XC40 käyty koeistumassa. Mahdun sisään ainakin etupenkeille ja suht ok ajoasennonkin saa. Onhan se pikkuauto mutta XC-muotoisena paljon vähemmän säälittävä kuin V40.
Sähköversiota odotellessa. En nyt sano että just tämmösestä oisin aina nähny unta mutta jos olis ainoa sähkövolvo ni ottasin kakkosautoksi.
Takasivuovi näyttää vähän hassulta avattuna. Se vie sivusuunnassa aika paljon tilaa koska ovi pitenee ylätakakulmaa kohti. Toisaalta takapenkin oviaukon kynnys B-pilarista takalokariin on naurettavan lyhyt. No jos siitä jalka mahtuu niin ajanee asiansa, mutta monikohan hakkaa seinään tai naapuriautoon tuota oven takanurkkaa jos lapsia kirmaa takapenkiltä ulos.
Tuota Volvon R-design -juttua nykymuodossaan en oikein ymmärrä. Sillä saa muutaman turhanpäiväisen koristeen sinnetänne ja samalla se muuraa paljon vaihtoehtoja pois. Esim. sisusta on joko hiilenmusta tai hiilenmusta. Itsellä houkuttaisi joku amber- tai vastaava sisusta, ei siis ihan valkoinen muttei pikimustakaan. Tätä sentään onneksi saa punaisena ilmankin R-designia.
Kyllä siinä kuitenki on hiukan muutaki kun muutama koriste:
Eihän se ole ku rastittaa. Kaikkihan noista nuo varsinaisesti ominaisuuksia tuovat saa muutenkin.Totta. Ainoat taitaa olla noi R-Design krääsät. Muistaakseni tuon 10mm matalamman alustan saa oheistarvikkeena tavallisiinkin malleihin ::)
Eihän se ole ku rastittaa. Kaikkihan noista nuo varsinaisesti ominaisuuksia tuovat saa muutenkin.
Eihän se ole ku rastittaa. Kaikkihan noista nuo varsinaisesti ominaisuuksia tuovat saa muutenkin.
Näinhän myös kirjoitin aiemmassa viestissäni O0 :
Ja yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Jonkun (mukaanlukien allekirjoittanut) silmää noi "krääsät" miellyttää eli onneksi on siis valinnanvaraa. Pakko ei onneks oo kenenkään niitä ottaa ja maksaa mielestään turhasta. Jokaiselle jotakin
Tuosta näkee, että on kohtuu hyvät jalkatilat takana, Veikkaisin kaverin pituudeksi +190cm,
Äkkiseltään katsottuna nokkapellissä ei ole pumppuja, vaan keppi.
https://youtu.be/ihgm-d2iJKo
Toi punanen väri on kyllä todella maukas!!
Niin on S* Tuohan ei ole peruspunainen vaan hiukan viininpunaisempi sävy.Muistaakseni väri on 725 Fusion Red. R-Design:ssä on mustakatto lisänä :P
Tuossa oli Käyttöautossa oleva "pastilli" mitä kävin tsekkaamassa perjantaina.
Muistaakseni väri on 725 Fusion Red. R-Design:ssä on mustakatto lisänä :PSehän on Seat Arona! :D
(https://www.nationwidevehiclecontracts.co.uk/m/2/volvo-xc40-first-edition.JPG)
Muistaakseni väri on 725 Fusion Red.
Sehän on vain uusi ja värivalikoimaan palannut kalsarinsininen!Tupla hinnalla vaan ;D
Sehän on Seat Arona! :D
(https://whatcar.media/jpg/50/0/0/960/640/0/0/0/0/aspectfit/0/0/0/0/0/0/images/uploads/inline/67bcc518a29095d933780c9597d2acf002d59885.jpg)
R-design varusteilla valkosena tai punasena, niin johan on komia.
Tilausputkessa on - tulee joskus -18 kesällä.
Tuleeko yksityiseen vai bisneskäyttöön?
Tilausputkessa on - tulee joskus -18 kesällä.
Tilausputkessa on - tulee joskus -18 kesällä.Ei huono 8)
XC40 mallia tilattu yli 13 000 kpl.Ei huonosti. Tosin toimitukset voi mahdollisesti venyä...
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/216897/production-of-volvos-first-ever-small-premium-suv-begins-in-belgium
XC40 mallia tilattu yli 13 000 kpl.
