Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: v70 mk2 - 09.03.2017, 09:45:26
-
Siinäpä se kysymys tuli otsikossa, eli saako käytettyä läppäkoteloa toimimaan vai ei?
Moottorina puhisee 2.4l vapari bensa.
Ongelmaa ei vielä ole, mutta ihan mielenkiinnolla kyselin eilen Hämeenlinnan Auto-Ilveksestä ja tyrmäsi saman tien. Ei onnistu, kun ainoastaan uuden vaihto...Uuden hintaakaan ei edes vaivautunut katsomaan :2funny:
Monesti kuullut, että käytettynä niitä olisi myös vaihdeltu, mitenkähän tuo nyt on.
-
Jostakin lueskellu, että pitää ohjelmoida uudelleen, mutta kokemusta ei ole. Jos joskus teet tuon rempan, niin laita tänne viestiä kuin onnistu!
Itteäkin kiinnostas tuo, samoin, kuin se, että sekoaako se jos putsauksen yhteydessä kääntelee niitä siipiä?
-
Samanlaisia pohdintoja on minullakin . Minun auto käy rikkaalla ja yksi syyllinen voi olla läppäkotelo .
Porvoossa Autosalvassa kertoivat uuden läppäkotelon maksavan pikkasen yli 400 + ohjelmointi + asennus = n. 650. Kyllä niihin saa osia esim. ebay:stä , silloin läppäkotelon potikat vaihdetaan magneetilla toimivaan anturiin.
Jumulle: Jos siivillä tarkoitat ns. kaasuläppää , niin kyllä sitä voi putsatessa heilutella , ei sekoo.
-
Ite vaihoin aikoinaan 2,4T moottoriin kaasuläppäkotelon ja tuossa Haaparannalla myytiin korjattuja koteloita (ilmeisesti muutettu just magneetilla toimiviksi), niin ei sitä ainakaan tarvinnut ohjelmoida. Laittaa vaan uus paikalleen ja kovaa ajoa. Seki kyllä makso muistaakseni nelisensataa.
-
Ite vaihoin aikoinaan 2,4T moottoriin kaasuläppäkotelon ja tuossa Haaparannalla myytiin korjattuja koteloita (ilmeisesti muutettu just magneetilla toimiviksi), niin ei sitä ainakaan tarvinnut ohjelmoida. Laittaa vaan uus paikalleen ja kovaa ajoa. Seki kyllä makso muistaakseni nelisensataa.
Jotkut firmat korjaa niitä vanhoja ja laittavat eteenpäin ohjelmoituina, niin ne voi laittaa ainakin suoraan paikoilleen.
Samanlaisia pohdintoja on minullakin . Minun auto käy rikkaalla ja yksi syyllinen voi olla läppäkotelo .
Porvoossa Autosalvassa kertoivat uuden läppäkotelon maksavan pikkasen yli 400 + ohjelmointi + asennus = n. 650. Kyllä niihin saa osia esim. ebay:stä , silloin läppäkotelon potikat vaihdetaan magneetilla toimivaan anturiin.
Jumulle: Jos siivillä tarkoitat ns. kaasuläppää , niin kyllä sitä voi putsatessa heilutella , ei sekoo.
Juu, siitä läpästähän se oli kyse. Kiitoksia vastauksesta, pitää tässä keväällä suihkutella ja hangata puhtaaksi.
-
Mullakin on broidi autopurkaamolla hommissa ja kyl sieltä jengi kuulemma käytettynä niitä ostelee.
Se on harmi, ku tarina ei kerro tuleeko niillä kuntoon vai ei.
Yhteen autoon on siinä romiksen portin ulkopuolella asiakas ruuvannut vaihtokotelon kiinni ja lähtenyt noin vaan toimimaan...
-
Mullakin on broidi autopurkaamolla hommissa ja kyl sieltä jengi kuulemma käytettynä niitä ostelee.
Se on harmi, ku tarina ei kerro tuleeko niillä kuntoon vai ei.
