Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kaziganth - 09.01.2017, 15:59:02

Otsikko: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 15:59:02
Tuli tuossa viikonloppuna haettua monen vuoden kuolaamisen jälkeen V70XC. Vihdoinkin hinnat laskenut niin paljon että oli opiskelija-statuksesta huolimatta rahaa ostaa pikkuvikainen versio :D

Autolla ajettu 377tkm, ensimmäisestä perheestä täydellä huoltokirjalla. Tässä tapauksessa "pikkuvikainen" tarkoitti ~4l öljynkulutusta tonnilla, mutta myyjä käytti auton Bilialla ennen kauppoja missä annettiin tuomio vuotavasta nokan takastefasta. Stefan vaihdoin tänään, ja vanha oli tosiaan pullahtanut pois paikaltaan ja lepäsi pakonokan päässä olevan asentoanturin vastetta vasten. Uusi tilalle ja ei ainakaan samanlaista lammikkoa jää parkkipaikalle ajon jälkeen. Tällä kympin stefalla ja 30min työllä sai hinnasta tingattua 400€ ja mukaan viime kesänä ostetut Nokian kesärenkaat 16"tarvikevanteilla.


Kuvat taattua nettiauto-laatua myynti-ilmoituksesta, pitänee ottaa parempia kun muistaa.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/XC_zpsth1kugle.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/XC2_zpsblxhrrfz.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/XC3_zps25a3ncpb.jpg)

Tätä tuskin koskaan sen kummemmin alan "jalostamaan", kunhan vaan saisi pidettyä kunnossa ja ajossa ilman suurempia murheita. Tällä hetkellä tiedossa olevia vikoja on cruise joka ei toimi ja viallisen polttimon varoitusvalo joka vilahtaa välillä vaihdetta vaihtaessa :idiot2: VOL-FCR:llä kurkkasin niin ainoa vikakoodi tuli ECC:n puolelta sisäanturin puhaltimen signaalista. Ovipahveihin on iskenyt perinteinen kuppa, eli tekonahka on irronnut pahveista käsinojan kulmista.

Päivitellääs tänne tuo päivitetty versio omastakin käyttiksestä.

Eli emäntä vittuillut pari vuotta kun ei entisellä 850-pakulla saanut vietyä tai haettua kakaroita tarhasta kun on vain kaksi paikkaa mihin persettä iskeä. Viime kesänä tuli sitten facebookissa vastaan myynti-ilmoitus 495tkm ajetusta V70Tdi:stä joka rekisteröity 2+3 paikkaiseksi pakuksi. Ongelmana vaan oli omistajan suorittaman jakopään vaihdon jälkeen pompannut jako. Ensin kun soittelin oli autoa jo joku menossa hakemaan, mutta seuraavalla viikolla tuli uusi puhelu että olenko kiinnostunut. Sovittiin että käyn sen seuraavana viikonloppuna hakemaan. Ei muuta kun Sisu vaihtolavavarustuksella alle ja kohti Jyväskylää. Perillä odotti omasta mielestä siistikuntoinen V70 takavedon Multi-X:t alla niin rahat kouraan, auto lavalle ja kohti kotoista Hämeenlinnaa.

Syksyn loppuun saakka se odotti motivaatiota kadun varressa ja lopulta työnneltiin se kerrostalon talliin missä ei enään päässyt kävelemään auton ympäri ;D Aikani touhuttua sai moottori diagnoosiksi jakohihnan kiristimen esijännittimen tapin irtoamisen jakopään peltikotelosta. Uusi kotelo paikalleen ja pumppua ajoittelemaan. Se vaihe kestikin puolisen vuotta kun ei vaan jaksanut kiinnostaa kun ei ollut varmuutta onko venttiilit solmussa vai selviääkö pelkällä ajoittelulla. Nyt alkoi kuitenkin entinen käyttiskin vetelmään viimeisiään niin pakko oli alkaa tekemään, niin viime viikonloppuna langon kanssa tunnin touhuamisen jälkeen auto kävi jo omin voimin ilman breikkarin apua. Eli selvisin säikähdyksellä eikä tarvinut alkaa suurempaan koneremonttiin.
Renkaisiin ilmaa ja kohtaloa uhmaten ajoin sen kimppatallille muutaman kilometrin päähän ja kävin jarruja läpi, herkistelin männät ja liu'ut, säädin käsijarrun ja vaihdoin taakse palat. Apulaitehihnaksi kävi vasta kolmas yritys, koska oli 40mm pidempi kuin esimerkiksi Motonetin luettelo tarjoaa. Keskiviikkona sitten 5.4 leimalle kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ja yllätykseksi ainoa merkintä etuvilkun puuttuvasta "lasista". Eli hyväksytysti katsastettu :o reilu 600km on sillä tullut nyt ajeltua, kulutus valitettavasti vielä 7.7l/100km koska punppua ajoitellessa kehitti vikakoodeja jotka aiheuttaa ainakin ahtopaineen säätimen jatkuvan nakutuksen. VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170409_1734161_zps31mdq1rp.jpg)

Tehtävänä vielä ainakin:
Ovipahvien entraus
Maskin vaihto
Vikakoodien luku ja nollaus
Syylärin vaihto(edellisestä repsikan puolen kiinnike rikki)Kiinnikettä vahvistettu
Etuvilkku(tulossa)
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o
Kesärenkaiden pyöräytys vanteille, nyt alla on XC:n kesäset.Xc:n jää alle ja toiset siihen.
Laatikon öljyjen vaihto samalla kun syyläri vaihtuu.
Ehkä uutta soitinta orkkiksen tilalle.


Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: janne81 - 09.01.2017, 16:08:27
Kokeile keventää jarrupoljinta kun kytket vakkaria, mulla oli omassa S70:ssä se vikana eli jarruvalokytkin vähän herkällä.

Tollanen manuaali menee varmaan ihan kohtuu järkevällä kulutuksella ja nelivedolla pääsee kyllä hyvin etenemään tarvittaessa.

Onko jakolaatikon booriholkille tehty mitään? Jos ei ole tiedossa niin suosittelen tarkastamaan kunnon ja vaihtamaan tarvittaessa niin säästyy akselin boorit. On meinaan kohtuu työläs löytää ehjää jakolaatikkoa järkihintaan.. kaverin autoon sitä jokuaika sitten metsästin.
Akselin voi tietysti teettää uuden Karpiolalla, mutta halpa ei ole sekään.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 16:11:35
Kokeile keventää jarrupoljinta kun kytket vakkaria, mulla oli omassa S70:ssä se vikana eli jarruvalokytkin vähän herkällä.

Tollanen manuaali menee varmaan ihan kohtuu järkevällä kulutuksella ja nelivedolla pääsee kyllä hyvin etenemään tarvittaessa.

Onko jakolaatikon booriholkille tehty mitään? Jos ei ole tiedossa niin suosittelen tarkastamaan kunnon ja vaihtamaan tarvittaessa niin säästyy akselin boorit. On meinaan kohtuu työläs löytää ehjää jakolaatikkoa järkihintaan.. kaverin autoon sitä jokuaika sitten metsästin.
Akselin voi tietysti teettää uuden Karpiolalla, mutta halpa ei ole sekään.
Joo kyllä mä koitin sekä kytkimen että jarrun poljinta nostella josko siellä olis säädöt pielessä.

Motaria kun körötteli kotiin niin 8-9 nätti kulutusta, tosin nyt on ehkä tullut testailtua nelivetoo siihen malliin että kulutuksen näyttää mitä sattuu ::)

Tänään kävin Auto-ilveksestä kyselemässä niin siellä ei ainakaan ollut mainintaa että sille olis tehty mitään. Holkin vaihto kuuluu kyllä välittömään tulevaisuuteen. Mitä maksaa sinisellä-topicissa näkyisi hintana olevan 160€ holkille, tiedä sit kuinka vanha hinta ja kuinka hyvät prosentit siinä on mukana.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: janne81 - 09.01.2017, 16:14:05
Muistaakseni joku rapia 130e oli stefan kanssa JKL:n sinisellä viimekevään booriholkki. Oli hyllyssä  :2funny: vaikka kuulemma harvoin kysytään  :2funny:

Toinen suosikkivika vakkarille on viiksen johdot poikki siitä juuresta.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: The moose - 09.01.2017, 16:38:06
Tuleeko lämpöö koppiin ilman että lasit huurtuu ja paisari tyhjenee.

Mulla vois olla cruiseen ja ilmastointiin osia. Boksi ja viiksi löytyy ja ilmastoinnin antureita 2 uusi ja käytetty sekä se säädinpaneeli.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 16:39:24
Tuleeko lämpöö koppiin ilman että lasit huurtuu ja paisari tyhjenee.

Mulla vois olla cruiseen ja ilmastointiin osia. Boksi ja viiksi löytyy ja ilmastoinnin antureita 2 uusi ja käytetty sekä se säädinpaneeli.
Kyllä. Lasit pysyy auki ja nesteet paisarissa.

Pitää nyt selvitellä mikä cruisee kiukuttaa. Ei ollut ledihässäkkää mukana kun olin tallilla.

Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: The moose - 09.01.2017, 16:40:26
Kyllä. Lasit pysyy auki ja nesteet paisarissa.

Muokkasin tekstiä

Oho no hyvä että jollakin ne pysyy.. xD

Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: TJA - 09.01.2017, 17:02:20
Nyt sulla on se kuuluisa käyttöauto, vähän kiiltoa esiin keväällä? ;)
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 17:11:04
Nyt sulla on se kuuluisa käyttöauto, vähän kiiltoa esiin keväällä? ;)
Haha :D Konepellissä ainakin niin pahoja kiveniskemistä lähteneitä paikkoja ettei auta paljoo kiillotella.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 09.01.2017, 17:52:51
Koskas pääsee koekyytihi ??? :P
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 18:07:51
Koskas pääsee koekyytihi ??? :P
No hyppähä ärrään ja aja tänne niin mennään :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Hanna^ - 09.01.2017, 18:09:59
No hyppähä ärrään ja aja tänne niin mennään :D

Hml paikallismiitissä! Voidaan kaikki ihastella yhdessä.  :P
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 09.01.2017, 18:21:29
Hml paikallismiitissä! Voidaan kaikki ihastella yhdessä.  :P

15 pvä?
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Hanna^ - 09.01.2017, 18:23:31
15 pvä?

