Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: s73 - 03.09.2011, 16:34:14
-
mihin tulee se keskusyksikkö ja onko se johtosarja valmiina siellä?entä se kaasuvaijerin ohjain konehuoneeseen mihin se tulee kiinni ? 740 230 -92
-
Vakkarin "matolaatikko" on yleensä kiinni jollain patentilla (sikakitillä, nippusiteillä...) jarrupolkimen vieressä.
Johtosarjaa ei ole vakiona, ainakaan en ole koskaan törmännyt.
Alipainekellolle on äffäkoneen imusarjan alareunassa, nelosmukin tienoilla kolme pultinreikää. Tulee sojottamaan sieltä eteenpäin, yläviistoon. Kaasareista ja keljuista en tie, mutta eihän niitä ole -92 vielä saanutkaan.
-
kotisivuilta löytyy asennusohjeita ja kuvia. siinä tosin bensa cruise on muutettu dieseliin, mutta selvittänee asiaa aika lailla.
http://ex.parcomp.com/wx/volvo/940_D24TIC/Cruise/cruise_control.htm
Ja volvon orkkis ohje, löytyy jopa suomeksikin :)
http://ex.parcomp.com/wx/volvo/940_D24TIC/Cruise/CruiseControl700900.pdf
-
vanha aihe mutta jatketaan tähän. Kenelläkään kuvaa tai mittoja alipainekellon asennus raudasta mikä tulee imusarjaan? Rauta löytyi, kestääkö tosiaan yhdellä ruuvilla imusarjassa kiinni vai miksi sinne on tehty kaksi reikää? Rauta on 90vm. Autosta ja tämä 0n 92vm. Joten sarjoissa on tuskin eroa? Typeriä kymysyksiä tiedän, mielummin kyselen kun teen turhaa työtä.
-
vaijerirulla vaihdettu ja alipainekello asennettu. Manuaaliin ei käy tomaatin vaijerirulla, liikaa eroja. :nohnoh muut osat laitan kun ehdin. :)
-
vaijerirulla vaihdettu ja alipainekello asennettu. Manuaaliin ei käy tomaatin vaijerirulla, liikaa eroja. :nohnoh muut osat laitan kun ehdin. :)
erohan noissa rullissa on vain siinä kiinteässä osassa kick down ura ???
-
vaijerirulla vaihdettu ja alipainekello asennettu. Manuaaliin ei käy tomaatin vaijerirulla, liikaa eroja. :nohnoh muut osat laitan kun ehdin. :)
Pitäis käydä. Minullakin on automaatin rulla manuaalissa, jää vaan (yllättäen) se kickdownin vaijerin rulla käyttämättä.
-
ei menny, reikäjako kai vuosimalli ero. Nyt ongelmana huono pumpun puolelle tuleva johtosarja, saako uusia liittimiä vai pitääkö hankkia johtosarja? >:(
-
ei menny, reikäjako kai vuosimalli ero. Nyt ongelmana huono pumpun puolelle tuleva johtosarja, saako uusia liittimiä vai pitääkö hankkia johtosarja? >:(
aivan, jokaisella imusarja tyypillä on omanlaisensa rullan jalkaosa.
Siis diesel, k-jet, sähköruutta 8v, s-ruutta 16v ja onkai näitä vielä kaasariinkin saanu :buck2:
pumpun liitinkin sökö? saakai noita autosähkö liikkeistä suolaseen hintaan tai sitten selaamalla ebayt tms
-
ei toimi, pystyykö viiksen purkamaan ja korjaamaan vian, vai mistä johto katkeaa?pumpun johtonipun pystyy avaamaan ja korjaamaan, mutta ne oikean kokoset kuorettomat liittimet tuottaa tuskaa.. :buck2:
-
Mittaa nyt ihan ensimmäiseksi, että poljinkytkimiltä boksille tulevassa piuhassa on maita kun polkimiin ei kosketa, se jos puuttuu niin keksintö ei puhu mitään.
-
Mittaa nyt ihan ensimmäiseksi, että poljinkytkimiltä boksille tulevassa piuhassa on maita kun polkimiin ei kosketa, se jos puuttuu niin keksintö ei puhu mitään.
miten se mitataan, olen jotain mittaillut joskus vaan en maadotuksia? Miten herkkiä ne maadotukset on? epäilen toisen polkimen liitintä heikoksi ja toinen hajosi. Pitää ensi viikolla tutkia ja korjata.
-
Boksin kupeeseen tulevasta liittimestä(tai siis poljinkytkimiltä tulevasta pinnistä) vastus runkoon nähden. Sieltä pitäis tulla jotakin tässä tapauksessa muistaakseni kymmenkunta ohmia(tuohan maadoittuu jarruvalopoltimoiden kautta!), mutta se antaa joko jotakin pienehköä määrää ohmeja tai ääretöntä, ja ääretön on se jolloin tietää vian löytyneen.
-
mitattu lukema 00,5 ja ääretön kun painaa poljinta. Kokeilin sitä mittarin piippaus toimintaa ja sama tulos. Saako pumppua tai viikseä mitattua jotenkin? Viiksi mitattu, sininsessä ja valkeassa kulkee virta kun viiksen nappia painaa. Pumpulle tulee vain yhteen johtoon virta siis parkissa ollessa.