Yhteen autoon on siinä romiksen portin ulkopuolella asiakas ruuvannut vaihtokotelon kiinni ja lähtenyt noin vaan toimimaan...
Tämä aihe on kokonaisuudessaan aika mystinen, sitä ohjelmointia en ymmärrä, tai että kuinka se ohjelma sieltä on sitten jossain tapauksissa kadonnut?
Jonkun auto oli tarvinnut totutusajoa pelkän puhdistuksen jälkeen, kävi korkeammilla kierroksilla, mutta tuli itsekseen kuntoon...
-
Näin miekin olen asian ymmärtänny että jos auto lähtee käyntiin, ni tarttee vaan totutusajon että ohjelma tunnistaa asennot uudessa läppäkotelossa. Toki mielelläänhän ne ohjelmois sen ja velottasivat sen 200€. Ebaysta löytyy noihin läppäkoteloihin varaosia, eli se tunnistin osa pikkusen kestävämpänä, on kai jotain pakeliittia.
-
Käytetyn toimivuus on ns. Herranhallussa....ja softan uudelleenlataus käytettyyn etm:ään on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta epäonnistunut.... silloin kun vaihdetaan uusi etm ja ladataan siihen ohjelma niin samalla myös menee ecm:ään uusi softa ja nyt jos on esim. Auto vm. 02 jota ei ole käytetty softapäivityksissä ikinä ja siihen otetaan romikselta etm joka on vaikka vuoden vanha niin ristiriita etm:n ja ecm:n ohjelmiston kanssa yleensä aiheuttaa toiminnallisia ongelmia... käytetty etm toimivuus selviää vain kokeilemalla.... käyntiin kyllä lähtee kun vaan joku softa sisällä on mutta kaasuun vastaavuus ja tyhjäkäynti onkin sitten asia erikseen...
-
Eli jos tuo oli fakta tietoa, niin käytetyllä ei tee mitään, paitsi ääritapauksissa.
Noh, sitten täytyy ajaa omaan koteloon tieto, että n.650€ tulee ilmeisesti maksamaan, jos meinaa Volvolla pidempään ajella.
Eikös toi aika yleinen vika noissa ole?
-
2000-luvun alussa, oisko ollu 2002 asti paskimmat kaasuläppäkotelot. Sen jälkeen se kai muuttu vähän paremmaksi?
-
Missäs maissa ne vaihteli takuuseen niitä koteloita aikoinaan?
Toi mun tötterö on alkup. Ilmeisesti Belgiasta lähtöisin ja 2005 tuotu suomeen.
Näkikö sen jostain, et onko prkkis vaiko vaihdettu?
Vaikka mitäs sen väliä, samanlainen Marellihan se silti on.
-
2000-luvun alussa, oisko ollu 2002 asti paskimmat kaasuläppäkotelot. Sen jälkeen se kai muuttu vähän paremmaksi?
Eikös se -04 muutu Bochilaiseks, jolloin ongelmat häviää. Usassa kaasuläppäkotelo on todettu tyyppi viaksi, jolloin maahantuoja joutuu ne vaihtamaan ilman kuluja uuteen kun ne hajoaa.
-
Sääli sinänsä, kun muuten ihan ok autoja.
Eikös toi aika yleinen vaiva kuitenkin ole?
-
Tulipas kysästyä Hyvinkään Auto-Ilveksestä ja uuden hinta 530€ sis softan, siihen asennus päälle.
Käytettyjä ei kuulemma ole saanutkaan softailtua uusiksi.
Onko toi nyt sitten mahditon hinta vai ei. Perus auton jakopää remontti samoissa hinnoissa...
-
Eikös nämä peruskorjatut ole korjattu juurikin näillä uusilla osilla, että sen ei pitäisi enää oireilla kuten nämä alkupään mallit.
