RallyBaron  Samppasport

v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo

  • 56 Vastauksia
  • 23288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« : 09.03.2017, 09:45:26 »
Siinäpä se kysymys tuli otsikossa, eli saako käytettyä läppäkoteloa toimimaan vai ei?
Moottorina puhisee 2.4l vapari bensa.

Ongelmaa ei vielä ole, mutta ihan mielenkiinnolla kyselin eilen Hämeenlinnan Auto-Ilveksestä ja tyrmäsi saman tien. Ei onnistu, kun ainoastaan uuden vaihto...Uuden hintaakaan ei edes vaivautunut katsomaan :2funny:

Monesti kuullut, että käytettynä niitä olisi myös vaihdeltu, mitenkähän tuo nyt on.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #1 : 09.03.2017, 11:00:40 »
Jostakin lueskellu, että pitää ohjelmoida uudelleen, mutta kokemusta ei ole. Jos joskus teet tuon rempan, niin laita tänne viestiä kuin onnistu!

Itteäkin kiinnostas tuo, samoin, kuin se, että sekoaako se jos putsauksen yhteydessä kääntelee niitä siipiä?
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa juustvoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #2 : 09.03.2017, 12:11:01 »
Samanlaisia pohdintoja on minullakin . Minun auto käy rikkaalla ja yksi syyllinen voi  olla läppäkotelo .
Porvoossa Autosalvassa kertoivat uuden läppäkotelon maksavan pikkasen yli 400 + ohjelmointi + asennus = n. 650. Kyllä niihin saa osia esim. ebay:stä , silloin läppäkotelon potikat vaihdetaan magneetilla toimivaan anturiin.

Jumulle: Jos siivillä tarkoitat ns. kaasuläppää , niin kyllä sitä voi putsatessa heilutella , ei sekoo.

Poissa longjohn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #3 : 09.03.2017, 13:23:04 »
Ite vaihoin aikoinaan 2,4T moottoriin kaasuläppäkotelon ja tuossa Haaparannalla myytiin korjattuja koteloita (ilmeisesti muutettu just magneetilla toimiviksi), niin ei sitä ainakaan tarvinnut ohjelmoida. Laittaa vaan uus paikalleen ja kovaa ajoa. Seki kyllä makso muistaakseni nelisensataa.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #4 : 09.03.2017, 14:31:22 »
Ite vaihoin aikoinaan 2,4T moottoriin kaasuläppäkotelon ja tuossa Haaparannalla myytiin korjattuja koteloita (ilmeisesti muutettu just magneetilla toimiviksi), niin ei sitä ainakaan tarvinnut ohjelmoida. Laittaa vaan uus paikalleen ja kovaa ajoa. Seki kyllä makso muistaakseni nelisensataa.

Jotkut firmat korjaa niitä vanhoja ja laittavat eteenpäin ohjelmoituina, niin ne voi laittaa ainakin suoraan paikoilleen.

Samanlaisia pohdintoja on minullakin . Minun auto käy rikkaalla ja yksi syyllinen voi  olla läppäkotelo .
Porvoossa Autosalvassa kertoivat uuden läppäkotelon maksavan pikkasen yli 400 + ohjelmointi + asennus = n. 650. Kyllä niihin saa osia esim. ebay:stä , silloin läppäkotelon potikat vaihdetaan magneetilla toimivaan anturiin.

Jumulle: Jos siivillä tarkoitat ns. kaasuläppää , niin kyllä sitä voi putsatessa heilutella , ei sekoo.

Juu, siitä läpästähän se oli kyse. Kiitoksia vastauksesta, pitää tässä keväällä suihkutella ja hangata puhtaaksi.
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #5 : 09.03.2017, 15:29:03 »
Mullakin on broidi autopurkaamolla hommissa ja kyl sieltä jengi kuulemma käytettynä niitä ostelee.
Se on harmi, ku tarina ei kerro tuleeko niillä kuntoon vai ei.

Yhteen autoon on siinä romiksen portin ulkopuolella asiakas ruuvannut vaihtokotelon kiinni ja lähtenyt noin vaan toimimaan...

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #6 : 09.03.2017, 17:37:05 »
Mullakin on broidi autopurkaamolla hommissa ja kyl sieltä jengi kuulemma käytettynä niitä ostelee.
Se on harmi, ku tarina ei kerro tuleeko niillä kuntoon vai ei.

