Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 31.08.2011, 09:05:39
-
Tuo puhallin moottori on alkanut täristää ja laakerithan siitä vissiin ovat tiensä päässä tai sitten holkit.
Millainen savotta tuo puhallinmoottori on etsiä käsiinsä ja mistä kannattaa tilata uusi moottori ?
Motonetistä vai jostain muualta ?
-
Ennenkuin teet mitään hankintoja, voisi irroittaa etuikkunan alareunan muovin ja katsoa olisiko puhaltimessa joku isompi roska joka aiheuttaa tärinän. Laakerit ovat liukulaakereita jotka kuivuessaan lähinnä kitisevät.
No saa sen moottorinkin helposti irti. Löytyy hansikaslokeron takaa.
-
Tuo puhallin moottori on alkanut täristää ja laakerithan siitä vissiin ovat tiensä päässä tai sitten holkit.
Millainen savotta tuo puhallinmoottori on etsiä käsiinsä ja mistä kannattaa tilata uusi moottori ?
Motonetistä vai jostain muualta ?
Joo, kannattaa tehdä tuo ensin, mitä " Nortti " kertoili, ja sitten vasta ottaa moottori pois, pikkasen vaatii voimistelua( hanskalokero kannattaa ottaa kokonaan tieltä pois ), mutta helppo homma vaihtaa.
Se kannattaa muistaa, että uusi moottori tulee ilman esivastusta, joka pitää ottaa vanhasta irti ja siirtää uuteen ( tai ainakin -04 mallissa oli näin ) uudemmista en mene varmaksi sanomaan.
-
Etuikkunalla meinataan tuulilasia ? Pääseekö tuohon listaan millä välinein käsiksi ? Puhallin täristää vain täydellä puhallusteholla.
-
Moi
Oliko vika lämmityslatteen puhaltimen moottorissa? Omassa v70:ssä on ilmennyt sama juttu. Lämmityslaitteen moottori täristää täydellä puhallusteholla. Toiseksi kovimmalla kuuluu vikinää. Välillä täristys lakkaa. Mulla on huoltoaika ens tiistaille. Mun tuurilla se ei silloin täristä kuitenkaan.. :-\
-
Siellä saattaa olla roskia jotka ovat vieneet puhaltimen epätasapainoon. Laakerit ovat tod. näk. kuivat eli vaativat voitelua.
Huollossa varmaan vaihtavat puhaltimen uuteen ja laittavat mukavan laskun, vaikka se ei oikeasti olisi edes vialla.
Useasti nuo puhaltimen moottorit kaipaavat puhdistuksen/voitelun toimiakseen.
-
Mulla on vielä Bilian vaihtotakuuta jäljellä. Luulis, että jos moottori on likanen ja laakerit kuivat niin se olisi takuun alainen korjaus. Lämppärin moottori ei mielestäni ole siinämäärin kulutusosa kuin jotkut raidetangonpäät tai jarrupalat.
-
Puhaltimen moottoria ei olla tutkittu eli homma on jäänyt sikseen. Tiputettu vain yhden pykälän verran huipputehoja ja näin on pärjännyt
-
Mulla on vielä Bilian vaihtotakuuta jäljellä. Luulis, että jos moottori on likanen ja laakerit kuivat niin se olisi takuun alainen korjaus. Lämppärin moottori ei mielestäni ole siinämäärin kulutusosa kuin jotkut raidetangonpäät tai jarrupalat.
Ne voi edellyttää takuulle, et raitisilma suodatin on ollut koko ajan käytössä.
(Jotkut ottaa sen suodattimen talveks pois)
-
Miksi muuten noita suodattimia otetaan pois? Ei vielä ole koskaan ollut tarvetta moiseen. Ja kyllä pölyä on ilmassa talvisinkin.
-
Moottorihan siellä oli sökö. Vaihtoivat Biliassa takuuseen uuden :hello:
-
En ymmärrä kyllä tuota suodattimen poisottoa minäkään.
Saisiko joku tietäjä kaivettua linkin tuohon puhaltimen moottorin laakerien voiteluun, haulla en löytänyt pikaisesti katsottuna. Itsellä alkoi nyt kovempien pakkasten aikana puhallin vikisemään ärsyttävästi, ja neuroottinen kun olen ylimääräisten äänien suhteen, asiallehan on jotain tehtävä.