-
Paremmalla prosentilla melkein toiminut käytetyllä kuin ns. tehdaskunnostetulla. Useita kunnostettuja tullut vastaan, joita ei saa edes Volvolla ohjelmoitua. Osa on onnistunut ja osa on sitten toiminut suoraan. Eli parempi olla useampi samalla kertaa jos vaikka kaksi ekaa ei toimi, niin kolmas saattaa :D
-
Ok. Broidi testasi josku S80 volvoon vissiin kahta käytettyä, ei pelannut. Tai lähti käymään ,mutta "huolla moottorisysteemi" tms herjaa pukkas.Putsasi vanhan ja toistaseksi toiminut hyvin noin vuoden.
Kai noi Volvon kautta ostetut on ihka uusia, eikä mitään kunnostettuja tohon hintaan.
-
Ok. Broidi testasi josku S80 volvoon vissiin kahta käytettyä, ei pelannut. Tai lähti käymään ,mutta "huolla moottorisysteemi" tms herjaa pukkas.Putsasi vanhan ja toistaseksi toiminut hyvin noin vuoden.
Kai noi Volvon kautta ostetut on ihka uusia, eikä mitään kunnostettuja tohon hintaan.
Kunnostettuja ovat, ei taideta valmistaa uusia enää.
-
Missäs maissa ne vaihteli takuuseen niitä koteloita aikoinaan?
Toi mun tötterö on alkup. Ilmeisesti Belgiasta lähtöisin ja 2005 tuotu suomeen.
Näkikö sen jostain, et onko prkkis vaiko vaihdettu?
Vaikka mitäs sen väliä, samanlainen Marellihan se silti on.
Kotelossa tarra josta näkee valmistusvuoden ja kuukauden...myös tarran väri muuttui valkoisesta keltaiseksi
-
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?
-
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?
Hei
pari vuotta sitten rupesi meikäläisen volle sammuilemaan tyhjäkäynnillä esim risteyksiin tultaessa kun helläsi kaasun,ym tyhjäkäynti ongelmia,olin varma siitä,että
nyt se kaasuläppäkotelo ( Marelli ) temppuilee,menin sitten merkkiliikkeeseen kyselemään mitä tuolle voi tehdä,ja siellä pikahuollon kaveri löi töpselit kiinni ja totesi että on ikivanha moottorinohjaus softa (auto on S60 vm 2001 103kw ( 184tkm )
Softa päivitettiin ja samalla kurkkasi kaasuläppäkotelon sisuksiin mutta ei se ollut kovin
törkyinen toki se putsattiin,,,kaikki ongelmat hävisivät sekä jotenkin moottori tuntuu toimivan paljon herkemmin kuin ennen softan päivitystä,,,puhdistin kaasuläppäkotelon
viime kesänä uudelleen oikein pensselin ja puhdistusaineen kanssa ei siellä nytkään paljon törkyä ollut,puhdistaessa kannattaa erityisen tarkasti tutkia läpän akselin kohdat
pienellä pensselillä ja liuottimella tämä onnistuu.
-
Tuo oma tiputteli tyhjäkäyntiä n. 500rpm parin sekunnin ajaksi.
Ilmastointi pois päältä, niin käy täysin tasaseen.
Säästetään siis vielä hammasharja ihan oman kotelon puhdistukseen, eikä läppäkoteloon.
-
Tuo oma tiputteli tyhjäkäyntiä n. 500rpm parin sekunnin ajaksi.
Ilmastointi pois päältä, niin käy täysin tasaseen.
Säästetään siis vielä hammasharja ihan oman kotelon puhdistukseen, eikä läppäkoteloon.
hei taas
ei sen tyhjäkäynnin pidä pudota noihin lukemiin missään vaiheessa
,,,ehkä kannattaisi päivittää moottorin ohjaus yksikkö,mutta sehän maksaa ja jos ei halua maksaa niin se on sitten toinen juttu!
