Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: mulugren - 12.02.2016, 20:59:40
-
http://www.uusisuomi.fi/autot/172509-lehti-volvo-xc70-mallissa-hengenvaarallinen-ongelma
Jagrullar palstalla joku kirjoitti kokeneensa saman v70 mallin kanssakin
-
Start&stop nyt myös kesken ajon :D
-
Start&stop nyt myös kesken ajon :D
Start&stop on-the-go
-
Täällä on tuota ongelmaa pari kertaa esiintynyt.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Esiintyy myös uudessa xc60:sessä
-
Onko yhteydessä siihen polttoainemittarin päivitykseen osasta vuosimallia 15/16 ::)
-
Onko yhteydessä siihen polttoainemittarin päivitykseen osasta vuosimallia 15/16 ::)
taisi PetteriK kirjoittaa omasda showroom topicissa että tuon päivityksen jälkeen alkanu esiintyä. Aika klassinen pikafiksi softaan ja laitetaan jakeluun ilman suurempaa testiä.
-
On tehty tuo softamuutos meikäläisen XC60:n ja ainakaan vielä ei mitään negatiivista ei ole esiintynyt
-
Minulla nuo ongelmat alkoivat päivityksen jälkeen. Ja ovat täysin satunnaisia. Mitenkään sitä ei saa toistettua.
-
taisi PetteriK kirjoittaa omasda showroom topicissa että tuon päivityksen jälkeen alkanu esiintyä. Aika klassinen pikafiksi softaan ja laitetaan jakeluun ilman suurempaa testiä.
Eikös tälle ole oma termikin: regressio :)
-
Onko tästä topicia toisaalla? Yllättävän vähän kommentteja hengenvaaralliseen vikaan liittyen?
-
Ei kyllä aukea minulle, mitä hengenvaarallista tuossa on..?
Puoleksi sekunniksi näytöt pimenee, ovet lukittuu, istuinlämmitin kytkeytyy päälle ja vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä...
Ei kai toi Volvon istuinlämmitin nyt niin tehokas ole, että siitä ihminen kärvenisi. :uglystupid2:
-
Ei kyllä aukea minulle, mitä hengenvaarallista tuossa on..?
Puoleksi sekunniksi näytöt pimenee, ovet lukittuu, istuinlämmitin kytkeytyy päälle ja vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä...
Ei kai toi Volvon istuinlämmitin nyt niin tehokas ole, että siitä ihminen kärvenisi. :uglystupid2:
Kyllä minusta se on jo vähän vaarallissa jos auto sammuu kesken ajon.
-
Kyllä minusta se on jo vähän vaarallissa jos auto sammuu kesken ajon.
Puoleksi sekunniksi ja sitten auto käynnistyy uudelleen...
-
Puoleksi sekunniksi ja sitten auto käynnistyy uudelleen...
Puoli sekunttiakin on pitkä aika jos sen aikaa on tehostimet ja turvalaitteet pois käytöstä.
-
Onhan tuo hengenvaara hyvinkin epätodennäköinen mutta mahdollinen. Siinä sitä onkin hassua kun auto päättää sammua ja just sillon eteen paukahtaa toinen auto... ootteko kuullu pysäköidyn auton laukasseen tyynyjä, kiristäneen vöitä yms... passiivinen turvallisuus enää siinä kohden mukana...
-
Onhan tuo hengenvaara hyvinkin epätodennäköinen mutta mahdollinen. Siinä sitä onkin hassua kun auto päättää sammua ja just sillon eteen paukahtaa toinen auto... ootteko kuullu pysäköidyn auton laukasseen tyynyjä, kiristäneen vöitä yms... passiivinen turvallisuus enää siinä kohden mukana...
Tuota todennäköisyyttä hengenvaarallisuuteen tässä hieman haeskelinkin... Ärsyttävä ilmiö varmaan, mutta toimiihan ohjaus ja jarrut silitikin, vaikka auto olisi sammuksissa. Että juuri sen puolen sekunnin aikana, kun auto on sammuksissa, eteen tulee toinen auto tms. ja joltain lähtee henki...
