Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, nämä menevät jokseenkin seuraavasti näissä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevissa Volvoissa:
TRACS = toimii pienissä nopeuksissa estäen vetävien pyörien nopeuseroa jarrun avulla. Tavallaan matkii siis tasauspyörästön lukkoa.
STC = Sisältää tracsin, lisäksi myös sutimisenesto kovemmissa nopeuksissa leikkaamalla koneen tehoja
DSTC = edellisten lisäksi myös sivuluistonesto/ajovakaudenhallinta
Ja sitten tuoreemmissa Volvoissa DSTC pitää sisällään myös moottorijarrutuksen ohjausta, perävaunun vakautusta, mutkassa ajon vakautusta yms.
Omasta S70 löytyy tuo TRACS, auttaa se joskus vähän joissain tilanteissa mutta lähinnä just tuon rutinan takia ohjaa pikemminkin kuljettajaa toimintaan!

S60 sitten löytyy STC, se on jo paljon parempi, käytännön liikennetilanteissa saa liukkaalla pinnalla kiihdytettyä reippaammin kun antaa automaatin huolehtia kaasun annostelusta sillai sopivasti.