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/216897/production-of-volvos-first-ever-small-premium-suv-begins-in-belgium
Miten se on mahdollista kun on viistoperä eikä mahu ees arkkupakastinta kyytiin? :oOptiona saa jäähdytetyn tavaratilan, niin ei tarvitse pakastinta ;D
Optiona saa jäähdytetyn tavaratilan, niin ei tarvitse pakastinta ;D
Kylläpä iski voimakas ahdistus kun katsoin CO2 päästöt, lähtee 127g:sta ja meidän firman raja 125g :'(
Kylläpä iski voimakas ahdistus kun katsoin CO2 päästöt, lähtee 127g:sta ja meidän firman raja 125g :'(Hybridinä syksyllä varmaan joku 50 grammaa.
Sähköisenä 0 g/km sitten ens vuonna. :)
Hybridinä syksyllä varmaan joku 50 grammaa.Näissä sitten varmaan hankintahinta pomppaa yli rajojen.
XC40-mallia on tilattu maailmanlaajuisesti jo yli 20 000 kappaletta.
Tuotanto 100kpl/vrk = 200 vrk = about vuoden työpäivät yhdessä vuorossa.Esim. Ford Fiestaa suolletaan 1500kpl vrk. VW Golfilla taitaa olla ennätys ja sitä tehdään huimat 2000kpl/vrk.
Mitähän autolinjat yleensä suoltavat ulos?
Esim. Ford Fiestaa suolletaan 1500kpl vrk. VW Golfilla taitaa olla ennätys ja sitä tehdään huimat 2000kpl/vrk.Mikähän on kaikkien aikojen ennätys? Corollaa tehtiin esim vuonna 1980 yli 2300 autoa vuorokaudessa, mutta onkohan jotakin autoa on vielä enempi tehty päivässä?
Mikähän on kaikkien aikojen ennätys? Corollaa tehtiin esim vuonna 1980 yli 2300 autoa vuorokaudessa, mutta onkohan jotakin autoa on vielä enempi tehty päivässä?On nuo hurjia lukuja, kun alle minuutissa pukkaa tehtaalta uutta autoa ulos. Muutama tuotantolinja pitää olla 8)
On nuo hurjia lukuja, kun alle minuutissa pukkaa tehtaalta uutta autoa ulos. Muutama tuotantolinja pitää olla 8)
Ei ihan XC40:stä sitä vauhtia tule linjalta ulos, mitähän mahtaakaan Volvon linjoilta tulla?2017 vuonna XC60 146506kpl ja XC60 II 38460kpl. 2017 vuonna oli näköjään tehty XC40:stä 96kpl.
Oulun Wetterillä 2 kpl XC40:siä. Toinen sisällä oli hopeanvärinen ja koeajoauto oli punainen. Molemmat R-Designejä mustilla katoilla. Hyvältä näyttää ja lähipäivinä koeajamaan.Onkohan noi myös koeajettavissa, vai esillä vaan ::)
Onkohan noi myös koeajettavissa, vai esillä vaan ::)Yleensä siinä ulko-oven vieressä on koeajettavat autot. Toki se voi olla että antavat koeajolle sen vasta viikonloppuna näyttelyssä/ensi viikolla.
Toki se voi olla että antavat koeajolle sen vasta viikonloppuna näyttelyssä/ensi viikolla.
Näin kauppias kun tänään soitti ilmoitti asian olevan - ensi viikolla pari tuntisia, seuraavalla pidempiä lenkkejä tarjolla.
Kuinka pitkiä koeajoja ihmiset oikein harrastaa ja onko tämä ajelu yleistäkin uusien autojen ostajilla?
Kuinka pitkiä koeajoja ihmiset oikein harrastaa ja onko tämä ajelu yleistäkin uusien autojen ostajilla? Ikinä en ole puolta tuntia pitempään jaksanut millään ajella. Kyllä siinä ajassa huomaa jos jotain on autossa vialla ja uudessa ei pitäisi olla sitä ongelmaakaan.
Kuinka pitkiä koeajoja ihmiset oikein harrastaa ja onko tämä ajelu yleistäkin uusien autojen ostajilla? Ikinä en ole puolta tuntia pitempään jaksanut millään ajella. Kyllä siinä ajassa huomaa jos jotain on autossa vialla ja uudessa ei pitäisi olla sitä ongelmaakaan.
