Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: injector - 23.10.2016, 22:11:11
-
Pihalla kolmisen viikkoa jo majaillut Italian tuonti
Volvo 245 Stw Polar vm`91
Moottori: B200F Nokka M
Vaihteisto AW7X? Kickdown
Perä ? Lukko G80 välitys 3.31
Varusteita: (After market Sähkölasit, Vakkari, Varashälytin, Puhelinvalmius, Keskuslukitus kaukosäätimellä) Pikkuratti, Koiraverkko, Kattokaiteet, Maakaasu valmius
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161002_141654%20-%20Copy_zps3sqt29kv.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161009_112723_zpsu2m3ds6f.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161002_141728_zpsgqlc15ed.jpg)
Nyt:
Volvo 245 Stw Polar vm`91
Moottori: B200F Nokka A
Vaihteisto AW7X? Kickdown
Perä ? Lukko G80 välitys 3.31
Varusteita: (After market Sähkölasit, Vakkari, Varashälytin, Keskuslukitus kaukosäätimellä) Turbon ratti, Koiraverkko, Kattokaiteet, Maakaasu valmius, Snow Capit, Takaspoileri, Peräkontin kaukalomatto, Kierros ja Digitaalinen ulkolämpömittari
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111842%20-%20Copy_zpszm3dlu9n.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111828%20-%20Copy_zpsdezixb9g.jpg~original)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111904%20-%20Copy_zpsdktk5wpo.jpg)
Tulossa:
Varusteita: lisävalot
-
Maakaasu valmius
Ni mikä oli? :o hitot noista muista varusteista, kerros tästä vähän lisää :D
-
Ni mikä oli? :o hitot noista muista varusteista, kerros tästä vähän lisää :D
Keski-Euroopassa enemmän. Varmaan siellä laitettu?
Säiliötä ei varmaan ole kontissa enää? :D Kerran nähnyt maakaasu 245 ::)
-
Ykkös viestittä siiretty:
Tarkoitus oli tehdä tuosta 87 farkusta kesäautoa, ajan puitteissa ja hitsuumäärää huomioden luovuin ajatuksesta. Nämä kaksi yhdistää saan näppärän talviauton itselleni, ei raski isommin Hopeanuolella ajella 8) Polar korilleen siisti, vähä alkavaa kuskin takaaressa
Leimaahan tässä on voimassa vielä kuukauden ja tarkoitus olisi leimailla ensialkuun. Tallista sai lämpimän paikan pukkien nokasta ja tarkempi tutkinta alkoi. Pakoputkea oli uusattu katilta taaksepäin, tosin keskinmäisen pöntön ja sillanylityksen liitos vuotaa. Takajarruja tarkempaan syynäykseen palat ihan finaalissa ja näyttäisi kumitkin siinä kunnossa olevan taitaa jumittaa. Pohja oli todella nätti ja siisti 8) Uuttakin oli laiteltu vähän aikaa sitten: Levyt eteen, palat, jarruletkut ja jouset.
Perä hiukan lösötti maata kohti, jouset pääsivat vaihtolistalle, ne löysin sopivasti luovuttajasta. Tarkemmin syynäten tässä ei ole takavakaajaa ollenkaan, sellainen löyty myös tosin 16mm versio :buck2: tyhjää parempi
Takajarrut pöydälle ja mäntia ampumaan ulos. Kuskilta tuli suht hyvin mutta vänkäriltä oli jummannu tyystin. Toinen satula käsittelyyn josta saadaan toimiva satula. Männät saatiin tästä pienen punnerruksen jälestä irti ja kiiloittelin ne. Satulat odottavat tiivisteen vaihtelua. Palatkin löytyi hyllystä.
Etuvalojen kiinikkeet oli sisäisesti rikki ja takakiinikkeitäkin uupui. Nämä näpräilin pois keulilta. Luovuttajasta saan tähän aivan uudet valot.
