Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: saban - 08.08.2011, 20:50:20
-
Eli lasit ei pysy talvella eikä viileässä vesisateessa auki vaikka tuuletin olisi täysillä. Ainoastaan tuulilasi pysyy sen verran kirkkaana, että näkee ajaa.
Eli vika lienee lämppärin kennon hanassa tai niissä kennon o-renkaissa. Mistäs se hana oikein löytyy ja miten siihen pääsee käsiksi. Entäpäs nuo o-renkaat? Onko millanen savotta vaihtaa kyseiset osat?Toivottavasti itse kenno ei sentään vuoda. Puhaltaa kyllä talvellakin niin kuumaa ilmaa, että luulisi sen olevan kunnossa..
-
eikö ilmastointikaan auta noilla keleillä (jos on) ?
-
Ei auta ei. Automaatti-ilmastointihan tossa on. Niin ja se unohtui vielä sanoa, että nestettä häviää sen verran, että 1-2 kk:n välein joutuu lisäilemään eli jostainhan se vuotaa - :'(
-
Eli lasit ei pysy talvella eikä viileässä vesisateessa auki vaikka tuuletin olisi täysillä. Ainoastaan tuulilasi pysyy sen verran kirkkaana, että näkee ajaa.
Eli vika lienee lämppärin kennon hanassa tai niissä kennon o-renkaissa. Mistäs se hana oikein löytyy ja miten siihen pääsee käsiksi. Entäpäs nuo o-renkaat? Onko millanen savotta vaihtaa kyseiset osat?Toivottavasti itse kenno ei sentään vuoda. Puhaltaa kyllä talvellakin niin kuumaa ilmaa, että luulisi sen olevan kunnossa..
Ei ilmastoidussa on tulipellissä hieman keskikonsolin vasemmalla (kuskin puolella), ilmastoidussa taitaa olla konehuoneen puolella. Ota toi ratin alla oleva muovi pois niin pääset kastomaan kennon reunaa. Matto kannattaa kanssa ottaa pois, jos nestettä häviää se löytyy luultavasti sieltä maton alta. Jos kennolta vuotaa/vuotaisi, niin saa hienon "kalvon" tuulilasin sisäpinnalle kun suuntaa ilman sinne ja jos ulkona on kylmää niin huurtuu sisäpuolelta.
-
Vuotamisongelmaan en osaa sanoa mitään, mutta usein tuohon huurtumiseen löytyy apu vaihtamalla raitisilmasuodatin.
-
yleensä tuo vuoto-ongelma tulee esiin kesän jälkeen kun alkaa tarviimaan hiukan lämmitystä. itsellä hajosi ihan kerralla sisäkenno ja alkoi lasit vetää huurteeseen 2 asteeen lämmössä. Sisäkennosta oli pääty irti. aluksi nestettä hävisi syksyn aikana hissukseen. Vaihto osineen sinisellä 400€.
-
Mulla oli raitisilmasuodatin kostea.. niin veti lasit huuruun.
-
Eipä ole raitisilmasuodatinta mulla ollenkaan eli ei voi olla vika siinä. Vuoto on jossain, kunhan vaan löytäs missä.
-
Eipä ole raitisilmasuodatinta mulla ollenkaan eli ei voi olla vika siinä. Vuoto on jossain, kunhan vaan löytäs missä.
Eilen huomasin omassa 460 volvossa että kuskin lattia ui vedessä :(
Pitäis itekki etsiä mistä vuotaa, oiskohan ilmastointi ku päästää nestettä?
-
yleensä tuo vuoto-ongelma tulee esiin kesän jälkeen kun alkaa tarviimaan hiukan lämmitystä. itsellä hajosi ihan kerralla sisäkenno ja alkoi lasit vetää huurteeseen 2 asteeen lämmössä. Sisäkennosta oli pääty irti. aluksi nestettä hävisi syksyn aikana hissukseen. Vaihto osineen sinisellä 400€.
Missä ja milloin sait tuohon hintaan vaihdettua? Soitin äsken Hämeen autoon niin pelkkä kenno maksaa jo 330 euroa.
-
Ei ilmastoidussa on tulipellissä hieman keskikonsolin vasemmalla (kuskin puolella), ilmastoidussa taitaa olla konehuoneen puolella. Ota toi ratin alla oleva muovi pois niin pääset kastomaan kennon reunaa. Matto kannattaa kanssa ottaa pois, jos nestettä häviää se löytyy luultavasti sieltä maton alta. Jos kennolta vuotaa/vuotaisi, niin saa hienon "kalvon" tuulilasin sisäpinnalle kun suuntaa ilman sinne ja jos ulkona on kylmää niin huurtuu sisäpuolelta.
