No ei siellä nyt "aina ole jotain" koodeja jos kunnossa oleva auto on. Tuon aloittajan autossa voi olla ja onkin varmasti vikaa, mutta vika on hyväksyttävissä rajoissa, esim. Lämpötila-anturi pakoputkessa saattaa näyttää liian kuumia arvoja, mutta ne arvot ovat mahdollisia, jolloin diagnostiikka ei luonnollisesti tätä huomioi. Käytös kuitenkin on väärä väärän tulkinnan johdosta. Eli livedataa seuraamalla noihin pääsee kiinni (jos tietää yhtään mitä arvoja mistäkin anturista kuuluu tulla milläkin hetkellä)
OK, mikä on nykyään paras keino tuohon livedatan seuraamiseen? Siis kohtuuhintainen.
Luin aiemmin kavereiden vikakoodeja BRS:llä aika tiuhaan, eikä koskaan tullut vastaan autoa, ettei yhtään koodia olisi jäänyt muistiin. Katsoin tässä yhtä listaa, niin muistelen, että useammassakin autoissa oli kaikenlaisia "signal too low tai high" vaikka omistaja ei laitteessa ollut koskaan mitään vikaa huomannut. Esimerkkejä mm.
REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Relay, central locking. Signal too high
REM-6A01 Switch, central locking motor. Signal too high
CCM-0061 Rear demist, heated door mirrors. Signal too high
CCM-0061 Recirculation damper motor. Faulty signal
CCM-0061 Recirculation damper motor. Internal fault
CCM-0062 Left temperature damper motor. Faulty signal
CCM-0062 Left temperature damper motor. Internal fault
CCM-0062 Rear demist, heated door mirrors. Signal too low
CCM-0063 Request AC, ECC, MCC. Signal too low
CCM-0063 Right temperature damper motor. Faulty signal
CCM-0063 Right temperature damper motor. Internal fault
Nämäkin kun resetoi, niin seuraavana päivänä ei ollut tullut uudestaan, mutta vuoden päästä kun kaveri oli menossa katsastukseen, lista oli taas pitkä.