No esmes, jos tuo Kaziganth vaan on tulossa. :)
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: pomo - 09.01.2017, 18:29:21
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 18:35:00
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P
Joo mua ei pikku fiksaukset paljoo ressaa kun kattoo noita muita nykyisiä ja entisiä kulkineita :D
Välillä meinaa puskee kuten etuveto, mutta kyllä se sit on ihan näppärä kun takapää lähtee mukaan.

Kävin muuten kotimatkalla öljymontulla vilkuilemassa miltä auton alla näyttää. Molempien takavetareiden sisäpäät oli märät, eli perän stefat vuotaa molemmin puolin. Pitää siis pikimmiten tarkistaa että siellä on öljyä vielä tarpeeksi. Sekä vaihtaa ne stefat. Ja samalla sitten öljytkin.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.01.2017, 22:57:14
Pikku fiksausta näkyy kaipaavan. Mutta, nyt sulla on se.  :)
Muistat vaan että se menee luisussa melkein kuin takaveto, mutta ei kuitenkaan. Tai en tiiä miten toi tuuppaa mutta mun Classic kyllä lähtee helposti lapasesta.  :P

Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.



Onnea kaimalle uudemman käyttöauton johdosta. Neliveto on kiva. S*
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: pomo - 09.01.2017, 22:57:53
Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.
Mutta kun sen saa poiskin.  :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2017, 22:58:05
Eikö sulla ajonhaittaus puutu peliin? Mulla se tappaa kyllä hyvin tehokkaasti luisut.
Tuossa en huomannut eroa tracsin ollessa päällä ja pois :idiot2:
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.01.2017, 23:00:29
Mutta kun sen saa poiskin.  :D

Kerro ihmeessä lisää. :)

Tuossa en huomannut eroa tracsin ollessa päällä ja pois :idiot2:

Mitä toi tracks pitää sisällään? ???
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: sjos - 09.01.2017, 23:07:54
Ei näin vanhoissa oo mitään ajonvakautusta, pelkkä vetoluiston esto, minkä saa pois.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Taavi.H - 10.01.2017, 00:07:02
Mitä toi tracks pitää sisällään? ???

Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 10.01.2017, 04:53:59
Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D

Asia selvä. :facepalm:  :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 10.01.2017, 10:49:10
Koettaa vähentää pyörien sutimista ja on yrittävinään olla vähän niinkuin lukko mutta ei sinne päinkään. :D

Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:

Käsittääkse tracks estää vain vetävien pyörien nopeuseroa. Eli jarruttaa sutivaa pyörää. Ei siis sinänsä vaikuta sutimiseen, koska jos kummatkin etupyörät sutivat yhtäaikaa, niin tracks ei tee mitään. Ja tämä toimii vain alla 40km/h nopeudessa.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: puppet - 10.01.2017, 10:56:55
Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:

Eniten siinä helpottaa sutimista se ääni jonka vuoksi nostaa jalan kaasulta :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 10.01.2017, 11:00:30
Eniten siinä helpottaa sutimista se ääni jonka vuoksi nostaa jalan kaasulta :D

No se ;D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Taavi.H - 10.01.2017, 11:03:11
Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, nämä menevät jokseenkin seuraavasti näissä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevissa Volvoissa:

TRACS = toimii pienissä nopeuksissa estäen vetävien pyörien nopeuseroa jarrun avulla. Tavallaan matkii siis tasauspyörästön lukkoa.
STC = Sisältää tracsin, lisäksi myös sutimisenesto kovemmissa nopeuksissa leikkaamalla koneen tehoja
DSTC = edellisten lisäksi myös sivuluistonesto/ajovakaudenhallinta

Ja sitten tuoreemmissa Volvoissa DSTC pitää sisällään myös moottorijarrutuksen ohjausta, perävaunun vakautusta, mutkassa ajon vakautusta yms.

Omasta S70 löytyy tuo TRACS, auttaa se joskus vähän joissain tilanteissa mutta lähinnä just tuon rutinan takia ohjaa pikemminkin kuljettajaa toimintaan! :D S60 sitten löytyy STC, se on jo paljon parempi, käytännön liikennetilanteissa saa liukkaalla pinnalla kiihdytettyä reippaammin kun antaa automaatin huolehtia kaasun annostelusta sillai sopivasti. ;)
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Ribbe - 10.01.2017, 11:13:06
Omassa tracks rutisee joskus liikkelle lähdettäessä, siis aivan pienillä nopeuksilla, 80km/h vauhdeissa sitä ei näy ei kuulu ;D

No tämä selvittääkin jo hyvin kuvion:
Ei pidäkkään kuulua ääntä. TRACKS toimii alle 40km/h nopeuksissa jarruttaen sutivaa pyörää, eikä se vaikuta muuhun. Uudempiin tuli sitten STC jossa TRACKSin lisänä oli että vähensi moottorin tehojakin.

