Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Tony79 - 29.07.2017, 11:17:28
-
Tuli keväällä hankittua tuo kyseinen Volvo. Tällä hetkellä ajettu 164 tkm, 140 tkm kohdalla vaihdettu EGR ja hiukkassuodatin. Tuli tässä kesällä tehtyä kesäloma reissu 2000 km ja huomasin että vei enemmän polttoainetta kun tavallisesti. Luin vikakoodit ja herjasi P2459 Diesel Particulate filter regeneration frequency, P0429 Catalyst Temperature sensor circuit high bank 1 sensor 1, ja P0691 Fan 1 Control circuit low. Tuon P0429 sain kuitattua pois eikä ole tullut takaisin, P0691 saa kuitattua pois mutta tulee takaisin heti kun ajaa jonku matkaa. Mutta tuo P2459 niin sitä ei saa pois kuitattua lainkaan.
Osaako joku sanoa mistä kyseinen koodi johtuu.
-
Koodi johtuu kun pönttöä yritetään liian usein poltella eli yleensä tarkoittaa, että DPF on tukossa tai hyvin lähellä tukkeutumista. Katso moottoriöljyn taso ettei ole noussut, koska kun tuo koodi tulee niin yleensä dieseliä ajautuu öljyn joukkoon. Vaihtoehdot ovat joko uusia DPF tai poistaa se.
-
Koodi johtuu kun pönttöä yritetään liian usein poltella eli yleensä tarkoittaa, että DPF on tukossa tai hyvin lähellä tukkeutumista. Katso moottoriöljyn taso ettei ole noussut, koska kun tuo koodi tulee niin yleensä dieseliä ajautuu öljyn joukkoon. Vaihtoehdot ovat joko uusia DPF tai poistaa se.
Periaatteessa näin, mutta jos pönttö on hiljan vaihdettu, niin joku muu estää polton onnistumisen. Vaikuttaisiko toimimaton flekti asiaan jotenkin?
-
Käytännössäkin, kyllä poltot tulee kun kerran koodi on liian tiheästä polttotiheydestä. Voihan siellä tietty olla jotain muuta vikaa mikä aiheuttaa savutustaja ja näin saa pöntön täyttymään liian nopeaan tahtiin.
-
Pitääkö tuohon autoon lisätä jotakin adblue litkua? Kun huoltokirjaa katsoo niin auto huollettu 60 tkm lähtien jossakin nyrkkipajalla. Jos siihen ei oo lisätty adblueta niin eihän se silloin vissiin saa poltetuksi?
-
Eolys-lisäainetta pitää lisätä, kallista litkua...
-
Eolys-lisäainetta pitää lisätä, kallista litkua...
Kaadetaanko suoraan tankkiin vai onko autossa joku säiliö tälle Eolys lisäaineet?
-
Pitääkö tuohon autoon lisätä jotakin adblue litkua? Kun huoltokirjaa katsoo niin auto huollettu 60 tkm lähtien jossakin nyrkkipajalla. Jos siihen ei oo lisätty adblueta niin eihän se silloin vissiin saa poltetuksi?
Sitä lisäainetta tarvitsee lisätä melko harvoin. Mutta eikös siihen infotauluun tule teksti kun sitä tarvitsee lisätä?
-
Sitä lisäainetta tarvitsee lisätä melko harvoin. Mutta eikös siihen infotauluun tule teksti kun sitä tarvitsee lisätä?
Tulee kyllä ilmoitus asiasta. Nyt ei ole kyllä tuosta poltot kiinni.
-
Pystyykö tuon polton tehdä jotenkin manuaalisesti? Flekti kyllä toimii vaikka antaa vikakoodia, flekti käy koko ajan kunnes auton sammuttaa... :-\
-
Pystyykö tuon polton tehdä jotenkin manuaalisesti? Flekti kyllä toimii vaikka antaa vikakoodia, flekti käy koko ajan kunnes auton sammuttaa... :-\
Kokeile mitä tapahtuu flektille jos sammutat ilmastoinnin... Polton saa päälle pakotetusti vain testerillä.
-
Kokeile mitä tapahtuu flektille jos sammutat ilmastoinnin... Polton saa päälle pakotetusti vain testerillä.
Flekti sammuu heti kun sammutan ilmastoinnin.
-
Flekti sammuu heti kun sammutan ilmastoinnin.
Kaikki siis toimii kuten pitääkin.
-
Oon tässä yrittänyt selvitellä mistä tuo johtuu ettei saa poltettua, tuo P0428 vikakoodi tulee edelleen koko ajan takaisin. Googlettamalla löyty että joku hiukkassuodattimen lämpötila anturi olisi sökö. Onko mahdollista ettei tee polttoja sen takia? Onko anturin vaihto iso homma ja mitähän kyseinen anturi mahtaa kustantaa?
-
Oon tässä yrittänyt selvitellä mistä tuo johtuu ettei saa poltettua, tuo P0428 vikakoodi tulee edelleen koko ajan takaisin. Googlettamalla löyty että joku hiukkassuodattimen lämpötila anturi olisi sökö. Onko mahdollista ettei tee polttoja sen takia? Onko anturin vaihto iso homma ja mitähän kyseinen anturi mahtaa kustantaa?
Eihän sitä hiukkassuodattimen lämpötilaa turhaan mitata eli jos anturi on rikki niin ei varmana polttele.