Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Niin-Aina - 18.07.2015, 11:01:46
-
Eli tuli ostettua ihan ensimmäiseksi omaksi autoksi tuollainen 251tkm ajettu 960 volvo 2.5Litraisella koneella automaatin jatkona.
auto varustettuna automaatti-ilmastoinnilla ja vakionopeuden säätimellä.
(http://s27.postimg.org/49ipzinqn/voorumille.jpg) (http://postimg.org/image/49ipzinqn/)
kuva kun auto tuli ensikerran pihaan.
Ajatuksena on korjailla ja laitella autoa oman- ja hyvänmaun rajoissa, kyseesä siis käyttis/harrasteauto joten mitään mahdottomia kerralla ei taida olla odotettavissa hetkeen.
eli tämän hetkiset suunitelmat:
Jarrujen ehostus/ levyjen vaihto. (check)
moottorin vikavalon hävittäminen. (check)
Madallus ja alustan välyksien poisto.
Vanteet kesäksi (check) toistaiseksi
spoileri ja lippa eteen (check) tosin spoikka saa varmaan lähtä
sisustan korjailu, mahdollisesti ovien uudelleenverhoilu.
myllytys
ruostevaurioiden korjaus
ja ylipäätään auton siistiminen sieltätäältä.
kuvia on odotettavissa koska kuvausta harrastava autonomistaja kyseessä. Ja jos joku tuntee että omistaa joitain osia joita mainitsen jotka joutaa hävitykseen niin saa yv:tä laittaa!
Lisättäköön että Kajaanissa majailee auto joten saa morottaa jos näkyy muitakin foorumilaisia!
-
sen verran on tapahtunut että autoon on vaihdettu etujarrulevyt paloineen, loppui tärinä jarruttaessa.
hirvitarratkin löysi paikkansa kylkiin, ja maski maalattu mustaksi
(http://s29.postimg.org/m524fnmfn/maski2.jpg) (http://postimg.org/image/m524fnmfn/)
pientä fiksailua siellä täällä, ilmastoinnin kompuran kytkimen johto korjattu mutta kytkinlevystä jouset poikki..... no uusi kytkin tulossa.
tuli tämmönenkin ihme ostettua
(http://s10.postimg.org/ygq00bsmt/roileri2.jpg) (http://postimg.org/image/ygq00bsmt/)
-
Hyvännäköne mafia volvo :sundaydriver:
Kuvia vaan lisää niin pääsee kunnolla kuolaamaan, tuollainen oli itsellänikin tarkoituksena hommatatuon keulan takia mutta päädyin 740 fl:ään.
-
kyllä niitä kuvia tulee, usko pois! Ekaksi pitäs vanteet saada hommattua niin ois jotai kuvaamisen aihetta, tahtoo vaan olla pieniä vanteita myynissä jotka silmää miellyttäs ja vähä muutaki remppaa tuntuu kokoaika löytyvän niin ei kehtaa mitä sattuun ostella :D mutta kiitos nyt kumminkin kehuista!
kuuluuko muuten etupuskurissakin olla tuollainen harmaa alaosa? jotkut kiinikkeet tyhjillään puskurissa ja kovin on korkealla keula
-
kuuluuko muuten etupuskurissakin olla tuollainen harmaa alaosa? jotkut kiinikkeet tyhjillään puskurissa ja kovin on korkealla keula
Kyllä kuuluu
-
Joskus näkyy nuo helmatkin koriväreissä, ainakin Royalissa ilmeisesti vakio? Minä ostin talvella 2012 uuden alahelman etupuskuriin ihan Jyväskylän Volvolta, 15€ taisi maksaa muistaakseni, kai.
-
pitääpäs käyä kysymässä wetteriltä tuota kyseistä osaa, ellei sitten löydy purkuautoa missä olis.
ilmastoinnin kompuran kytkimen kanssa painittu ilta ilman suurtakaan tulosta, ei pidä vieläkään vaikka vaihdettu kytkinlevy ja nyt uus levy jumissa paikoillaan eikä ulosvedintä johtuen ihme kierteistä kytkimessä. Nooh jos huomenna paremmalla tuloksella kun ulosvedin saadaan kyhäiltyä ja vaihdettua loputkin kytkimestä.
