Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hookkan - 03.08.2011, 15:25:18
-
Onko kenellekkään sattunut kohdalle nokkahihnan katkeamista?
-
Ei riko B230FT:llä testattuna.
-
Aihetta sivuten, minkä firman nokkaremmejä ootta käyttäny? Itellä on nyt tuommonen B230FT (vissiinki ??? ) ja nokkahihnan vaihosta alkaa olla se sata tonnia. Mietin vaan että haenkouuet rojut paikallisesta Fixus-liikkeestä, Motonetistä vai Siniseltä? Ikänään en oo nokkahihnoja vaihellu kun on ollu aiemmin lähinnä ketju- ja ratasjakopäällä olevia moottoreita autoissa.
-
Kaikki nuo kestää normaalikäytössä varmasti pitkään.
-
Aihetta sivuten, minkä firman nokkaremmejä ootta käyttäny? Itellä on nyt tuommonen B230FT (vissiinki ??? ) ja nokkahihnan vaihosta alkaa olla se sata tonnia. Mietin vaan että haenkouuet rojut paikallisesta Fixus-liikkeestä, Motonetistä vai Siniseltä?
Motonetistä Gatesin remmi ja SKF:n kiristin, kehuttu kombinaatio. Itelläkin sellaiset vinokoneissa.
-
Motonetistä Gatesin remmi ja SKF:n kiristin, kehuttu kombinaatio. Itelläkin sellaiset vinokoneissa.
Gates on ihan hyvä merkki, samoin ContiTech. http://www.contitech.fi/
SKF tai Ina kiristin, ei mitään halpaa tarviketta josta jo silmällä näkee että on kapea laakeri... Niitäkin on myytävänä, halavalla... ;D
-
Sinisellä viimeksi huusivat hihnasta muistaakseni 18€ tai vähemmän. Tohon hintaan en mieti edes moponettiä. Kiristinrulla olikin sitten reilusti tyyriimpi.
-
Aloittajan kysymykseen vastaus: Ei riko jos sulla on vakionokka, nosto alle 12mm.
-
:-\En oo 110% varma mutta b200F, niin ei ainakaan hajoo, mutta enpä usko et b230fk hajoo.
Silti en päästäis katkeamaan vaikka ei hajoaisikaan. :D
-
Mulla on just hihnanvaihto menossa B230FK:n kanssa (pitää käydä stefaostoksilla). Hihnanvaihto kiristimineen on sellainen reilu tunnin homma. Ainakin tuossa nokka pyörii vapaasti ympäri vaikka ykkösen ja nelosen mäntä on yläkuolokohdassa, piti oikein kokeilla.
Starttimoottori avaa hienosti hihnapyörän pultin ;)
-
Mulla on just hihnanvaihto menossa B230FK:n kanssa (pitää käydä stefaostoksilla). Hihnanvaihto kiristimineen on sellainen reilu tunnin homma. Ainakin tuossa nokka pyörii vapaasti ympäri vaikka ykkösen ja nelosen mäntä on yläkuolokohdassa, piti oikein kokeilla.
Starttimoottori avaa hienosti hihnapyörän pultin ;)
No ei tässä nyt mitään kisaa ole, mutta hihna+kiristin ~ 20minuuttia. :D
-
:-\En oo 110% varma mutta b200F, niin ei ainakaan hajoo, mutta enpä usko et b230fk hajoo.
Silti en päästäis katkeamaan vaikka ei hajoaisikaan. :D
Sulla on tuuria, B200F pitäs kyllä kilahtaa.
-
Ei mulla oo ainakaan vielä hajonnu, mut oon kuullu että ei hajoais.
Saatto olla b200k tai b230k, en muista mutta korjatkaa jos oon väärässä.
Volvo 240:ssä jakohihnan ja kiristinrullan vaihto ei oo vissiin kovin pitkä urakka?
-
Ei mulla oo ainakaan vielä hajonnu, mut oon kuullu että ei hajoais.
Saatto olla b200k tai b230k, en muista mutta korjatkaa jos oon väärässä.
Volvo 240:ssä jakohihnan ja kiristinrullan vaihto ei oo vissiin kovin pitkä urakka?
B200K kilahtaa myös, B230K en tiedä, luulisin että kyllä, männän reunoihin?
-
B200K kilahtaa myös, B230K en tiedä, luulisin että kyllä, männän reunoihin?
B230K kilahtaa todella täydellisesti. Kokemusta on.
-
Mun kokemuksilla, B200K kilahtaa, B230FT ei, B200ET ei. Ihmeellinen aihe kun on niin paljon epäselvyyttä mitkä kilahtaa mut nokka-akseli, ja pattimäntä vs. normi yms. kombinaatiothan tässä vaikuttaa...
-
No ei tässä nyt mitään kisaa ole, mutta hihna+kiristin ~ 20minuuttia. :D
Ootta te nopeita. Mulla meni viikko kun hampirattaan kiila hajosi ja oottelin uutta.
-
No et tiedä mikä oli mutta parempi kun ei katkea. :)