Kyse on -04 mallista, mutta eiköhän se puhallin samalla konstruktiolla ole kuin -07:ssa.
-
morjensta.tuota niin onko tämä puhaltimen vaihto volvon 2 koppasen vai 3koppasen vaihtoon? kun itelläni alkaa puhallinmoottori veteleen viimesiä :-[ mutta itse kuulin että tähän 2007 vuoden v70 volvoon tarvii jonkin erikoistyö kalun moottorin irroittamiseen ja paikalle laittoon?? kiiree olis saada tietoa puhaltimen vaihtoon:)
-
Tämä on II korisen V70:n keskustelu
III-korihan tuli vasta mallivuodelle 2008 ja sem'n puhallin on tosiaan moninverroin haasteellisempi.
-
Tämä on II korisen V70:n keskustelu
III-korihan tuli vasta mallivuodelle 2008 ja sem'n puhallin on tosiaan moninverroin haasteellisempi.
Miksikähän? Onko se parempi jotenkin vai onko kyseessä vain ti-miesten remontinteon lopettaminen ja autoilijan rahastus kun joutuu viemään korjaamoon?
-
Miksikähän? Onko se parempi jotenkin vai onko kyseessä vain ti-miesten remontinteon lopettaminen ja autoilijan rahastus kun joutuu viemään korjaamoon?
auto on 100% eri, kuin II korinen, eli rakenne on ihan erilainen
En tijä syytä siihen, että m,iksi pitää tehdä monta erilaista autoa :D mutta en usko, että syy on arvelemasi.
autoihin tulee jatkuvasti uutta tekniikkaa, joka vaan täytyy saada mahtumaan johonkin ja samalla pitää huomoida ulkonäkö ja turvallisuus.
eri osien vaihtamiseksi tarvitsee purkaa enemmän tai vähemmän osia pois tieltä ja työtä helpottamaan kehitetään sopivia työkaluja.
autoa suunnitellessa ei varmasti ole lähelläkään ykkös prioriteettia se, että miten se puretaan, vaan se, että miten se nopeasti kasataan ja miten sitä uutta autoa saadaan myytyä mahdollisimman paljon :)
-
Näinhän se on. :D :D
-
Miksikähän? Onko se parempi jotenkin vai onko kyseessä vain ti-miesten remontinteon lopettaminen ja autoilijan rahastus kun joutuu viemään korjaamoon?
Sanoppas muuta. Muistuu aina välillä mieleen muutama ihan muu vanhempi kottero, jossa se puhallin oli konehuonessa ja vain kolmeralla ruuvilla + sähköpistokkeella kiinni. Sen vaihtamiseen ei ensikertalaiseltakaan mennyt 15 minuuttia enempää.
-
Saab 96, Taunus, Cortina tuli näin heti mieleen. Jos en väärin muista. ::)
-
En ymmärrä kyllä tuota suodattimen poisottoa minäkään.
Saisiko joku tietäjä kaivettua linkin tuohon puhaltimen moottorin laakerien voiteluun, haulla en löytänyt pikaisesti katsottuna. Itsellä alkoi nyt kovempien pakkasten aikana puhallin vikisemään ärsyttävästi, ja neuroottinen kun olen ylimääräisten äänien suhteen, asiallehan on jotain tehtävä.
Kyse on -04 mallista, mutta eiköhän se puhallin samalla konstruktiolla ole kuin -07:ssa.
Eipä näköjään ole liiemmin asiaa kommentoitu. Homma on kyllä edelleen ajankohtainen, nythän se vikisee jo +5 asteessa ;)
-
Eipä näköjään ole liiemmin asiaa kommentoitu. Homma on kyllä edelleen ajankohtainen, nythän se vikisee jo +5 asteessa ;)
Itselläni on tarkoituksena lähiviikkoina yrittää voidella puhallinta. Jospa jaksaisin tehdä vaikka ohjeen kuvina siitä...
