Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: gonan - 15.05.2015, 18:10:09

Otsikko: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: gonan - 15.05.2015, 18:10:09
Tervehdys, olempa huomannut seuraavaa omassa mk3 08 2,4 v70 autom volvossani.
Eli kun ajelee pitempää matkaa ja cruise on päällä, hetkenpäästä autosta katoaa tehot, eli kulkee kyllä mutta tehot poistuu niin ettei pysty oikein ohittamaan lähteä... Ikäänkuin jokin vikatila tulisi päälle.
Mitään vikailmoitusta ei ajotietokone anna. No tämä vika poistuu itsestään kun auto on parkissa sammutettuna muutaman minuutin  ::) tämä ongelma ilmenee ainoastaan cruisea käytettäessä.
Tiedän että pitäs vissiin käydän luetuttamassa vikakoodit , mutta oletteko törmänneet vastaavaan ja mistä voisi lähteä vikaa etsimään..  :-\
Otsikko: Vs: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: jp_olli - 16.05.2015, 12:31:15
Vastasit jo vianhakua koskevaan kysymykseesi. Vikakoodit, livedata tarkistaa.
Otsikko: Vs: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: gonan - 21.05.2015, 22:41:57
käytinpä huollossa ja mitään vikakoodeja ei löytynyt   ::).... ideoita kenelläkään?
Otsikko: Vs: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: Jorma - 22.05.2015, 02:52:35
käytinpä huollossa ja mitään vikakoodeja ei löytynyt   ::).... ideoita kenelläkään?

Kävit siis sellaisessa paikassa jossa luetaan aidot Volvon vikakoodit? Eikä yhtään koodia päällä. Minun kokemukset on, että siellä on aina jotain, vaikkei itse asiaan liittyisi tai niistä mitään seuraakaan.
Otsikko: Vs: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: volvotdi - 22.05.2015, 08:28:29
Kävit siis sellaisessa paikassa jossa luetaan aidot Volvon vikakoodit? Eikä yhtään koodia päällä. Minun kokemukset on, että siellä on aina jotain, vaikkei itse asiaan liittyisi tai niistä mitään seuraakaan.

No ei siellä nyt "aina ole jotain" koodeja jos kunnossa oleva auto on. Tuon aloittajan autossa voi olla ja onkin varmasti vikaa, mutta vika on hyväksyttävissä rajoissa, esim. Lämpötila-anturi pakoputkessa saattaa näyttää liian kuumia arvoja, mutta ne arvot ovat mahdollisia, jolloin diagnostiikka ei luonnollisesti tätä huomioi. Käytös kuitenkin on väärä väärän tulkinnan johdosta. Eli livedataa seuraamalla noihin pääsee kiinni (jos tietää yhtään mitä arvoja mistäkin anturista kuuluu tulla milläkin hetkellä)
Otsikko: Vs: Tehot katoaa cruise päällä V70 MK3 2,4 D autom
Kirjoitti: Jorma - 28.05.2015, 11:49:49
No ei siellä nyt "aina ole jotain" koodeja jos kunnossa oleva auto on. Tuon aloittajan autossa voi olla ja onkin varmasti vikaa, mutta vika on hyväksyttävissä rajoissa, esim. Lämpötila-anturi pakoputkessa saattaa näyttää liian kuumia arvoja, mutta ne arvot ovat mahdollisia, jolloin diagnostiikka ei luonnollisesti tätä huomioi. Käytös kuitenkin on väärä väärän tulkinnan johdosta. Eli livedataa seuraamalla noihin pääsee kiinni (jos tietää yhtään mitä arvoja mistäkin anturista kuuluu tulla milläkin hetkellä)

OK, mikä on nykyään paras keino tuohon livedatan seuraamiseen? Siis kohtuuhintainen.

Luin aiemmin kavereiden vikakoodeja BRS:llä aika tiuhaan, eikä koskaan tullut vastaan autoa, ettei yhtään koodia olisi jäänyt muistiin. Katsoin tässä yhtä listaa, niin muistelen, että useammassakin autoissa oli kaikenlaisia "signal too low tai high" vaikka omistaja ei laitteessa ollut koskaan mitään vikaa huomannut. Esimerkkejä mm.

REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Relay, central locking. Signal too high
REM-6A01 Switch, central locking motor. Signal too high

CCM-0061 Rear demist, heated door mirrors. Signal too high
CCM-0061 Recirculation damper motor. Faulty signal
CCM-0061 Recirculation damper motor. Internal fault

CCM-0062 Left temperature damper motor. Faulty signal
CCM-0062 Left temperature damper motor. Internal fault
CCM-0062 Rear demist, heated door mirrors. Signal too low

CCM-0063 Request AC, ECC, MCC. Signal too low
CCM-0063 Right temperature damper motor. Faulty signal
CCM-0063 Right temperature damper motor. Internal fault

Nämäkin kun resetoi, niin seuraavana päivänä ei ollut tullut uudestaan, mutta vuoden päästä kun kaveri oli menossa katsastukseen, lista oli taas pitkä.