-
Hei
pari vuotta sitten rupesi meikäläisen volle sammuilemaan tyhjäkäynnillä esim risteyksiin tultaessa kun helläsi kaasun,ym tyhjäkäynti ongelmia,olin varma siitä,että
nyt se kaasuläppäkotelo ( Marelli ) temppuilee,menin sitten merkkiliikkeeseen kyselemään mitä tuolle voi tehdä,ja siellä pikahuollon kaveri löi töpselit kiinni ja totesi että on ikivanha moottorinohjaus softa (auto on S60 vm 2001 103kw ( 184tkm )
Softa päivitettiin ja samalla kurkkasi kaasuläppäkotelon sisuksiin mutta ei se ollut kovin
törkyinen toki se putsattiin,,,kaikki ongelmat hävisivät sekä jotenkin moottori tuntuu toimivan paljon herkemmin kuin ennen softan päivitystä,,,puhdistin kaasuläppäkotelon
viime kesänä uudelleen oikein pensselin ja puhdistusaineen kanssa ei siellä nytkään paljon törkyä ollut,puhdistaessa kannattaa erityisen tarkasti tutkia läpän akselin kohdat
pienellä pensselillä ja liuottimella tämä onnistuu.
Moro! Ottiko se huollon kaveri koko kaasuläppäkotelon irti niillä neljällä pultilla, vai putsasiko paikoillaan? Ja miten teit itse tuon putsauksen? Aine on jo ostettuna, vaikkei oireita olekkaan. :) Jos otitte sen kokonaan irti, niin vaihtuiko se tiiviste samalla?
-
Kaasuläppä kotelo oli irti kun se putsattiin,tiivistettä ei vaihdettu kun se tiiviste oli ehjä
,,,mutta,jos tuo tiiviste vuotaa niin sitten ei toimi ,masina oikein
-
No eihän se varmaan kuulu noin alas niitä kiekkoja laskea, mutta jos toi on ainoa "ongelma" niin en viitti turhaan korjaamolle ajella.
Sen huomaa hyvin, kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin hetken päästä käväsee jengat alempana (500-600rpm) ja palaa normaaliin.
Ja mitään muuta ongelmaa ei ainakaan toistaseksi ole.
-
Jahas, peilaamaan.
Onkos nää keltatarraiset olevinaan parempia sitten?
Ei ole. Nekin on tehdaskunnostettuja paskoja.
Sitten on vielä uudempi valkotarranen jossa on myös uusi numero. Se vaikuttaa vähän paremmalta.
Nimimerkillä: neljäs boxi menossa ykköskoppasessa ja ajettu vain 360kkm.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Jostakin lueskellu, että pitää ohjelmoida uudelleen, mutta kokemusta ei ole. Jos joskus teet tuon rempan, niin laita tänne viestiä kuin onnistu!
Itteäkin kiinnostas tuo, samoin, kuin se, että sekoaako se jos putsauksen yhteydessä kääntelee niitä siipiä?
Ei se mihinkään siitä kääntelystä sekoa.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Kyselin huvikseni muutamasta Volvoon erikoistuneista purkaamoista tota läppäasiaa.
Molemmat sano, että lähes aina toimii käytetty kotelo, kunhan osanumero on sama.
Toinen paikka myy lisäksi kunnostettuja koteloita 2.v takuulla.
Eli eipä toi loppujen lopuksi sitten mikään mullistava vika olekkaan, vaikka joutuisi mokoman laittamaan.
-
Kyselin huvikseni muutamasta Volvoon erikoistuneista purkaamoista tota läppäasiaa.
Molemmat sano, että lähes aina toimii käytetty kotelo, kunhan osanumero on sama.
Toinen paikka myy lisäksi kunnostettuja koteloita 2.v takuulla.
Eli eipä toi loppujen lopuksi sitten mikään mullistava vika olekkaan, vaikka joutuisi mokoman laittamaan.
Mikäs paikka se noita kunnostettuja myy Suomessa ? Sercap tietääkseni lopetti sen.
-
Pitkälle on tultu ja päästy.