Kirkkaalla vilkulla olevia takavaloja saa tarjoilla, ei haittaa vaikka ois haalistuneen kuhan ois ehjät suunilleen
Sisältä tutkin tarkemmin, täältähän löytyi korjausmaali
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161023_201518_zpsppmor1rk.jpg)
Kärsineen satulan mäntä, roskin kamaa
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161023_141636_zps30jccmay.jpg)
Tästä tehdään tilalle
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161023_134620_zpsbt8yflf3.jpg)
Ni mikä oli? :o hitot noista muista varusteista, kerros tästä vähän lisää :D
Kuten Jar-iikin sanoi Eurooppalaista mallia. Säiliötä ei tosiaan ole. Bensaluukun alapuolella puskurin kupeessa pyöreä 5cm luukku jossa lukee GAS ja putkistot menevät konttiin. Oishan toi leso varuste täydellisenä ja toimivana :2funny:
-
Satuloista putsailin männän kolot puhtoisiksi, kasaus uusilla tiivisteillä ja Ate rasvalla ja ilmausruuveihin kuparitahnaa eivät jähmää kiinni
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161025_213816_zps2c9byqyb.jpg)
Tuossa nyt ois kaasuntankkaus. Tarjoilkaa mustia farkun takapuskurinlistoja kiitos
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161025_215748_zpszmkb1f3f.jpg)
-
Kasailin jarrut paikoilleen, uusilla paloilla. Jouset vaihtuivat samalla jäykempiin, vakaaja löysi tiensä paikoilleen ja vuotavan putken syy oli, ei oltu raskittu kiristää klemmaria. Isäukon kanssa ilmailtiin jarrut ja oli apuna, laiteltiin muoviste takalokarit tähän
Sitten rupesin auringon polttamaa pintaa ehostaa. En kerinnyt tehdä kuin konepellin ja katon, siihenkin upposi kolmattatuntia :buck2:
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161027_180532_zpslnwyzr55.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161027_200530_zpslzgqtd8u.jpg)
-
hienoa jälkeä ja hienoväri silloin kun kunnossa,meillä oli aikanaan kolme ton väristä 240 sarjan taksia peräkkäin,86,89 ja 92,kaikki sedaneita ja diisseleitä,lähetetäänkö täältä lisää myllytettävää? ;)
-
Asentelin Ralliratin paikoilleen ja Snow Capit löysi tiensä paikoilleen. Illalla purin toisesta autosta lampetit ja tänään purin niistä lasit veks ja maalailin pohjat mustiksi. Vielä pestä lasit ja läjätä
Mutustella vielä, vaihdonko sittenkin tuon Turbon ratin tähän, R-Sportin ratti ois toisaalta makia. Pitää jostain ettiä Roma :D
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161028_140628_zpshuibfq79.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161028_141315_zpsmoprvmvd.jpg)
hienoa jälkeä ja hienoväri silloin kun kunnossa,meillä oli aikanaan kolme ton väristä 240 sarjan taksia peräkkäin,86,89 ja 92,kaikki sedaneita ja diisseleitä,lähetetäänkö täältä lisää myllytettävää? ;)
Kiitos -H-
Punainen väri vaatii huolta huomattavasti enempi kuin moni muu. Tänne vaan! Nehän myllytellään ja vahataan ;)
-
Illasta hilpaisin tallille ja myllyttelin kylet, peräluukun ja vahasin sitten. Ei ollut läheskää nii sitkaassa mitä katto ja konepelti oli...
Etulyhdyt kasailin ja laittelin keulille
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161031_221124_zpslzhufdfs.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161031_223501_zpsugdeirop.jpg)
-
Talvirenkaat laittelin alle. 15" reikäpellit vanteena, pöllärit sais jostain ostaa
Käsijarru tuntui olevan kohillaan. Etuniveliä käymään läpi ja kuskinpuolen raidetangonpää väljä, onneks nämä on hyllykamaa 8) ja sai samontein vaihdeltua. Akun lykkäsin paikoilleen ja valoja kokeilee pitkät välähti vaan ja naksutus kuului mutta mitään ei tapahtunnut. Varastosta uus rele ja pitkät rupes pelaa :)
Mustat osat vahailin ja ikkunat putsailin.