Edit: taavi olikin jo tänne kirjoittanut.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 11.01.2017, 04:25:19
Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, nämä menevät jokseenkin seuraavasti näissä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevissa Volvoissa:

TRACS = toimii pienissä nopeuksissa estäen vetävien pyörien nopeuseroa jarrun avulla. Tavallaan matkii siis tasauspyörästön lukkoa.
STC = Sisältää tracsin, lisäksi myös sutimisenesto kovemmissa nopeuksissa leikkaamalla koneen tehoja
DSTC = edellisten lisäksi myös sivuluistonesto/ajovakaudenhallinta

Ja sitten tuoreemmissa Volvoissa DSTC pitää sisällään myös moottorijarrutuksen ohjausta, perävaunun vakautusta, mutkassa ajon vakautusta yms.

Omasta S70 löytyy tuo TRACS, auttaa se joskus vähän joissain tilanteissa mutta lähinnä just tuon rutinan takia ohjaa pikemminkin kuljettajaa toimintaan! :D S60 sitten löytyy STC, se on jo paljon parempi, käytännön liikennetilanteissa saa liukkaalla pinnalla kiihdytettyä reippaammin kun antaa automaatin huolehtia kaasun annostelusta sillai sopivasti. ;)

STC pitää sisällään myös ajonvakaudenhallinan, ainakin jonkinlaisen.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Ribbe - 11.01.2017, 07:54:02
STC pitää sisällään myös ajonvakaudenhallinan, ainakin jonkinlaisen.
Ei pidä. Se on ainoastaan luistonesto. 2000-luvun alun malleissa ollut monesti STC vakiona ja lisävarusteena saanut sitten DSTC:n
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 11.01.2017, 09:12:18
Anyväy, kädettömien vehkehiä ovat moiset kilkkeet, sitä turhaa helposti vikaantuvaa elektroniikka ;D
Mutta joo kyllähän tässä nelivetoinen auto kelpaisi itsellenikin, pitää nyt vaan ensin käydä testaamassa tuo Kaziganthin kyyti ja sit tutkailemassa millaisia noi pienet suzukit on :2funny:
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 11.01.2017, 09:40:09
Ei pidä. Se on ainoastaan luistonesto. 2000-luvun alun malleissa ollut monesti STC vakiona ja lisävarusteena saanut sitten DSTC:n

Jännästi se vaan tuntuu auto puuttuvan ajamiseen, kokemuspohjainen tuntuma Hanna^n nelikymppisestä.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Taavi.H - 11.01.2017, 10:22:54
Jännästi se vaan tuntuu auto puuttuvan ajamiseen, kokemuspohjainen tuntuma Hanna^n nelikymppisestä.

Kyllä STC pyörien vetovoimaan puuttuukin, hiljaisessa nopeuksissa myös jarrulla pelaten. Mutta ei siinä pitäisi olla mitään sensoreita eikä mekanismia jolla se korjaisi sivuluistoa tms.

Tätä keskustelua ehkä pitäisi jo jatkaa jossain muualla, kohta joku moderaattori antaa meille huomautuksen tästä? :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Ristus - 11.01.2017, 11:10:47
Kyllä STC pyörien vetovoimaan puuttuukin, hiljaisessa nopeuksissa myös jarrulla pelaten. Mutta ei siinä pitäisi olla mitään sensoreita eikä mekanismia jolla se korjaisi sivuluistoa tms.

Tätä keskustelua ehkä pitäisi jo jatkaa jossain muualla, kohta joku moderaattori antaa meille huomautuksen tästä? :D
Noniin nämä luiston estot käydään sitten tästä eteenpäin vaikka yleisellä autopuolella, jos joku jatkaa tässä alkaa tulla sanktioita.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Slowman - 13.01.2017, 20:41:00
Tämä kulkuneuvo testattu ja hyväksi todettu S*
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 15.01.2017, 21:54:38
Noniin. Viikko yhteistä taivalta takana ja nyt tämä on luovutettu emännän kulkupeliksi ja edellinen pistetty myyntiin. Eilen kävin vielä nopeasti suihkimassa konehuoneeseen liuottimet ja huuhtelin öljyt pois, helpompi seurata jatkuuko vuoto vielä jostain. Samalla pesuaineet koko autolle kun oli pari linnunpaskaa kerennyt tulemaan ja ihan vaan painesurilla läpi. Sit saikin otettua muutaman kuvan.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150234_zpsbiszrnme.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150321_zpsqbjr1yjt.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150343_zpsmxkarork.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_165420_zpsrqgh8umb.jpg)

Kauempaa ihan siistin näköinen siis ;D Keskellä takaluukun alareunaa on isompi lommo, samaten etukilvessä. Pientä sanomista löytyy muualtakin maalista.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150310_zpszegm2bre.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150302_zpsbrjjsyrw.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170114_150245_zpswmqzi8r7.jpg)