2 Ajoneuvon tiedot
Lähde: Ajoneuvoliikennerekisteri 13.2.2018 11:48
YJZ-903 Henkilöauto Volvo Xc40
Valmistenumero
YV1XZA6BCJ2001009
Kauppanimi
XC40
Ajoneuvon tila
Ennakkoilmoitettu, ei rekisteröity
Kokonaispituus (mm)
4425
Leveys (mm)
1873
Korkeus (mm)
1632
Kuormakorin pituus (mm)
-
Leveys etuakselin kohdalla (mm)
-
Etuylitys (mm)
-
Takaylitys (mm)
-
Omamassa (kg)
1735
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg)
-
Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg)
2250
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg)
4350
Auton kokonaismassa pv-käytössä (kg)
-
Perävaunumassa jarruin (kg)
2100
Perävaunumassa jarruitta (kg)
750
Massa (kg)
-
Akseli 1
Tekninen sallittu akselimassa (kg)
1160
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)
-
Akselivälit (mm)
2702
Akseli 2
Tekninen sallittu akselimassa (kg)
1130
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg)
-
Akselivälit (mm)
Nettiautossa oleva D4 AWD Trafin rekisteristä.
Tulipa ajettua XC40 D4 AWD joka oli aikalailla täyteen ladattu romua ja hintalappu päälle 60ke. Ei jatkoon..Aikalailla samalla rahalla S/V90 D4 AWD Inscription ja ollaan aivan eri laatuluokassa joka asiassa. XC40...jotenkin halpa olemus jäi. Takapenkit surkeat ja selkänoja pystyssä, samoin etupenkki...ei jakoa isompien mallien penkeille. Osa materiaaleista "budjettiluokkaa". Harmanin stereot aikalailla surkeat. Budjettiluokan peli premium hintaan. Turhaan tuli odotettua...toivottavasti uusi S/V60 putsaa pöydän.
PS. Jotain plussaa. Ajetavuus varsin mukava, vaikka vähän pomppumainen isommissa heitoissa. Voimalinja asiallinen ja kulkua mukavasti. Koneen äänet samaa sontaa, kuin kaikissa uusissa nelosissa.
Nyt täytyy kyllä kysyä että minkämallisessa tynnyrissä olet elänyt? Ainahan maasturiversiot on kalliimpia kuin saman auton normaalit versiot. Ja tällöin se maasturiversion hinta hätyyttelee sen kokoluokkaa isomman "normaalin" auton hintaa.
Oikeat vertailukohdat olisi about XC40 ja XC90 ja V40 ja V90. Näillä pareilla voit verrata hintoja ja laatua keskenään. Ihan turha kuvitella että pikkumaasturin saa hatchbackin hinnalla.
Empä ole tynnyrissä elänyt. Köyhä vain katsoo aina minkä vastineen saa rahalleen. Itse en ikipäivänä upottaisi 65ke tuohon leikkimaasturiin, kun samalla rahallaa saa Volvolta jotain paljon laadukkaampaa. Tuossa ei Premium paina vaikka hintalappu kertoo jotain muuta, eli hinta ei ole mielestäni mitenkään perusteltu. Et kai vain ennakkotilannut tuota ? Itse meinasin sen virheen tehdä, kerrankin empiminen kannatti ja kunnolla. Hullu on se ketä tuon ostaa leikkimaasturiksi vs vaikka mainitsemani 90-sarjan. Kyllä pitää tehdä maasturia mieli että tuon valitsee.Oletko verrannut laatua Q3, X1 ja F-Paceen? Volvoahan kehuttiin esim laadukkaammaksi kuin F-Pacea, joten eiköhän tuo ihan pikku premiumista mene. Toki SUV-lisät tulee aina ja ei olee tyhmää hinnoitella kilpailijoiden mukaan tai ihan aavistuksen alapuolelle lisävarusteiden kera. Niitä kuitenkin menee paljon kaupaksi vaikka hintaa onkin paljon kun vertaa Hyndai Konaan, Qashqaihin tai vaikka HRV:hen.
PS. Kai täällä saa Volvoa vielä arvostella, sen verran tuntuu olevan täälläkin hypeä päällä joka mallia kohtaan.
Empä ole tynnyrissä elänyt. Köyhä vain katsoo aina minkä vastineen saa rahalleen. Itse en ikipäivänä upottaisi 65ke tuohon leikkimaasturiin, kun samalla rahallaa saa Volvolta jotain paljon laadukkaampaa. Tuossa ei Premium paina vaikka hintalappu kertoo jotain muuta, eli hinta ei ole mielestäni mitenkään perusteltu. Et kai vain ennakkotilannut tuota ? Itse meinasin sen virheen tehdä, kerrankin empiminen kannatti ja kunnolla. Hullu on se ketä tuon ostaa leikkimaasturiksi vs vaikka mainitsemani 90-sarjan. Kyllä pitää tehdä maasturia mieli että tuon valitsee.Toki saa arvostella. Jos olisi sulta eka viesti, niin menisi trollin piikkiin ;D
PS. Kai täällä saa Volvoa vielä arvostella, sen verran tuntuu olevan täälläkin hypeä päällä joka mallia kohtaan.