Hansikaslokeron takaa pääsee alfamerin mukaan puhaltimen irrottamaan, sitä en sitten tiedä miten niitä laakereita pääsee voitelemaan.
-
Loistohomma, jos jotain ohjetta saisit väännettyä. Vaikka sitten ilman kuvia. Jäähän siitä jo jälkipolvillekkin faktaa netin syövereihin.
-
Oletteko ostanu V70 puhaltimen moottoriksi motonetin satasen moottorin vai 250euron behrin? Kaiketi niillä laadussa jotain eroa on.
Ei kait siinä remontis tarvi mitään muuta vaihtaa kuin tuo moottori?
Kiitos!
-
mulla tuossa omassa motonetin puhallin, alkuun piti pientä sirinää, joka loppui hyvin pian, hiilet varmaan löysivät paikkansa, nyt pyörinu hyvin n. 60tkm.
-
Onko kukaan tilannut skandixin puhallinta http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/blower/electric-motor-blower/1016228/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/heater/blower/electric-motor-blower/1016228/)
Ainakin geneerinen luettelokuva on edustavampi kuin motonetin föönissä :D
Onko kokemusta kauanko vikisevää puhallinta voi elvyttää öljytipalla?
-
Omassa ainakin hiljeni viime talvena. Tämän talven pakkasista ei vielä kokemusta.
-
Joko on laakereiden voitelusta ohjetta? Pientä sirinää pitää suoraan ajettaessa, mutkassa hiljenee :nohnoh
-
Itseäkin kiinnostaisi tämä voiteluasia. Olen ehkä ostamassa veeseiskakymppistä, jossa vikisee puhaltimen moottori kylmänä. Onkohan vikinästä muuta haittaa kuin ärsytys? Tuossa linkissä on kuva Motonetin puhaltimenmoottorista. Pitääkö tuohon akselinjuureen sitten antaa vähän öljytippaa vai miten homma toimii? Tuossa lukee että ei ehkä siipiä mukana ja ota vanhasta siivet. Eli ilmeisesti nuo siivet saa irti niin sieltä varmaan sitten pääsee käsiksi paremmin johonkin akselin juureen, jota öljyäisi? Onkohan perus WD-40 hyvää vai mikäköhän olisi passelia tavaraa?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-00-07?vuosimalli=2001#Jaahdytys-ja-lammitys-Esivastukset
-
S 80 puhallin kitisi parilla ekalla voimakkuudella pakkasilla monta vuotta, ei tullut koskaan asialle mitään tehtyä ja muuten pelitti. Kesällä ei kitinää kuulunut. V 70 olen joskus huomannut ohimenevää kitinää talvella mutta aika harvoin. Tähän tosin saattaa vaikuttaa sekin, että auto seisoo suurimman osan vuodesta yleensä...
-
Oletteko ostanu V70 puhaltimen moottoriksi motonetin satasen moottorin vai 250euron behrin? Kaiketi niillä laadussa jotain eroa on.
Ei kait siinä remontis tarvi mitään muuta vaihtaa kuin tuo moottori?
Kiitos!
Paku97 jo kommentoikin tätä Motonetin puhallinta. Eli ilmeisesti on pelannut? Onko noissa Motonetin ja Behrin puhaltimissa muuten puhallustehon tai melun suhteen eroja?
Ja onkohan toi Behr muuten OEM toimittaja?
Ihme homma muuten, että kun kuuklettaa alkuperäisosien toimittajia niin USA:sta löytyy vaikka kuinka monta liikettä online. Euroopasta en löytänyt yhtään, joka selkeästi myisi netissä alkuperäisosia järkevämmällä hinnalla kuin "marmoritiski"..??
-
Ei sitten tullut tänne yhtään ohjetta kuinka se III koppasen puhallin voidellaan tai vaihdetaan.
Omassa alko vikisemään näillä kovilla pakkaskeleillä, ei jaksais kuunnella ja odottaa kevättä ...
Mukavahan se olis jos pystys aseöljyä ruikkasemaan pinnaltapäin ilman isompia purkuja, taitaa olla kuitenkin toiveajattelua ?
