Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sjvirt - 03.09.2011, 21:43:55
-
Mistä tietää, onko ´96 vuosimallin 850:ssä ajonestoa?
Ajonestohan tuli pakolliseksi vasta syksyllä 1997, mutta oisko Volvo ollut esimerkkinä jo pitempään?
-
Mulla -96 ja on ajonesto, todettiin vara-avaimia valmistettaessa :)
-
luulis löytyvän ku mulla on vm.94 850 ja on ajonesto..
-
Virta-avaimen muoviosa on paksumpi jos siinä on ajonesto.
-
Kojetaulun keskellä tuulilasin lähellä on lamppu kun kaukosäätimellä laitetaan ovet lukkoon niin valo alkaa vilkkumaan punaista tällöin teillä on ajoesto.
Kuten huomaat 3 avainta teillä on joista kahdessa on se kaukosäädin ja yksi ilman kakea joka on vara-avain
Volvo on ensirekisteröity Suomessa jolloin kerrottu juttu on pitää paikkansa.
-
-96 mallissa voi olla se "tappi" ajonestokin kuten mulla oli, eli laitetaan tappi reikään ennen käynnistystä. Nerokas vehe :facepalm:
-
Kojetaulun keskellä tuulilasin lähellä on lamppu kun kaukosäätimellä laitetaan ovet lukkoon niin valo alkaa vilkkumaan punaista tällöin teillä on ajoesto.
Kuten huomaat 3 avainta teillä on joista kahdessa on se kaukosäädin ja yksi ilman kakea joka on vara-avain
Volvo on ensirekisteröity Suomessa jolloin kerrottu juttu on pitää paikkansa.
Se vilkkuva valo ilmaisee onko autossa varashälytin, eikä ajonestoa.
-
Eikös se ole sama homma, ei se Volvo starttaa siitä pihasta pois kun se valovilkuu ,ajoestolla mennään. Sireeni ei estä varkauksia sanotaan vaikka niin.Ottaa sireenin piuhan poi, laita kapulasta ovet kiinni ,mene ovesta sisään avaimellaa lukko auki,yrittää startata ei se startti pyöri yhtään on se esto päällä
-
Eikös se ole sama homma, ei se Volvo starttaa siitä pihasta pois kun se valovilkuu ,ajoestolla mennään. Sireeni ei estä varkauksia sanotaan vaikka niin.Ottaa sireenin piuhan poi, laita kapulasta ovet kiinni ,mene ovesta sisään avaimellaa lukko auki,yrittää startata ei se startti pyöri yhtään on se esto päällä
Startti pyörii kyllä iloisesti, vaikka on ajonesto ;) mutta kone ei käynnisty.
Ledi kojelaudan päällä on merkki siitä, että autossa on hälytin järjestelmä kytkettynä. 8)
Eli ei ole sama homma tuo ajonesto ja hälytin.
-
Startti pyörii kyllä iloisesti, vaikka on ajonesto ;) mutta kone ei käynnisty.
Ledi kojelaudan päällä on merkki siitä, että autossa on hälytin järjestelmä kytkettynä. 8)
Eli ei ole sama homma tuo ajonesto ja hälytin.
Näin olen itekkin ymmärtäny.
-
850 vm95 tikulla kuitataan et saa käymään
-
850 vm95 tikulla kuitataan et saa käymään
Näin myös itsellä ja jos kuittausta ei tee niin ei edes starttaa.
-
tikkukuittaus lie jälkiasennus
-
Mulla on saksan tuonti, jossa tuo immobilizer on volvon alkuperäis-asennus systeemi. Ainakin tarroissa on Volvo ja itse ajonestotikussakin on volvon logot. VDO:n tekelehän tuo on alkuperältään.
edit: Ja ei kyllä startti pyöritä, jos ei ole tikku käynyt reiässä
-
Niin.
Itellä oli -97 mallin Tdi farkku, ja siinä sekä hälytysjärjestelmä, että ajonesto.
Teetin avaimen ko. autoon ilman sirua, ja sillä kyllä auto starttasi, mutta ei käynnistynyt ;)
Tuosta tikusta ei ole mitään kokemusta miten sen kanssa pelittää, vaan ja ainoastaan avaimessa olevasta sirusta on kokemuksia.
Mielessä on että vuosimalli -96 toimisi samalla tavalla, mutta voin olla väärässäkin
-
Heitetään nyt sitten omakin lusikka tähän soppaan ja sanotaan, että dieseleissä on aina ajonesto. Bensakoneisissa tunnistaa parhaiten avaimesta. Jos on hieman kulmikas avain, niin ei ole ajonestoa ja jos on kulmistaan pyöristetty avain, niin taas on.
-
Olipas vastauksissa hajontaa.. ;)
Jos nyt jotain yhteenvetoa voi oman käsitykseni perusteella tehdä, niin
- "irtokapula immobiliser" ei ole alkuperäinen tehdasasenteinen, koska silloin se "kapula" on myös avaimeksi kutsuttu. Toisaalta tämä vahvistaa sitä, että kasipätkissä ajonesto ei olisi ollut aina vakiona.
- punaiset vilkkuvalot ja kauko-ohjattavat keskuslukot eivä nekään liity tähän, vaan keskuslukitukseen ja varashälyttimeen. Niissäkin ajonesto kytkeytyy pois vasta työntämällä avaimen virtalukkoon, jolloin avaimessa oleva siru antaa moottorille luvan käynnistyä. Vasta avaimettomat virtalukot (esim. nyk. Volvot) ottavat ajoneston koodin langattomasti.