Taitaa olla todennäköisyys samaa luokkaa kuin erään vakuutusyhtiön TV-mainoksessa, jossa avaruusalus alkaa imeemään säteellään maantiellä ajavaa autoa yläilmoihin. -H-
Edit: Ps. en sitten ole töissä vakuutusyhtiössä riskien kartoittajana... :juhau:
-
En tarkoittanut, että vika välittömästi aiheuttaa hengenvaaran, vaan että voi aiheuttaa. Meneekö ratti lukkoon jos sattuu sammumaan kesken hirvenväistön? Eli jos virrat on poissa puolisekuntia ja sinä aikana rattia käännetään paljon?
Kuulostaa vialta, joka Jenkeissä voi tulla kalliiksi (kuten Priuksen kaasupoljin).
Ja erittäin outoa, jos vika on yhteydessä korjauspäivitykseen. Kuulostaa ihan Windowsilta.
-
Mulla oli VAG DSG kanssa se "tyyppivika" että kesken kiihdytyksen (motarille tms) veto loppui kuin veitsellä leikaten ja moottori tipahti tyhjäkäynnille. todella ärsyttävä vika ja korjaantui jollain tonnin "johtosarjan" vaihdolla. sittemmin kuulin että australiassa joku nainen oli kuollut tuon vian takia. en tiedä kuinka monta tapausta lopulta oli ollut mutta yksi ainakin. mutta se black-out oli useita sekuntteja kyllä
-
Ei sitä sekunnin puolen katkoa ainakaan keskelle ohitusta haluaisi.
-
Mulla oli VAG DSG kanssa se "tyyppivika" että kesken kiihdytyksen (motarille tms) veto loppui kuin veitsellä leikaten ja moottori tipahti tyhjäkäynnille. todella ärsyttävä vika ja korjaantui jollain tonnin "johtosarjan" vaihdolla. sittemmin kuulin että australiassa joku nainen oli kuollut tuon vian takia. en tiedä kuinka monta tapausta lopulta oli ollut mutta yksi ainakin. mutta se black-out oli useita sekuntteja kyllä
Meillä myös ollut VAG joka teki tuota.
-
Kattokaapa sivu 2,3,4..
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/search.asp?whichpage=1&pagesize=10&resultString=(VOLVO%20CAR%20V70)%20%20for%20the%20date%20range%2001/1/1992%20to%2001/1/2020&tx=0.4314387
Vehicle may lose power, engine stalling without warning, engine may stall, engine may seize, engine may cut out..
-
Kuinka automaattilaatikko käyttäytyy tuollaisessa virrattomassa tilassa ?
-
Minulla pysy vaihteella millä olikin.
-
Kattokaapa sivu 2,3,4..
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/search.asp?whichpage=1&pagesize=10&resultString=(VOLVO%20CAR%20V70)%20%20for%20the%20date%20range%2001/1/1992%20to%2001/1/2020&tx=0.4314387
Vehicle may lose power, engine stalling without warning, engine may stall, engine may seize, engine may cut out..
Ei tuolla ole vielä mainittu uudemmista, kuin tuo väärin näyttävä polttoainemittari sivulla 4 kohta 31. Fuel guage may not show fuel level correctly
-
Minusta alkaa tuntumaan, että joka ikiseen modernilla elektroniikalla varustettuun nykyrakkineeseen on häiriöt mahdollisia. Kaikki nykyvehkeet alkaa olla kumipyörille nostettuja tietokoneita -ei hyvä. Joka merkiltä pukkaa aika ajoin joku shokkiuutinen viasta tai häiriöstä ja takaisinkutsuja pukkaa päälle. Tai päästöskandaali. Saa nähdä milloin omaanikin pukkaa jotakin tuollaista -kop kop.
Huolettominta lienee olisi olla jalka- ja joukkoliikennemies -ai niin mutta junatkin peruttu jatkuvasti ja metron liikenne pysäytetty kun joku itsarikandi hyppelee eteen. :)
-
Tärkeintähän näissä vioissa olisi, että auto olisi ajossa ollessa näiden suhteen safe fail. Eli on turvallista moottorin sammua, se ei vaikuta esimerkiksi aktiiviseen turvallisuuteen, jarruihin, ohjattavuuteen yms.
Sähköautohan tähänkin on ratkaisu, perhana, on ne vaan yksinkertaisempia laitteita :)
-
Just meinasin sanoa samaa että taidetaan olla todistamassa polttomoottoriteknologian joutsenlaulua.. Sähköauto putsaa kohta pöydän.