-
Joo, hyvin pelaa, ei kitise ei nitise. Silloin alussa hetken piti ääntä. Toivottavasti kaikki toimii samalla tavalla. Tyytyväinen:pomo:
-
Ei sitten tullut tänne yhtään ohjetta kuinka se III koppasen puhallin voidellaan tai vaihdetaan.
Varsin omituista, että kukaan ei ole neuvonut?
Osiossa käsitellään vanhemman mallin puhallinta, eikä toisekseen kukaan ole ihan viime aikoina edes kysynyt, että miten uudemman mallin puhallin voideltaisiin.
-
Itseäkin kiinnostaisi tämä voiteluasia. Olen ehkä ostamassa veeseiskakymppistä, jossa vikisee puhaltimen moottori kylmänä. Onkohan vikinästä muuta haittaa kuin ärsytys? Tuossa linkissä on kuva Motonetin puhaltimenmoottorista. Pitääkö tuohon akselinjuureen sitten antaa vähän öljytippaa vai miten homma toimii? Tuossa lukee että ei ehkä siipiä mukana ja ota vanhasta siivet. Eli ilmeisesti nuo siivet saa irti niin sieltä varmaan sitten pääsee käsiksi paremmin johonkin akselin juureen, jota öljyäisi? Onkohan perus WD-40 hyvää vai mikäköhän olisi passelia tavaraa?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-00-07?vuosimalli=2001#Jaahdytys-ja-lammitys-Esivastukset
Voitelemalla vikinöitä puhaltimelta olen saanut loppumaan Volvoista ja muistakin merkeistä. Rasvan puutteen korjaa rasvaaminen, jos muuten rikki tai kulunut, niin asia eri. Ohuet rasvat saa helpommin menemään kohteeseen, mutta rasva myös katoaa nopeammin. Paksummat tai sitkeämmät rasvat pysyy kauemmin. Rasvoja aseöljyistä spray-vaseliineihin ja sitkeisiin tarttuviin ketjurasvoihin voi kokeilla, valkeat ketjurasvat toimineet myös. Kannattaa testailla, omalla vastuulla tietenkin. Ei näissä niin iso homma ole tuo puhallin irroittaa etteikö rasvausta kannattaisi kokeilla. Eihän moottoriöljyn vanhettuttua koko moottoria vaihdeta, uusi rasva piisaa... :)
E. Nuo rasvaukset eivät ole olleet pelkkää tekohengitystä, jopa 6 vuotta puhaltimen rasvauksen jälkeen auto ollut minulla eikä vikinä ole uusiutunut.
-
Syksyllä käytin moottorin irti ja aika tiiviin näkönen paketti se on. Siipiä en lähtey irrottamaan koska oli niin lujassa ja olisi voinut rikkoontua.
Yritin ruikkia öljyä molempiin päihin, ehkä pikkuisen meni laakereille sillä vikinä loppui palatakseen pakkasilla uudestaan.
Mitenkä tuo voitelun saisi kunnolla onnistumaan?? Mekaanista vikaa ei ole ja kunnon voitelu varmasti auttaisi asiaan.
-
Syksyllä käytin moottorin irti ja aika tiiviin näkönen paketti se on. Siipiä en lähtey irrottamaan koska oli niin lujassa ja olisi voinut rikkoontua.
Yritin ruikkia öljyä molempiin päihin, ehkä pikkuisen meni laakereille sillä vikinä loppui palatakseen pakkasilla uudestaan.
Mitenkä tuo voitelun saisi kunnolla onnistumaan?? Mekaanista vikaa ei ole ja kunnon voitelu varmasti auttaisi asiaan.
Siivet irrottamalla helpompi. Pitkä taipuisa pilli helpottaa jos siipiä ei irroita. Vaikuttais että aiemmin olet jo onnistunut, mutta onko rasva ollut ohutta? Tunkeutuu ja voitelee kyllä hyvin, mutta kuluu ja valuu äkkiä pois. Kokeilu pysyvämmällä rasvalla ja hieman reilummalla annoksella? Rättejä vähän suojaksi muka estämään öljyn meno joka paikkaan. Moottorin pyörittelyä ja kallistelua kun öljy vielä valuu akselia pitkin.Joitakin rasvoja jotka hetken sumutuksen jälkeen notkeaa, sitten jähmettyy lopulliseen olomuotoon, mm. jotkin spray-vaseliinit ja ketjurasvat. Varmaan joku osaa heittää muitakin toimivia rasvoja.