Otin eilen kiireessä sen muovin ratin alta pois, mutta eihän sieltä mitään kennoa vielä nähnyt. Näyttäs olevan edessä vielä jos jonkinlaista muovikoteloa ja härpäkettä. Hemmetti kun ei olis aikaa alkaa purkamaan ja tutkimaan tarkemmin. Eikä kyllä tilojakaan. Hana tossa tosiaan on konehuoneen puolella, joten sen vuotamisesta ei varmaan voi lasit höyrystyä..?
-
Jaahas. Tänään oli kuskin jalkatilaan ilmestynyt valtaisa vesilammikko ja ajattelin ensin, että nyt se lämppärin kenno on täysin hajonnut, mutta kun tarkemmin asiaa tutkin niin huomasin, että vesi tulikin vasenta a-pilaria myöten. Eli näyttäs kattoluukku falskaavan. Voiskohan se armoton lasien huurtuminen viileässä/kylmässä sitten johtua kans vuotavasta kattoluukusta? Ylävesiletku tiputteli nimittäin hieman vettä, joten se selittäis jäähdytysnesteen hävikin. Uusi letku on jo ja nyt pitää laitella sitten luukkuun uudet tiivisteet. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
-
Voiskohan ne kattoluukun valumakanavat olla tukossa ?
-
Hyvin tuntuu vesi lorisevan poistokanavista. Pitää nyt vielä jollain yrittää tiivistää tota luukkua ennen kuin lähtee uutta tiivistettä laittamaan siihen.
-
No niin, nyt on uusi kenno vaihdettuna. Volvolla vaihtovat. Kaippa se nyt hyvin toimii. Se vaan ihmetyttää, että onko se yleinenkin tapa, että Volvon merkkiliike sotkee siinä korjauspuuhien ohella sisustan? Auton penkeissä oli mustia rasvatahroja siellä täällä ja takapenkki paksussa pölyssä. Ilmastointilaitteen/puhaltimen säätimen panelista oli joku onnistunut naarmuttamaan mustan taustavärin pois niin, että nyt siinä on valkoisena loistavia läikkiä. Aika huolimatonta! >:( Olisiko reklamaation paikka..?
-
Ylävesiletku tiputteli nimittäin hieman vettä, joten se selittäis jäähdytysnesteen hävikin. Uusi letku on jo ja nyt pitää laitella sitten luukkuun uudet tiivisteet. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Yleensä ei ole ylävesiletku vaan syylarin liitäntä on halki. Yhden syylarin vaihtanut tämän takia kaverin 960:pist ja omassa kanssa oli halki, tosin niin vähän että tulpaklemmarit ja tiivisteliima väliin ni pitää tiivinä.
-
Yleensä ei ole ylävesiletku vaan syylarin liitäntä on halki. Yhden syylarin vaihtanut tämän takia kaverin 960:pist ja omassa kanssa oli halki, tosin niin vähän että tulpaklemmarit ja tiivisteliima väliin ni pitää tiivinä.
Näinhän se kuulema monesti on. Tossa omassa koslassa oli kuitenkin ylävesiletku vanhuuttaan kovettunut ja vuosi sen takia vettä. Etelä-USA:n aurinko oli ilmeisesti tehnyt tehtävänsä. 8)
-
Missä ja milloin sait tuohon hintaan vaihdettua? Soitin äsken Hämeen autoon niin pelkkä kenno maksaa jo 330 euroa.
Rauman sinisellä. 3 vuotta sitten kylläkin.
-
No niin, nyt on uusi kenno vaihdettuna. Volvolla vaihtovat. Kaippa se nyt hyvin toimii. Se vaan ihmetyttää, että onko se yleinenkin tapa, että Volvon merkkiliike sotkee siinä korjauspuuhien ohella sisustan? Auton penkeissä oli mustia rasvatahroja siellä täällä ja takapenkki paksussa pölyssä. Ilmastointilaitteen/puhaltimen säätimen panelista oli joku onnistunut naarmuttamaan mustan taustavärin pois niin, että nyt siinä on valkoisena loistavia läikkiä. Aika huolimatonta! >:( Olisiko reklamaation paikka..?
ON penkkejä ei saa paskastaa. huoltomies ei ole suojannut niitä suojapeitteellä. olen vierestä katsonu kun omaani tehtiin tuo kennon vaihto. Sisäpesulle kokoauto.
-
ON penkkejä ei saa paskastaa. huoltomies ei ole suojannut niitä suojapeitteellä. olen vierestä katsonu kun omaani tehtiin tuo kennon vaihto. Sisäpesulle kokoauto.
Olen nyt laittanut asiasta palautetta kaksi kertaa, mutta eivät ole liikkeestä vaivautuneet vastaamaan. Ei ilmeisesti kiinnosta, kun on jo sen verran vanha auto (-97) kyseessä... >:( Sellasta H*meen autossa tällä kertaa.
-
Tullaan kohta porukalla... :nohnoh
-
Soittihan ne sieltä. Huomenna käyn näyttämässä jälkiä. Penkit tosin ehdin jo putsia :)