Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Force - 28.06.2011, 19:01:15
-
Moi! Juuri auton hankkineena tähän asti vain japseilla ajaneena on muutama kysymys joihin olisi kiva saada vastaus...
1. Mikä ET olisi passeli tuohon S80 malliin? Vakio ET on jotakin 40? vai 42? ja jäävät hieman sisään joten olisiko ehkä joku muu ET passelimpi? 225/50/17 kesärenkaat tilattuna mutta tekisi mieli vanteet vaihtaa kun noi vakiot on hieman ujot...
2. Paljon vaihdelaatikon öljyjen vaihto kustantaa?
3. Onko näissä etupäässä jotakin kuluvaa osaa kun renkaita kun kääntää niin kuuluu melkoinen rutina. Jotkut rajotinkumit siellä on kuulemma ja kun ne kuluu, niin osuu renkaat sisälokariin mutta ääni kuuluu kyllä vaikka kääntää vähänkin.
4. Mikä voi olla kun turusta lahteen ajellessani kojelaudan takaa kuului sellainen jännä "plop, plop, plop ääni jonkin aikaa. Aivan kun olisi jotakin purkkia puristeltu kasaan ja taas pullistettu. Oli kohtuullisen säväyttävä ääni kun ei koskaan tuollaista ole ennen kuullut...
5. Konehuone on pienenkin ajon jälkeen todella kuuma. Onko se ihan normia vai käykö koneeni jotenkin erityisen kuumana. Lämpömittari on kuitenkin tarkalleen siinä puolenvälin tuntumassa. Voi tietenkin johtua näistä helteistä...
6. Mahtuukohan pyörimään Vollen alla 225/55/17 talvirenkaat? Olisi sellaset tuossa ylimääräisenä nurkissa. Autoa on madallettu joten ottaako kiinni jokapaikkaan noilla renkailla?
Ja jos jollakin olisi myydä jotkut 17" vanteet talvivanteiksi niin saa ottaa yhteyttä...
-
3. -- kun renkaita kun kääntää niin kuuluu melkoinen rutina.
ohjaustehostin? ???
tarkkaile öljyn määrää.
-
ohjaustehostin? ???
tarkkaile öljyn määrää.
Etupään iskareiden yläkääntölaakerit, ovat kulutustavaraa.. Ja se etupään rahina on varmaan sitä kun renkaat ääriasenossa ottavat kiinni koriin..
-
Alkuperäinen ET on kapeammissa vanteissa (15/16") 43 ja leveämmissä (17/18") 49.
-
2. Automaattilaatikon öljyhuuhtelu noin 250e.
4. Turkulainen autoasentaja konehuoneessa kieli hihnanvälissä, EI HERNEITÄ.---ei mulla kuulu,sama auto.
5. Joo tosikuumana käy mullakin,oisko kuuma kone ja ilma.
-
Kiitoksia vastauksista...
On hieman hepreaa tämä Volvon sielunelämä vielä mutta kaipa tämä tästä selvinnee...
Voi hyvinkin olla, että noi iskarin yläpään laakerit ovat sököt. Ohjaustehostimessa on kuitenkin ainetta hyvin eikä se ääni kuulu tehostimen kohtaa vaan oikealta puolelta autoa edestä. Rajotinkumit on kyllä myös sököt kun renkaat hankaa lokariin kun kääntää kunnolla...
Yksi minkä huomasin myös on se, että noin 2000rpm kohdalla kuuluu kummallinen vonkuna. En tiedä johtuuko se siitä, että vääntömomentti siinä kohdalla on suurinmillaan ja saa kuluneet jousihommelit ääntelemään vai onko se laatikon ääni? Laatikko toimii muuten hienosti eikä ääntele millään kierroksilla.
Jarru on myöskin oikein ihana kun välillä se sihisee ihanasti. Kun liikutan sitten sitä suojakumia polkimen tyvessä se hiljenee mutta alkaa taas satunnaisesti uudelleen. Mikä ihmeen idea tuossa on? Auttaisiko jos vetäisi lenksut kumin päihin jotta se ei pääsisi liikkumaan?
Noi sata vikaa kun saa kuntoon niin voihan tää ihan kiva auto olla... :-)
-
Ainiin!
Meinasi ihan unohtua... Mistä saisi tuohon navigaattoriin ohjelmiston? Takakontissa on joku CD hässäkkä mutta ei ole suomikarttaa missään. Myyjän piti se lähetellä mutta eipä ole mitään kuulunut joten mistä sen saisi? Olisin kiitollinen vaikka privaviestistä jos ei tänne voi linkkiä laittaa :-)
-
Kiitoksia vastauksista...