-
sen verran päivitelty että mikään ei toimi mutta jenkka soi, eli originelli c-kasettisoitin sai väistyä Pioneerin tilalta
(http://s11.postimg.org/6p7ckai8f/sis_lt_2.jpg) (http://postimg.org/image/6p7ckai8f/)
Ilmastoinnin kytkin vaihdettiin ja ei lähe pyörimään vieläkään, naksahtaa ja siinäse. jos kytkimelle lyödään suora virta akulta niin pyörii kyllä mukana, mistä lähteä etsimään vikaa?
no eipä tässä muuta oikeen sitten ole tapahtunutkaan kun pesty ja ajettu autoa.
(http://s27.postimg.org/wcwf5v0jz/volvo2.jpg) (http://postimg.org/image/wcwf5v0jz/)
-
Ilmastoinnin kytkin vaihdettiin ja ei lähe pyörimään vieläkään, naksahtaa ja siinäse. jos kytkimelle lyödään suora virta akulta niin pyörii kyllä mukana, mistä lähteä etsimään vikaa?
(http://s27.postimg.org/wcwf5v0jz/volvo2.jpg) (http://postimg.org/image/wcwf5v0jz/)
Painekytkin ohjaa järjestelmää. Jos järjestelmässä on liian alhainen paine (=kylmämehut vähissä) kompura ei lähde pyörimään. Kytkin on kuivaimessa ja siihen menee 2-napainen liitin. Jos kytket liittimen navat yhteen (esimerkiksi sulakkeella), tulisi kompuran lähteä pyörimään. Jos lähtee, täytä järjestelmä.
Hieno auto, lukuun ottamatta hirvitarroja, jotka pilaavat kaiken.
-
tässä nyt on vähän semmonen juttu että käytin ilmastoinnin huollossa jossa huomasivat että vanhasta kytkimestä oli johto poikki aivan magneetin juuresta, mutta tietääkseni täyttivät järjestelmän kuitenkin, ainakin velottivat. eli ilmeisesti paineanturi on rikki. onnistuuko tuon anturin vaihto ilman että pitää laskea aineet ulos? eli toisinsanoen kotikonstein
-
Pitääpä morotella kun samoilla kylillä pyöritään! :hello:
Tiistaina olis Kajaanin miitti klo 18 abceellä, tuohan näytille autos :)
Äläpä sit tosiaan hämmenny jos vihreestä teefemma kasipätkästä lapanen nousee :D
-
no jospa tuo nyt toimis sen verta että sinne pääsis pyörähtään, kun tuo imm on loppua edellä ja käynti on mitä on :-\
ilmastoinnista sen verran että ei auttanut hyppylankakaan tuosta anturilta, kytkee kahdeksi sekunniksi niinkun pitääkin ja heltiää samontein, mutta kytkin ei ainakaan kuulosta siltä että se luistaisi vaan näyttää kun se kytkeytyis pois päältä.
-
ilmastoinnista koko auton kallein anturi rikki ja kaupanpäälle vitosen puola mykkä, mitähän seuraavana......
-
En hoksannu vanteita kaupitellessa mainita, että vois löytyä myös puola. :hello: Ei välttämätä kannata wetteriltä ostaa, jos on kohtuuttoman arvokas uutena.
