vai meinaatko sillä että ei olisi yhtään rakoa siellä?
Ei.... Vaan kuten tossa linkatussa jutussa laitettu, täytyyhän toi haarukka saada samaan etäisyyteen uuden asetelman kanssa kuin vanhan. Tai miten vaan, laita kiinni ja pura uudestaan kun kytkin ei irrota
-
Omassa toimi ainakin ihan ilman mitään kyhäyksiä:
-Pottapyörä
-(Pottapyörällisen) Turbon vakioasetelma joka oli autossa jo M46 vaihteiston kanssa.
-D24 vm. 95 jousitettu kytkinlevy (20 boorinen)
-Painelaakeri taisi jäädä vanhaa jos en ihan väärin muista.
Näillä kasasin omaan ex-ysiin 16v-turbovinomoottorin perään M90;n ja hienosti toimi.
-
Olenko ymmärtänyt oikein että jos tilaan tämän paketin sachs 3000696001 niin se on ihan bolt on paketti? On ilmeisesti deekun paketti
-
Olenko ymmärtänyt oikein että jos tilaan tämän paketin sachs 3000696001 niin se on ihan bolt on paketti? On ilmeisesti deekun paketti
Onhan se bolt-on paketti M90 ja deekun väliin.
-
Onhan se bolt-on paketti M90 ja deekun väliin.
[/quote
No mitä helvettiä? Miks joku tällä foorumilla sitten sanoo laittaneensa tuollaisen samanlaiseen kikkareeseen kuin minun?
-
No mitä helvettiä? Miks joku tällä foorumilla sitten sanoo laittaneensa tuollaisen samanlaiseen kikkareeseen kuin minun?
Riippuu nyt ihan siitä että mikä vauhtipyörä sulla siellä on. M46 vaihteistolliseen dieseliin ja bensaturboon on varaosanumeron perusteella sama kytkinpaketti. M90 laatikon kanssa vinokoneen levyhän on 240mm ja jousittamaton koska kaksoismassavauhtipyörä, dieselin taas 228mm ja jousitettu koska kova vauhtipyörä. Jotenkin tuntuu oudolta että eri halkaisijan levyille kävisi sama asetelma?
Edit: Äh, olis varmaan pitänyt lukea se ensimmäinen viesti. :facepalm: Pottapyörän ja M90:n kanssa vaan suoraan se deekun paketti, on sama asetelma kuin vanhemmissa bensaturboissa pottapyörällä.
-
Riippuu nyt ihan siitä että mikä vauhtipyörä sulla siellä on. M46 vaihteistolliseen dieseliin ja bensaturboon on varaosanumeron perusteella sama kytkinpaketti. M90 laatikon kanssa vinokoneen levyhän on 240mm ja jousittamaton koska kaksoismassavauhtipyörä, dieselin taas 228mm ja jousitettu koska kova vauhtipyörä. Jotenkin tuntuu oudolta että eri halkaisijan levyille kävisi sama asetelma?
Edit: Äh, olis varmaan pitänyt lukea se ensimmäinen viesti. :facepalm: Pottapyörän ja M90:n kanssa vaan suoraan se deekun paketti, on sama asetelma kuin vanhemmissa bensaturboissa pottapyörällä.
okei, ISO KIITOS....