-
Oletteko ostanu V70 puhaltimen moottoriksi motonetin satasen moottorin vai 250euron behrin? Kaiketi niillä laadussa jotain eroa on.
Ei kait siinä remontis tarvi mitään muuta vaihtaa kuin tuo moottori?
Kiitos!
Skruvatilta löytäny Behrin 250€ mottorin
ja sitten sen merkittömän 150€ version. Eli alla olevan linkin. Arveluttaa vain käykö tämä autoon koska Behrin kohdalla lisätiedoissa mainitaan "käy ilmastoituihin versioihin" mutta merkittömän kohdalla siitä ei mainita mitään. Onkohan se siis vain ei ilmastoituihin versioihin ?
https://www.skruvat.fi/Sahkomoottori-sisatilanpuhallin-P289110.aspx
-
rasvata voi jotenkuten kun ottaa tuulilasin eestä sen muovin irti pyyhkijän varret kans niin moottorin näkee siitä keskeltä ja enkelinkusta pillillä suhuttaa sinne laakereille mutta ei toimi hyvin.ja piru vaihtaa se puhallin kolmoskoppaseen
-
Kumma kyllä ohjeaika vaihdolle on "vain" 1 tunti. Ongelmana on ilmeisesti sen moottorin kääntäminen kun se on juuttunut vuosien aikana kiinni siihe kehykseen. Jos se kääntys ja irtoais iisisti ei olisi mikään ihme operaatio.
Nyt pakkasten laskettetua kitinäkin on lakannut, pitääpä kattoa onko vääntöä vaihtaa nyt vai ens talvena... V:>
-
Ei onnistunut merkkiliikkessä tuntiin!
-
Mahtaakohan rasvaus auttaa enää kun mulla kitinä lakkaa kaarteessa..? Oisko laakerit jo liian väljät?
-
Tässä muuten ohje kakkoskoppaiseen:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=21343
Ei näytä pahalle. Hanskalokeron alta se muovi pois, hankalokero pois, liitin irti, mattoa taittaa sivuun ja sitteen ruuvailemaan. Kuulemma joustava jatkovarsi on ruuvarissa must. 5 ruuvia.
Hiukan jäin mietityttämään että onko hanskalokero pakko ottaa pois mutta eiköhän tuon tajua kun pääsee ruuvailemaan.
XC90 mallissa vissiin yksi ruuvi sillee että kyseinen kannake murrettava. Tai irroitettava kojelauta :facepalm:
Edit: väittivät jotkut entisöijät että normaalia moottoriöljyä ei missään nimessä kannattaisi laittaa. Ne jotenkin pesee tms loputkin vanhat rasvat. Tiedä sitten miten on. Itse ajattelin jokatapauksessa laittaa crc white lithium grease jota näkyy saavan hyvin. Jotain teflon hitusiakin joukossa. High-techiä sen olla pitää ;D
-
XC90 mallissa vissiin yksi ruuvi sillee että kyseinen kannake murrettava. Tai irroitettava kojelauta :facepalm:
Just noi :uglystupid2:
Ei oo elämän aikana ku kerran vuosia sitten tarvinnu moinen vaihtaa, mut sillon vannoin, että seuraava kyllä katkee.
Se on ihan varmasti asiakkaalle paljon mieluisampaa. sen puhaltimen kun edelleenkin saa sinne hyvin paikalleen ja sitten muoviliima murretun kohdan päälle, niin säästäähän siinä varmaan 500€ työkustannuksissa.