Siinä niistä isoimmat. Pyyhinmalliset valojen pesuritkin pitää käydä läpi että toimiiko kunnolla, kuskinpuolen sulka ainakin puskuria vasten. Puskureitakin täytyis kunnostaa. Vahauskaan ei varmasti tekisi pahaa, mutta taitaa jäädä tekemättä. Olen niin laiska vahaaja ;D
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 16.01.2017, 04:33:02
Hitto että moottori kävi nätisti.  :o
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Ristus - 16.01.2017, 11:26:12
Käy nuo puskurit kuumailmapuhaltimen kanssa läpi niin on uuden näkönen, vaikuttaa paljon tuohon yleisilmeeseen tuommonen pikku huijaus....
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 16.01.2017, 13:23:10
Joo mä len yhdwt puskurit käynyt läpi ja ei uskois sitä eroo
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 24.01.2017, 18:38:50
378455 mittarissa ja oli aika saada ensimmäinen oma merkintä huoltokirjaan. Vaihtelin siis moottorille öljyt ja suodattimen. Samalla kun öljyt valui pihalle, kurkkasin olisiko cruisen vika viiksellä:

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170124_171501_zpsg59qu7vb.jpg)

Eli arvaus meni nappiin, yksi piuha poikki ja kahdelta muultakin eristeet rikki. Vedin nuo kaksi muutakin poikki ja tinasin kaikki kolme takaisin läjään. Sukkaa päälle ja näyttää tältä

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170124_173326_zpsidduizbf.jpg)

Nyt siinä on toimiva cruise :) Tuon jälkeen otin raikkarin pois kun puhallus täysillä kuului aikamoinen humina.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170124_180100_zpstdhb3zbs.jpg)

Eli osa urista puolillaan paskaa :D Ja 20tkm sitten tehty essential-huolto. Tuo ei vissiin sitten kuulu sen piiriin. Ei ollut laittaa uutta tilalle niin puhaltelin tuon sitten vain "puhtaaksi" ja nakkasin paikalleen. Kummasti hiljeni :)
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Ristus - 24.01.2017, 19:02:33
essentialiin ei kuulu raikasilma suodatin ei edes ilmastointi huoltoon ilman lisä toivetta.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: sjos - 24.01.2017, 19:32:23
Öljy + öljy suod kuuluu essential huoltoon.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: JuHaU - 24.01.2017, 20:55:38
Öljy + öljy suod kuuluu essential huoltoon.
+ se LEIMA
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 21.02.2017, 18:21:42
Hieman pitänyt taas sotkea käsiä. Oltiin viihdyttämässä saksalaisia vieraita Tallinnassa, kun tuli ilmoitus että kone pätkii eikä sillä pysty ajamaan. Hyvin levänneenä ja virkeänä sunnuntaina sitten auto tallille ja tutkimaan. Jakaja auki ja siellä oli vettä kaadettavaksi asti. Vaihtelin samalla nokan stefan, se kun oli myöskin pullahtanut pois vaikka aiemmin oli paikallaan. Eli huohotusta tutkimaan.

(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16700357_10212064115699664_3769993368120792131_o.jpg?oh=f4c968dd6fc3d0418a6878c6ce64baf3&oe=593DB32C)

Muuten oli putket ja loukut auki, mutta imuputkessa oleva vastus oli lähes täysin ummessa. Sen kun olisi tajunnut ensin tarkistaa niin olisi säästynyt paljolta. Olisi se kovamuoviputkikin säilynyt ehjänä :-\ nyt laitoin kutistesukalla sen takaisin läjään kun meni poikki. Pätkiminen katosi ja taas vehkeet rokkaa. Koitin myöskin painottaa mammalle että välillä se kone pitäisi ajaa kunnolla kuumaksi.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Turbo 242 - 22.02.2017, 11:01:42
Koitin myöskin painottaa mammalle että välillä se kone pitäisi ajaa kunnolla kuumaksi.

Minä ajaisin jokaisella reissulla moottorin lämpimäksi, mikäli se on mahdollista.
Otsikko: Vs: Kaziganthin XC
Kirjoitti: Kaziganth - 22.02.2017, 11:13:51
Minä ajaisin jokaisella reissulla moottorin lämpimäksi, mikäli se on mahdollista.
Ei se oikein ole, hällä kun työmatka on joitain kilometrejä. Tulee vittuilua jos sanon että kiertää pidemmän kautta töihin :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 09.04.2017, 18:06:29
Päivitellääs tänne tuo päivitetty versio omastakin käyttiksestä.

Eli emäntä vittuillut pari vuotta kun ei entisellä 850-pakulla saanut vietyä tai haettua kakaroita tarhasta kun on vain kaksi paikkaa mihin persettä iskeä. Viime kesänä tuli sitten facebookissa vastaan myynti-ilmoitus 495tkm ajetusta V70Tdi:stä joka rekisteröity 2+3 paikkaiseksi pakuksi. Ongelmana vaan oli omistajan suorittaman jakopään vaihdon jälkeen pompannut jako. Ensin kun soittelin oli autoa jo joku menossa hakemaan, mutta seuraavalla viikolla tuli uusi puhelu että olenko kiinnostunut. Sovittiin että käyn sen seuraavana viikonloppuna hakemaan. Ei muuta kun Sisu vaihtolavavarustuksella alle ja kohti Jyväskylää. Perillä odotti omasta mielestä siistikuntoinen V70 takavedon Multi-X:t alla niin rahat kouraan, auto lavalle ja kohti kotoista Hämeenlinnaa.