Edit: selvennän että en tarkoita sitä Yön biisiä vaanhttp://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:joutsenlaulu
-
Sähköautohan tähänkin on ratkaisu, perhana, on ne vaan yksinkertaisempia laitteita :)
Muistakaa kuitenkin vaikkapa Fisker Karma -sehän oli täynnä vikoja ja myös Tesloissa on ollut niitä -pääkanisteri Pöpilänkin (Sipilä) Tesla vietiin kerran hinauslavetilla korjaamolle.
kauramoottori paras? :)
-
Menee jo OT, mutta Sipilän Tesla taisi olla hinurin lavalla virran loppumisen takia jos oikein uutisen muistan.
Todennäköisesti Volvolla koodarit tekee vähän ylityötä. Vähän päässy testaus pettämään kun tuommoinen bugi päässy softaan.
-
Minusta alkaa tuntumaan, että joka ikiseen modernilla elektroniikalla varustettuun nykyrakkineeseen on häiriöt mahdollisia. Kaikki nykyvehkeet alkaa olla kumipyörille nostettuja tietokoneita -ei hyvä.
Kyllähän näitä häiriöitä on. Mutta äärimmilleen yksinkertaistettuna logiikka menee tässä näin: tietokonevimpain X autossa Y parantaa auton turvallisuutta N% mutta lisää vikamahdollisuuden kautta turvallisuusriskin, jonka todennäköisyys on 0,01N% -> tietokonevimpain X kannattaa lisätä autoon Y.
Toki kuten Rodion sanoi, safe fail -on avainkäsite tässä. Eli kun se softan bugi sattuu kohdalle, seuraukset siitä eivät aiheuttaisi välitöntä turvallisuusriskiä lainkaan.
-
Toki kuten Rodion sanoi, safe fail -on avainkäsite tässä. Eli kun se softan bugi sattuu kohdalle, seuraukset siitä eivät aiheuttaisi välitöntä turvallisuusriskiä lainkaan.
Juurikin tämä. Tietokoneissa ja puhelimissa on ihan hyväksyttävää että softa bugin takia laite ottaa ja buuttaa itsensä. Autossa tuo ei ole hyväksyttävää. Tai no jos viihdeyksikkö on täysin oma yksikkönsä niin siinä voidaan hyväksyä, mutta auto on sen tasoinen laite että siinä ei sallita tuommoista. Ennemmin pitäisi syttyä joku vikavalo / vastaavaa. Vaikka se sitten seuraavassa käynnistyksessä häviäisi. Ja ennen kuin kukaan sanoon että miksi olla bugeja. "Hello world" ohjelmassa ei ole bugeja, mutta vähänkin laajempi softa niin sitä ei saada bugittomaksi.
-
Ja ennen kuin kukaan sanoon että miksi olla bugeja. "Hello world" ohjelmassa ei ole bugeja, mutta vähänkin laajempi softa niin sitä ei saada bugittomaksi.
Mikäs IBM:n mainframe se oli jolle aikoinaan yrittivät tehdä "tyhjää" ohjelmaa eli sellaista joka ei edes tulosta helloworldia vaan vain palaa ajosta. Siitä fixattiin vuosikymmenten saatossa tusinan verran bugeja.
Että ei se ole niin helppoa aina triviaaliakaan softaa tehdä.
Autossa ajamiseen vaikuttavan softan boottaaminen on arkkitehtuurikysymys. Jos sähköt häviää niin pahasti että konkatkin tyhjenee niin kyllähän se silloin boottaa (virtaa taas saadessaan), mutta se on hardiskysymys. Softa kuuluu tehdä niin, että siellä ei ylipäätään ole mitään mikä voisi sekoittaa yksikön toiminnan. Tämmöiset reboot-bugit eliminoidaan jo sillä että sinne ei ylipäänsä pääse kirjoittamaan mitäsattuu koodirivejä jotka väärin tehtynä aikaansaavat rebootin.
Jo Apollo-lentojen aikaan ymmärrettiin softanteosta monta sellaista juttua jotka nykypäivän nuorisolta näyttää olevan täysin hukassa.
-
Mikäs IBM:n mainframe se oli jolle aikoinaan yrittivät tehdä "tyhjää" ohjelmaa eli sellaista joka ei edes tulosta helloworldia vaan vain palaa ajosta. Siitä fixattiin vuosikymmenten saatossa tusinan verran bugeja.
