Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Ökykisko - 15.02.2016, 18:32:42
-
Eli teefemmasta porsi laatikko ja toinen tarttis saada tilalle. Ajattelin kun pihassa on 93 2.5 10v kasipätkä automaatilla niin jos siitä ottas lootan ja vaihtas uudet kitkalevyt ja suodattimen jne..onko näissä jotain eroavaisuuksia? T5 on 2.3 koneella ja vm on 96...molemmissa aw50-42 le ja vaihtolaatikon numero on 1208776 ja vanhan lootan numero on 1208890
-
Perävälitys eri. Jos osaat vaihtaa sinne noi osat, miks et vain korjaa nykyistä?
-
Ajattelin et olis parempi kun tolla "uudella" laatikolla ajettu vsin 200tkm ja vanhalla 440tkm..
-
Perävälitys eri. Jos osaat vaihtaa sinne noi osat, miks et vain korjaa nykyistä?
Meneeks tuo sitten vikatilaan jos teefemmaan tuon 10V lootan roiskasee?
Nopeustieto virheellinen?
-
Niin onko tietoa? Vai laitanko tasauspyörästön vanhasta lootasta..?
-
Eli teefemmasta porsi laatikko ja toinen tarttis saada tilalle. Ajattelin kun pihassa on 93 2.5 10v kasipätkä automaatilla niin jos siitä ottas lootan ja vaihtas uudet kitkalevyt ja suodattimen jne..onko näissä jotain eroavaisuuksia? T5 on 2.3 koneella ja vm on 96...molemmissa aw50-42 le ja vaihtolaatikon numero on 1208776 ja vanhan lootan numero on 1208890
Tämä on mun mielipide...
tollaisessa projektissa jos pitää nopeasti saada auto liikkeelle takaisin niin sitten noin.
Mut jos haluaa vähänkään paremman ja aikaa on niin kunnostaisin sen T5 laatikon. eli uudet kitkapinnat ja suodattimen sinne, osat pesetettynä jossain.
Kun vaihdat ne kitkapinnat ja suodattimen niin se on aivan sama onko laatikolla rullattu 200tkm vai 700tkm.
Kannattaa sitten myös hoitaa se turbiini samalla kuntoon/vaihtaa...
Koko vaihteiston öljyjärjestelmä kannattaa putsata sitten kunnolla!
Lisäksi tiedät että solenoidit toimivat siinä laatikossa 100% varmuudella, jos kerta muuta vikaa ei ole kuin että vaihteet luistaa.
Meneeks tuo sitten vikatilaan jos teefemmaan tuon 10V lootan roiskasee?
Nopeustieto virheellinen?
Itse käyttäisin sitä T5 tasauspyörästöä.. muuten voi tulla ongelmia joko osien yhteensopivuuden kanssa, menee rikki tai muuta vakavaa...
-
Moro,
Mistähän saisi sen legendaarisen laakerin ostotiedot, josta kaikki automaattilaatikon korjaajat puhuu? Eli AW50-42 LE laatikon "neulalaakeri, joka täytyy aina laatikon avauksen yhteydessä vaihtaa". Lisätietona minulla on vain se, että Opel-varaosana sen saa "tiskiltä". Ilmeisesti kyse on Calibran vm. 90-lukujotain mallin AW50-42 laatikosta..
Tommi
-
Joo välityksistä heittää koodia. Ja lisäksi noissa oli alkupään malleissa eroja kitkalevyjen määrässä. Taisi olla 2 vaihteelle 3 levyä vaparissa ja 4 turboissa. Mekaanisesti (planeetat ja rattaat ja akselit) ovat samat koneista riippumatta.
Ja 96 perää ei voi laittaa 92 lootaan, siitä puuttuu anturin kehä.Se on 96 eri paikkaan.
-
Joo välityksistä heittää koodia. Ja lisäksi noissa oli alkupään malleissa eroja kitkalevyjen määrässä. Taisi olla 2 vaihteelle 3 levyä vaparissa ja 4 turboissa. Mekaanisesti (planeetat ja rattaat ja akselit) ovat samat koneista riippumatta.
Ja 96 perää ei voi laittaa 92 lootaan, siitä puuttuu anturin kehä.Se on 96 eri paikkaan.
Sä kun tiedät noista laatikoista enempi niin miten sen saa kestämään enemmän voimaa?
Tuleeko jotkut erikoisemmat kitkapinnat vai miten se tehdään?
-
Niin siis ei tolla mun vanhalla lootalla enää tee mitään
-
Ja ensikesän jos loota kestäisi sen +300hv niin riittäis kun seuraavana talvena tulis 6v manuaali ja muuta mukavaa
-
Omaan muokkasin kytkimen mäntää. Silloin sain eteenpäinmeno kytkimeen 5 levyä 4 sijaan =25 % enemmän kitkapintaa. Ja lisäjäähdytin keulalle. Vaikea noista sanoa mikä paikka pettää ensimmäisenä.
3/4 vaihteen pakalle voi tehdä saman modauksen. Eli 5 kiekkoa 4 sijaan.
-
Ja turbiinista juotettiin siivet kiinni koko matkalta. Nämä on siitä huonoja virittää kun ei saa mitään osia. Eri joku jenkki minne saa vaikka mitä.