Kevään aikana tuli ihmeteltyä ton viallisrn kotelon kanssa, kunnes lopulta raaskin ajella Siniselle sitä vaihdattamaan.
Toukokuussa alkoi se hupi, 608€ maksoi töineen kaikkineen.
Nyt tänään juuri vaihdettiin jo kolmas kotelo (takuuseen siis mennyt kaksi) ja nykii ja seilaa pahemmin, kun koskaan. Illalla auto menossa jälleen kerran takaisin tutkimuksiin...josko se neljännellä sitten. Ja tänään jo sentään lapsetkin sai eskimo puikot, kun oli mukana odottelemassa...jännä nähdä.
-
Noh, sitten täytyy ajaa omaan koteloon tieto, että n.650€ tulee ilmeisesti maksamaan, jos meinaa Volvolla pidempään ajella.
Eikös toi aika yleinen vika noissa ole?
Onneksi monessa paikassa voi maksaa Kalarnalla osissa. :P
-
No mut täähän on halpaa, ku saippua loppujen lopuks.
Mähän oon jo nyt saanu sillä 608€ kolme koteloa ja monet vikakoodin luvut...moottorin softaukset ym. :D
Ei vaa, kyl alkaa huumori loppumaan kohta. Tänään aamulla, kun se vaihdettiin odotellessa, kävi sillä asentaja ajamassa kaksi eri lenkkiä. Tiskillä sano, et nyt se pelaa. Ajoin noin. 500m ja alko kauhea rykiminen. Oli pakko saada ajettua mukulat himaan, muuten olisin kääntynyt suoraan ympäri. Jumalauta oli häpeä, kun tulin isolta tieltä valoihin sillä ja vieressä auto, jossa ikkunat auki. Volvon kiertokset meni 500-2000rpm välillä, yritä siinä katella muina miehinä, milloin valot vaihtuu...ja kun ne vaihtu, se lähtö niistä... ;D voit vain kuvitella
-
Omassa autossa ongelma ollut pidemmän aikaa jo kaasuläppäkotelossa. Onko kukaan saanut käytettyä läppää toimimaan kunnolla ilman ohjelmointia? Tekisi mieli ostaa käytetty...
-
Meillä on menty ETM-päivityksellä kun on kahdessa Volvossa alkanut kaasuläppä oireileen ets merkkivalo palamaan ja tyhjäkäynti seilaan. Maksanut Jyväskylän Hämeen Autolla n.70euroa ja vika ei ole uusiutunut.
-
Ei ollut mitään ongelmaa käytetyn läppäkotelon kanssa! Ostin juuri samanlaisesta volvosta
käytetyn kotelon ja toimi niinkuin pitikin.Ilmeisesti pitäisi numerot olla samat kuin entisessä.
-
Ei ollut mitään ongelmaa käytetyn läppäkotelon kanssa! Ostin juuri samanlaisesta volvosta
käytetyn kotelon ja toimi niinkuin pitikin.Ilmeisesti pitäisi numerot olla samat kuin entisessä.
Hyvä kuulla että toimii käytettykin. Ostitko toimivan Magneti Marellin?
-
Ostin sen Marellin läppäkotelon.
-
Vielä saman ongelman kanssa painin. Kokeiltu samalla numerolla toimivaa läppää ilman ohjelmointia, ei toiminut juuri ollenkaan hyvä että pysyi käynnissä.
Aika ristiriitaista tietoa näistä käytetyistä. Soitin yhteen liikkeeseen ohjelmoinnista käytetyn osalta, sanoi että ei ole ilmeisesti koskaan saanut käytettyä uudelleen ohjelmoitua...
Moni asentaja sanotut että ilman ohjelmointia ei toimi. Eli vaatii aina ohjelmoinnin.
Pitäisiköhän vain kokeilla ostaa käytetty ja yrittää itse ohjelmoida se?