Osia tuli purkupelistä irroiteltua ja odottavat Polaria ;)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161101_230133_zpszealibcf.jpg)
-
Näppäilin pukkeilta alas renkaille. Takaspoilerin asentelin paikoilleen ja samalla vaihtelin takavalot sekä rekkarin valot
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161102_220358_zpsfhlxg1bf.jpg)
-
Öljyjä kattelin tikusta oli aika liisteriä ja paksua :idiot2:
Vanhojen öljyjen sekaan lisäsin puhdistusainetta, käyttelin lämpimäksi ja laskustelin pois. Uudet vermeet paikoilleen ja sisään. Pyöriäkin vaihtui myös. Tulpat käyttelin irti, ylläriksi oli aika tuoreen näköiset
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161107_211054_zpsrz60lghq.jpg)
-
Bensan ja ilmansuodattimen vaihtelin tänään. Syttöä kattelin lampulla, eihän sinne mitään valoa tullut :idiot2: Pultti ja automaattisäädön pala pois, pyöritää. Lamppuhan rupes valoa antamaan, toiseen äärilaitaan pyöräytti ja siihen asettui. Ilmeisesti joskus vissiin joku jakajaa pyörittänny, veikkaan hampaan verran pielessä
-
Yrittelin tuossa katsastuksessa käytän, 5km kerkesin ajaa ja kuskinpuoli kesken ajun halusi jarrutella ja hävitti jarrut autosta. Edestä kun en käyny läpi, tässä on tulos, vaikka ei noi yhtään kettuillu etupuolella ku kotia ajoin ostohetkellä. Jumpailla etusatuloille samat kuin taakse ja jarrunesteet vaihtaa jälleen sitten uus yrittämä
-
Purkuautosta eillen nappailin etusatulat veks. Tänään ruettiin niitä työstämään, männät ampuiltiin poikkeen, ruosteet poistettiin ja männät kiilloteltiin. Kasailtiin uusilla tiivisteillä. Yksi jarruputki uusattiin, satulat paikoilleen ja nesteet vaihtuivat. Jäähdytinesteet vaihtuivat myös kuten termari samalla. Kannessa oleva mittariston lämpöanturi oli aika pehmeen näköinen päälle päin, sekin sai vaihtua
Näppärästi pelaillu mitä ajellu ja tuntuu tehoakin jostain syystä enempi :D
-
Hienosti toistaiseksi pelannu ja kyytiä antannut
Tässä muutama fiilistely kuva 8)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111842%20-%20Copy_zpszm3dlu9n.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111828%20-%20Copy_zpsdezixb9g.jpg~original)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/IMG_20161112_111904%20-%20Copy_zpsdktk5wpo.jpg)
Takapuskurin mustia listoja tarjotkaa ja 15" pölykapseleita myös
-
Eilen purin tuon puhelinvalmiuden veke, oli sota aikaiselle nokialaiselle :D Johtojakin lähti repullinen veke kojelaudan sisältä. Polttimoita vaihtelin ehyempiin samalla.
Konehuoneeseen laittelin puuttuvan äänieristeen tulipeltiin. Kilometrejä tämä on saanut hyvästi lisää myöskin
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161113_181723_zpsrcqryvg3.jpg)
-
Kyseinen ralliratti hävisi ja laittelin Turbon orgisratin paikoilleen. Peräkontin kaukalomaton laitoin paikoilleen. Käytin tänään katsastuksessa, leima tuli huomautuksitta 8)
-
Defan lohkolämppäri ja puskuripistoke tuli käytyä Jar-iilta hakemassa Kiitos siitä -H-
Osasi myös hän järkyttää Volvoiliaa suuresti :buck2:
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Kaikkea/IMG_20161119_175210_zpsbipsoaez.jpg)
-
Defan lohkolämppäri ja puskuripistoke tuli käytyä Jar-iilta hakemassa Kiitos siitä -H-
Osasi myös hän järkyttää Volvoiliaa suuresti :buck2:
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Kaikkea/IMG_20161119_175210_zpsbipsoaez.jpg)
nohnoh :2funny:
Pitöisiköhän tuo Volvo hitsailla nippuun. Ollut meillä vuodesta- 91 :D
-
Osasi myös hän järkyttää Volvoiliaa suuresti :buck2:
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Kaikkea/IMG_20161119_175210_zpsbipsoaez.jpg)
Nitroja... NITROJA... *karkuun->
-
Keski-Euroopassa enemmän. Varmaan siellä laitettu?