Jarru on myöskin oikein ihana kun välillä se sihisee ihanasti. Kun liikutan sitten sitä suojakumia polkimen tyvessä se hiljenee mutta alkaa taas satunnaisesti uudelleen. Mikä ihmeen idea tuossa on? Auttaisiko jos vetäisi lenksut kumin päihin jotta se ei pääsisi liikkumaan?
Noi sata vikaa kun saa kuntoon niin voihan tää ihan kiva auto olla... :-)
Suojakumi ei pysy paikoillaan, vaan pääsee irtoamaan, jolloin nuo jarrutehostimen paineet karkaa ohjaamon puolelle. Jos sen vian haluaa korjata kunnolla, niin se tehostin menee uusiksi..
-
Noniin...
Soittivat autokorjaamolta Volvo kuulumisia...
Eli etupäänrutina tuli todellakin iskarin yläpään laakerista. Se meni uusiksi. Uusiksi meni myös startti, ilmanputsari, raitisilmasuodin, bensasuodatin, jakopää kaikkine romuineen ja etulevyt ja palat joten tuli vähän enemmän remppaa...
Eipä ole koskaan mitään meikän autoa rempattu näin paljon mutta toivottavasti tuolla nyt voi ajella huolettomasti jonkin aikaa...
-
Siihenhän on vaihettu sit vasta alle puolet osista mitä minun autoon vähän yli vuoden aikana :), no kuluvia osiahan ne on mutta rahan menoo ei voi estää :o.
Tiiä sitten mitä sitä...
-
Siihenhän on vaihettu sit vasta alle puolet osista mitä minun autoon vähän yli vuoden aikana :), no kuluvia osiahan ne on mutta rahan menoo ei voi estää :o.
Aaargh.. Ei oikein vakuuta tuo jos tosiaan näihin osia saa vaihtaa tuota tahtia? Ajattelin tästä käyttöauton pitää itselläni mutta saa nyt nähdä muuttuuko mieli jos osalistat alkaa olemaan tätä luokkaa, vai onko tämä yleistä tän kanssa? Vaihdettiin tuohon autoon vielä rajoitinkumit jotka olivat ihan loppu mutta yllätyksenä kuulin, että mun Vollessa on Bilsteinin iskarit joka nurkassa... Toivottavasti ne kestää ettei tartte niitä alkaa vaihtamaan samantien :-)
-
Kyllähän näihin rahaa saa menemään. Omani ostin viime elokuussa ja siihen on jo uponnut vajaat 3000 euroa, enkä ole tähän edes laskenut molempia uusia rengaskertoja mukaan... Vielä täytyy vaihtaa pari lambda-anturia ja uusia pakoputkisto. Joten rahaa todella saa menemään! Tosin auto on nyt hyvässä iskussa, joten kyllä minä sen pidän itselläni. Jotenkin uskallan ilman ennustajanlahjojakin ennustaa, että seuraavan vuoden ajot on halvempia ;D
-
Näinhän se on, vähän vaan pitempi tulevaisuus pelottaa jos turbot,sähköviat ym vielä iskee, nyt on alennuksien kanssa menny 5000e työt+osat ;), on on kuluvia osia mutta silti..., ABS-boxin eilen juotin ja tuntuis toimivan, taitaa tulla myyntiin kohtapuolin.
-
Ei luovuteta!!! Katsotaan loppuun asti kummat loppuu ensin, viat vai rahat :2funny:
-
Rahat!, alkaa tuo bensan hintakin oleen sitä luokkaa ettei perä kestä, mukava kiulu tuo muuten on.
-
Rahat!, alkaa tuo bensan hintakin oleen sitä luokkaa ettei perä kestä, mukava kiulu tuo muuten on.
Edellisen V8 auton jälkeen tämän Volvon kulutus on kuin sähköautolla ajelisi :-) Yli 400km pääsin 50e hinnalla kun ennen oli ihme ja kumma jos pääsi sen 250km samalla rahalla...
-
saahan näihin rahaa menemään jos huonosti pidetyn ostaa, mut hyvin pidettyyn ei tarvi ku bensaa lisätä ja välillä kuluvia osia vaihtaa. :) loistava peli on, miinuksena vaan se että ei oo takaveto.
-
Kyllä näihin menee rahaa ostipa sitten minkä hintaien tahansa! Ainakin jos autoaan hyvin pitää! Nuo 3000 euroa on menneet kuluviin osiin ja huoltoihin, jotka menevät vaihtoon autosta kuin autosta pitipä sitä sitten miten vain...