Syksyn loppuun saakka se odotti motivaatiota kadun varressa ja lopulta työnneltiin se kerrostalon talliin missä ei enään päässyt kävelemään auton ympäri ;D Aikani touhuttua sai moottori diagnoosiksi jakohihnan kiristimen esijännittimen tapin irtoamisen jakopään peltikotelosta. Uusi kotelo paikalleen ja pumppua ajoittelemaan. Se vaihe kestikin puolisen vuotta kun ei vaan jaksanut kiinnostaa kun ei ollut varmuutta onko venttiilit solmussa vai selviääkö pelkällä ajoittelulla. Nyt alkoi kuitenkin entinen käyttiskin vetelmään viimeisiään niin pakko oli alkaa tekemään, niin viime viikonloppuna langon kanssa tunnin touhuamisen jälkeen auto kävi jo omin voimin ilman breikkarin apua. Eli selvisin säikähdyksellä eikä tarvinut alkaa suurempaan koneremonttiin.
Renkaisiin ilmaa ja kohtaloa uhmaten ajoin sen kimppatallille muutaman kilometrin päähän ja kävin jarruja läpi, herkistelin männät ja liu'ut, säädin käsijarrun ja vaihdoin taakse palat. Apulaitehihnaksi kävi vasta kolmas yritys, koska oli 40mm pidempi kuin esimerkiksi Motonetin luettelo tarjoaa. Keskiviikkona sitten 5.4 leimalle kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ja yllätykseksi ainoa merkintä etuvilkun puuttuvasta "lasista". Eli hyväksytysti katsastettu :o reilu 600km on sillä tullut nyt ajeltua, kulutus valitettavasti vielä 7.7l/100km koska punppua ajoitellessa kehitti vikakoodeja jotka aiheuttaa ainakin ahtopaineen säätimen jatkuvan nakutuksen. VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170409_1734161_zps31mdq1rp.jpg)

Tehtävänä vielä ainakin:
Ovipahvien entraus
Maskin vaihto
Vikakoodien luku ja nollaus
Syylärin vaihto(edellisestä repsikan puolen kiinnike rikki)
Etuvilkku(tulossa)
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o
Kesärenkaiden pyöräytys vanteille, nyt alla on XC:n kesäset.
Laatikon öljyjen vaihto samalla kun syyläri vaihtuu.
Ehkä uutta soitinta orkkiksen tilalle.


Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: TJA - 09.04.2017, 19:07:46
Pesu(näkee vähän tarkemmin missä kunnossa maalipinta) ja ehkä jopa vahaus :o



Lisää kuviakin vois ehkä ottaa kun saa pestyä :)

Sähän hurjaksi heittäydyt   S*
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 09.04.2017, 19:18:16
Sähän hurjaksi heittäydyt   S*
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.04.2017, 20:10:04
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.

Nesteen tai Korrekin tuulilasinpesuneste saa ainakin tuollaisen mainitsemasi kalvon aikaan. Korrekista ei ole kokemusta, mutta Nesteen pesuneste ainakin toimii hienosti jo 60 km/h alkaen. S*
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: TJA - 10.04.2017, 09:12:50
Joo taitaa vahaus jäädä tekemättä ;D Tosin tuulilasissa taitaa olla joku pinnoite kun motarinopeuksissa ei tarvi pyyhkijöitä käyttää.

Tääl ois vahaa hyllyssä, tosin tälle kaudelle ei oo ku 4 eri merkkistä ja 2 eri pinnoitetta.

Tuulilasiinkin löytyy ihan OIKEAA pinnoitetta (Nano CarGlass Sealent)  ;)
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Taavi.H - 10.04.2017, 09:56:27
VIDAa olen koittanut saada asenneltua, mutta vielä ei ole onnannut.

Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: sjos - 10.04.2017, 10:11:23
Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.

Pääsee ko vuotisiin jo, mutta ei kaksisia tuloksia ole odotettavissa, ainakaan, jos ei ole virallinen Vida.

Autocom toimii taas erittäin hyvin.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 10.04.2017, 10:28:57
Tääl ois vahaa hyllyssä, tosin tälle kaudelle ei oo ku 4 eri merkkistä ja 2 eri pinnoitetta.

Tuulilasiinkin löytyy ihan OIKEAA pinnoitetta (Nano CarGlass Sealent)  ;)
Joo on meilläkin tallilla ainakin paria eri merkkiä, mutta taidan olla liian laiska tekeen ite ja pihi maksamaan siitä ;D
Pääseekö vanhakoppaiseen TDI:hin VIDAlla? Olen ollut käsityksessä ettei pääse. Vai onko niin, että 99-00 malleihin pääsee, niissä kun on olevinaan vähän jotain väylän tapaistakin...