Että ei se ole niin helppoa aina triviaaliakaan softaa tehdä.
int main(int argc, char** argv)
{
while(true)
{
}
}
Tuohon on vaikea saada montaa bugia :D
Autossa ajamiseen vaikuttavan softan boottaaminen on arkkitehtuurikysymys. Jos sähköt häviää niin pahasti että konkatkin tyhjenee niin kyllähän se silloin boottaa (virtaa taas saadessaan), mutta se on hardiskysymys. Softa kuuluu tehdä niin, että siellä ei ylipäätään ole mitään mikä voisi sekoittaa yksikön toiminnan. Tämmöiset reboot-bugit eliminoidaan jo sillä että sinne ei ylipäänsä pääse kirjoittamaan mitäsattuu koodirivejä jotka väärin tehtynä aikaansaavat rebootin.
Jo Apollo-lentojen aikaan ymmärrettiin softanteosta monta sellaista juttua jotka nykypäivän nuorisolta näyttää olevan täysin hukassa.
Tässä tapausessa vika taitaa olla softassa jos päivityksen jälkeen auto alkaa buuttailemaan. Tuommoisessa pitäisi arkkitehtuuri olla semmoinen ettei mikään softan osan kaatuminen pääsi kaataman sitä main metodia joka käynnistetään kun auto käynnistetään. Tuossa todennäköisesti tehty hätäinen fiksi ja koodari vannonu ettei ole regression vaaraa, ei tarvi ajaa täyttä testi rundia sille.
-
int main(int argc, char** argv)
{
while(true)
{
}
}
Tuohon on vaikea saada montaa bugia :D
No siis ne yritti tehdä tämmöisen vastinetta...
int main(void)
{
return 0;
}
...eikä sekään onnistunut oikein millään :D
Edit. Löysin, tämä: https://en.wikipedia.org/wiki/IEFBR14#History_from_the_RISKS_Digest
-
Nythän muuten IOS:stä löytyi sellainen bugi että jos laitteen päivämääräksi asettaa sen kuuluisan 1.1.1970 tai aiemman päivämäärän niin laite menee perätilaan :facepalm: Ei vissiin auta kuin factory reset. Apple tutkii asiaa :)
Edit: veikkaan muuten että tuossa Volvon tapauksessa on jotain rautaongelmaakin taustalla. Sielläkin jotain ulkona spekseistä ja iskee kynsille kun pahaa aavistamaton softanikkari vähän tuunaa toisaalla.
-
int main(int argc, char** argv)
{
while(true)
{
}
}
Tuohon on vaikea saada montaa bugia :D
En kokeillut kääntää mut eikös tuo vie kaiken prossutehon jos ei laita sleeppiä luuppiin, näin ainakin korkeamman tason kielillä :D
-
Ja erittäin outoa, jos vika on yhteydessä korjauspäivitykseen. Kuulostaa ihan Windowsilta.
Mikä siinä on outoa jos jotain ronkitaan ja alkaa ongelmat? ??? Tietotekniikan kanssa ongelmat softapäivityksen jälkeen on hyvinkin mahdollista kun verraten mekaanisiin asioihin mekaanisten korjaustöiden jälkeen jokin asia voi toimia ei toivotulla tavalla.
-
Mikä siinä on outoa jos jotain ronkitaan ja alkaa ongelmat? ??? Tietotekniikan kanssa ongelmat softapäivityksen jälkeen on hyvinkin mahdollista kun verraten mekaanisiin asioihin mekaanisten korjaustöiden jälkeen jokin asia voi toimia ei toivotulla tavalla.
Vian laatu.
Jos ronkitaan vaikkapa akselin laakeria, niin harvemmin se aiheuttaa sitä, että esimerkiksi konepellin tuulihaka lakkaa toimimasta.
Kuulostaa todella purkkaviritykseltä, jos triviaalin ongelman korjaus aiheuttaa fataalin ongelman.
"vaihdettiin takarengas autoon, niin kone leipo kiinni, normalia" :)
-
Jo S80 2.5D vm. 1999 teki tuota, varsinkin sadekelillä maantiellä tuli juuri puoli sekunttia kestäviä katkoksia, jolloin kaikki pimeni hetkeksi ja palautui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Tapahtui varmaan kerran kuussa, eli tainnut olla näitä ongelmia jo aiemmin :P
-
Tuo on kyllä varmasti todella ilkeä tilanne,jos sattuu esimerkiksi kesken ohituksen.