-
Kyllä näihin menee rahaa ostipa sitten minkä hintaien tahansa! Ainakin jos autoaan hyvin pitää! Nuo 3000 euroa on menneet kuluviin osiin ja huoltoihin, jotka menevät vaihtoon autosta kuin autosta pitipä sitä sitten miten vain...
Yllättävän moni ostaa vanhan auton tarkistamatta, mitä kaikkea kuluvia osia on sinne vaihdettu. Sitten ihmetellään kallista korjaamista, kun joudutaan tekemään 3000 - 5000 euron remontti. Joissakin nuo kulutusosien vaihdot on jo tehtynä, mikä näkyy hinnassakin. Hyvä olisi myös tarkistaa vikakoodit ennen ostamista. Sieltä voi löytyä monta vikaa, mitä ei päällepäin näy, eikä muutenkaan huomaa.
-
Mieluummin ostan 3000 euroa halvemman auton ja teen remontit itse! Tiedänpähän varmasti mitä on tehty ja että tehdään kunnon osilla! Kun omani ostin niin 3000 euroa kallliimmissa autoissa oli myös tulossa jakopäänremminvaihto, ja nesteet vaihdatan aina kaikki auton oston jälkeen, koska en voi tietää onko kaikki kunnossa kun auton ostan. Siis kaikki nesteet mitä autosta vain löytyy! Ja se kannatti! Nesteet olivat monilta osin heikossa kunnossa. Myös ilmastointi oli useimmistä kalliimmista jätetty huoltamatta. Kaikki nämä olen omaan autooni tehnyt. Ja olisin joutunut tekemään myös niihin kalliimpiin! Ainoana yllätyksenä kahden lambdan hajoaminen, mutta seitä en voinut ostaessani tietää. En ole ihmetellyt rahanmenoa vaan vain todennut, että sitä kyllä menee! Niin menee kaikilta T6:sen omistajilta jos autojaan hyvin pitävät eivätkä myy eteenpäin heti kun vikaa tulee. Ainakin minun autoni toimii tismalleen kuten se toimi tehtaalta lähtiessään, kaikki laitteet/nippelit ja nappelit toimivat juuri eikä melkein. Monissa kokeilemissani T6:ssa näin ei ollut, ei edes niissä 10000 euron "yksilöissä".
-
Yllättävän moni ostaa vanhan auton tarkistamatta, mitä kaikkea kuluvia osia on sinne vaihdettu. Sitten ihmetellään kallista korjaamista, kun joudutaan tekemään 3000 - 5000 euron remontti. Joissakin nuo kulutusosien vaihdot on jo tehtynä, mikä näkyy hinnassakin. Hyvä olisi myös tarkistaa vikakoodit ennen ostamista. Sieltä voi löytyä monta vikaa, mitä ei päällepäin näy, eikä muutenkaan huomaa.
Hankala vain tuolla tienpäällä yksityiseltä ostaessa tarkistella kaikenmaailman vikakoodeja kun kaupat pitäisi saada tehtya kohtuullisessa ajassa. Itse vaihdoin entisen JDM auton Volvoon ja hieman harmitti kyllä kun sai alkaa heti vääntämään remppaa mutta nyt pitäisi auto olla kunnossa. Tosin joka kerta kun tuolla ajaa, niin pelkää että jotakin hajoaa... :-)
-
Sitä piti kysymäni, että miten tuosta S80 vollesta voi vaihtaa ikkunan ulkopuolella olevat muovi listat jotka on ikkunaa vasten? Ne on aika haperot ja halkeilleet joten rumentavat suotta autoa. Pitääkö purkaa puoliovea vai riittääkö kun ottaa ovipahvin veke?
-
Tämä muuten kiinnostaa itseänikin! Ovat tosiaan kulahtaneet pahoin :'( Mistä voisi saada hyväkuntoiset tilalle? Purkaamolta??? Onko noissa listoissa jotain eroja vuosimallien välillä?