-
Juu, jonkun jenkkisepän youtube videon katoin niin se sanoi kans et hyvin pysyy ilman sitä yhtä ruuviakin. Mutta ei varmasti mukavaa se kannakkeenkaan murtaminen. Jenkkiseppä ei just sitä vaihetta näyttäny kun oli ilmeisesti jo kerran aikaisemminkin moottorin irti käyttänyt
-
Juu, jonkun jenkkisepän youtube videon katoin niin se sanoi kans et hyvin pysyy ilman sitä yhtä ruuviakin. Mutta ei varmasti mukavaa se kannakkeenkaan murtaminen. Jenkkiseppä ei just sitä vaihetta näyttäny kun oli ilmeisesti jo kerran aikaisemminkin moottorin irti käyttänyt
Jollain taltalla lyömällä sen varmaan saa kivasti poikki, toivottavasti ei vaan tuu itelle koskaan vastaan enää :D
-
Aiemmin joku kirjoitti ilmastoidun ja ilmastoimattoman puhaltimen moottorista, tietääkö kukaan mitä eroa näillä on???
-
Ei ole mulla tietoa mutta veikkaan että ihan samat moottorit. Siis jos pelkistä moottoreista puhutaan. Muut hilppeet sitten erikseen. Se etuvastushan otetaankin yleensä vanhasta.
Aika harvinaisia taitaa olla ilmastoimattomat vehkeet. Olisisko näissä ollut manuaali ja automaatti ilmastoinnit vain vaihtoehtona. Lienekö täysin ilmastoimatonta myytykään(?) Varmasti pyörii ja puhkuu enemmän automaatti mutta lienekö ruvenneet laittamaan eri moottoreita. Eihän tuollaiset moottorit juuri mitään maksa (muille kuin kuluttajille)
-
Nettiautossa tuli vastaan ihan sisäkuvien kanssa pattikylki V70 missä ei ollut ilmastointia. Eli semmoinenkin ihme on tehtaalta tullut ja joku pöhkö vielä ostanut.
-
Onhan noita, ja saletisti suomiautoja :)
-
Aloin tähän urakkaan edellisen sivun jenkkifoorumin ohjeen innoittamana, mutta hommahan tökkää siihen vm. 2007 V70:ssa, että hansikaslokeron laskuvauhtia hidastaa ohkainen naru eikä kaasupumppu, jonka pään irroittamalla ohjeen tekijä saa hanskalokeron kannen liikettä huomattavasti isommaksi. Narun löysäämällä liikettä ei kanteen lisää saa.
Onkos muut törmänneet samaan, kuinka olette asian ratkaiseet? Melko kovasti jurisee moottori kovimmilla nopeuksilla.
-
Itse juuri vaihdoin moottorin. Paina lokeron yläreunoja sisään päin niin irtoaa sieltä kolostaan. Moottorin vaihtoon taisi mennä 20 minuuttia
-
Tossa just vaihoin parkkipolttimon ja asettelin etuvalojen polttimot paremmin. Tuli siinä sitten r*nkattua virtoja päälle ja pois sen verran useesti, että akunjännitteestä rupesi tulemaan ilmoitusta ja lähdin sitten ajelemaan ladatakseni akkua hieman. Ajon aikana huomasin, että vikisee ilkeästi ja mietin voisiko johtua puhaltimenmoottorista, joten säätelin puhallinnopeutta ja siitähän se sitten johtui. Puhaltimentehokin oli luokkaa: ei puhalla - vähän tuntuu lämpöä ritilöiden kohdalla. Voisiko vika olla vain akunjännitteestä johtuvaa vai tarviiko alkaa etsimään uutta moottoria :-\
-
Tossa just vaihoin parkkipolttimon ja asettelin etuvalojen polttimot paremmin. Tuli siinä sitten r*nkattua virtoja päälle ja pois sen verran useesti, että akunjännitteestä rupesi tulemaan ilmoitusta ja lähdin sitten ajelemaan ladatakseni akkua hieman. Ajon aikana huomasin, että vikisee ilkeästi ja mietin voisiko johtua puhaltimenmoottorista, joten säätelin puhallinnopeutta ja siitähän se sitten johtui. Puhaltimentehokin oli luokkaa: ei puhalla - vähän tuntuu lämpöä ritilöiden kohdalla. Voisiko vika olla vain akunjännitteestä johtuvaa vai tarviiko alkaa etsimään uutta moottoria :-\
Kokeile ladata akku, jos herjannut alhaista jännitettä..
Kun akku kyykkää, niin vikamuistiin jää melko varmasti vikakoodeja.