-
noo eipä tuossa iso vahinko käynyt kun puola oli jo tulossa, no paikolleenkin löysi tiensä ja käy taas kun unelma S* no eihän siinä tuoksinnassa auttanut kun lähtä sutimaan samoilta seisomilta.
eikä sillä lipalla nyt niin hätää ole, saa nähä josko rohkenis ärrän puskurin naittamaan tämän kanssa keskenään
-
no nyt on volvo saanut hieman ilmettä, meinaan vanteet saanu alleensa! 8) volvon 17" tethykset
(http://s21.postimg.org/3uw4452wj/vanteilla2.jpg) (http://postimg.org/image/3uw4452wj/)
(http://s2.postimg.org/bjalr8iph/takkaataoikea2.jpg) (http://postimg.org/image/bjalr8iph/)
eteen joutu laittamaan 8mm spacerit, taakse ei tarviis pyörimisen kannalta mutta ulkonäön kannalta se oikein huutaa
-
Hyvinhän ne tethykset näyttäis sopivan. Ehkä keulaa vähän alemmas? ;)
-
Huomattava parannus peltivanteisiin ;D
Puskurin alalipan uupuminen saa keulan näyttämään tosi korkealle.
-
Hyvältä näyttää ja sitä alahelmaa tuo huutaa, ei madallusta.
-
keulaa tuodaan sentti kaks alaspäin jotta olis samoissa perän kanssa, tarkotus ei tätä ois ihan laskea vattalleen (ainakaan vielä) vaan parantaa ulkonäköä ja ajettavuutta.
tosiaan se alahelma täytys jostain saada kyllä, ei tuota kehtais millään kattella tuollasena :'(
mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan, ajetaan nyt ja huolletaan sitämukaa :)
-
kun palautuksesta loistoon oli puhe niin onko tämä sitä? S*
(http://s21.postimg.org/ss3wcid1v/prancingmoose2.jpg) (http://postimg.org/image/ss3wcid1v/)
(http://s2.postimg.org/k0fmim0d1/kikels2.jpg) (http://postimg.org/image/k0fmim0d1/)
no samalla reissulla meni vasemmalta puolen lamppu pimeäksi ja oikealta sumari, pakoputkikin täytys käyttää auki niin näkis mikä siellä kilkattaa sisällä, tyhjäkäyntikin on kovin vaivalloisen kuulosta takaa kuuneltuna niinkun pakoputkessa olis jotain irti.
-
Tuli bongattua tänään kodintukun risteyksessä kuuden-seittemän välissä vissiin tämä kikotin? Olin a-katastukselta päin tulossa.
Onkohan tämä samalla värikoodilla mitä toi mun allekirjotuksen nokkamuki ? Saattasi olla viime vuonna maalautettu vakio etupuskurin alalippa jouten, kohan saan addon lipan joskus paikalleen omaan ::)
-
sama vehje! taitaa sulla hieman tummempi olla vaan eipä tuo maalaaminen ongelma ole kun pitää tuo spoileri maalailla tässä kuiteskin, ja olihan se sinun ysi yhtä komia kun aina ennenki S*
sais joskus laittaa kyllä nää kajaanin volvot riviin ja räpsiä kuvia ;D
-
sen verta päivitystä autoon että ilmastointi pelaa nykyään, anturi vaihdettiin ja entinen anturi oli ihan täynnä muhjua ja likaa. jenkki vilkutkin löys paikkansa keulilta.
mutta ei niin paljon hyvää ettei huonoakin, vänkärin lattia aivan likomärkä maton alta, no täytyy purkaa sisustaa ja kattella että mistä se vesi mahollisesti vois sisään tulla.
-
ilmastoinnin tyhjennysletku oli aivan täynnä roskaa ja sitäkautta valutti sisään vedet, mattoa kuivattu ja letku auki enää ei huurru ikkunat :)
5000km tuli autolla täyteen omassa omistuksessa ja ongelmat on jo vähentyny lähes puolella, enää vain takajarrulevyt ja etuiskarien yläpäät vaihtaa
-
pitkä aika kun viimeksi täällä tuli härvättyä, aikaseksi saatu paljon ja vähän, eli iskarien yläpäät vaihettu kuin myös takajarrulevyt ja kilkkeet.
ja siivenkin sain maalattua ja paikoilleen, ei mikään paras pinta tullut mutta ainahan sen voi ottaa pois jos ei jaksa katella.