-
Mieluummin ostan 3000 euroa halvemman auton ja teen remontit itse! Tiedänpähän varmasti mitä on tehty ja että tehdään kunnon osilla! Kun omani ostin niin 3000 euroa kallliimmissa autoissa oli myös tulossa jakopäänremminvaihto, ja nesteet vaihdatan aina kaikki auton oston jälkeen, koska en voi tietää onko kaikki kunnossa kun auton ostan. Siis kaikki nesteet mitä autosta vain löytyy! Ja se kannatti! Nesteet olivat monilta osin heikossa kunnossa. Myös ilmastointi oli useimmistä kalliimmista jätetty huoltamatta. Kaikki nämä olen omaan autooni tehnyt. Ja olisin joutunut tekemään myös niihin kalliimpiin! Ainoana yllätyksenä kahden lambdan hajoaminen, mutta seitä en voinut ostaessani tietää. En ole ihmetellyt rahanmenoa vaan vain todennut, että sitä kyllä menee! Niin menee kaikilta T6:sen omistajilta jos autojaan hyvin pitävät eivätkä myy eteenpäin heti kun vikaa tulee. Ainakin minun autoni toimii tismalleen kuten se toimi tehtaalta lähtiessään, kaikki laitteet/nippelit ja nappelit toimivat juuri eikä melkein. Monissa kokeilemissani T6:ssa näin ei ollut, ei edes niissä 10000 euron "yksilöissä".
OStin sen kalliimman T6 yksilön lliikkestä ja rahaa korjauksiin on palanut 80€ koiranluun muodossa.
-
Kyllä niitä osien vaihtoja vielä tulee sullekkin ;), jos ei oo kaikkia paikkoja vaihettu jo,mutta hyvä jos ei tarvii ihan heti vaihella. Itse ostin auton lähes ilmasiks ruotsista tutulta, niin ei harmita NIIN HIRVEESTI vaikka 5000e mennykkin remontteihin, odotin kyllä että rahaa menee mutta en sitä että 5000e menee >:(,nythän tuo alkaa oleen hyvässä kunnossa ja luultavasti kohta myynnissä, Sulo Vilenin turha tulla ostaan halvalla :D.
-
Tämä muuten kiinnostaa itseänikin! Ovat tosiaan kulahtaneet pahoin :'( Mistä voisi saada hyväkuntoiset tilalle? Purkaamolta??? Onko noissa listoissa jotain eroja vuosimallien välillä?
Itsellä sama vika omassa T6:ssa, eli noi listat ikkunoiden alla on jo aika hurjan näköiset. Kävin kevättalvella kysymässä Kaivokselan Siniseltä ja noita listoja olisi saanut hintaan 28eur/kpl. Jätin vielä silloin pihinä tilailematta ne, mutta kyllähän noi rujot listat alkaa hiljaksiin häiritsemään. Pitää varmaan muiden korjausprojektien jälkeen vaihtaa sitten nuokin.
-
Kyllä niitä osien vaihtoja vielä tulee sullekkin ;), jos ei oo kaikkia paikkoja vaihettu jo,mutta hyvä jos ei tarvii ihan heti vaihella. Itse ostin auton lähes ilmasiks ruotsista tutulta, niin ei harmita NIIN HIRVEESTI vaikka 5000e mennykkin remontteihin, odotin kyllä että rahaa menee mutta en sitä että 5000e menee >:(,nythän tuo alkaa oleen hyvässä kunnossa ja luultavasti kohta myynnissä, Sulo Vilenin turha tulla ostaan halvalla :D.
Tai sitten suurimmat puutteet on korjattu faceliftiin jo tehtaalla. ;) Tunnustan ei ne korjaukset ole tuohon jääneet. TCV valve 75€ ja ilmastoinnin täyttö 65€.
-
Omaani olen "korjannut" noin 1500 eurolla kaikki muu on ollut normaalia huoltoa: Tulpat, jakopäänhihna/apulaitehihna ja vesipumppu sekä kiristimet ja rullat. Automaattilaatikon öljyn ja suodattimen vaihto, kaikkien nesteiden vaihto, takajarruremppa(myös käsijarru), ilmastoinnin huolto, kovavahaus teetettynä jne. Tehtyihin asioihin nähden en edes pidä huoltoja mitenkään kalliina! Hintaa on tullut, koska huollan aina alkuperäisosilla ja nehän ovat hieman kalliita. Suurin ongelma on tällähetkellä, se, että autoni polttelee tuota "päästönmerkkivaloa"??? Viaksi epäiltiin lambdavikaa ja se ajettiin korjaamolle, tällöin auto alkoi käydä huonosti ja neljällä pytyllä. Kävi ilmi, että 5 ja 6 sylinterin sytytyspuolat ovat entiset ja ovat samalla tehneet tulpista selvää. Nämä uusittiin ja auto toimi hyvin, kävi tasaisesti ja vedot palasivat jne. Ajoin n 30 kilometriä ja taas se s*atanan valo palaa!!! >:( Nyt on taas menossa huoltoon. Kysymys kuuluukin mikä ihme autoani mahtaa vaivata??? Ja toimii siis aivan normaalisti vaikka tuo valo palaakin... Ota näistä selvää...