-
Itselleni olen antanut kertoa, että jos läppäkotelo käy irti järjestelmästä, se vaatii uudelleen ohjelmoinnin. Tältä foorumilta löytyy kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Tuo oli uutta, että käytettyä ei saisi uudelleen ohjelmoitua :o Luulisi ainakin merkkiliikkeen välineillä onnistuvan. Mutta jos käytetyn hinta ohjelmoituna lähestyy uuden hintaa asennettuna, kannattako kuitenkin harkita uuden laittoa. Ainakin jää epävarmuus käytetyn laitteen toimivuudesta pois.
-
Itselleni olen antanut kertoa, että jos läppäkotelo käy irti järjestelmästä, se vaatii uudelleen ohjelmoinnin. Tältä foorumilta löytyy kyllä toisenlaisiakin kokemuksia. Tuo oli uutta, että käytettyä ei saisi uudelleen ohjelmoitua :o Luulisi ainakin merkkiliikkeen välineillä onnistuvan. Mutta jos käytetyn hinta ohjelmoituna lähestyy uuden hintaa asennettuna, kannattako kuitenkin harkita uuden laittoa. Ainakin jää epävarmuus käytetyn laitteen toimivuudesta pois.
Ihan merkkiliikkeeltä kysyin, kuuluu fooruminkin yhteistyökumppaneihin. Mistähän uusia kannattaa kysellä?
-
En löytänyt autosi tarkempia tietoja aiemmista viesteistäsi jotta olisi voinut tehdä tarkempaa hakua, mutta merkkiliikkeen lisäksi ainakin Motonetin keskusvaraston saldo näytti plussaa monen eri mallin kohdalla ja myös nettivaraosasivustoilla on kattava valikoima. Hinnat näyttivät vaihtelevan aika rajusti riippuen siitä, mikä moottori autossa on.
-
Tänään vaihoin käytetyn samoilla osanumeroilla olevan Magneti Marellin ja ilman ongelmia lähti toimimaan. Vikakoodit nollasin ennen ensimmäistä käynnistystä. Taisi käydä tuuri kun käytetty toimii paljon paremmin kuin entinen. Kiihtyy Volvo taas eri tavalla, ja ei nyi pienemmillä nopeuksilla 8)
Ja kaasuläppäkotelon olen irrottanut monesti, ja aina on toiminut asennuksen jälkeen ;)
-
Joo ei kai se läppäkotelo voi tietää irti käyneensä jos autossa ei ole virtaa. Hyvä että toimii.
-
Itsellä siis 2,4 125kw .
Miten voi olla että välillä toimii noi kotelot ilman ohjelmointia ja välillä ei vaikka ohjelmoisi...
-
Pystyykö joku foorumilainen ohjelmoimaan kotelon pääkaupunkiseudulla? Jos sitä sitten käytetyn ostaisi...
-
Jos kaasuläppäkotelo on samanikäisestä ja samanmallisesta autosta niin se yleensä toimii
koska niissä on samanlainen ohjelma.
-
Hi
Taitaa näissä tapauksissa olla niin,että jos moottorin päivitys ohjelma on eri kuin
kaasuläpässä oleva niin ei taida toimia oikein.
,,,nämä magneti marellin kaasuläpät on kyllä heikko esitys,se on mekaanisesti helposti kuluva kosketuspinnoiltaan jotka ohjaavat kaasuläpän toimintaa.
Eivät taida kestää kulutusta kuin alle 200tkm.
Käytetyn hankkiminen on kyllä kyseenalaista!
Mitä sitten lie Volvolla uusi + päivitys maksaa?
Omassa kärryssä Läppä oireili n180tkm kohdalla,mutta Volvolla päivittivät moottorinohjaus järjestelmän ja ei ole ollut ongelmia,samalla ne puhdistivat tuon
läppäkotelon
-
Itselläni kaasuläpästä ja sen korjauttamisesta kokemusta.
