Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: peeki - 16.07.2011, 17:07:05

Otsikko: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: peeki - 16.07.2011, 17:07:05
..silkkoa...

niin luulin kun alkoi takapää kolisee heti....

MUTTA OSASET osaa se oli antanut rekisterinumeron kyselystä ja muusta hössötyksestä huolimatta 850 sedan takaiskarit..

Jippii... ihme kun meinasi varret tulla takarontista läpi..

Kele tana ..ttu

No piti hakea lähikaupasta super touringit.. tovottavasti pelaa yhteen.. etupään B4:sten kanssa



Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: 850V70 - 18.07.2011, 11:15:04
Kyllä niitten pitäs pelata yhteen. Molemmat on mukavia löysiä vakioiskareita.
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: j_tapio - 18.07.2011, 23:10:11
..silkkoa...

niin luulin kun alkoi takapää kolisee heti....

MUTTA OSASET osaa se oli antanut rekisterinumeron kyselystä ja muusta hössötyksestä huolimatta 850 sedan takaiskarit..

Jippii... ihme kun meinasi varret tulla takarontista läpi..

Kele tana ..ttu

No piti hakea lähikaupasta super touringit.. tovottavasti pelaa yhteen.. etupään B4:sten kanssa


Mulle ny ei tyhmänä aukea mikä tässä on ollut ongelma? Mikä auto sulla mahtaa olla? 850:n kohdallahan iskareita ei erotella sedanin ja STW:n välillä kun samat käy molempiin.
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: jaskajokunen - 19.07.2011, 00:04:42
Mäkään en tajua, jos ovat väärät iskarit myyneet, niin miksi kärsiä  :idiot2: Palautus onnistuu melko helposti, jos niin haluaa  ;)
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: peeki - 19.07.2011, 10:24:28
..joo.. luulin että ne oli myynyt sedanin, ja että niillä olisi eroa.. mutta eihän niillä ole..

ELi minulle tuli jotkut toiset..  yläpuolelta kun veti kiristys varan loppuun ja lähti ajamaan, niin siellähän ne alkoi kopiseen..

Mittasin, että ylävasteen ja korin kiinnityksen väliin olisi pitänyt laittaa n. 6cm holkki, että olisi saanut kireelle..

V..tuttaa vaan ,kun "ammattitaitoiset" myyjät myy ja niihin vielä luottaa.. Siinähän sitä sitten yhden päivän pilasi.. tyyliin m...tä vi..ua..

Luulin, ensin että bilstein korkkasi, mutta kyllä se oli tuo yllämainittu..

Oli nimittäin niin rimpulan oloinen takaiskari nivoon verrattuna, että ei mitään väliä.. 30cm 10mm kierretankoa, jonka päällä muovinen koteloa ja 1mm kehä männän varressa, jolla koko iskari nojaa autoon..

Pakko se oli uskoa, kun Sachs super touring oli samankaltainen, mutta selvästi laadukkaamman oloinen..

Mahtaakohan OSASET vastata töistaan valtakunnan laajuisesti..

Ostin iskarit Espoosta ja asennnusta yritettiin K-Suomessa
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: Kulmamies - 19.07.2011, 10:31:24
Oli nimittäin niin rimpulan oloinen takaiskari nivoon verrattuna, että ei mitään väliä.. 30cm 10mm kierretankoa, jonka päällä muovinen koteloa ja 1mm kehä männän varressa, jolla koko iskari nojaa autoon..

Jos sulla on ollut alunperin nivot, niin eihän se riitä, että vaihtaa pelkät iskarit, vaan myös jouset pitää vaihtaa. Saattaa perä muuten laahata vähän alhaalla.
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: hevonen - 19.07.2011, 11:21:14
Jos sulla on ollut alunperin nivot, niin eihän se riitä, että vaihtaa pelkät iskarit, vaan myös jouset pitää vaihtaa. Saattaa perä muuten laahata vähän alhaalla.
No täähän mullakin iski heti silmään, jouset myös vaihtoon... Väärät ne iskarit on silti, ei sinne mitään 6cm holkkia tarvita jos nivot korvaa taval. iskareilla. Yläkiinnikkeen reikä on vähän liian iso tavalliselle iskarille mutta yleensä kiristyy kun vetää tiukkaan. Ite oon laittanut lyhyet letkuholkit jos pitää nivon tukiin laittaa tavalliset.
Otsikko: Vs: Bilstein B4 täyttä..
Kirjoitti: peeki - 23.07.2011, 15:39:46
Y.E.A.H!!!  Ne bilsteinit olikin korkannut...

No en usko että ainakaan minulla.. Kiristin tosiaan ja kun koeajoin 50m alkoi päät pilkkimään kontista.. onneksi ei ollut verhoilut paikoillaan..

On nimmittäin uskomattomat viritykset.. Kierteen jälkeen on max.0.3mm kynnys, jonka päällä on tavallinen tusina rikka.. Tähän viritykseen nojaa koko perä..  Siis tuon rikan päälle tulee suojakuori ja sitä vasten kiristetään kiinni.. :idiot2:

Oli meinaan ko. rikat mennyt vartta pitkin n. 6cm alaspäin.. Varmasti kyllä jo tehtaalla, kun ei asennusvaiheessakaan kiristynyt...

eli EI se BILSTEIN takaa mitään laatua.. :'(

Olisikohan kok hässäkässä pahimmillaan 0.1mm peltiä pinossa, kun oikein toleranssit hakee..

Samanlaisia ne kuulemma on Volkkarissakin, mutta ihmettelen kun yleensä kestää..

POSITIIVISTA oli kuitenkin, että osat olivat oikeita, vaikkakin aiheutti ihan v..tusti vaivaa ja ihmettelyä..

JA KYLLÄ TAKANA iskarin vaihdon yhteydessä jäykemmät farmari LESJÖFORSIT..

Se nivon jousi on n. 10cm pidempi ja puolet ohuempi..