-
Minusta on yleensäkin turha verrata esim. s80 toisiinsa piittaamatta vuosimallista, facelifteihin on varmaankin korjattu lastentaudit,niin eipä niitä voi oikein verrata toisiinsa,ja kilometrimäärä on tietenkin toinen asia, jos toisella autolla on ajettu yli 200 000km ja toisella 80 000km niin onhan niissä eri määrä osia vaihettu ;).-------Mulla kävi myös auto noin 4 pytyllä viimekesänä, vaihdatin toisen etu Lambdan niin rupes toimiin, T6:ssa on 2 labdaa edessä ja 2 taempana,etummaiset kalliimpia.
-
Osaako joku sanoa, mitä tuo jarrutehostin maksaa Volvolla? Netistä kattelin, niin 180-200e pitävät hintaa mutta jos uusi ei kovin paljon kalliimpi ole niin pitää miettiä? Entä saako sitä varaosana muualta kun Volvolta? Alkaa tuo helkkarin pihinä käymään aivoon...
-
Huoh... Sen verran ahdisti tuon Volvon pitäminen, että tänään vaihdettiin se autokaupassa ihan toiseen peliin ja ai että on nyt huoleton olo. Ei tarvi joka päivä pelätä mikä hajoaa seuraavaksi...
Se kuka miettii S80 ostoa niin suosittelen harkitsemaan monta kertaa :-)
Mutta oli meikän eka Volvo ja jää kyllä myös viimeiseksi...
Over & out
-
Huoh... Sen verran ahdisti tuon Volvon pitäminen, että tänään vaihdettiin se autokaupassa ihan toiseen peliin ja ai että on nyt huoleton olo. Ei tarvi joka päivä pelätä mikä hajoaa seuraavaksi...
Se kuka miettii S80 ostoa niin suosittelen harkitsemaan monta kertaa :-)
Mutta oli meikän eka Volvo ja jää kyllä myös viimeiseksi...
Over & out
Ja mikä on tuo seuraaja, ettei vaan tullut vaihto huonompaan..
-
Kaverilla ollut alle 1kk auto ja nyt vaihtaa sen pois. Oisko vähän kannattanut katsoa että mitä ostaa ja ostaa sellaisen mihin "Kynnet" oikeasti yltää. ::)
Se että jos joutuu yli kymmen vuotiasta autoa korjaamaan ei liene syy vätää S80:en ostoa.
-
Kaverilla ollut alle 1kk auto ja nyt vaihtaa sen pois. Oisko vähän kannattanut katsoa että mitä ostaa ja ostaa sellaisen mihin "Kynnet" oikeasti yltää. ::)
Se että jos joutuu yli kymmen vuotiasta autoa korjaamaan ei liene syy vätää S80:en ostoa.
No juu, on ennenkin ollut vanhoja autoja mutta koskaan ei ole tällästä korjausrallia pitänyt tehdä. Ok, auto ei ehkä sitten ollut se paras yksilö mutta ei tunnu olevan muutkaan T6 mallit jos täällä foorumillakin porukoilla on mennyt 5000e korjauksiin... Ei vain kestä arse odotella mikä hajoaa seuraavaksi etenkin kun on talvi tulossa ja oma innostus auton ropaamiseen täysi nolla.
Olihan auto hyvä ajaa, hiljainen yms. mutta aina kun sillä ajoi niin pelotti että mikä leipoo seuraavaksi. Hajooko kaasuläppä, ilmamäärämittari vai vaihdelaatikko vai kolvataanko ABS boksia kohta tai jotakin muuta outoa... Hesan reissukin tuntui olevan liikaa kun alkoi ohjaustehostin huutamaan kuin viimeistä päivää, nopea fiksaus STP ohjaustehostinaineella ja uusilla öljyillä auttoi mutta en tiedä miten pitkäksi aikaa.
Noh, en mä nyt ala yleistämään tätä kaikkiin Volvoihin. Uudet Vollen ottaisin kyllä jos joku antaisi mutta kun sellasseen ei ole varaa niin pitää etsiä jokin muu vaihtoehto.
Onneksi hyvittivät autokaupassa kohtuu hyvin tuosta vaikka pääasiassa autokaupat tuosta T6:sta 5000e tarjoavat...
-
No juu, on ennenkin ollut vanhoja autoja mutta koskaan ei ole tällästä korjausrallia pitänyt tehdä. Ok, auto ei ehkä sitten ollut se paras yksilö mutta ei tunnu olevan muutkaan T6 mallit jos täällä foorumillakin porukoilla on mennyt 5000e korjauksiin... Ei vain kestä arse odotella mikä hajoaa seuraavaksi etenkin kun on talvi tulossa ja oma innostus auton ropaamiseen täysi nolla.
Olihan auto hyvä ajaa, hiljainen yms. mutta aina kun sillä ajoi niin pelotti että mikä leipoo seuraavaksi. Hajooko kaasuläppä, ilmamäärämittari vai vaihdelaatikko vai kolvataanko ABS boksia kohta tai jotakin muuta outoa... Hesan reissukin tuntui olevan liikaa kun alkoi ohjaustehostin huutamaan kuin viimeistä päivää, nopea fiksaus STP ohjaustehostinaineella ja uusilla öljyillä auttoi mutta en tiedä miten pitkäksi aikaa.
Noh, en mä nyt ala yleistämään tätä kaikkiin Volvoihin. Uudet Vollen ottaisin kyllä jos joku antaisi mutta kun sellasseen ei ole varaa niin pitää etsiä jokin muu vaihtoehto.
Onneksi hyvittivät autokaupassa kohtuu hyvin tuosta vaikka pääasiassa autokaupat tuosta T6:sta 5000e tarjoavat...
Ehkäpä taas lievää yleistämistä että kaikkin T6:siin tehdään 5000€:n remontti. Nämä kaikki täälläkin käsitellyt taitavat olla 99-00 malleja eli alkupään autoja. Kilometrejäkin tuntuu olevan runsaanlaisesti näissä. Huollot kun jätetään tekemättä ja ajetaan niin kauan kuin liikkuu niin jos kerralla meinaa kaikki paikat laittaa kuntoon mitkä on vuosien varrella repssahtanut nin meneehän siihen rahaa se on selvä.
-
Maken kanssa samaa mieltä! Omakin auto on vuosimallia -99 ja kilsoja takana 311 126 kappaletta. Ostin halvalla ja tiesin mitä ostin. Siihen nähden auto on ollut jopa yllättävän hyvä peli! Mulla on mennyt noin 5000 euroa korjauksiin, mutta se johtunee pääasiassa siitä, että käytän aina alkuperäisiä osia ja nehän maksaa. Myös hihnanvaihto ja molemmat uudet rengaskerrat kuuluvat tuohon summaan, joten ei nuo kulut todellakaan yllätyksenä ole tullut :) Nytkin auto on menossa pohjan suojaukseen/korjaukseen(jos tarvetta hyvältä näytti kyllä.) lisäksi kiveniskemät ja pienet ruostevauriot kaarissa korjataan. Ja taas menee rahaa aijai... Ajan aika vähän ja pidän autosta kovasti joten sen kuntoon laitto on perusteltua. Aion siis pitää autoa kauankin. Ainakin siihen saakka kunnes uusikoppaisen S80:sen V8 version hinnat ovat sopivia ;)
-
Maken kanssa samaa mieltä! Omakin auto on vuosimallia -99 ja kilsoja takana 311 1269 kappaletta. Ostin halvalla ja tiesin mitä ostin. Siihen nähden auto on ollut jopa yllättävän hyvä peli! Mulla on mennyt noin 5000 euroa korjauksiin, mutta se johtunee pääasiassa siitä, että käytän aina alkuperäisiä osia ja nehän maksaa. Myös hihnanvaihto ja molemmat uudet rengaskerrat kuuluvat tuohon summaan, joten ei nuo kulut todellakaan yllätyksenä ole tullut :) Nytkin auto on menossa pohjan suojaukseen/korjaukseen(jos tarvetta hyvältä näytti kyllä.) lisäksi kiveniskemät ja pienet ruostevauriot kaarissa korjataan. Ja taas menee rahaa aijai... Ajan aika vähän ja pidän autosta kovasti joten sen kuntoon laitto on perusteltua. Aion siis pitää autoa kauankin. Ainakin siihen saakka kunnes uusikoppaisen S80:sen V8 version hinnat ovat sopivia ;)
Itse en ole laskenut korjauskuluihin kahta rengas kertaa ja öljyä syuodattimia ym kuluvia osia. Jos nuo laskee niin onhan sitä mennyt 2000€ 5 kk aikan eli laskennallisesti se maaginen 5000€/v. :D
-
Olet toki oikeassa, eihän nuo rengaskerrat oikeastaan kuulu lainkaan noihin kuluihin, ajattelin ne nyt tässä tapauksessa laskea mukaan kun oli puhe auton pitoon menneistä rahoista. Eli hieman reilun tonnin voi tuostakin summasta pudottaa samantien. Varsinaisia vikoja olen korjannut noin tuhannella eurolla, muut korjaukset ovat olleet kuluvien osien vaihtoa.