-
ei pelitä, onko automaatin ja manuaalilootan boxissa eroa? Miten se cruisen vaijerin säätö pitäisi olla? Se on nyt samoin säädetty kuin kaasuvaijeri, yhtä kireä. :( ohjeissa maininta k-johto tomaatin käynnistyksen esto, mikä on sen väri?
-
voiko olla vuosimalli kohtaisia eroja niin paljon ettei vanhempi cruise toimi uudemmassa autossa? ???
-
Ei voi, kun ei se tiedä missä autossa se on.
Manun ja automaatin on samoja. Ainoa ero noilla on kaasurullan yksi ura enemmän automaatissa ja manuaalissa kytkinpolkimellakin kytkin, muuten täysin sama vehje.
Eihän siinä tarvi kytkeä kuin virta, maa, nopeustieto ja hilppeet kiinni niin toimii.
Ja lisätään vielä, että uudemmissa 940 löytyy johtosarjakin valmiina.
-
Ei voi, kun ei se tiedä missä autossa se on.
Manun ja automaatin on samoja. Ainoa ero noilla on kaasurullan yksi ura enemmän automaatissa ja manuaalissa kytkinpolkimellakin kytkin, muuten täysin sama vehje.
Eihän siinä tarvi kytkeä kuin virta, maa, nopeustieto ja hilppeet kiinni niin toimii.
Ja lisätään vielä, että uudemmissa 940 löytyy johtosarjakin valmiina.
joo, näin minäkin luulin, vaan ei toimi. Säädöt tarkastettu ja osin mittailtukin. Torstaina pajalle tarkistettavaksi. Jos ei kohta pelaa, puran pois ja bumerangina takaisin lähettäjälle.
-
Ei voi, kun ei se tiedä missä autossa se on.
Manun ja automaatin on samoja. Ainoa ero noilla on kaasurullan yksi ura enemmän automaatissa ja manuaalissa kytkinpolkimellakin kytkin, muuten täysin sama vehje.
Eihän siinä tarvi kytkeä kuin virta, maa, nopeustieto ja hilppeet kiinni niin toimii.
Ja lisätään vielä, että uudemmissa 940 löytyy johtosarjakin valmiina.
Uudemmissa on erilainen.
Uudemmissa on mm. diagnostiikka, kytkis vaikuttaa erilaiselta, ohjausboksissa on enemmän kytkettyjä pinnejä.
Ja voihan erimallin mittaristoista tulla erilaista kanttiaaltoa pihallekkin vielä kaiken kivan lisäksi.
-
mistä alkaen on ollut sähköinen nopeusmittari? Cruise on 89 tai 90 vm.autosta ja auto tuo -92 vuosimalli?
-
mistä alkaen on ollut sähköinen nopeusmittari? Cruise on 89 tai 90 vm.autosta ja auto tuo -92 vuosimalli?
740:ssähän on ollut aina. Mutta eikös nopeusmittari ole muuten erilainen tuossa sinun autossasi, kuin mitä mistä se cruise on.
-
740:ssähän on ollut aina. Mutta eikös nopeusmittari ole muuten erilainen tuossa sinun autossasi, kuin mitä mistä se cruise on.
varmaan, en ole nähnyt sen vuosimallin mittaristoa. Tuossa on ulkolämpömittari vasemmassa alakulmassa. Sama mittari taitaa olla jopa 960 -95.
-
Onko nopeustieto varmasti oikeassa liittimessä?
-
mittariston takana on taisi olla vain yksi liitäntä mihin se kuuluu. Pitää kuitenkin tarkistaa .???
-
mittariston takana on taisi olla vain yksi liitäntä mihin se kuuluu. Pitää kuitenkin tarkistaa .???
On siellä ainakin 2 paikkaa mihin sen saa ja toinen niistä on väärä. Oikea paikka on nopeusmittarin takana.
-
On siellä ainakin 2 paikkaa mihin sen saa ja toinen niistä on väärä. Oikea paikka on nopeusmittarin takana.
riviliittimen vieressä on yksi vapaa paikka nasta e ja toiseen liittimeen menee kaksi johtoa, ei kai se samaan tule missä on jo nuo pari johtoa? Nopeusmittarille on vain nuo kolme paikkaa.
-
Juuri siihen missä se E
http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_D24TIC/Cruise/CIMG1496.JPG
-
mitkä toiminnot oli siinä viiksen liukukytkimessä? :)
-
mitkä toiminnot oli siinä viiksen liukukytkimessä? :)
on off ja reset, päässä on sitte erikseen nappi josta lyödään nopeus
-
on off ja reset, päässä on sitte erikseen nappi josta lyödään nopeus
sen viiksen pään tiedän, mutta mitä toimintoja on liukukytkimessä?
-
sen viiksen pään tiedän, mutta mitä toimintoja on liukukytkimessä?
on-off ja resume, eli aiemman valitun nopeuden palautus
-
kiitos! :) vakkari siis toimii.
-
kiitos! :) vakkari siis toimii.
Mikä oli vikana?
-
ensin oli häiriö boksissa tai sen liittimessä, toisella kertaa ropeltaessa irtosi huomaamatta jarruvalokoskettimen yksi piuha. ei tämä mennyt kuin strömsöössä ja nyt .. :facepalm: :facepalm: :facepalm: