Olipas vastauksissa hajontaa..

Jos nyt jotain yhteenvetoa voi oman käsitykseni perusteella tehdä, niin
-
"irtokapula immobiliser" ei ole alkuperäinen tehdasasenteinen, koska silloin se "kapula" on myös avaimeksi kutsuttu. Toisaalta tämä vahvistaa sitä, että kasipätkissä ajonesto ei olisi ollut aina vakiona.
-
punaiset vilkkuvalot ja
kauko-ohjattavat keskuslukot eivä nekään liity tähän, vaan keskuslukitukseen ja varashälyttimeen. Niissäkin ajonesto kytkeytyy pois vasta työntämällä avaimen virtalukkoon, jolloin avaimessa oleva siru antaa moottorille luvan käynnistyä. Vasta avaimettomat virtalukot (esim. nyk. Volvot) ottavat ajoneston koodin langattomasti.
-
avaimen muotoa jäin pohtimaan. Millä tavoin pyöreätä tai kulmikasta tässä oikeen haettiin? Täytyy ottaa kuva omasta avaimestani ja laittaa tänne arvioitavaksi.