KL-varaosat  Race.fi

Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?

  • 14 Vastauksia
  • 6390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Auton malli: V70 -07
Moottori: 2.4D

Osa: tuntematon

Vihjeet:
1. Liikkuu muutaman kerran edestakaas itsekseen sammuttaessa auton pitäen servomaista ääntä.
2. Siinä on varsi jonka [musta, noin 10cm pitkä, joissa molemmissa päissä on pyöreät reiät, jotka voi painaa kiinni tappeihin] toinen pää [syylärin puoleinen] on kiinni jossain sähkömoottorissa/servossa ja moottorin puoleinen on kannen alla olevassa muovisessa tapissa.
3. Sijaitsee jakoremmin vieressä oikealla puolella.Löydät varmasti, kun sammutat auton ja syöksyt konehuoneeseen ja katsot/kuuntelet liikkuvaa osaa siellä motin vasemmalla puolella.





Tämä ko. osa on lähtenyt irti nyt 3 kertaa kesän aikana ja olen saanut laittaa sen kiinni uudestaan

Toivottavasti saitte selvän kysymyksestä ja toivotaan että saan vastauksia.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #1 : 07.08.2011, 00:50:24 »
Liikuttaa imusarjan pyörreläppää ja pyörreläppä muuttaa imusarjan "tilavuutta", liikkuu myös ajaessa kierrosten mukaan

jos akseli on väljä eikä pysy kiinni niin niitä saa uusia siniseltä muutamalla eurolla.
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #2 : 07.08.2011, 07:55:13 »
Kitoos vastauksesta!

Voiko tuo osa vaikuttaa kulutukseen..?
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #3 : 07.08.2011, 10:50:06 »
Jos se akseli on irti niin kyllä vaikuttaa.
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #4 : 13.08.2011, 22:43:32 »
Jeppis jepulis, tästä se kulutus on johtunut, kun taannoin tätä ihmettelin täällä foorumilla. Hyvä homma, onneksi huomasin tuon irronneen akselin.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #5 : 20.04.2014, 12:44:39 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Pahoitteluni. Mutta kommentoin silti tätä.

Olen ajanut nyt varmaankin pari vuotta ilman tuota akselia, mitään herjaa ei ole ilmestynyt enää tietokoneen näytölle, mutta kulutus on joskus (lisätään aika usein ja varsinkin kostealla kelillä) hirvittävät 8-10l/100 ajotietokoneen mukaan, ei auta pienemmällä vaihteella ajaminenkaan.

Hansikaslokerossa on viisi tällaista akselia varmuuden varalle ostettuna (mjooh, vitutti hakea näitä kuin leipää, niin ostin kerralla useamman)

Nyt kun on kevät ja kevättä rinnassa, ajattelin laittaa tuon akselin paikoilleen jollain patentilla. Se imusarjan puoleinen laippa/nippa on niin kulunut, ettei siinä pysy enää uusi kauaa kiinni ja kuluttaa uudenkin akselin käyttökelvottomaksi viikon sisällä.

Pitää katsella millaisen rautalankavirityksen keksin siihen, saa nähdä kuinka vaikuttaa kulutukseen..
Jos toimii, niin hyvä, jos ei, revin virityksen uudestaan pois ja vaihdan Hondaan.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #6 : 20.04.2014, 13:09:38 »
Olen ajanut nyt varmaankin pari vuotta ilman tuota akselia, mitään herjaa ei ole ilmestynyt enää tietokoneen näytölle, mutta kulutus on joskus (lisätään aika usein ja varsinkin kostealla kelillä) hirvittävät 8-10l/100 ajotietokoneen mukaan, ei auta pienemmällä vaihteella ajaminenkaan.


Kulutuksen nousu ajoittain voinee johtua hiukkassuodattimen regeneroinnista, jota tapahtuu aina sillointällöin.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #7 : 21.04.2014, 07:16:35 »

Kulutuksen nousu ajoittain voinee johtua hiukkassuodattimen regeneroinnista, jota tapahtuu aina sillointällöin.


Voisin väittää että jos johtuu siitä, niin silloin sitä tapahtuu aivan liian usein. Eikä tule 99% ajasta ilmoitusta regeneroinnista.
Muutaman kerran on tullut ilmoitus regenoin. käynnissä tietokoneen näytölle. Mutta jos siitä poltosta johtuu, niin silloinhan tuo on käynnissä lähes jatkuvasti ilman tiedotusta asiasta. Tai sitten se on vain niin täynnä, ettei tee siitä ilmoitusta, eikä varoitusvaloa vaan regeneroi lähes jatkuvasti.