Eli mulla alko S60 -01 magneti marelli kettuileen ja putsaamisella sai sille annettua tekohengitystä. Ekoilla putsauskerroilla tuli jonkun 10-20 tkm lisähappea ja sitten ajan saatossa alko tiuhenemaan viat. Jolloin loppujenlopuksi ei enää korjaantunut. Sitten kuuklettelin asiaa (tämä siis 2013) jua löysin tuon sercapin, joka niitä korjas. Silloiset kulut olivat 280 + matkahuollon kulut. Ei tarvinnut mitään ohjelmointeja, kun ne korjas auton oman orkkis boksin.
Sen jälkeen autossa ei ollut vikoja. (Toki minulla ei autoa ole ollut enää useampaan vuoteen, mutta enpä usko, että se enää on temppuillut)
Mutta jos kiinnostaa, niin suosittelen kysymään sercapilta, että vieläkö ne näitä korjailee.
Itsellä nyt v70 -02 ja tässäkin välillä seilaa kierrokset (varsinkin jos ilmastointia käyttää) mutta ei ole raaskinut alkaa sen kummemmin tutkailemaan aihetta. Sormet ristissä vaan ajellaan :D
EDIT: Oma läppäkotelo kesti n.250 tkm ennen tuota korjausta.
-
Hi
eikös tuossa 02 vm s60/v70 ollut jo boschin valmstama kaasuläppäkotelo
se kyllä toimii varmasti paremmin eikä ole vika altis ,muta tottakai jos se karstoittuu ja jumittaa niin oireet ovat samanlaisia kuin Magneti Marellin vastaavassa värkissä.
,,,putsaus auttaa ja samalla kannttaa suihkutella ilmamassamittariin esim jarrukliineriä molemmin puolin,mutta mittariin ei saa koskea mitenkään sormilla
tai muuten sitä puhdistaakseen!!!
-
Voi olla että kyselen Volvolta mitä uusi maksaa. Tällä hetkellä autolla ajettu
-
Voi olla että kyselen Volvolta mitä uusi maksaa. Tällä hetkellä autolla ajettu
Autolla ajettu 340tkm. Voisi kyllä toisaalta kokeilla itse korjaamista. Siinä nyt häviää sen 100e jos ei autakkaan. Ilmeisesti porukka on saanut silläkin tavalla kuntoon.
-
Siinäpä se kysymys tuli otsikossa, eli saako käytettyä läppäkoteloa toimimaan vai ei?
Moottorina puhisee 2.4l vapari bensa.
Ongelmaa ei vielä ole, mutta ihan mielenkiinnolla kyselin eilen Hämeenlinnan Auto-Ilveksestä ja tyrmäsi saman tien. Ei onnistu, kun ainoastaan uuden vaihto...Uuden hintaakaan ei edes vaivautunut katsomaan :2funny:
Monesti kuullut, että käytettynä niitä olisi myös vaihdeltu, mitenkähän tuo nyt on.
Kysyin siniseltä 830€ price, edullinen on... ovat tehneet siitä ohjelmoitavan ettei pääse
niitä vaihtelemaan kuin bilia - motonet vaihtaa mutta auto hinattava bilialle ohjelmointiin.
Missä se sijaitsee 2.5T-07 - onko hankala juttu putsailla, mulla taitaa nahnittaa, ei olis haitaksi
tutkia se.
-
Etm-softan saa kloonattua käytettyyn osaan. Ei ole pakko siniselle viedä. Jälleen työkaluista kiinni oleva asia.
Niin ja kun joku mainitsi että meillä korjataan Etm-yksiköitä, niin vastaus on ettei niitä korjata lainkaan Sercapilla. :)
-
Etm-softan saa kloonattua käytettyyn osaan. Ei ole pakko siniselle viedä. Jälleen työkaluista kiinni oleva asia.
Niin ja kun joku mainitsi että meillä korjataan Etm-yksiköitä, niin vastaus on ettei niitä korjata lainkaan Sercapilla. :)
Millaisilla vehkeillä tuo kloonaaminen onnistuu?
-
Millaisilla vehkeillä tuo kloonaaminen onnistuu?
Vdash.