Autocom/Delphi toimii ainakin.
No niinpä tietenkin :D Riikka ilmoitteli onneksi kun kysyin että sieltä vois olla mahdollisuus päästä piuhan päähän :P
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 10.04.2017, 14:48:28
Tilasinpahan tdi:hin samaan konkurssiin uudet etu-umpiotkin, näytti niin surkeilta tuossa kuvassa.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 11.04.2017, 21:20:37
Tänään oli koulusta vapaapäivä niin ajattelin olla tehokas ja menin tallille vaihtamaan syyläriä koska toisen puolen kiinnike oli rikkipoikkipaskana. Auto pukeille ja syyläri irti, IC:n huuhtasu liuottimella ja "uuden" syylärin kiinnikkeelle jonkinmoista vahviketta pohtimaan kun siitäkin oli toinen jo halki. Ei muuta kun sikariks ja miettimään "What would Kulmamies do?". Totesin että turha sitä on miettiä kun en mä kuitenkaan sais samanlaista jälkeä aikaseks ;D Tällänen siitä sit kuitenkin tuli:
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170411_1633511_zpsuqkqaljx.jpg)

Eli nuo pienet väkäset tulee kannakekumin ohi ja tukee aivan kiinnikkeen reunaa syylärin päädyn vierestä.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170411_1636091_zpsta2uyy5x.jpg)

Paketti kasaan ja letkut kiinni. Tässä kohtaa tuli mieleen varmistaa että olihan ne tomaatin linjojen kiinnitys samanlainen syylärin päässä
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170411_1746401_zpszmhi6at4.jpg)

Ei ollut :facepalm: Eli koko setti uusiksi toivoen että tuo tuki riittää siihen mitä siellä on jäljellä vanhassa syylärissä, voi olla että ei riitä. Ja paketti kolmannen kerran irti kun IC oli väärinpäin ;D Jahka paketti oli keulilla aloin vaihtamaan laatikon öljyjä kun ne näytti aika synkältä
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170411_1348081_zpsmqkbv8xg.jpg)

Tyhjäsin alakautta mitä sieltä tuli ja putsasin töhnät propusta, ja aloin laskemaan uutta läpi.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMG_20170411_2040401_zps3sfsre1k.jpg)

Tuon verran tuli jäteöljyä siitä hommasta, pitänee kuitenkin vielä suht. nopealla aikataululla vaihtaa uudestaan kun ei tullut vielä aivan tuoreen väristä letkun päästä kun lopetin.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 11.04.2017, 21:23:44
Jaa niin, huomasin muuten että siellähän oli kuskin etukulmassa ardicci murjottamassa vaikkei kelloa ole. Mahtaa olla siis automaattisesti käynnistyvä?
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Taavi.H - 11.04.2017, 21:27:01
Jaa niin, huomasin muuten että siellähän oli kuskin etukulmassa ardicci murjottamassa vaikkei kelloa ole. Mahtaa olla siis automaattisesti käynnistyvä?

Jep. Ja kun saat piuhan päähän, niin eiköhän siellä luuraa pari vikakoodia aiheeseen liittyen, jos kerran ei ole käynnistynyt? :D

Ja jos haluat lukea ohjeet netistä, tehdä itse ja säästää niin tässä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25910.0
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 11.04.2017, 21:28:21
Jep. Ja kun saat piuhan päähän, niin eiköhän siellä luuraa pari vikakoodia aiheeseen liittyen, jos kerran ei ole käynnistynyt? :D

Ja jos haluat lukea ohjeet netistä, tehdä itse ja säästää niin tässä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25910.0
Mulla on tallessa vissiin yks kasipätkän kello, mutta en taida jaksaa alkaa väsäilemään :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: VäLKKy - 14.04.2017, 20:52:31
Mulla on tallessa vissiin yks kasipätkän kello, mutta en taida jaksaa alkaa väsäilemään :D

Ensi syksynä sitte... :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 17.04.2017, 22:05:28
Tässä iltasella oli tylsää niin ajelin tallille ja pesaisin tdi:n liukkarilla pariinkiin otteeseen. Hetken pengoin hyllyjä äniin sieltä löytyi joku purkki missä luki Carnauba ja ajattelin sillä hieman lääppäistä josko se karu totuus valkenee. Ja kyllähän se läiskäs märän rätin päin näköä :-\
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17990783_10212786352115123_9116278342883126147_n.jpg?oh=37ac20ed37e2ddc3e8ffdf79ca899500&oe=597477A9)
Siinä konepeltiä "vahan" jälkeen. Heittomerkit siitä etten yhtään tiedä mitä siinä purkissa oikeasti oli  ;D Yleisesti ottaen kuitenkin ihan ok kunnossa, tuulilasin yläreuna lähtenyt ruostumaan, samaten kiveniskut konepellin etureunasta. Isoin jälki löytyy repsikan d-pilarista.
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/18118703_10212786352075122_6559590013272957947_n.jpg?oh=cfadb87a1ddd5ed7e64deefe0173a059&oe=59927F32)
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 18.04.2017, 15:38:11
Tänään tuli uudet vilkut ja umpiot eteen ja vaihdoin ne sit samoin tein keulalle. Ilme kirkastui ihan kivasti :)
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Slowman - 19.04.2017, 11:51:08
Tänään tuli uudet vilkut ja umpiot eteen ja vaihdoin ne sit samoin tein keulalle. Ilme kirkastui ihan kivasti :)