(http://s21.postimg.org/ddnsszo1v/siipi2.jpg) (http://postimg.org/image/ddnsszo1v/)
ja ovien verhoiluakin alotettu ja yks takaovi jo tehtynä, etuovet saa samalla uudet kaijuttimetkin joten meni hieman kuidutteluksi.
kangas siis alcantara jäljitelmää, lähinnä mokkakankaan tapaista.
(http://s10.postimg.org/3rtrn43qt/ovi12.jpg) (http://postimg.org/image/3rtrn43qt/)
(kuvasta puuttuu kahvankehys ja kaijuttimen ritilä kun maalasin ne mustaksi ja oli kuvan oton hetkellä märkä)
etuovissa siis isoin rojekti kun nuo alkup kaijuttimet saa kyytiä. ajatus siis tämä: uusi kiinitys kaijuttimelle, ovipahvissa kaijuttimen paikan siirto, oven vaimennus jotta midi toimii kuten pitää ja sitten se verhoilu. Kaijuttimiksi valikoitui tietenkin ruotsalaiset DLS RC6.2 midit ja diskantit jos joku miettii.
(http://s12.postimg.org/a0o3m4x0p/ovietu2.jpg) (http://postimg.org/image/a0o3m4x0p/)
No ettei yleisvaikutelma alkas olla liian positiivinen niin ikkunoiden huurtuminen palasi, puskee höyryä puhaltimesta, ilmeisesti kenno vuotaa kun jäähytysnestettä häviää.
-
no sen verta päivitetään että eräs paikallinen volvomies pelasti tuon etuhelmaongelman ja myi mulle semmosen, rujon näkönen on joo mutta eipä nuo muutkaan helmat oo kovin hyvässä kuosissa.
eli varmaan maalaan mustaksi kaikki nuo kunhan tästä kopeutuu purkamaan irti.
(http://s8.postimg.org/7q6eliu81/lippapaikoillaan2.jpg) (http://postimg.org/image/7q6eliu81/)
etuovikin tuli verhoiltua ja todettua että savolainen supersankari oli paikalla: vituiksmän. kangas ei taipunutkaan niinkun ajattelin tuohon kaijuttimen paikkaan, eli uudestaan kuidutukseksi meni ainakin tuon kaukalon osalta. ellen sitten keksi jostain jotain ritilää tuohon.
No mitä tästä opittiin? todennäköisesti ei mitään, mutta koitetaan tehdä siistimpi tuosta kaijuttimen ympäryksestä nyt kuitenkin.
(http://s23.postimg.org/5n52i9w6v/DSC_0051.jpg) (http://postimg.org/image/5n52i9w6v/)
-
kojelauta tuli vaihettua tässä viimeviikolla vaan unehtu päivittää kun niin pitkää päivää töissä pitäny vääntää.
(http://s7.postimg.org/nd4yx3m5j/kojis12.jpg) (http://postimg.org/image/nd4yx3m5j/)
alapalloniveltäkin rupesin oikealle eteen vaihtamaan niin kaskummaa pamahti pultti halki, kyllä halki ei poikki vaan halki (pitkittäis-suunassa) mutta nivel on vieläkin paikoillaan eikä liikaha piiruakaan.
saapa nähä mitä tästäkin tulee.
talvirenkaatkin joutu laittamaan jo alle, eli ollaan jo lähempänä päivää jollon tämäkin saattaa jopa ehkä mahdollisesti irroittaa takarenkaista pidon.
-
tuotatuota, semmosta kysymystä vaan laittasin ilmoille että mistä kaikista malleista käy virtalukon pohja vai käykö mistään? Kun tuo valikoima tuntuu melko huono olevan, auto välillä starttaa ja välillä ei ja matkallekkin jätti jo yks aamu.....
-
850 on on ainakin lähellä mutta ei hajuakaan onko sama.
-
Ai meneekö näissä "pohjatkin" ? Virtalukosta on itsellä se palautusjousi heikossa hapessa, joutuu välillä korjaamaan itse palautuksen oikeaan asentoon, kun ei vilkut etc toimi :)
Tuo "virtalukonpohja" on pelkkä liitin, mihin ei kyllä kohdistu mekaanista rasitusta.
