Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: djabu - 06.08.2011, 23:23:28
-
Auton malli: V70 -07
Moottori: 2.4D
Osa: tuntematon
Vihjeet:
1. Liikkuu muutaman kerran edestakaas itsekseen sammuttaessa auton pitäen servomaista ääntä.
2. Siinä on varsi jonka [musta, noin 10cm pitkä, joissa molemmissa päissä on pyöreät reiät, jotka voi painaa kiinni tappeihin] toinen pää [syylärin puoleinen] on kiinni jossain sähkömoottorissa/servossa ja moottorin puoleinen on kannen alla olevassa muovisessa tapissa.
3. Sijaitsee jakoremmin vieressä oikealla puolella.Löydät varmasti, kun sammutat auton ja syöksyt konehuoneeseen ja katsot/kuuntelet liikkuvaa osaa siellä motin vasemmalla puolella.
Tämä ko. osa on lähtenyt irti nyt 3 kertaa kesän aikana ja olen saanut laittaa sen kiinni uudestaan
Toivottavasti saitte selvän kysymyksestä ja toivotaan että saan vastauksia.
-
Liikuttaa imusarjan pyörreläppää ja pyörreläppä muuttaa imusarjan "tilavuutta", liikkuu myös ajaessa kierrosten mukaan
jos akseli on väljä eikä pysy kiinni niin niitä saa uusia siniseltä muutamalla eurolla.
-
Kitoos vastauksesta!
Voiko tuo osa vaikuttaa kulutukseen..?
-
Jos se akseli on irti niin kyllä vaikuttaa.
-
Jeppis jepulis, tästä se kulutus on johtunut, kun taannoin tätä ihmettelin täällä foorumilla. Hyvä homma, onneksi huomasin tuon irronneen akselin.
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Pahoitteluni. Mutta kommentoin silti tätä.
Olen ajanut nyt varmaankin pari vuotta ilman tuota akselia, mitään herjaa ei ole ilmestynyt enää tietokoneen näytölle, mutta kulutus on joskus (lisätään aika usein ja varsinkin kostealla kelillä) hirvittävät 8-10l/100 ajotietokoneen mukaan, ei auta pienemmällä vaihteella ajaminenkaan.
Hansikaslokerossa on viisi tällaista akselia varmuuden varalle ostettuna (mjooh, vitutti hakea näitä kuin leipää, niin ostin kerralla useamman)
Nyt kun on kevät ja kevättä rinnassa, ajattelin laittaa tuon akselin paikoilleen jollain patentilla. Se imusarjan puoleinen laippa/nippa on niin kulunut, ettei siinä pysy enää uusi kauaa kiinni ja kuluttaa uudenkin akselin käyttökelvottomaksi viikon sisällä.
Pitää katsella millaisen rautalankavirityksen keksin siihen, saa nähdä kuinka vaikuttaa kulutukseen..
Jos toimii, niin hyvä, jos ei, revin virityksen uudestaan pois ja vaihdan Hondaan.
-
Olen ajanut nyt varmaankin pari vuotta ilman tuota akselia, mitään herjaa ei ole ilmestynyt enää tietokoneen näytölle, mutta kulutus on joskus (lisätään aika usein ja varsinkin kostealla kelillä) hirvittävät 8-10l/100 ajotietokoneen mukaan, ei auta pienemmällä vaihteella ajaminenkaan.
Kulutuksen nousu ajoittain voinee johtua hiukkassuodattimen regeneroinnista, jota tapahtuu aina sillointällöin.
-
Kulutuksen nousu ajoittain voinee johtua hiukkassuodattimen regeneroinnista, jota tapahtuu aina sillointällöin.
Voisin väittää että jos johtuu siitä, niin silloin sitä tapahtuu aivan liian usein. Eikä tule 99% ajasta ilmoitusta regeneroinnista.
Muutaman kerran on tullut ilmoitus regenoin. käynnissä tietokoneen näytölle. Mutta jos siitä poltosta johtuu, niin silloinhan tuo on käynnissä lähes jatkuvasti ilman tiedotusta asiasta. Tai sitten se on vain niin täynnä, ettei tee siitä ilmoitusta, eikä varoitusvaloa vaan regeneroi lähes jatkuvasti.