Maskille toki voisit jotain tehdä :P
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 25.04.2017, 15:25:04
Sunnuntaina käväisin taas tallilla ja tällä kertaa ihemettelin takaluukun lukitusta. Tai tarkemmin sen puuttumista. Keskuslukko ei toiminut, ja jostain ihmeen syystä myöskin lukkopesä on jäänyt matkan varrelle, eli luukkua ei saanut lukkoon mitenkään. Aikani kun siinä pähkäilin, tulin tulokseen että toinen keskuslukon moottorille menevä piuha on poikki d-pilarilla olevan liittimen ja moottorin väliltä, eli uutta piuhaa asentamaan. Koitin saada asennuksesta mahdollisimman näkymättömän, eli se kiertää suurimmalti osin alkuperäisen johtosarjan takana samaa reittiä, ja missä sitä ei saanut orkkis kiinnikkeisiin, käytin tyylikkäästi nippusiteitä. Onnistui kohtuullisen hyvin, uutta kauniin vihreää johtoa ei nyt näe ellei sitä ala oikein etsimään, ja nyt toimii keskuslukitus myös takana. Samalla koitin tutkailla sisävaloa ja mikä sitä mahtaa ahdistaa, mutta aika loppui kesken ennenkuin pääsin selvyyteen mikä sen ongelma on. Ilmeisesti näissä pitäisi olla luukun lukolla mikrokytkin joka ohjaa valoa? Nyt siellä oli vain kaksi katkaistua johdonpäätä ;D
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 14.05.2017, 00:28:19
Tdi sai tänään taas hieman huomiota, vaihtelin uusilla kärjillä olevat suuttimet. Samalla vaihtui hehkut uusiin alkuperäisiin kun siinä vieressä touhus. Onko joku joskus jollain saanut ne hehkujen kumitutit tms. ehjänä irti? Kaikki poikki kun niitä varovasti koitin nyppiä pois :-\ Muuten tullut vaan ajeltua. Tosin välillä ei käynnisty vaikka kuinka starttaa. Mahtaakohan olla joku rele menossa vai eikö vain tunnista avaimen sirua. Virtojen poiskäyttäminen saattaa auttaa siihen tai sitten ei. Aina on kuitenkin liikkeelle päästy kun on jaksanut tarpeeksi renata ja odotella ;D

XC sai kesärenkaat alleen kahdeksas päivä. Ensin oli motivaatio hukassa tehdä vannetyöt, ja kun sain ne tehtyä en löytänyt soviterenkaista kuin kaksi. Ja tuntui olevan 76->65.1 renkaat aika harvassa :idiot2: Faijapuoli sorvasi sit töissä ainesputkesta sopivat holkit, kiitos hänelle :) Ja reilun rasvan kanssa paikalleen että lähtee vielä syksyllä irti. Samalla kävin jarruja läpi, takaa oli pari liukua hieman jämähtänyt, mutta ei ollut jumissa kuitenkaan. Palat ja levyt vielä hyvät, käsijarrukengät hieraisin hiekkapaperilla. Silti ei tullut hyvä. Jos sen säätää hieman laahaavaksi kun rengas irti, niin ei se juuri mitään silti jarruta kun sitä hiekalla koittaa. Letkutkin pitää taakse vaihtaa vielä ennen leimaa, molemmat halkeillut pahasti.
Samalla kun siinä touhusin auton ympärillä, muistin että se pitää vittumaista vikinää kun käyttää tuulilasin pyyhkijöitä. Loppupeleissä vikana oli tämä:
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/18424647_10212886715144136_204865638_n_zpsemj37tvc.jpg)
Ruosteinen ja pahasti urille kulunut kuskinpuolen akseli. Koitin aikani sovittaa kasipätkän mekanismia, mutta vaikka lähellä olikin niin silti en alkanut tekemään vaadittavia muokkauksia että se olisi sinne sopinut. Piti siis yrittää korjata alkuperäistä:
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/18361661_10212886711984057_1509174198_n_zpszaqgsp76.jpg)
Eli kempillä täytehitsaten ja smirkelillä noin suunnilleen sopivaksi. Jämpti tuli ja reilusti rasvaa liukkariksi. Kestää mitä kestää mutta nyt ainakin tietää mistä etsii kun siihen jotain uutta vikaa tulee.
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: Kaziganth - 22.06.2017, 22:47:06
XC rullaa ja kulkee. Vähän joku jarru rahnuttaa vaikka kesärenkaita vaihtaessa niitä herkistelinkin. Kun ei ite aja sillä niin voi vakuuttaa itselleen että ei siinä mitään vikaa ole ;D

Tdi:ssä on vihdoin toimiva ilmastointi. Vaihdatin kuivaimen, jonka jälkeisessä painekokeessa ilmeni että kennolle menevä putki ottanki kipeetä ja vuotaa. Uutta tilalle ja vihdoin rojut sisään. Nyt puhaltaa kylmää. Rahaakin meni yli 200€ niin parasta olis että puhaltaakin kylmää :D
Otsikko: Vs: Kaziganthin V70XC ja Tdi
Kirjoitti: TJA - 11.10.2017, 17:30:35
Ootko muistanut pestä mustaa?  :P