Mulla oli työsuhdekulkuneuvona Saksalainen farmariauto vm -08, joka teki 2 kertaa sen, että kesken ohituksen kaasupoljin lopetti toimintansa.
Kiihtyminen loppui kuin seinään / vauhti alkoi hidastua. Ei ollut mukava tilanne. Siinä sitten pumppaili kaasua ja palas omalle kaistalle. Kone ei kuitenkaan
sammunut.
-
FL volvossa joskus kaasu polkimen asento anturissa vikaa. Ihan kiva,kun vetäs yhtä äkkiä happihanan auki koskarin alakerrassa.Meinaa iskeä paniikki.
-
Ah, Sprintterissä tsydeemi päätti "luistonestovalotilanteen" jälkeen ottaa ennen seuraavaa mutkaa kuljettajalta jarrupolkimen pois käytöstä... selvisin siitäkin. :idiot2:
-
Ei varmaan ollut ensimmäinen johonkin tuotantosarjaan sattunut virhe autotehtaalta, valitettavasti tämä meidänkin merkkimme kompastuu joskus tuohon. On niitä kuitenkin muillakin merkeillä:
90- luvun puolivälissä erään saksalaismerkkisen ambulanssiksi rakennetun auton omistaja noitui kun hälyytyksen tullessa auto ei päästä sisään, tai jos sisään pääsi niin ei lähtenyt käyntiin. Merkillä oli paljon ongelmia sähköjen kanssa, tyyppivioista puhuttiin.
Eräs merkki jolla imusarjassa vika että imi läpät moottoriin hintavin seurauksin, 12 000-17 000 euroa. Maahantuoja tosi nihkeä myöntämään mitään. Merkin palstoilla iso keskustelunaihe, keräsivät jopa yhdessä tietoa keissistä.
Muuan merkki tosiaan jonkun kaasupoljinongelman kanssa oli tapetilla, maksoi maltaita jenkkilässä se vika merkille.
Yhden konsernin kolmikirjaiminen automaattivaihdelaatikko. Surullisen kuuluisa kirjainyhdistelmä joka ei ole suomessa heikko, jossain toisessa maassa suosittelee maahantuoja ettei takseihin kyseistä lootaa laiteta.
Yhdellä automerkillä oli se suosikkimalli joka pärjäsi testeissä, katsastustilastoissa ja joka paikassa. Hyvä auto, mutta ruostesuojaus täysin pielessä. Olipa mallista sporttinen mps-versiokin.
Noita löytyy historiasta varmasti kaikilta automerkeiltä, ja löytyy jatkossakin. Suomen kuluttajansuoja on vain semmoinen että me kuluttajat joudumme maksamaan itse noita autotehtaiden kämmejä, kun monissa muissa maissa korjaukset maksaa tehdas tai maahantuoja. Meille kuitenkin uskotellaan että kuluttajansuoja on maailman kärkitasoa.
-
Ihmetyttää että oliko ihan pakko laittaa heti laajaan jakeluun se uusi softa jos se noin testaamaton oli. Nyt on sitten kasapäin pörräämässä autoja pitkin teitä ja saattaa viedä hyvän aikaa ennenku ne saadaan päivitettyä
-
Kävi XC Autosalvassa tutkinnassa. Ei löytynyt vikakoodeja (kuka on yllättynyt). Oli kolmas auto samasta viasta ja tehtaalle on tehty jokaisesta erikseen raportti. Eli ootellaan tässä uutta päivitystä.
-
Vian laatu.
Jos ronkitaan vaikkapa akselin laakeria, niin harvemmin se aiheuttaa sitä, että esimerkiksi konepellin tuulihaka lakkaa toimimasta.
Kuulostaa todella purkkaviritykseltä, jos triviaalin ongelman korjaus aiheuttaa fataalin ongelman.
