Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: sekokupu - 15.03.2016, 19:42:00

Otsikko: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: sekokupu - 15.03.2016, 19:42:00

Elikkä päivän debatti, kun kohta alkaa olla uuden hanan paikka omassakin ysissä, maailmahan on täynnä aikalailla bolton hanoja, mutta mikä on fiksuin? Tässä esim pari vaihtoehtoa:

1. Mallia totaalipaska (PPS:n pakkaama), itse ainakin unohdan tämän suosiolla:
 (http://sekokupu.pp.fi/hanoja/s-l1600.jpg)

2. Mallia orggiksen näköinen tarvike, onko tästä kenelläkään tietoa, jenkkilässä tunnutaan myyvän tätä, tai sitten on orggiksesta otettu vaan kuva ja oikea myyntiartikkeli on mallia ylempi:
(http://sekokupu.pp.fi/hanoja/s-l500.jpg)

3. Originaalihana, ei nyt ihan maailman kallein keksintö, mutta selkeästi kalliimpi kuin tarvike, mutta tämä vaikuttaa tällä hetkellä itelleni fiksuimmalta päätökseltä.

4. Joku muu, mikä? Canada? Ehdotuksia ja hyviä perusteluja?
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: s73 - 15.03.2016, 19:55:14
Hyvä kun otit asian esiin, minulla on skandixilta ostettu kuvassa 2 oleva hana,
alipainekello sökö ja hana jumissa, vaihdoin sen kellon.
Ota kello vanhasta hanasta talteen.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: The moose - 15.03.2016, 20:18:53
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs. Ja vesiletkun välissä oli suora putki. Ei kesälläkään ollu tarvetta hanalle ja käytännöllinen jos tarviiki saada koppi lämpöseks ni kenno kun o valmiiks kuuma se hoituu 15sek nopeammin mitä kylmällä kennolla.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: The_OttoB - 15.03.2016, 20:22:25
Letukan H-mallin hana. Turbobrickseiltä löytyy juttua. Itelläkin just menossa kiinni.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: sekokupu - 15.03.2016, 21:25:48
Letukan H-mallin hana. Turbobrickseiltä löytyy juttua. Itelläkin just menossa kiinni.


Aajoo tämän bricksimallin unohin, meinasit vissiin tätä mallia?

(http://i1096.photobucket.com/albums/g324/gsellstr/745Ti/IMG_0376Large.jpg)

Ite en kyllä jättäisi ilman hanaakaan/manuaalista hanaa. Että sitä canada -vaihtoehtoa pidän kyllä tällä hetkellä huonoimpana.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: SirBBa - 16.03.2016, 16:50:21
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs.

+1
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: Turbo 242 - 16.03.2016, 18:23:02
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs. Ja vesiletkun välissä oli suora putki. Ei kesälläkään ollu tarvetta hanalle ja käytännöllinen jos tarviiki saada koppi lämpöseks ni kenno kun o valmiiks kuuma se hoituu 15sek nopeammin mitä kylmällä kennolla.

Onkos tuo lämppäri toteutettu niin, että läpillä ohjataan ilma lämmityskennon ja/tai kylmäkennon läpi? Hana menee kiinni vasta, kun lämmönsäädin on täysin kylmällä? Itselle jäi tälläinen käsitys, kun kerran tutkin oman ysin lämppäriä.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: Orlov - 16.03.2016, 18:53:00
Kyllä, kesäksi mukava saada hana kiinni. Varsinkin jos ei ilmastointi toimi tai sitä ei ole.

Tosin kenno pysyisi puhtaana, jos vesikierto olisi päällä kokoajan :)
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: The moose - 16.03.2016, 20:06:56
Onkos tuo lämppäri toteutettu niin, että läpillä ohjataan ilma lämmityskennon ja/tai kylmäkennon läpi? Hana menee kiinni vasta, kun lämmönsäädin on täysin kylmällä? Itselle jäi tälläinen käsitys, kun kerran tutkin oman ysin lämppäriä.

Manuaali ilmastoitu alipaineohjaus on ainakin just noin. Mut onhan se selvääkin et miks noin.. ilmastointi päällä saa lämpötilaa säädettyä jääkylmästä sopivaan.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: HammerDown - 16.03.2016, 20:35:41
Kyllä, kesäksi mukava saada hana kiinni. Varsinkin jos ei ilmastointi toimi tai sitä ei ole.

Tosin kenno pysyisi puhtaana, jos vesikierto olisi päällä kokoajan :)

Kuinka paljon se kenno kesällä käytännössä lämmittää sisäilmaa jossei sen läpi ohjata ollenkaan ilmaa?
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: Orlov - 16.03.2016, 20:55:20
Kyllä sen huomaa käytössä
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: sekokupu - 16.03.2016, 22:15:38
Kyllä sen huomaa käytössä

Todellakin huomaa, auton saaminen kylmäksi kesällä vie selkeästi enemmän aikaa, ei sitä hanaa ihan huvikseen sinne ole lyöty. Sen takia ainakaan itselleni se ei ole vaihtoehto. Autoa huonontamaan en halua.
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: Xuppo - 16.03.2016, 22:32:48
Itse tilasin viime syksynä 2.kuvan mukaisen hanan ebaystä jenkeistä. Ainakin tähänmennessä toiminut moitteettomasti ja kestänyt kauemmin vuotamatta kuin 1. kuvan kokomuovinen kötöstys joita oli 3 kappaletta ennen kuin tajusin vaihtaa toisenmalliseen  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
Kirjoitti: SirBBa - 17.03.2016, 19:10:49
Omassa kun konehuoneen hana oli rikki niin ilmarin toiminnan testissä tuli -1 astetta keskisuulakkeesta. Joten ihan kauha merkitys tuolla hanalla ollut.... :)