Empä ole tynnyrissä elänyt. Köyhä vain katsoo aina minkä vastineen saa rahalleen. Itse en ikipäivänä upottaisi 65ke tuohon leikkimaasturiin, kun samalla rahallaa saa Volvolta jotain paljon laadukkaampaa. Tuossa ei Premium paina vaikka hintalappu kertoo jotain muuta, eli hinta ei ole mielestäni mitenkään perusteltu. Et kai vain ennakkotilannut tuota ? Itse meinasin sen virheen tehdä, kerrankin empiminen kannatti ja kunnolla. Hullu on se ketä tuon ostaa leikkimaasturiksi vs vaikka mainitsemani 90-sarjan. Kyllä pitää tehdä maasturia mieli että tuon valitsee.
PS. Kai täällä saa Volvoa vielä arvostella, sen verran tuntuu olevan täälläkin hypeä päällä joka mallia kohtaan.
Toki saa arvostella. Jos olisi sulta eka viesti, niin menisi trollin piikkiin ;D
Oliko R-Design minkä koeajoit?
Ei taida Volvolla olla muuta kuin leikkimaastureita tarjolla, vai oletko oikeata Volvon maasturia päässyt ajamaan...
Ei ollut R-Design vaan joku täyteen ladattu First Edition.
Nehän voi olla samassa kopassa.
Ei ollut R-Design vaan joku täyteen ladattu First Edition. Minusta auto ei vastannut ollenkaa sitä, mitä viimeaikoina Volvolta on nähty. Olisivat tehneet sisältä siitä kuin isoveljensä eikä alkaneet kikkailla kaikkea uudeksi ja "nuorekkaaksi". Pelko perseessä saa odottaa mitä uuden S/V60 sarjan sisältä löytyy. Toivottavasti ovat edes adoptoineet oikeat penkit ja Bowersin stereot isoveljistään...ja laadukkuuden. Tuo kojelaudassa kulkeva "alumiini" tarrakin vai millä lie... voi kiesus. Voihan tästä vängätä, mutta kyllä säästöpaineet autossa näkyy. Itse olen taas lukenut useamman arvostelun erityisesti ulkomailta jossa nimenomaan premium leimaa on otettu tuolta pois.Valitettavasti S/V60 on kaikin puolin museo kamaa XC40 rinnalla. Mikä ihmeen premiumi leima otettu pois :idiot2:
Ei tuntunut yhtään pahalta istua omaan kuuskymppiseen XC40:niin jälkeen. Ainoa ajatus oli että onhan tämäkin vielä pirun asiallinen auto, vaikka ikä alkaakin näkyä varsinkin kejolauta/keskikonsoli alueella. Neljä uutta ostettu ja kaikki hyväksy todettu.
Valitettavasti S/V60 on kaikin puolin museo kamaa XC40 rinnalla. Mikä ihmeen premiumi leima otettu pois :idiot2:
Ei ainakaan Whatcar ole sitä ottanut pois...
https://www.whatcar.com/volvo/xc40/estate/review/
No, minä ainakin olen. Se riittää minulle. Myös se etten tuohon rahojani hassaa vaikka suunnitelmissa oli. Mieluummin ajelen museoautollani toistaiseksi.Autohan tuo vaan on. Jos joku ”tyhmä” tuohon haluaa rahansa hassata, niin suodaan se heille ja minulle ;D
...joten kannattaa ostaa pari vanhaa S60:stä varastoon ;D
Autohan tuo vaan on. Jos joku ”tyhmä” tuohon haluaa rahansa hassata, niin suodaan se heille ja minulle ;D
Ei sen takia kannata hermojaan menettää. Saithan tehtyä itsellesi perustelut millä ei Xc40:nen ei mennyt jatkoon. Tuskin uudet 60:set kamalasti tuosta sisäilmeestä muuttuu, joten kannattaa ostaa pari vanhaa S60:stä varastoon ;D
Sisäilmeen kanssa pärjään jotenkuten, jos edes jakkarat ja musavehkeet tulevat isommista...sekä ovien ja katon verhoilu... koelaudan "alumiinilistoista" puhumattakaan. Muuten voisi vielä yhden ostaa mut alkaa olemaan niin pirun kyllästynyt tähän malliin ;D
No onko tuossa nyt ongelmaa jostakin XC40 mallista :-[ :-\ :'(? Onhan Volvoja paljon laadukkaampiakin tarjolla esim XC60 ja XC90 siitä vaan marmorille ja tilaamaan, penkit on ihan takuulla hyvät molemmissa, ota tuuletetut nappanahalla niin on mukavat. :D ;D Toisekseen sinullehan tulee keskiviviikkona tällainen tarjolle: https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paivamaara-lyotiin-lukkoon-volvo-paljastaa-taysin-uuden-v60-farmarin-ensi-viikolla/6771272#gs.tlmWT8g. Kipin kapin marmorille :o 8) ??? ::) :P :D ;) :) ;D
Sisäilmeen kanssa pärjään jotenkuten, jos edes jakkarat ja musavehkeet tulevat isommista...sekä ovien ja katon verhoilu... koelaudan "alumiinilistoista" puhumattakaan. Muuten voisi vielä yhden ostaa mut alkaa olemaan niin pirun kyllästynyt tähän malliin ;DVeikkaan että tämä leikkimaasturi taitaa olla aika ketterä isoveljiinsä nähden tuolla "maastossa" kokonsa ansiosta. Tosin tähän ei saa ilmajousitusta, joten sen osalta häviää veljilleen. Kyllä ne listat taitaa jonkin sortin alumiinia olla.