Pitäisikö vain tyhjentää kyseinen pönttö ja laittaa joku D5 softa sisälle.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #8 : 21.04.2014, 08:35:17 »
Selvitä mieluummin mikä myllyssä on oikeasti vikana. Pytty ei tukkeudu ilman jotain muuta vikaa.. Pelkän oireen vähentäminen ei pidennä koneesi elinikää ja ei ole mitenkään sanottua, että lisääntynyt kulutus johtuisi ylimääräisistä poltoista, mutta varmaa on, ettei tuo pelkällä odottelulla parane. Itse veisin letkun päähän, jos vikakoodeista selviäisi missä vika on.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #9 : 21.04.2014, 18:17:45 »
Selvitä mieluummin mikä myllyssä on oikeasti vikana. Pytty ei tukkeudu ilman jotain muuta vikaa.. Pelkän oireen vähentäminen ei pidennä koneesi elinikää ja ei ole mitenkään sanottua, että lisääntynyt kulutus johtuisi ylimääräisistä poltoista, mutta varmaa on, ettei tuo pelkällä odottelulla parane. Itse veisin letkun päähän, jos vikakoodeista selviäisi missä vika on.

Käytetty jo viime kesänä piuhan päässä carcomilla, eikä niissä näkynyt silloin mitään erikoista herjaa. Mutta voisihan sitä uudestaan katsoa, mitä se on tehnyt.

Mulle on lähes se ja sama mitä tälle myllylle käy. Todennäköisesti on viimeinen volvo, mikä tähän pihaan tulee. Jos saisi syksyllä vaihdetuksi toisen edustajan mallistoon.
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #10 : 21.04.2014, 19:16:50 »
Onko toi sama vaivannut todella sun autoa selvittämättä vuodesta 2011 ?

Vanhasta vuoden 2011 viestistäsi: "Tuo turha ämpäri varmasti menee vielä niin tukkoon että joutuu vaihtamaan sen... kröhöm, tai siis poistamaan sen. Sillä kun ei ole mitään merkitystä auton katsastuksen kanssa. Paremmin auto toimii ilman turhia kuristimia  :pomo:"

Kohtuu pitkään kuitenkin on hiukkassuodatin pysynyt "auki" vai vaihtuiko auto välillä ?
« Viimeksi muokattu: 21.04.2014, 19:20:08 kirjoittanut D5GT »

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #11 : 22.04.2014, 11:24:22 »
Vai ajetaanko 2km kaupunkilenkkiä jossa ei kerkeä koskaan lämpimäksi ja on siksi lähellä tukkeutumistilaa, tarjoan autosta. 2000e jos se kerta noin huono on..

Ja pätkäajo ja dpf tukkoisuus nostaa kulutustakin...
xc70 D5AWD -06

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #12 : 25.04.2014, 17:13:45 »
Hyvä korjaus kikka saada tanko pysymään jonnin aikaa paikoillaan et lämmittää sytkärillä sitä kannen puoleista muovipalloa jolloin se turpoaa ja kasaa uuden tangon valkovaseliinin avulla paikoilleen niin se ei kulu ollenkaan niin äkkiä väljäksi.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #13 : 25.04.2014, 17:56:13 »
Mulla lähti monta kertaa se liuska irti, kunnes käänsin  sen akselin suunnassa 180 astetta. 1.5 vuoteen ei ongelmaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikähän osa on kyseessä ja mikä tarkoitus sillä on.?
« Vastaus #14 : 20.07.2014, 08:29:26 »
Ei ole mitään vikaa ollut tähän asti, vaikkakin kyseinen akseli on ollut irti kaikki nämä ajat. Tuoko vaikuttaa DPF:ään? Jahas, ei sekään ole motkottanut erityisemmin, mitä nyt sateisilla keleillä tuppaa "polttamaan" matskua ilman ilmoitusta..

Ei pätkäajoa, työmatka 20km suuntaansa ja viikonloppureisut 100km suunta, jos anoppilaan lähdetään.

Edit, lisätään lainaus.

Onko toi sama vaivannut todella sun autoa selvittämättä vuodesta 2011 ?

Vanhasta vuoden 2011 viestistäsi: "Tuo turha ämpäri varmasti menee vielä niin tukkoon että joutuu vaihtamaan sen... kröhöm, tai siis poistamaan sen. Sillä kun ei ole mitään merkitystä auton katsastuksen kanssa. Paremmin auto toimii ilman turhia kuristimia  :pomo:"

Kohtuu pitkään kuitenkin on hiukkassuodatin pysynyt "auki" vai vaihtuiko auto välillä ?

On pysynyt tähän saakka auki. Ei ole tullut mitään dpf huoltoon viittaavaa esille. Sitä päivää olen tässä odottanutkin, että saisi softan laittaa.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2014, 08:31:23 kirjoittanut djabu »
S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

 

Samppasport  Futurez