Khyyl ne mjotoorit alkaa 250-300 tkm jälkeen olla aikas lopussa..
-
Kokeile ladata akku, jos herjannut alhaista jännitettä..
Kun akku kyykkää, niin vikamuistiin jää melko varmasti vikakoodeja.
Khyyl ne mjotoorit alkaa 250-300 tkm jälkeen olla aikas lopussa..
voi siis moottoriki olla hyvin todennäköisesti sökö, tällä hetkellä kuitenki mittarissa jo 515tkm ;D
-
voi siis moottoriki olla hyvin todennäköisesti sökö, tällä hetkellä kuitenki mittarissa jo 515tkm ;D
Paljon mahdollista, jos alkuperäinen siellä vielä on :o :o
-
On kyllä ahdas paikka jo pelkälle raikkarin vaihdolle. Hankala saada ruttaamatta sisään ja haastava varmistua siitä että se on varmasti siellä hyvin sisällä ihan ylös asti.
Homma jatkuu ja puhaltimen moottorin kimppuun..
Edit: Ja autohan on XC90 2007. Aika samanlainen operaatio kuitenkin.
-
Edit: Ja autohan on XC90 2007. Aika samanlainen operaatio kuitenkin.
XC90:ssä on selvästi vähemmän tilaa moottorinvaihdolle. Varsinkin yksi ruuvi on todella huonossa paikassa verrattuna muihin.
-
XC90:ssä on selvästi vähemmän tilaa moottorinvaihdolle. Varsinkin yksi ruuvi on todella huonossa paikassa verrattuna muihin.
Tämä tuli huomattua! Luin netin ohjeita ja katsoin youtuben videoita mitä löysin. Tein homman niitten mukaan ilman kojelaudan purkua, eli uhrasin sen hankalassa paikassa olevan kiinnikkeen ja kokosin neljällä ruuvilla ja laitoin sen ”uhratun” tilalle hieman liimasilikoonia. Tiivistää hyvin samalla ja kun sitä ei ole liikaa paketin saa joskus auki jos tarpeen tulis.
-
Moi, Motonetin lämppäri ollu nyt n.250tkm, toiminut erittäin hyvin. Nyt ollu sellasta,että aluksi kierrokset vähän noussu ja laskenu, eilen kierrokset nousi aikapaljon ja laski samantien alas. Olisko ohjeita, jos ajattelin ostaa motonetin ja vaihdattaa. Olisko tuo vika vaihdettavissa. ???
-
Lämppärin puhallin käy miten sattuu, siis kierrokset vaihtelee, ja kovalla pakkasella vikisee, menee vaihtoon. Näkyy hinta olevan 64€ halvimmillaan ja löytyy näköjään alkup. 230€. Vaikuttaa sen verran helpolta hommalta, että laittelen halvimman ja katsotaan kauanko toimii. :)
-
Lämppärin puhallin käy miten sattuu, siis kierrokset vaihtelee, ja kovalla pakkasella vikisee, menee vaihtoon. Näkyy hinta olevan 64€ halvimmillaan ja löytyy näköjään alkup. 230€. Vaikuttaa sen verran helpolta hommalta, että laittelen halvimman ja katsotaan kauanko toimii. :)
Mistä löytyy alkuperäinen noin halvalla? ??? Laitoin omaani KL-varaosilta ostetun n.150€ (en muista tarkkaan) hintaisen puhaltimen ja se pitää jollain nopeudella ylimääräistä ääntä. Ei kuitenkaan sellaista kuivaa vikinää jota vanha alkuperäinen piti. Toivottavasti se halvin on hiljaisempi kuin vanha. :)
-
Eilen tuli vaihdettua Motonetin 90€ maksava Nissens merkkinen puhallin.
Se on vielä ainakin ihan hiljainen kaikilla pyörimisnopeuksilla.
Jäljistä päätellen ehkä alkuperäinen, 480tkm ajettu puhallin, hyytyi juuri sopivasti kovilla pakkasilla :D
-
Hajin tänään Nissenin 89,90e motonetistä, koitan huomenna vaihtaa, vähä jo tänään purkasin.