Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kisko - 29.11.2016, 23:56:39
-
Laitetaan tästäkin hieman tarinaa shöyroomiin.
Nettiautosta katselin kunnon riistokapitalistivarusteilla olevien 960/x90:n tarjontaa ja soitinkin yhdestä 1996 960:stä, mutta se oli juuri ehtinyt mennä. Kakkosvaihtoehtona oli tämä kohtuuhintainen S90 Royal...
S90 Royal level 1 (5-paikkainen)
Rekisteröity kesällä 1997, vuosimallia 1998
B6304 204 hv, AW30-43, liikkeellelähtölukko
Muutamia varusteita, kaikki toimii lukuunottamatta vakionopeudensäädintä
9 kpl Volvo Uranus 16" vanteita
Ajettuhan tuolla on 401 tkm ja laittoa on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Enimmäkseen kosmeettisia vikoja, lisäksi muutamia teknisiä juttuja. Edellisen omistajan aikana huollot on tehty Wetterillä ja paperirahaa on kuiteista päätellen mennyt... Uusittu on ainakin ilmastoinnin kompura, jäähdytin, puslia ja niveliä sekä jarruosia. Myyjä oli vanhempi herrasmies, jolla oli kaksi Royalia. Toinen, punainen yksilö on kuulemma ollut uutena ulkoministeri Halosen edustuskäytössä.
Autoa kunnostetaan alkuperäishengessä ja nautitaan ministeritason kyydistä :juhau:
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2319_zpsapq8ro3c.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2313_zpsx7sjktzu.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2315_zpsqgqgzv8j.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2316_zps3scwsodr.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2317_zps3ppqzgnu.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2300_zpslrs22tjh.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2302_zpsifgiypt1.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2281_zps2fijnxvz.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2287_zps05lmabw6.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2293_zpslgxloynx.jpg/_full.jpg)
15 cm jatkopala pohjassa
-
Sitten työlistaa
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2294_zpsesybm1cq.jpg/_full.jpg)
Käsijarruvaijerit uusiksi
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2291_zpsxpnzcfyk.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2292_zpsseqoryp6.jpg/_full.jpg)
Samoin pakoputki kannakkeineen
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2289_zps3awy9jhm.jpg/_full.jpg)
Perään kardaanin sisääntulon stefa. Myös hammastangossa on öljyvuotoa
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2325_zpsnyfp5xqa.jpg/_full.jpg)
Etupuskuria kolhittu siinä määrin että taidan hommata purkuosana suoran ja ehjän puskurin ja maalauttaa. Samalla saa puuttuvan alalipan
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2327_zpstwbnhdka.jpg/_full.jpg)
Takapuskurissa toisen auton vetokoukun jälki. Korjataan taikka vaihdetaan ja maalautetaan kokonaan
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2326_zpsyg9jehk8.jpg/_full.jpg)
Kuskinovessa laaja painauma ja alaosa kuin perunapeltoa. Pelti lienee siinä määrin venynyt että helpointa vaihtaa koko ovi
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2285_zpsnaffvngc.jpg/_full.jpg)
Ensimmäisenä remonttina vaihdoin eteen Meyle HD -koiranluun. Toisellekin puolelle on vastaava osa jemmassa. Kolina loppui pariksi päiväksi alkaakseen taas uudelleen. En ole vielä paikallistanut nykyisen kolinan lähdettä...
-
Tämä on hieno.
Olisiko tässä sattumalta tuo tankkiluukun avaus sisältä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2500.15 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2500.15) vastaus #23
-
Siistin näköinen, onko Level 2? 3? jotkut vissii 4 paikkaisia vaan? :)
-
Siistin näköinen, onko Level 2? 3? jotkut vissii 4 paikkaisia vaan? :)
Level 2 ja 3 on 4 paikkaisia.
Level 2 penkki(näkyy myös 3:n keskikonsolin osa kuvassa)
(http://pukema.com/kuvat/volvos90royalleveliirearseats.jpg)
Level 3
(http://www.hwilki.de/s90/S90_08.jpg)
Eli käytännössä kakkosesta uupuu tuo keskikonsoli
-
Tämä on hieno.