-
Tuostahan voisi joku nyt hakea meikän entisen Volvon kotiinsa... Autoliikkeet näköjään vaihtelevat autoja keskenään kun en tuonne liikkeeseen kyllä tuota vaihtoon vienyt. Saa nähdä meneekö tuo koskaan tuolta kaupaksi...
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4148506
-
Myynti-ilmoituksessa lukee että LOISTOYKSILÖ!,ja menit myymään sen pois :nohnoh :2funny:,vitsi vitsi. Kyllä kannattaa harkita jotain muuta merkkiä tai mallia jos ei ole rahaa korjailla volvoo, nimim.kaikkensa sijoittanu volvoon ;). :hello:.
-
Tuostahan voisi joku nyt hakea meikän entisen Volvon kotiinsa... Autoliikkeet näköjään vaihtelevat autoja keskenään kun en tuonne liikkeeseen kyllä tuota vaihtoon vienyt. Saa nähdä meneekö tuo koskaan tuolta kaupaksi...
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4148506
Ei pidä ihmetellä jos vuosikymmenen ajan huoltamaton auto yllättää huoltolaskullaan.
-
Juurikin näin! Ylläpito ja huoltohistoria määrittää auton vikaisuuden, ei pelkästään automerkki tai -malli.
-
Mul on ny 2 viikkoa ollu s80 ja kolmas aika korjaamolle. Eka käynti 1400 toka 770 seuraava 250 jotta hyvenee. Vaan ku ens kerta käyn Mikkelissä niin nuo volvon kulut on pieniä erään rotan hammaslääkäri kuluihin verrattuna ;D
-
Mul on ny 2 viikkoa ollu s80 ja kolmas aika korjaamolle. Eka käynti 1400 toka 770 seuraava 250 jotta hyvenee. Vaan ku ens kerta käyn Mikkelissä niin nuo volvon kulut on pieniä erään rotan hammaslääkäri kuluihin verrattuna ;D
Elä nyt, suunta on ainakin kokoajan halvempaan päin :D
-
Mihin huoltoon/korjaukseen saa menemään 1400 euroa??? :o Sillähän uusii melkeen puol autoa! :D
-
cem + vähä työtä
-
Mihin huoltoon/korjaukseen saa menemään 1400 euroa??? :o Sillähän uusii melkeen puol autoa! :D
Ja jos vähä viittii katella niin siihen saa kyl käytettyäkin osaa isommalla rahalla...
-
Mihin huoltoon/korjaukseen saa menemään 1400 euroa??? :o Sillähän uusii melkeen puol autoa! :D
Näissä T6:ssa tuolla summalla ei vielä kymmenesosaakaan autosta uusita, jo ABS boksi maksaa melkeen tuon verran 8)
-
Mihin huoltoon/korjaukseen saa menemään 1400 euroa??? Sillähän uusii melkeen puol autoa!
(sähköinenohjaus) eli Hammastanko noin 1000e-1300e+4-8h työtä,riippuu korjaamosta.
-
Hakisin nuo osat itse kyllä purkaamolta, ovat paljon halvempia... Ei kai vanhaan autoon tarvitse uusia osia vaihtaa?? Varsinkaan jos ovat noin kalliita! Ja oma T6:seni kyllä kestää vertailun mihin tahansa oman ikäiseensä yksilöön... Täysin ruosteeton, maalipinta kuin uusi, kaikki laitteet toimivat, sisusta erittäin siisti jne...
-
Hakisin nuo osat itse kyllä purkaamolta, ovat paljon halvempia... Ei kai vanhaan autoon tarvitse uusia osia vaihtaa?? Varsinkaan jos ovat noin kalliita! Ja oma T6:seni kyllä kestää vertailun mihin tahansa oman ikäiseensä yksilöön... Täysin ruosteeton, maalipinta kuin uusi, kaikki laitteet toimivat, sisusta erittäin siisti jne...
Näinhän sitä tekis itsekin mut ku sattui aika menee hinnan edelle tällä kertaa.