Pitäisikö vain tyhjentää kyseinen pönttö ja laittaa joku D5 softa sisälle.
-
Selvitä mieluummin mikä myllyssä on oikeasti vikana. Pytty ei tukkeudu ilman jotain muuta vikaa.. Pelkän oireen vähentäminen ei pidennä koneesi elinikää ja ei ole mitenkään sanottua, että lisääntynyt kulutus johtuisi ylimääräisistä poltoista, mutta varmaa on, ettei tuo pelkällä odottelulla parane. Itse veisin letkun päähän, jos vikakoodeista selviäisi missä vika on.
-
Selvitä mieluummin mikä myllyssä on oikeasti vikana. Pytty ei tukkeudu ilman jotain muuta vikaa.. Pelkän oireen vähentäminen ei pidennä koneesi elinikää ja ei ole mitenkään sanottua, että lisääntynyt kulutus johtuisi ylimääräisistä poltoista, mutta varmaa on, ettei tuo pelkällä odottelulla parane. Itse veisin letkun päähän, jos vikakoodeista selviäisi missä vika on.
Käytetty jo viime kesänä piuhan päässä carcomilla, eikä niissä näkynyt silloin mitään erikoista herjaa. Mutta voisihan sitä uudestaan katsoa, mitä se on tehnyt.
Mulle on lähes se ja sama mitä tälle myllylle käy. Todennäköisesti on viimeinen volvo, mikä tähän pihaan tulee. Jos saisi syksyllä vaihdetuksi toisen edustajan mallistoon.
-
Onko toi sama vaivannut todella sun autoa selvittämättä vuodesta 2011 ?
Vanhasta vuoden 2011 viestistäsi: "Tuo turha ämpäri varmasti menee vielä niin tukkoon että joutuu vaihtamaan sen... kröhöm, tai siis poistamaan sen. Sillä kun ei ole mitään merkitystä auton katsastuksen kanssa. Paremmin auto toimii ilman turhia kuristimia :pomo:"
Kohtuu pitkään kuitenkin on hiukkassuodatin pysynyt "auki" vai vaihtuiko auto välillä ?
-
Vai ajetaanko 2km kaupunkilenkkiä jossa ei kerkeä koskaan lämpimäksi ja on siksi lähellä tukkeutumistilaa, tarjoan autosta. 2000e jos se kerta noin huono on..
Ja pätkäajo ja dpf tukkoisuus nostaa kulutustakin...
-
Hyvä korjaus kikka saada tanko pysymään jonnin aikaa paikoillaan et lämmittää sytkärillä sitä kannen puoleista muovipalloa jolloin se turpoaa ja kasaa uuden tangon valkovaseliinin avulla paikoilleen niin se ei kulu ollenkaan niin äkkiä väljäksi.
-
Mulla lähti monta kertaa se liuska irti, kunnes käänsin sen akselin suunnassa 180 astetta. 1.5 vuoteen ei ongelmaa.
-
Ei ole mitään vikaa ollut tähän asti, vaikkakin kyseinen akseli on ollut irti kaikki nämä ajat. Tuoko vaikuttaa DPF:ään? Jahas, ei sekään ole motkottanut erityisemmin, mitä nyt sateisilla keleillä tuppaa "polttamaan" matskua ilman ilmoitusta..
Ei pätkäajoa, työmatka 20km suuntaansa ja viikonloppureisut 100km suunta, jos anoppilaan lähdetään.
Edit, lisätään lainaus.
Onko toi sama vaivannut todella sun autoa selvittämättä vuodesta 2011 ?
Vanhasta vuoden 2011 viestistäsi: "Tuo turha ämpäri varmasti menee vielä niin tukkoon että joutuu vaihtamaan sen... kröhöm, tai siis poistamaan sen. Sillä kun ei ole mitään merkitystä auton katsastuksen kanssa. Paremmin auto toimii ilman turhia kuristimia :pomo:"
Kohtuu pitkään kuitenkin on hiukkassuodatin pysynyt "auki" vai vaihtuiko auto välillä ?
On pysynyt tähän saakka auki. Ei ole tullut mitään dpf huoltoon viittaavaa esille. Sitä päivää olen tässä odottanutkin, että saisi softan laittaa.