Olisiko tässä sattumalta tuo tankkiluukun avaus sisältä?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2500.15 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2500.15) vastaus #23
Ei ole tankinluukun avausta. Tavaratilan luukku sen sijaan aukee napista, mikä on ilmeisesti Royalin erikoisuus. Tässähän on muutamia muitakin pikkuhienouksia, kuten ylimääräiset kohdevalot takapenkille ja autodown kaikissa laseissa.
Level 1 on...
-
ysisatkukuume iski jälleen S*
-
Level 2 ja 3 on 4 paikkaisia.
Level 2 penkki(näkyy myös 3:n keskikonsolin osa kuvassa)
(http://pukema.com/kuvat/volvos90royalleveliirearseats.jpg)
Level 3
(http://www.hwilki.de/s90/S90_08.jpg)
Eli käytännössä kakkosesta uupuu tuo keskikonsoli
Ok. Kiitos infosta, tollasia oon nähnytkin. On aika hulppeaa kalustoa ollu ennen 2000 lukua. :)
Ajaton paija, kivoilla mausteilla. :)
-
Ei ole tankinluukun avausta.
Ok. Itsellä on suunnitelmissa laittaa MKI x/70:stä tankkausluukun lukkosysteemi 965:een.
-
Hienolta näyttää, kuvia takapenkin kohdevaloista? Mun exessä ei ole sellaisia jäljellä ja takakonttiki aukeaa ihan normaalisti.
-
Hienolta näyttää, kuvia takapenkin kohdevaloista? Mun exessä ei ole sellaisia jäljellä ja takakonttiki aukeaa ihan normaalisti.
olisikohan taksikäytössä niitä ollut. Aikoinaan kokkolassa oli just topicin kaltainen auto ja siinä oli spottivalot. Pahasti saman tyyliset kuin mitä linja-autoissa ollu.
-
Kattovalo lienee tuollainen
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Kattovalo.jpg?img=img1280)
-
Kattovalo lienee tuollainen
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Kattovalo.jpg?img=img1280)
Tällaiset juuri. Tuo kuvahan löytyy ohjekirjan Executive-lisäosasta.
-
Tällaiset juuri. Tuo kuvahan löytyy ohjekirjan Executive-lisäosasta.
Sieltä tuokin on liitetty.
-
Tuning-tero kävi kylässä
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161201_22_04_54_Pro_zps3sizqiof.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161201_22_05_09_Pro_zps8jehapsd.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161201_22_05_32_Pro_zps9tytzugj.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161201_22_04_16_Pro_zpsw3yjmc3j.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161201_22_06_51_Pro_zpsbbzivgod.jpg/_full.jpg)
Tässä nämä kohdevalot. Toimivat kuten nuo sivuilla olevat lukuvalot, eli katkaisijasta päälle ja pois, eivät ole kytköksissä ovikytkimiin. Noissa on polttimot ja heijastimet ikään kuin integroitu yhteen joten niitä en lähtenyt ranettamaan...
-
Täällä tasan samanlainen, sama ulko ja sisustaväri ja vanteet, reilua vuotta uudempi, about samat varusteet mutta ilman takaluukun merkkejä ja antenneja (otin ne veks kun ei ollu orkkis).
Samat kohteet rempsallaan mitä mullakin, puskurit (korjattiin 4v sitten maalaamalla koko auto perusteellisesti), pakoputken kannatinpanta (5v sitten) ja koiranluut ja syylari (viime viikolla 430€ volvolta).
Etupää narisee ja kolahtelee mulla, luulen et on jousen ylälautaset. Kaikki muu vaihdettu (nivelet, puslat, koiranluut)
Näissä on sitten isommat takajarrut kun normi sedanissa/farkussa! 283mm levyt 277 sijaan (ja 180mm käsijarrurumpu 160mm sijaan, käsijarrukenkiä ei sit enää saa rahallakaan, eli joko uudet kitkapinnat sovittaa vanhoihin tai modata S60/V70/S80 kengät sinne poraamalla U-jouselle reijät ja sorvaamalla Z-palalle oikeat lovet päätyihin). Takajarrulevyt on numerolla 9163081 111€/kpl @ gcp.se.
Muuten kaikki alustan osat samat kun normi autossa, PAITSI etuiskarit ja jouset jämäkämmät (takana kans), tottakai 15cm pidempi kardaani, takajarruputki JA käsijarruvaijerin etuosa (korjasin sen tosta hitsillä mistä oot ottanu kuvan perämurikan takaa).
Etujarrulevyt käy 850/x70mk1, eli tähän saa uritettuja tai reijitettyjä 280mm levyjä jos haluaa. V70R 302mm levytkin saa sopimaan vaihtamalla tai modaamalla satulan kannakkeet tai laittamalla V70R kannakkeet ja satulat.
Takapöntöstä älä huolestu, mulla ollut 10v saman näköinen kun sulla, ei vuoda, ulkokuori vaan mätä. Testaat joka katsastukseen vaan kone käynnissä tukkimalla ulostulon ettei vuoda. Itte oon syöttäny sinne "mätäreikään" kotelosuoja öljyä joka kesä. :D
Uudet pöntöt mätänee yleensä muutamassa vuodessa, ni alkuperäsellä ajetaan kunnes se on pakko vaihtaa.
Nivomatit on ittellä vaihtolistalla, yks porsi tässä toissa kesänä ja romutti samalla keskimmäisen alatukivarren ulkopuslan, ni kolisee joskus montuissa, tämä sen takia et perä makas aina yön aikana "alhaalla" siltä puolelta. Mukavan 450€/kpl hintaiset volvolla, Jenkeistä joku tilannut tulleineen parin about 500€.
Automaagilootaan oon vaihtanut öljyt 60-80tkm välein, ensin laitoin Mobil ATF320, mut totesin et synteettinen ATF toimii PALJON paremmin etenkin talvella.
Mulla on nyt kans perä ruvennut kostumaan, mutta vetarien stefoista ihan hitusen. Voi tosin olla ajon vähyyttäkin. Hammastanko kostunut jo ainakin 5v (öljyä menee ehkä 1dl/2v), ja puoltaa pahasti oikealle maantiellä. Luulen et siel sisällä oleva liukuholkki joka rattia kääntäessä ohjaa tehostuspaineita pumpulta on juminnut ihan hitusen yhteen suuntaan. Pitäis jaksaa avata ja katsoa.
-
Muuten kaikki alustan osat samat kun normi autossa, PAITSI etuiskarit ja jouset jämäkämmät (takana kans), tottakai 15cm pidempi kardaani, takajarruputki JA käsijarruvaijerin etuosa (korjasin sen tosta hitsillä mistä oot ottanu kuvan perämurikan takaa).
Takana näytti olevan numeron perusteella sama lehtijousi kuin pätkämallissa tavallisten iskareiden kanssa.
Uudet käkkärivaijerit on tilauksessa Skandixilta. Royalin etuosa ja takapätkät yhteensä n. 175e, Volvo genuine.
Takapöntöstä älä huolestu, mulla ollut 10v saman näköinen kun sulla, ei vuoda, ulkokuori vaan mätä. Testaat joka katsastukseen vaan kone käynnissä tukkimalla ulostulon ettei vuoda. Itte oon syöttäny sinne "mätäreikään" kotelosuoja öljyä joka kesä. :D
Uudet pöntöt mätänee yleensä muutamassa vuodessa, ni alkuperäsellä ajetaan kunnes se on pakko vaihtaa.
Kyllä vähän huolestun kun takapöntön kyljessä olevasta reiästä puhaltaa pakokaasua melkein yhtälailla kuin putken päästä ;D
Nivomatit on ittellä vaihtolistalla, yks porsi tässä toissa kesänä ja romutti samalla keskimmäisen alatukivarren ulkopuslan, ni kolisee joskus montuissa, tämä sen takia et perä makas aina yön aikana "alhaalla" siltä puolelta. Mukavan 450€/kpl hintaiset volvolla, Jenkeistä joku tilannut tulleineen parin about 500€.
Skandixilla näytti olevan Sachsin nivot 349e/kpl. Mullakin on toinen vuotanut öljyä pihalle ja auton takapää kenaa sentin-kaksi kyseiselle puolelle.
-
Lainasin väliaikaisesti 960:stä puskurin lipan, sillä kun ei talvella ajeta. Ei ole korinvärinen, mutta tummanharmaa on toiseksi paras vaihtoehto :D
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/WP_20161203_12_12_13_Pro_zpsowri35au.jpg/_full.jpg)
Skandixilta tuli käsijarruvaijerit, roiskeläpät, konepellin kaasujouset, USA-vilkut, etupyöränlaakeri, jakohihna, Executive-merkki ja kaikennäköistä muuta pikkutarviketta. Cat S40:llä tuntuu tulevan huonompia kuvia kuin vanhalla Lumia 830:llä :P Täytyisi muistaa kuskata oikeaa kameraa mukana...
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170124_104346_zpss6cn5qqr.jpg/_full.jpg)
Uudet vilkut paikoilleen ja samalla kertaa uudet ajovalojen lasit. Puskuri täytyi irrottaa ennen valoja koska pyyhkijänmoottorit. Tässä vielä vanhat
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170124_175858_zpsgqjzdjao.jpg/_full.jpg)
Hanttimiehen puolella uudet osat. USA-parkkivalolle ei yllättäen ollut karvaa vilkun johdoissa. Hyllyssä oli pistokkeeseen sopivia pinnejä, joten haaroitus alkuperäiseltä parkin johdolta oli helppo tehdä.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170124_193941_zpsql9esyuh.jpg/_full.jpg)
-
Kyllä ilme kirkastuu. Tosin muu auto on melkoisessa ryönässä... Valojenpyyhkijät pussihousuilin kuntoon herkistelemällä varsien saranamekanismit ja uusimalla sulat. Maski on todella kulahtanut, jos joltakulta löytyy hyväkuntoinen vastaava niin voi tarjota.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2404_zpshckdolm2.jpg/_full.jpg)
-
Kyllä kirkkaat silmät tekee aina paljon :) Ulkonäöllisesti ja eteenpäin näkemiselle.
-
Kyllä ilme kirkastuu. Tosin muu auto on melkoisessa ryönässä... Valojenpyyhkijät pussihousuilin kuntoon herkistelemällä varsien saranamekanismit ja uusimalla sulat. Maski on todella kulahtanut, jos joltakulta löytyy hyväkuntoinen vastaava niin voi tarjota.
(http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/S90%20Royal%20-98/IMG_2404_zpshckdolm2.jpg)
Katselin jo eilen autosi kuvia ja jatkoin tänään, mielestäni alusta pitäisi pyöräkoteloineen puhaltaa puhtaaksi niiltä osin kun on jo alkavaa ruostetta, sitten kun alusta on tehty, maalattu ja massattu perusteellinen puhdistus autoon sisälle eli penkit ja toppaukset pois ja siistiä kokonaan alusta alkaen, tietysti myös takakontti kaljuksi ja putsata kaikki paikat niin että saat edustavan pelin käyttöön ja säilytykseen vaikka vuosi kymmeniksi. Mitä tuumaat?
-
Katselin jo eilen autosi kuvia ja jatkoin tänään, mielestäni alusta pitäisi pyöräkoteloineen puhaltaa puhtaaksi niiltä osin kun on jo alkavaa ruostetta, sitten kun alusta on tehty, maalattu ja massattu perusteellinen puhdistus autoon sisälle eli penkit ja toppaukset pois ja siistiä kokonaan alusta alkaen, tietysti myös takakontti kaljuksi ja putsata kaikki paikat niin että saat edustavan pelin käyttöön ja säilytykseen vaikka vuosi kymmeniksi. Mitä tuumaat?
Tekisihän se hyvää.
Lähdin irrottelemaan vanhoja käsijarruvaijereita. Olihan suhteellisen pirullinen työmaa etummaisen kanssa. Ei tarvinnut irrottaa kuin kardaani ja pakoputki ja laskea tankkia muutamalla sentillä... Toivottavasti uuden saa ujutettua paikalleen ilman että tarvitsee purkaa puolta autoa. Samalla vauhdilla asentuu uusi pakoputki ja voisihan tuon kardaanin stefankin vaihtaa. Uusi väliputki on pätkämallin, joten siihen on hitsattava Royal-jatko väliin.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2410_zps8wsxjqbp.jpg/_full.jpg)
Siellä se sisäänmenoreikä on
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2414_zpshpjmb7fn.jpg/_full.jpg)
Vanhat olivat aika eteerisessä kunnossa
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2405_zpsep1dpbwa.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2407_zpsrbjt5lhi.jpg/_full.jpg)
Kai mä sitten kun muutkin :juhau: Boostilta tuli T6 suuttimet 0280155831, joiden avulla kuninkaallinen opetetaan viinanjuontiin.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2416_zps1urvfawt.jpg/_full.jpg)
-
Pitkä vaijeri sujahti paikalleen kuin itsestään, jopa lattiamaton kohdalta. Pyyhkäisin vielä hyväkuntoisista jarrukengistä pölyt pois ja rummuista ruosteet, johan alkoi käkkäri toimia. Tässä oli muuten normaalikokoinen 160 mm käsijarru.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170201_214446_zpstszxzknt.jpg/_full.jpg)
Kardaanin stefa irrottaen ja huomenna uusi tilalle. Samalla uudet peräöljyt.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170202_202952_zpsdikbmozi.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170202_212256_zps0inyltsd.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170202_212400_zpswf8myaua.jpg/_full.jpg)
-
Kardaaniasiat tulivat kuntoon ja uudet öljyt perään, ainakaan vielä ei ole stefa vuotanut :D
Aloin sovitella uutta putkea.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2428_zps1hqnqdoq.jpg/_full.jpg)
Siinä se kuuluisa 15 cm on. Teen vanhasta putkesta jatkopätkän tuohon keskelle väliputkea. Katin perässä olevaa kartioliitosta piti siistiä, koska vanha putki oli hitsattu siihen kiinni. Siihen tulee nyt alkuperäistyyppinen kourukiristin, joten liitos on tarvittaessa avattavissa. Suihkuttelen lopuksi kaikki hitsaussaumat sinkkisprayllä ja maalaan koko keksinnön kuumakestolla toivorikkaana että se hieman hidastaisi ulkopuolelta lähtevää ruostumista.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2427_zpsxma1mkju.jpg/_full.jpg)
Alkuperäisessä väliputkessa on tällainen jännä kaksoisseinämä. Lieneekö Royal-erikoisuuksia vai mahtaako kaikissa orggisputkissa olla tällainen...
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2426_zpsoojn2oxr.jpg/_full.jpg)
-
Uusi peräaukko maalissa ja paikallaan. Väliputken jatkaminen ei ollut ihan niin että jostain vain poikki ja suoraa väliin vaan asemointi ja kulmat piti hakea kohdilleen, mutta homma onnistui lopulta ihan hyvin. Putken pää tosin tulee nyt liikaa ulos puskurista, sen voisi vielä katkaista ja ottaa pätkän pois juuresta.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2429_zpsxggy9kmy.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2436_zpsy9mlve5u.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2431_zpsjf0fp5do.jpg/_full.jpg)
Pestynä raikkaassa ulkoilmassa. Skandixilta tulleet alkuperäiset roiskeläpät asennettuna. Maalipinnan naarmuisuus on vertaansa vailla, mutta josko tuo hieman paranisi kun innostuu myllyttämään.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/Img_2439_zpsatzocldj.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/Img_2465_zpsc0fhbw29.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/Img_2463_zps6ya0fald.jpg/_full.jpg)
USA-parkit
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_2470_zpsm15kk0ff.jpg/_full.jpg)
-
Huolellista tekemistä O0 Jenkkivilkut paransi keulan ilmettä roimasti :)
-
Piristi ilmettä kummasti.
Onko jatkettu kori paljon ns. normaalia koria vakaampi, tai muuten erillaisempi ajella?
-
Piristi ilmettä kummasti.
Onko jatkettu kori paljon ns. normaalia koria vakaampi, tai muuten erillaisempi ajella?
Ei siinä taida paljoa eroa olla. Ainahan nämä ovat vakaita ajella kunnossa ollessaan, oli sitten pitkä tai pätkä. Kyllähän tuo näinä aikoina menee kahva edellä sillälailla Royalmaisen arvokkaasti :juhau:
-
Hienoa tekemistä. :) onko auto menossa puleeraukseen? Kuvissa melko naarmuinen ja taisi holoakin olla? Viimeistelisi hienosti, saa meinaan pienellä hienosta upean :)
-
Hienoa tekemistä. :) onko auto menossa puleeraukseen? Kuvissa melko naarmuinen ja taisi holoakin olla? Viimeistelisi hienosti, saa meinaan pienellä hienosta upean :)
Jos tarkkoja ollaan niin tuo pintahan on aivan kamala :2funny: Naarmuista päätellen käynyt paljolti konepesussa. Lisäksi siinä on joku pinnoite jonka levitys ei ilmeisesti ole oikein onnistunut, koska pinnassa näkyy pyyhkäisyjälkiä ja holoja.
On tuossa tullut harjoiteltua yhden hopean V70:n ja sinisen Transporterin verran joten eiköhän tämänkin kimppuun uskalla käydä. Liuottimen, raudanpoiston ja claybarin jälkeen ensimmäinen kierros Scholl S3 goldilla ja Schollin mustavalkoisella spider-laikalla, ajojälkien poisto S30:llä ja laivastonsinisellä spiderilla, lopuksi Collinite 476s.
-
Jos tarkkoja ollaan niin tuo pintahan on aivan kamala :2funny: Naarmuista päätellen käynyt paljolti konepesussa. Lisäksi siinä on joku pinnoite jonka levitys ei ilmeisesti ole oikein onnistunut, koska pinnassa näkyy pyyhkäisyjälkiä ja holoja.
On tuossa tullut harjoiteltua yhden hopean V70:n ja sinisen Transporterin verran joten eiköhän tämänkin kimppuun uskalla käydä. Liuottimen, raudanpoiston ja claybarin jälkeen ensimmäinen kierros Scholl S3 goldilla ja Schollin mustavalkoisella spider-laikalla, ajojälkien poisto S30:llä ja laivastonsinisellä spiderilla, lopuksi Collinite 476s.
Kauanko arvioit tuon em. Käsittelysi vievän aika ja mikä on sen kustannus? Ihan uteliaana kysyn kun teetin omaan autooni Brilliant+ käsittelyn, siis uuteen autoon, en tiedä onko siitä mitään hyötyä tai haittaa mutta teetin samalla kun ruosteenesto käsittelykin tehtiin.(Finikor)
-
Kauanko arvioit tuon em. Käsittelysi vievän aika ja mikä on sen kustannus? Ihan uteliaana kysyn kun teetin omaan autooni Brilliant+ käsittelyn, siis uuteen autoon, en tiedä onko siitä mitään hyötyä tai haittaa mutta teetin samalla kun ruosteenesto käsittelykin tehtiin.(Finikor)
Tuskin ainakaan haittaa.
Näyttää olevan melko lailla samat työvaiheet tuossa Brilliant+-käsittelyssä, lukuunottamatta pinnoiteainetta. En oo kattonut kellosta sen tarkemmin mutta on noissa mennyt rauhanomaisesti tehden muutama ilta per auto. Sen verran naarmuisia ovat olleet että karkeammalla aineella ja laikalla on saanut ajaa 2-3 kertaa ennen kuin on ollut tyytyväinen. Kustannukset autoa kohden on sitten tapauskohtainen homma, riippuen puunattavien autojen määrästä, aineista ja onko esim. kiillotuskone satasen vai viidensadan kone.
Paree kun ei laske liikoja, ei näissä voitolle pääse :2funny:
-
Tuskin ainakaan haittaa.
Näyttää olevan melko lailla samat työvaiheet tuossa Brilliant+-käsittelyssä, lukuunottamatta pinnoiteainetta. En oo kattonut kellosta sen tarkemmin mutta on noissa mennyt rauhanomaisesti tehden muutama ilta per auto. Sen verran naarmuisia ovat olleet että karkeammalla aineella ja laikalla on saanut ajaa 2-3 kertaa ennen kuin on ollut tyytyväinen. Kustannukset autoa kohden on sitten tapauskohtainen homma, riippuen puunattavien autojen määrästä, aineista ja onko esim. kiillotuskone satasen vai viidensadan kone.
Paree kun ei laske liikoja, ei näissä voitolle pääse :2funny:
No kunhan saat Volvon kiiltämään niin se lienee se palkitsevin koko hommassa, toisekseen ainakin oma käsitelty autoni on helppo pitää puhtaana kun lika lähtee jo painepesurilla lähes kokonaan ja sitten Korrekin auto shampoolla ja sienellä kun pyyhkäisee niin on hyvä. :)
-
Alkuperäisten 16" Uranuksien sijaan asentuivat vähän epäkonservatiivisemmat kesäpyörät. Eteen oli laitettava 5 mm spacerit, muilta osin ei sopivuusongelmia. Renkaat ovat 225/40, niillä ei tosin ajele enää kovin kauaa. Luultavasti suurennan kokoon 235/40 sitten kun uusin renkaita.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170325_104813_zpscfkwneww.jpg/_full.jpg)
Alkoholiaikakausikin alkoi. Kuvassa T6 suuttimet paikallaan ja alkuperäinen vertailuna. Tällä hetkellä tankissa on vielä 1/3 bensaa, joten vähän rikkaalla mennään. Ajellaan ja kulutetaan polttoainetta niin saa tankata lisää viunaa.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170328_182300_zps02ln3wml.jpg/_full.jpg)
Tulevia juttuja ovat ainakin laatikkoöljyjen, pyöränlaakerien ja etutolppien ylätukien uusinta. Vasemman takapyörän laakerissa on selvästi havaittava välys ja mielestäni muualtakin kuuluu jurinaa...
-
No niin, siirrytty kuvat.fi:n käyttöön yleisesti tiedossa olevista syistä.
Oikea nivo oli täysin hengetön, joten iskareita oli uusittava. Erinäisten coilover- ynnämuiden suunnitelmien jälkeen tilasin Skandixilta uudet Nivomatit, samalla vauhdilla siis molemmille puolille. Alustahan on korkea noilla mutta kyllä on hyvä ajaa ja pysyy ryhdissään vaikka olisi joku takapenkillä. Nyt tosin etupään löysyys maantienopeuksissa korostui entisestään, joten paan eteenkin uudet iskarit.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170630_010345.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170630_011944.jpg/_full.jpg)
Vpartsilta sai mallikohtaiset led-kilvenvalot, joten sellaiset asentuivat.
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170630_001658.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170630_002016.jpg/_full.jpg)
Pegasukset olivat hölmön näköiset tällaisessa pappamobiilissa joten oli saatava auton arvolle sopivat vanteet. Kuukausien ankarien neuvottelujen jälkeen harrastajatoveri myi Capellat ja hommasi 19" R-replicat omaan V70:iinsä :juhau:
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170703_193357.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170703_222522.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170703_222539.jpg/_full.jpg)
(https://kisko.kuvat.fi/kuvat/S90+Royal+1998/IMG_20170703_222558.jpg/_full.jpg)
Etupuskurin lippa puuttuu taas, siihen on jotain jäynää kehitteillä. Tiedotetaan virallisesti kunhan jotain tapahtuu.
-
Tuota, onko sulla nuo Nivomaticit mistä syystä ylösalaisin ???
-
Tuota, onko sulla nuo Nivomaticit mistä syystä oikein päin ???
Koska eivät taida sopia väärin päin :juhau:
Noin päin oli vanhatkin ja noin päin on ollut muissa vastaavissa mistä on nähnyt kuvia. Kyllä, jäykkäperäisessä ja vanhemmassa multilinkissä on toisin päin.
-
Meinasin kans tulla huuteleen, että iskarit on nurin perin :D Ihan mielenkiinnosta, mitä uudet Nivot tuli kustantamaan?
Tää on kyllä kaikinpuolin siisti ja ryhdikäs, vaikka etulipan puuttimen toistaseks hieman häiritseekin.
-
Yläpään tarrassa lukee TOP ja OUTSIDE nuolen keralla, joten epäonnistuminen on vaikeaa ;D Noissahan tuo yläpään silmä on hieman vitteessä varteen nähden, joten sen on oltava oikein päin.
Hinta löytyy kun katsoo kvg:stä Volvo 9173200...