Ei hirveitä maksa uusi virtalukko, esim skandixilla original näkyy olevan n.50€, mutta halvemmalla varmaan löytyy muualtakin?
-
eikös tämä skandix:ilta löytyvä "starter switch" ole nimenomaan virtalukonpohja joka antaa käskyn startille nootta nyt toimitaan kun avainta käänetään :)
jos ei siinä ole vikaa niin sitten on jotain ajonestoon liittyvää? mukavaan väliin haluaa auto tehä remonttia kun ei köyhällä ole rahaa ja pitäs töihin päästä........
-
Jees, osanumeron mukaan kuitenkin helppo etsiä (volvo 9447804) sopivuuksia :)
-
Ai meneekö näissä "pohjatkin" ? Virtalukosta on itsellä se palautusjousi heikossa hapessa, joutuu välillä korjaamaan itse palautuksen oikeaan asentoon, kun ei vilkut etc toimi :)
Tuo "virtalukonpohja" on pelkkä liitin, mihin ei kyllä kohdistu mekaanista rasitusta.
Ei hirveitä maksa uusi virtalukko, esim skandixilla original näkyy olevan n.50€, mutta halvemmalla varmaan löytyy muualtakin?
Se palautusjousi ja kaikki ne "pykälät" asentojen välillä on kyllä virtalukonpohjassa eikä virtalukossa.
-
Juu, totesin tuon itsekin :) Olin ihan toisessa merkissä, kun asiaa ajattelin(tai siis sen virtalukon rakenteessa)
-
tulipahan lämppärin kennon kansa painittua ja vaihdettua uuteen, taistelun kanssa paikoilleen ja sitten todeta että huurtuminen ei muutu miksikään, johtuen kennon tiiviistä rakenteesta (oli epäilys jo asentaessa että tulee ahistamaan) ja eihän sieltä tulekkaan läpi kun kevyt henkäys vaikka olis kuinka nupit kaakossa.
Nyt kun tuo skruvatin kenno kokeiltu niin toista samanlaista pa**aa ei tule,joten kysymys kuuluukin että onko kellään kokemuksia behr hellan kennoista onko mistään kotosin, tai edes onko huokoisempi rakenne kun tuossa nissenssiä vastaavassa kötöstyksessä, meinaan on pikkusen tyyris tuo alkuperänen.......
ps. ei kenelläkään sattus olemaan 960 alfa merin korjausopasta tai volvon orig. pölykapseleita 15" vanteille.
-
Eikös toi behr hella ole orginaali laatuinen ???
-
Niin ainakin venäläis-sivut ja ebay väittää, mutta originaali on harrisonin messinkikenno siellä ainakin on alunperin joten tuo originaalilaatuinen on ilmeisesti venyvä käsite, hella tais olla muovipäätyinen kuitenkin. mutta enempi nyt kiinostaa tuo kennon tiheys kun päätyjen materiaalit, ei auta jos kenno on lämmin jos puhallin ei saa lämmintä ilmaa koteloa pitemmälle.....
-
Kannattaako tähän hintaan paljoo pelleillä:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/heat-exchanger/heat-exchanger-interior-heating/1021452/
215€ orkkis.
-
kannattaa, kun ois autossa muutakin laitettavaa kun pelkästään yks helevetin kenno.......
-
kannattaa, kun ois autossa muutakin laitettavaa kun pelkästään yks helevetin kenno.......
Messinkisiä saa vähän yli huntilla jenkeistä. Tosin jos sinne pistää jonkun 20€ vag kennon niin on halpa. :D
-
kannattaa, kun ois autossa muutakin laitettavaa kun pelkästään yks helevetin kenno.......
Juuri tämän takia kannattais ehkä laittaa se kunnollinen niin ehtis tekemään muitakin juttuja kun ei tartte sitä helevetin kennoa vaihdella kolmea kertaa.
