RallyBaron  Samppasport

940/960 alipainetoiminen lämppärinhana

  • 13 Vastauksia
  • 3590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« : 15.03.2016, 19:42:00 »

Elikkä päivän debatti, kun kohta alkaa olla uuden hanan paikka omassakin ysissä, maailmahan on täynnä aikalailla bolton hanoja, mutta mikä on fiksuin? Tässä esim pari vaihtoehtoa:

1. Mallia totaalipaska (PPS:n pakkaama), itse ainakin unohdan tämän suosiolla:
 

2. Mallia orggiksen näköinen tarvike, onko tästä kenelläkään tietoa, jenkkilässä tunnutaan myyvän tätä, tai sitten on orggiksesta otettu vaan kuva ja oikea myyntiartikkeli on mallia ylempi:


3. Originaalihana, ei nyt ihan maailman kallein keksintö, mutta selkeästi kalliimpi kuin tarvike, mutta tämä vaikuttaa tällä hetkellä itelleni fiksuimmalta päätökseltä.

4. Joku muu, mikä? Canada? Ehdotuksia ja hyviä perusteluja?

s73

  • Vieras
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #1 : 15.03.2016, 19:55:14 »
Hyvä kun otit asian esiin, minulla on skandixilta ostettu kuvassa 2 oleva hana,
alipainekello sökö ja hana jumissa, vaihdoin sen kellon.
Ota kello vanhasta hanasta talteen.

The moose

  • Vieras
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #2 : 15.03.2016, 20:18:53 »
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs. Ja vesiletkun välissä oli suora putki. Ei kesälläkään ollu tarvetta hanalle ja käytännöllinen jos tarviiki saada koppi lämpöseks ni kenno kun o valmiiks kuuma se hoituu 15sek nopeammin mitä kylmällä kennolla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #3 : 15.03.2016, 20:22:25 »
Letukan H-mallin hana. Turbobrickseiltä löytyy juttua. Itelläkin just menossa kiinni.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #4 : 15.03.2016, 21:25:48 »
Letukan H-mallin hana. Turbobrickseiltä löytyy juttua. Itelläkin just menossa kiinni.


Aajoo tämän bricksimallin unohin, meinasit vissiin tätä mallia?



Ite en kyllä jättäisi ilman hanaakaan/manuaalista hanaa. Että sitä canada -vaihtoehtoa pidän kyllä tällä hetkellä huonoimpana.

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #5 : 16.03.2016, 16:50:21 »
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs.

+1

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10038
  • Teiden tukko
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #6 : 16.03.2016, 18:23:02 »
Vastaan 4. Canada.

Tarviiko siinä hanaa. Mä en ainakaan tarvinnut kun oikeen aatteli. Ja eipä mulla sit hanaa ollukkaa muutaku koristeena konehuonees letkunpääs. Ja vesiletkun välissä oli suora putki. Ei kesälläkään ollu tarvetta hanalle ja käytännöllinen jos tarviiki saada koppi lämpöseks ni kenno kun o valmiiks kuuma se hoituu 15sek nopeammin mitä kylmällä kennolla.

Onkos tuo lämppäri toteutettu niin, että läpillä ohjataan ilma lämmityskennon ja/tai kylmäkennon läpi? Hana menee kiinni vasta, kun lämmönsäädin on täysin kylmällä? Itselle jäi tälläinen käsitys, kun kerran tutkin oman ysin lämppäriä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #7 : 16.03.2016, 18:53:00 »
Kyllä, kesäksi mukava saada hana kiinni. Varsinkin jos ei ilmastointi toimi tai sitä ei ole.

Tosin kenno pysyisi puhtaana, jos vesikierto olisi päällä kokoajan :)

The moose

  • Vieras
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #8 : 16.03.2016, 20:06:56 »
Onkos tuo lämppäri toteutettu niin, että läpillä ohjataan ilma lämmityskennon ja/tai kylmäkennon läpi? Hana menee kiinni vasta, kun lämmönsäädin on täysin kylmällä? Itselle jäi tälläinen käsitys, kun kerran tutkin oman ysin lämppäriä.

Manuaali ilmastoitu alipaineohjaus on ainakin just noin. Mut onhan se selvääkin et miks noin.. ilmastointi päällä saa lämpötilaa säädettyä jääkylmästä sopivaan.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #9 : 16.03.2016, 20:35:41 »
Kyllä, kesäksi mukava saada hana kiinni. Varsinkin jos ei ilmastointi toimi tai sitä ei ole.

Tosin kenno pysyisi puhtaana, jos vesikierto olisi päällä kokoajan :)

Kuinka paljon se kenno kesällä käytännössä lämmittää sisäilmaa jossei sen läpi ohjata ollenkaan ilmaa?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #10 : 16.03.2016, 20:55:20 »
Kyllä sen huomaa käytössä

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #11 : 16.03.2016, 22:15:38 »
Kyllä sen huomaa käytössä

Todellakin huomaa, auton saaminen kylmäksi kesällä vie selkeästi enemmän aikaa, ei sitä hanaa ihan huvikseen sinne ole lyöty. Sen takia ainakaan itselleni se ei ole vaihtoehto. Autoa huonontamaan en halua.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #12 : 16.03.2016, 22:32:48 »
Itse tilasin viime syksynä 2.kuvan mukaisen hanan ebaystä jenkeistä. Ainakin tähänmennessä toiminut moitteettomasti ja kestänyt kauemmin vuotamatta kuin 1. kuvan kokomuovinen kötöstys joita oli 3 kappaletta ennen kuin tajusin vaihtaa toisenmalliseen  :idiot2:
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940/960 alipainetoiminen lämppärinhana
« Vastaus #13 : 17.03.2016, 19:10:49 »
Omassa kun konehuoneen hana oli rikki niin ilmarin toiminnan testissä tuli -1 astetta keskisuulakkeesta. Joten ihan kauha merkitys tuolla hanalla ollut.... :)

 

Elekma  Autoracing