- avaimen muotoa jäin pohtimaan. Millä tavoin pyöreätä tai kulmikasta tässä oikeen haettiin? Täytyy ottaa kuva omasta avaimestani ja laittaa tänne arvioitavaksi.
-
Immobilizer on kyllä ihan volvon alkuperäisasennuksia, ainakin sen ajonestotikun mukaan, volvon logo. Saattaa olla , että eri markkinaalueille on myyty eri varustelistoilla olevia autoja.
-
Immobilizer on kyllä ihan volvon alkuperäisasennuksia.
Kyllä näin on. Lisävahvistuksen saa tuolta sivulta 51of73:
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X70_safety_SE_FI_IT_ES.pdf (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X70_safety_SE_FI_IT_ES.pdf)
-
- avaimen muotoa jäin pohtimaan. Millä tavoin pyöreätä tai kulmikasta tässä oikeen haettiin? Täytyy ottaa kuva omasta avaimestani ja laittaa tänne arvioitavaksi.
Tällaisessa avaimessa on ajonesto.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3238060.jpg)
Siis tuo musta muoviosa on ajonestottomassa kulmikkaampi ja ohuempi. Voisiko "jaskajokunen" vaikka laittaa omasta avaimestaan kuvan, jos on sellainen tikkumallinen immo?
Tässä uskossa minä olen elänyt, mutta kai joku kohta toteaa väitteeni vääräksi...
-
Jos mä oikein muistan niin on hieman sirompi avain sillon kun ei estoa ole.
Omassa kasipätkässä kun ei ollu.
-
Tuommoinen on itsellä jossa ei ole ajonestosirua avaimessa. Alkuperäinen on muuten samanlainen mutta molemmin puolin lukee Volvo.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739)
-
Tuommoinen on itsellä jossa ei ole ajonestosirua avaimessa. Alkuperäinen on muuten samanlainen mutta molemmin puolin lukee Volvo.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739)
Just tollanen oli mullakin.
-
Oman 850 avain :)
(http://img192.imageshack.us/img192/9146/img3024vp.jpg)
-
Tällaisessa avaimessa on ajonesto.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3238060.jpg)
Tässä uskossa minä olen elänyt, mutta kai joku kohta toteaa väitteeni vääräksi...
Tuollaiset avaimet on mullaki.
Uskokaamme autossani olevan ajonesto. En siis viitsi maksaa centimeäkään varkausvakuutuksesta.
-
Tuollaiset avaimet on mullaki.
Uskokaamme autossani olevan ajonesto. En siis viitsi maksaa centimeäkään varkausvakuutuksesta.
Uskoisin tuolla avaimella, että ei ole ajonestoa. Mulla ei ainakaan ollu mutta oli -95 mallinen.
-
Uskoisin tuolla avaimella, että ei ole ajonestoa. Mulla ei ainakaan ollu mutta oli -95 mallinen.
Kerro ihmeessä kuinka sait selville ajonestosi olemattomuuden?
-
Kerro ihmeessä kuinka sait selville ajonestosi olemattomuuden?
Tarkkaan en enää muista mutta hälyttimen testauksen yhteydessä sitä muistaakseni kokeilin.
Kuskin ikkuna auki, ovi lukkoon avaimella(ei kaukosäätöä), avain virtalukkoon ja käymään.
Aikaa on kulunut jo muutama vuosi joten en tarkkaan muista teinkö jotain muuta testatakseni koska tosiaan oli vaan hälyttimen toimivuuden testaus.
Hälytin toimi kyllä mutta sen sain selville laittamatta avaimia edes virtalukkoon. :)
-
Jos "Pomo" on tarkaavainen, niin "sjvirt" lainasi tekstiä mun auton avaimista, joissa on ajonesto :)
Edelleenkään ei pidä sekottaa hälytintä ja ajonestoa. Nuo mun avaimet ovat autosta jossa ei ole edes kaukosäädintä ja ajoneston tunnistus tapahtuu virtalukossa. Eli jos on väärä avain, niin se ei edes käänny virtalukossa ja jos sattuisi kääntymään, niin ajonesto ei tunnista sitä, eikä anna auton käynnistyä.
-
Jos "Pomo" on tarkaavainen, niin "sjvirt" lainasi tekstiä mun auton avaimista, joissa on ajonesto :)
Edelleenkään ei pidä sekottaa hälytintä ja ajonestoa. Nuo mun avaimet ovat autosta jossa ei ole edes kaukosäädintä ja ajoneston tunnistus tapahtuu virtalukossa. Eli jos on väärä avain, niin se ei edes käänny virtalukossa ja jos sattuisi kääntymään, niin ajonesto ei tunnista sitä, eikä anna auton käynnistyä.
On ollu tarkkaavainen kyllä, kommentoin vaan siihen ja kommentoin taas lainaukseen. :idiot2: Olipas sekavaa. :P
Hälyttimen vaan mainitsin sen vuoks kun kokeilin ne samalla kertaa.
Eli avain käänty ja käymään lähti vaikka oli ovet lukossa.
Sen tiedän miten tuossa V70:ssä sen sais testattua, totesin vahingossa ostovaiheessa. Oli ajonesto, ei hälytintä. 8) En tiedä toimisko 850:ssä?
-
(http://img.photobucket.com/albums/v218/jaskajokunen/P9073266.jpg)
Tuossa on kuva, otanko kuvan myös tarrasta ikkunassa :pomo: