Täällä tasan samanlainen, sama ulko ja sisustaväri ja vanteet, reilua vuotta uudempi, about samat varusteet mutta ilman takaluukun merkkejä ja antenneja (otin ne veks kun ei ollu orkkis).
Samat kohteet rempsallaan mitä mullakin, puskurit (korjattiin 4v sitten maalaamalla koko auto perusteellisesti), pakoputken kannatinpanta (5v sitten) ja koiranluut ja syylari (viime viikolla 430€ volvolta).
Etupää narisee ja kolahtelee mulla, luulen et on jousen ylälautaset. Kaikki muu vaihdettu (nivelet, puslat, koiranluut)
Näissä on sitten isommat takajarrut kun normi sedanissa/farkussa! 283mm levyt 277 sijaan (ja 180mm käsijarrurumpu 160mm sijaan, käsijarrukenkiä ei sit enää saa rahallakaan, eli joko uudet kitkapinnat sovittaa vanhoihin tai modata S60/V70/S80 kengät sinne poraamalla U-jouselle reijät ja sorvaamalla Z-palalle oikeat lovet päätyihin). Takajarrulevyt on numerolla 9163081 111€/kpl @ gcp.se.
Muuten kaikki alustan osat samat kun normi autossa, PAITSI etuiskarit ja jouset jämäkämmät (takana kans), tottakai 15cm pidempi kardaani, takajarruputki JA käsijarruvaijerin etuosa (korjasin sen tosta hitsillä mistä oot ottanu kuvan perämurikan takaa).
Etujarrulevyt käy 850/x70mk1, eli tähän saa uritettuja tai reijitettyjä 280mm levyjä jos haluaa. V70R 302mm levytkin saa sopimaan vaihtamalla tai modaamalla satulan kannakkeet tai laittamalla V70R kannakkeet ja satulat.
Takapöntöstä älä huolestu, mulla ollut 10v saman näköinen kun sulla, ei vuoda, ulkokuori vaan mätä. Testaat joka katsastukseen vaan kone käynnissä tukkimalla ulostulon ettei vuoda. Itte oon syöttäny sinne "mätäreikään" kotelosuoja öljyä joka kesä.

Uudet pöntöt mätänee yleensä muutamassa vuodessa, ni alkuperäsellä ajetaan kunnes se on pakko vaihtaa.
Nivomatit on ittellä vaihtolistalla, yks porsi tässä toissa kesänä ja romutti samalla keskimmäisen alatukivarren ulkopuslan, ni kolisee joskus montuissa, tämä sen takia et perä makas aina yön aikana "alhaalla" siltä puolelta. Mukavan 450€/kpl hintaiset volvolla, Jenkeistä joku tilannut tulleineen parin about 500€.
Automaagilootaan oon vaihtanut öljyt 60-80tkm välein, ensin laitoin Mobil ATF320, mut totesin et synteettinen ATF toimii PALJON paremmin etenkin talvella.
Mulla on nyt kans perä ruvennut kostumaan, mutta vetarien stefoista ihan hitusen. Voi tosin olla ajon vähyyttäkin. Hammastanko kostunut jo ainakin 5v (öljyä menee ehkä 1dl/2v), ja puoltaa pahasti oikealle maantiellä. Luulen et siel sisällä oleva liukuholkki joka rattia kääntäessä ohjaa tehostuspaineita pumpulta on juminnut ihan hitusen yhteen suuntaan. Pitäis jaksaa avata ja katsoa.