Säiliötä ei varmaan ole kontissa enää? :D Kerran nähnyt maakaasu 245 ::)
Nythän se maakaasu kannattaa ottaa käyttöön
https://www.gasum.fi/yksityisille/tankkaa-kaasua/kaasuautot/kaasuetukampanja/
Romppeet tuolta tilaukseen ja ruuvaamaan, hyväksyntä asennukselle (käytännössä putkelle säiliöltä säätimelle, sen kun saa kytkeä vain jos on kaasuasentajan paperit) ja leimalle, sen jälkeen saa ajaa 3kk ilmaseksi.
Kaverihan noita myy ja ruuvailee, ajanut vuosia omissa autoissa kaasulla ja taitaa ruohonleikkurikin olla kohta jo kaasulla 8)
http://www.cnghouse.fi/kauppa/product_catalog.php?c=6
Tankkausverkostohan tuossa tietty rajottaa, mutta jos sattuu asumaan sopivalla paikalla, niin tankkauspaikan saa vaikka oman tallin nurkkaan.
Vaihtoehtona myös biokaasu jos sattuu omaamaan vaikka sikatilan ;D
-
Taitaa näissä loppupään autoista puuttua alunperin toi musta äänieristys matto konehuoneesta. ?
-
Taitaa näissä loppupään autoista puuttua alunperin toi musta äänieristys matto konehuoneesta. ?
Dieseleissä ja Classikissa on vakiona tietääkseni. Mistä tuosta tietää vaikka on ollut ja joku fiksu napannut pois?
Hyvin sekasi näitä on tullut vastaan bensa vehkeissä
-
Lisämittareita asentelin tähän. Kierros ja ulkolämpömittarin. Huomasin myös ajaessa aika matalalla kierokset ovat, ilmeisesti 3.31 välitys sisällä ja liikkeelle lähtee sutii kahdella sinne 3-40km/h kohdille eli liikkeellelähtö lukko mitä ilmeisemmin
Tämä nyt joutaa seisomaan, ei kerkee kaikilla ajaa yhtaikaa :D
-
Kusti toi pakettia joka sisälti pari littua, Turbon ahtopainemittarin, A ja V nokat Kiitos näistä Raul -H-
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161219_195655_zps0uquulqf.jpg)
Polari talliin ja pientä purkuoperaatiota. Jakopää, nokka sai lähtä ja nesteet laskin veke. Vesipumpulle tulevan putken juurus oli täynnä sikamänkkiä, ilmeisesti vuotannut joskus. Vaihtelin uuden kumitiivitsteen. En tiedä mitä siellä on ajateltu joskus moottorin ja kapinetin väliset letkut oli korjattu jatkopaloilla, ilmeisesti hankautunnu nirhautumat ja nuukusissaan ei sitten oltu uusia letkuja raskittu laittaa :idiot2:
Oli kuitenkin virallisilla jatkopaloilla korjattu ihme kyllä. Nämä vaihdeltiin yhtenäisiin ehyviin letkuihin
Paininkuppien alta oli hävinny vaimenninkumit yllättävästi, uudet laittelin. Jakopään suojamuovit vaihtuivat kaikki ehyviin. A nokka löysi tiensä paikoilleen kuten jakopääkin uuden alkuperäisen hihnan kera. Ventiilinvälykset säädeltiin isäukon kanssa kohdilleen 0.35
Pientä kasausta ja nesteen takasilaittoa vaille valmis
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161219_203427_zpsxvhnpp9g.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161219_225651_zpspmicyudi.jpg)
-