"vaihdettiin takarengas autoon, niin kone leipo kiinni, normalia" :)
Tietokoneet ohjaa ja tekee nykyautossa lähes kaikkea, niin en pidä mitenkään ihmeellisenä, että softapäivitys aiheuttaa jos jonkinlaisia ongelmia. Vaikka kyseinen softapäivitys ei ole/olisi kohdennettu suoraan moottorin toimintaan, niin on sen tekijältä voinut sattua jokin lapsus josta tämä sammumisongelma johtuu. Tietokoneiden kanssa kaikki on mahdollista, moottorin kiinnileikkaamiselle löytyy yleensä syy mutta tietokoneen kaatumiselle ei välttämättä löydy. ::)
EDIT: Tulipa mieleen omakohtainen tapaus tästä kesken ajon sammumisesta (auto kyseessä :juhau:). Tuo meidän VAG-konsernin tuote teki viime talvena minulle kaksi kertaa ajon aikana sen, että kaikki virrat katosi. Samassa silmänräpäyksessä virrat tuli takaisin. Eräänä aamuna emäntä oli lähdössä töihin, ei lähtenyt. Tuli hakemaan minut sisältä, onneksi olin vapaalla tai iltavuoroon menossa. Edes ovet ei auennu kaukosäädöllä. Siinä vaiheessa sytytti, että vika täytyy olla akun seudulla. Akun olin vaihtanut kyseiseen autoon aiemmin, joten ei kun akunkenkiin kiinni. Miinuskenkä oli huonosti paikoillaan ja noussut sen verran ylöspäin, että ei ottanut kontaktia. Sen jälkeen on toiminut. Ei varmaankaan liity mitenkään näihin muihin tapauksiin, mutta tulipahan kerrottua. :D
-
Noniin, takaisinkutsua pukkaa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75245.msg1061057055#msg1061057055
"Joidenkin mukaan autoa ei voi hetkellisesti ohjata tai jarruttaa vian aikana."
Ei paha.
-
Onhan tää sinäänsä hauskaa, kun juurikin sen takia ostin XC70:sen enkä ootellut v90:iä, ettei tarttisi juosta lastenvikoja korjaamassa. [emoji3]
No jospa tämä olisi viimeinen vähään aikaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Onhan tää sinäänsä hauskaa, kun juurikin sen takia ostin XC70:sen enkä ootellut v90:iä, ettei tarttisi juosta lastenvikoja korjaamassa. [emoji3]
No jospa tämä olisi viimeinen vähään aikaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tiedä sitten, että paljonko bitti on poikittain näissä uusissa S/V90 ja XC90 sarjalaisissa :pomo:
-
"Joidenkin mukaan autoa ei voi hetkellisesti ohjata tai jarruttaa vian aikana."
Tässä oli turhaa lätinää, joka olisi alunperin pitänyt oman mielenterveyden takia jättää kokonaan kirjoittamatta. Ei jaksa...
-
Miten ohjaat jos ratti menee lukkoon? Esimerkiksi siis. Toinen esimerkki löytyy Teknikensvärldin hirvenväistötesteissä, kun kesken käännöksen Hyundain tai Kian ohjaus kuolee. Toimittaja sanoo livsfara ja toteaa ettei koskaan aiemmin ole vastaavaan törmännyt.
En tiedä ketkä täällä on ohjelmamuutosta epäillyt, mutta jännä olisi tietää mitä softaa on nyt puukotettu ja aiheuttaakohan se ongelmia taas jossain muualla.
Jos siis ensin korjattiin polttoaineohjauksen koodia, mutta se aiheutti fataalin ongelman pääjärjestelmässä, onko nyt korjattu pääjärjestelmä vai polttoaineohjauksen koodia.
-
Taidan väsäillä foliohatun itselleni ja sulkeutua neljän seinän sisälle... Kyllä nyt niin fataalia erroria pukkaa XC.hen, että taidan lopettaa koko ajohommat... Riski on nyt kyllä liian iso tarttua rattiin. :buck2:
-
Joko softa-arkkitehtuuri on aivan hirveä (eli muuta jotain niin saat värkätä koko ohjelmiston uusiksi) tai sitten tähän liittyy jotain rautaongelmaakin. Huonoon arkkitehtuuriin kompastui kohtalokkaasti "eräs" kännykkävalmistajakin.
Itse veikkaan että jotain rautahäsää tähän liittyy.
-
Tänään soiteltiin Autosalvasta, että olisi uutta päivitystä tarjolla. Oli jo katellut aikaa ylihuomiselle. Ei sattunut vaan omaan kalenteriin. Oli hyvää palvelua, että soiteltiin ja vielä tarjottiin suoraan ajankohtaa. Tunteroinen tuossa kuulemma vierähtää.