Yhteen autoon on siinä romiksen portin ulkopuolella asiakas ruuvannut vaihtokotelon kiinni ja lähtenyt noin vaan toimimaan...

Tämä aihe on kokonaisuudessaan aika mystinen, sitä ohjelmointia en ymmärrä, tai että kuinka se ohjelma sieltä on sitten jossain tapauksissa kadonnut?

Jonkun auto oli tarvinnut totutusajoa pelkän puhdistuksen jälkeen, kävi korkeammilla kierroksilla, mutta tuli itsekseen kuntoon...
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 478
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #7 : 09.03.2017, 17:59:12 »
Näin miekin olen asian ymmärtänny että jos auto lähtee käyntiin, ni tarttee vaan totutusajon että ohjelma tunnistaa asennot uudessa läppäkotelossa. Toki mielelläänhän ne ohjelmois sen ja velottasivat sen 200€. Ebaysta löytyy noihin läppäkoteloihin varaosia, eli se tunnistin osa pikkusen kestävämpänä, on kai jotain pakeliittia.

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #8 : 09.03.2017, 20:27:03 »
Käytetyn toimivuus on ns. Herranhallussa....ja softan uudelleenlataus käytettyyn etm:ään on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta epäonnistunut.... silloin kun vaihdetaan uusi etm ja ladataan siihen ohjelma niin samalla myös menee ecm:ään uusi softa ja nyt jos on esim. Auto vm. 02 jota ei ole käytetty softapäivityksissä ikinä ja siihen otetaan romikselta etm joka on vaikka vuoden vanha niin ristiriita etm:n ja ecm:n ohjelmiston kanssa yleensä aiheuttaa toiminnallisia ongelmia... käytetty etm toimivuus selviää vain kokeilemalla.... käyntiin kyllä lähtee kun vaan joku softa sisällä on mutta kaasuun vastaavuus ja tyhjäkäynti onkin sitten asia erikseen...

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #9 : 09.03.2017, 20:55:29 »
Eli jos tuo oli fakta tietoa, niin käytetyllä ei tee mitään, paitsi ääritapauksissa.

Noh, sitten täytyy ajaa omaan koteloon tieto, että n.650€ tulee ilmeisesti maksamaan, jos meinaa Volvolla pidempään ajella.
Eikös toi aika yleinen vika noissa ole?

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #10 : 09.03.2017, 21:04:44 »
2000-luvun alussa, oisko ollu 2002 asti paskimmat kaasuläppäkotelot. Sen jälkeen se kai muuttu vähän paremmaksi?
Entinen: XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 250tkm. 235/60R18.

Nykyinen: V60 D4 AWD Inscripition aut vm -20.

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #11 : 09.03.2017, 21:08:19 »
Missäs maissa ne vaihteli takuuseen niitä koteloita aikoinaan?
Toi mun tötterö on alkup. Ilmeisesti Belgiasta lähtöisin ja 2005 tuotu suomeen.
Näkikö sen jostain, et onko prkkis vaiko vaihdettu?
Vaikka mitäs sen väliä, samanlainen Marellihan se silti on.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 478
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #12 : 09.03.2017, 21:21:12 »
2000-luvun alussa, oisko ollu 2002 asti paskimmat kaasuläppäkotelot. Sen jälkeen se kai muuttu vähän paremmaksi?
Eikös se -04 muutu Bochilaiseks, jolloin ongelmat häviää. Usassa kaasuläppäkotelo on todettu tyyppi viaksi, jolloin maahantuoja joutuu ne vaihtamaan ilman kuluja uuteen kun ne hajoaa.

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #13 : 09.03.2017, 21:28:47 »
Sääli sinänsä, kun muuten ihan ok autoja.
Eikös toi aika yleinen vaiva kuitenkin ole?

Poissa v70 mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk2 käytettynä kaasuläppäkotelo
« Vastaus #14 : 10.03.2017, 09:52:12 »
Tulipas kysästyä Hyvinkään Auto-Ilveksestä ja uuden hinta 530€ sis softan, siihen asennus päälle.
Käytettyjä ei kuulemma ole saanutkaan softailtua uusiksi.

Onko toi nyt sitten mahditon hinta vai ei. Perus auton jakopää remontti samoissa hinnoissa...

 

Futurez  Kulkukoira