Tänään kaisailtu loppuun. Paremman venankopan laittelin, jakopään yläsuojan yms pyörät ja hihnat. Nesteet takaisin ja tulille. Khyll käy sievästi, eikä kuulunnu enää ylimääräistä "säklätystä" ventiilikoneistosta S*
-
Kuvaa siistitymmästä koneesta ja niistä mittareista
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161226_123605_zpskat4lgkw.jpg)
(http://i1242.photobucket.com/albums/gg529/Injecto-R/Polar/IMG_20161227_104422_zpshhnbvckm.jpg)
-
joko olet ajanut A+B200F yhdistelmää? meillä poika halusi kokeilla M onsteri nokan tilalle A-nenua hihnan vaihdon yhteydessä vastaavaan moottoriin ja siitä tuli aivan järjettömän huono :D vähäinenkin veto katosi ;D ;D
kyllä sillä joku tovi ajettiin jotta lh olisi oppinut vaan ei. seuraavaksi tehtiin 500tkm perushuolto eli kansipahvin vaihto ja samalla M onsteri nokka takaisin. ja mikä lienee kirous koko vehkeeseen iski, ei se ole oppinut tälläkään liikkumaan niinkuin ennen? seuraavaksi heivataan lh pois ja sotketaan koko vehjes megalla ;)
ps. valonluovuttaja auto ollut tallissa jo tovin, tuletko itse kaivamaan valot irti ja tuot tullessasi korvaavat tilalle?
-
joko olet ajanut A+B200F yhdistelmää? meillä poika halusi kokeilla M onsteri nokan tilalle A-nenua hihnan vaihdon yhteydessä vastaavaan moottoriin ja siitä tuli aivan järjettömän huono :D vähäinenkin veto katosi ;D ;D
kyllä sillä joku tovi ajettiin jotta lh olisi oppinut vaan ei. seuraavaksi tehtiin 500tkm perushuolto eli kansipahvin vaihto ja samalla M onsteri nokka takaisin. ja mikä lienee kirous koko vehkeeseen iski, ei se ole oppinut tälläkään liikkumaan niinkuin ennen? seuraavaksi heivataan lh pois ja sotketaan koko vehjes megalla ;)
ps. valonluovuttaja auto ollut tallissa jo tovin, tuletko itse kaivamaan valot irti ja tuot tullessasi korvaavat tilalle?
Hyvin vähä tullu ajeltua tällä ku Hopeanuolella pöristelen yleensä
En kyllä huomannu jotta huonontunnu olisi, huomattavasti mielyttävämpi käyttää aavistuksen virkeempi ja vetää paremmin
On tuossa siulla jotain muuta häikkää kerta Monsterin takasi laitolla ei homma ruenu relaa, kuten ennenkin
jooh, kuhan minä saan tässä tietää tarkemman päivän tulosta ja minkälainen aikataulu kehittyy kyseiselle päivälle. Muutamissa paikoissa pakollista käyntiä ja nyt yksi lisää :D
-
juu, laita koodia ja varaa aikaa... menee kuitenkin tovi meidän pussihousurojekteja katsellessa, ja ripotellaan nurkkiin kaikkea ylimääräistä 2"x4" sälää ;)
kyllä siinä varmasti joku mato on kun ei toimi, ennen A-nokan vaihtoa kuitenkin pelasi ok?!
-
On siinä jtn tapahtunnu hmm usia vaihtoehto mistä vois kiikastaa. Suosin tarkastelet lh liittyvät jutut vai onko hihna pykälän pielessä ja kato lampulla mitä se syttö sanoo
-
Tämän topicin voi poistaa. MYYTY uuden rakentelun kohteen tieltä