Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jaska r - 01.08.2011, 19:30:55
-
Rupeaa ymmärrys loppumaan :'( vika alkoi sillä että tyhjä käynti hävisi pariin otteeseen n.½ minuutiksi. meni muutama kuukaus ihan ilman mitää vikaa ja nyt ei sit auto toimi ollenkaan, sen verran että käyntiin saa ja ajamaan pystyy (todella huonosti) ku kaasun kanssa leikkii. paikallaan käyttäessä vuoron perää päksyttää putkessa ja potkii ilmanputsariin päin. kierroksia ottaa kaasua pumppaamalla muuten hyytyy. lambda anturi vaihettu, nokka-akselin asento tunnistin vaihettu, puola vaihettu, tulpan johdot vaihdettu, tulpat vaihdettu, jako katsottu kohdalleen. Vikakoodin lukia näyttää että autossa ei ole mitään vikaa.
-
Rupeaa ymmärrys loppumaan :'( vika alkoi sillä että tyhjä käynti hävisi pariin otteeseen n.½ minuutiksi. meni muutama kuukaus ihan ilman mitää vikaa ja nyt ei sit auto toimi ollenkaan, sen verran että käyntiin saa ja ajamaan pystyy (todella huonosti) ku kaasun kanssa leikkii. paikallaan käyttäessä vuoron perää päksyttää putkessa ja potkii ilmanputsariin päin. kierroksia ottaa kaasua pumppaamalla muuten hyytyy. lambda anturi vaihettu, nokka-akselin asento tunnistin vaihettu, puola vaihettu, tulpan johdot vaihdettu, tulpat vaihdettu, jako katsottu kohdalleen ja omasta mielestä olen käynyt alipaine letkut ym letkut konehuoneessa läpi.. Vikakoodin lukia näyttää että autossa ei ole mitään vikaa.
-
mikähän volvo kysees?
-
ainii 940
-
Tämmöinen aika normi veikkaus, kokeiles jos saat käsiis ehjän samannumeroisen ( tod-näk -016 loppuinen)
IMM:n. Sähköosat voi hajota periaatteessa miten päin tahansa, odottamattomallakin.
-
Ei kyllä ihan kuulosta seosongelmalta, kyllä siellä on joko sytkän ajoitus tai jako reilusti pielessä.
-
Rupeaa ymmärrys loppumaan :'( vika alkoi sillä että tyhjä käynti hävisi pariin otteeseen n.½ minuutiksi. meni muutama kuukaus ihan ilman mitää vikaa ja nyt ei sit auto toimi ollenkaan, sen verran että käyntiin saa ja ajamaan pystyy (todella huonosti) ku kaasun kanssa leikkii. paikallaan käyttäessä vuoron perää päksyttää putkessa ja potkii ilmanputsariin päin. kierroksia ottaa kaasua pumppaamalla muuten hyytyy. lambda anturi vaihettu, nokka-akselin asento tunnistin vaihettu, puola vaihettu, tulpan johdot vaihdettu, tulpat vaihdettu, jako katsottu kohdalleen. Vikakoodin lukia näyttää että autossa ei ole mitään vikaa.
tuota lihavoitua ihmettelen...
suutin rele & b pumpun rele seuraavaks
onko vikakoodit luettu molemmilta puolin eli sähkö ja bensapuoli..
-
imm:stä otin auton käydessä pihan irti niin hetken otti kierroksia paremmin mutta sen jälkeen sytty lambdan valo palamaan ja sen jälkeen ei sit toiminukkaan. Jako kyllä on kohdallaan, hihnan vaihoin keväällä ja nyt se on tarkistettu vikojen ilmettyä
-
vika koodit on katottu ja ei mukamas ole vikaa
-
vika koodit on katottu ja ei mukamas ole vikaa
Tuo vanha diagnoosilaitteisto tunnistaakin vian vasta kun osa käytännössä
on totaalisen hajalla, kun se ei käsitä varsinaista tiedonsiirtoa
eri osien ja ohjainlaitteiden välillä, vs. nykyinen OBD-standardi.