-
Sitten ei tosiaan voi mitään, varsinkaan kun töihin on päästävä, lapset vietävä kouluun/päiväkotiin jne. Kiire tulee usein harmillisen kalliiksi! Netistä löytyi tehdaskorjattua hammastankoa 450 euron hintaan ja Abs-boksejakin löytyi hintahaarukassa 250-350 euroa. Ei näiden pitäminen kyllä mitään halpaa ole, mutta itse uskon, että joskus ne viatkin loppuvat kun tarmokkaasti korjailee ;)
-
Itsekkin ajattelin ostaa käytetyn hammastankomötikän (sähköinen) mutta on siinäkin metsästystä että sopivan löydät käytettynä ja miten kauan se sit kestää, kalliiks tulee sekin jos vuoden päästä täytyy taas vaihtaa ja aikaa menee. Itse sain tehdaskorjatun kohtuu halvalla tutun tutun kautta. Missä myydään 450e hammastankoo? itse en löytänyt. Tämmösiä osia myös esim (ABS-boksi) on hankala tarkistaa autoa ostaessa varsinkaan jos ei ole tietoa että ovat heikkoja lenkkejä tietyssä vuosimalleissa (jos ei ole ennen lukenut volvo sivustoja) :nohnoh, eri asia on tarkistaa jarruosat ym mitkä näkee helposti. T6:een on kalliimmat varaosahinnat kun esim vapareihin, yllätys?. Kun on Luxusauto niin on Luxusviat ja Luxuskalliit korjaukset ;D. --Aikaisemmin kirjoitin-- Kyllä kannattaa harkita jotain muuta merkkiä tai mallia jos ei ole rahaa korjailla volvoo. Tarkoitin mallilla VUOSIMALLIA :-[ eli facelift ois varmaankin vähävikaisempi.
-
Ihan googleen kirjoittamalla "S80 hammastanko" löytyi jo ekalta sivulta parikin eri tehdaskorjattua hammastankoa hintaan 450 euroa. Ja vaikka veisikin aikaa niin ennemmin ostaisin jonkun 300 euron leimaa vielä pari kuukautta jäljellä auton kuin että hakisin hätäpäissäni siniseltä uuden hammastangon hintaan 1500 euroa! Eihän siinä ole sitten mitään järkeä! Pointti kuitenkin oli että aivan varmasti nuo molemmat mainitut viat (hammastanko ja abs-boksi) korjaa yhteensä halvemmalla kuin 1400 eurolla. Vaikka oliskin luxusauto niin ei se tarkoita, että pitäisi sokeasti maksaa mitä tahansa hintoja! Niitä hintoja maksoivat ne ihmiset, jotka ostivat tällaisen auton uutena.
-
Sitäpaitsi eihän T6 eroa vapareista kuin käsittääkseni erilaisen koneen, laatikon ja ehkä jarrujen osalta? Eiköhän lähes kaikki muu ole ihan samaa kuin jossain 140 heppasessa S80:sessä? Vastaavat osat ovat käsittääkseni saman hintaisia? Tuskin T6:sessa on yhtään erilainen ABS-boksikaan? Enkä tiedä onko tuota sähköistä ohjausta saanut lisävarusteena? Jos näin on niin eiköhän sekin ole silloin sama osa ja tällöin myös samanhintainen? Yrittääkö joku varaosamyyjä sitten nyhtää jotain "T6 lisää" on sitten asia erikseen... ::)
-
Joo en minäkään siniseltä noita osia osta, mitä minulla on tullu vastaan niin ainakin tulpat(turboon),puolat, ilmamassamittari ja lambdat on kalliimpia T6:een (tai yleensäkin turboon), kaikkia osia en ole vertaillu. Mulla on tuttu varaosamyyjä tuskin se liikaa ottaa kun olen saanu noin 30% alennusta ;), ja vertaillu muiden varaosaliikkeiden hintoihin. Sähköinen ohjaus taitaa olla lisävaruste.
-
Joo nuo osat on kyllä kalliimpia. Hyvä että saat alennusta! On väkän tolkullisempaa tällaisen ylläpito ;)
-
Hauska lukea vanhoja t6 tarinoita :)
Ostin juuri itselleni huoltamattoman t6 1999 mallin.
Mittarilukema vaatimattomat 640 000
Oston yhteydessä todettu vikoja paljon..
Huoltokulut n.500e.
Tehostin,laatikonöljyt,bensapumppu,ilmastoinninkompura+putket.
+ mahdolliset vetoakselit 249$ pari.