-
http://www.demisterman.co.uk/Volvo/Volvo%20940%20with%20air%20con%20&%20960%20Car%20Heater%20Matrix.php
-
http://www.demisterman.co.uk/Volvo/Volvo%20940%20with%20air%20con%20&%20960%20Car%20Heater%20Matrix.php
Onko ilmastoidun kenno eri LHD ja RHD? Ainakin vaijerisäädössä on...
-
Tarvike kennon kun laitat joudut sitten hyvästelemään lämpimän auton, nimimerkillä kokemusta.
-
eise siitä ehtimisestä oo niinkään kiini, vaan rahoista kun pitäs inttiin lähtä vajaan kuukauden päästä ja pitäis maksella nuita vakuutuksia yms myöskin :-\
Hellan tilasin kun sitä oli kehuttu muuallakin, lämpöä kyllä tulis tuosta nykysestä vaan ei ilmaa läpi.......
-
tervehdys, pitkä aika kun viimeksi on kirjoteltu johtuen tuosta sodan leikkimisestä tuolla ivalon seuduilla.
vähän on tapahtunut sillävälin, jos ei lasketa sitä että on puolia vaihettu kun alushousuja.
Sen verta kuitenkin että volvo saanut keulille volvon orig madaltavat jouset (22mm), Helmat maalattu mustaksi, spoileri sai lähtä (saa nähä jos tulevaisuudessa tulee takas)
(http://s32.postimg.org/ieede1qm9/helemat11.jpg) (http://postimg.org/image/ieede1qm9/)
(http://s32.postimg.org/n5e8w2jgh/helemat22.jpg) (http://postimg.org/image/n5e8w2jgh/)
-
Tervehdys, tuli semmonen ajatus että pitäs manuaalivaihteisto saada,jotta pääsis tuo ruotsin 1jz oikeuksiinsa, no päälimmäinen vaihtoehto tietenkin M90.
No ei siinä mitään suurinpiirtein on ajatus jo että mitäkaikkea tuo vaihto vaatii, mutta sitten heräsi kysymys vauhtipyörästä, onko tuossa motronic 4.4:sessa minkälainen tuo kampiakselin asentotunnistus systeemi? Että vaatiiko jonkun tietynlaisen vauhtiksen joka on vastaava alkuperäistä kaksoismassaa?
Nimittäin rupes kiinostaan nuo Blingfactoryn vauhtikset kun eivät turhan raskaita ole ::)
-
Siinä on varmaan 60-2 triggerikehä vauhtipyörällä. Automaatin vetolevyn ja manuaalin vauhtipyörän kiinnityspultit ovat eri pituiset.
-
Joo elikkäs, pitkä aika kun täällä olen käynyt ja ollut, Ouluunkin kerkesin jo välissä muuttamaan joten hirveitä en varmaan enää autolle saa tehtyä kerrostalonpihassa :( No autohan ei hirveitä ole ulkoisesti kokenut, lähinnä maalipintaa kesä hierottu kiiltävämmäksi. kun taas sisällä onkin sitten tapahtunut, auto on saanut päivitystä hifiin aika reippaalla kädellä. Etuovet on saaneet Dls Rc6.2 midit sisäänsä, pilarit saaneet samansarjan diskantit. kaikki tämä rainbow dream 4 vahvistimen perästä.
No peräkontti on taas muuttanut ilmettään aivan täysin:
(http://s12.postimg.org/n4xocqe9l/DSC3036.jpg) (http://postimg.org/image/n4xocqe9l/)
Sivuposkeen tuli kuiduteltua kotelo 10" Ground Zeron SQX elementille, ja välipohja väsäiltyä jotta saa vahvistimet suojaan ja piiloon.
Eli Oulusta löytyy auto nykyään, saa morottaa jos sattuu vastaan tulemaan ja jos vaikka parkkipaikalla näkyy niin saa ihmeessä tulla höpöttelemäänkin 8) Mutta taitaa auton suurimmat päivitykset olla nyt siinä, ellen löydä paikkaa missä saisin rassailtua autoa :-\
-
Kysellääs nyt näin myöhässä että oisko mahollista saada yv kuvia tuosta lattian nostosta? Muutenki että laitootko vanerin ja siihen laminaatin?