Yllätävänkin siistin oloinen sisältä. :)Sanotaan näin, että voi olla liiankin "nuorekas" laavanpunaisine verhoiluineen 8)
Sanotaan näin, että voi olla liiankin "nuorekas" laavanpunaisine verhoiluineen 8)
Laadullisesti omasta mielestä oli kyllä kiitettävällä tasolla, jos tuohon omaan V60:n vertaa.
Niin voi ihminen nähdä eritavalla. Ostaahan joku hullu huonekalujakin Ikeasta, kun ovat kuulemma hyvän näköisiä ja yllättävän laadukkaita.Pitää paikkansa, mutta nyt vertasin omaan 2015 mallin V60:n sisustaan. Tuohan on täynnä pelkkää muovia, ja joka lista on aitoa muovia. Jopa ne kiiltävät listatkin...
Pitää paikkansa, mutta nyt vertasin omaan 2015 mallin V60:n sisustaan. Tuohan on täynnä pelkkää muovia, ja joka lista on aitoa muovia. Jopa ne kiiltävät listatkin...
Jos huonekalukauppoihin vertaa, niin olisiko tämä sitten taattua Jyskin laatua ;D
(https://thumb.ibb.co/bzDbVn/s60_7.jpg) (https://ibb.co/bzDbVn)
Mulle tuli sellanen fiilis, että sun hymiöt on nyt loppu tätä kuulta.
Kolmella sylinterilläkin varustettuna saa kohta tuollaisen. https://www.is.fi/autot/art-2000005573107.htmlKulutus voisi olla pienempikin kuin tuo 7,1l/100km. Tosin taitaa olla uudella syklillä mitattuna (WLTP)
Kävin koeajamassa Ylivieskan Wetterin Inscription version.Omasta mielestäni tuossa on nappuloita ehkä liiankin vähän. Kaikki toiminnot yritetty keskittää tuonne valikkohelvettiin.
Ei ollut minun auto, aika kauhea oikeastaan. Niin pirusti nappulaa, toimintoja, valoja.
Omasta mielestäni tuossa on nappuloita ehkä liiankin vähän. Kaikki toiminnot yritetty keskittää tuonne valikkohelvettiin.Nyt pakkaskelien aikaan ei tuota valikkohelvettiä ole vielä kukaan kehunut, ai miksikö? No kun se ei kylmänä varsinkaan tottele kovin auliisti vaan on yhtä tyhjän lääppimistä ja vie kaiken huomion ajamisesta! Koskee muitakin kuin XC40 mallia.
(https://thumb.ibb.co/kLobYH/995750_F2_D794_43_C0_913_F_4_DFC16_A01545.jpg) (https://ibb.co/kLobYH)
Nyt pakkaskelien aikaan ei tuota valikkohelvettiä ole vielä kukaan kehunut, ai miksikö? No kun se ei kylmänä varsinkaan tottele kovin auliisti vaan on yhtä tyhjän lääppimistä ja vie kaiken huomion ajamisesta! Koskee muitakin kuin XC40 mallia.Miksi sitä pitäisi hirveästi lääppiä? Jos oikein muistan tuon tekniikkaa niin näytössä itsessään ei ole tunnistinta vaan kehyksessä on anturit jotka huomaa mitä kohtaa painetaan ja sen mukaan reagoi. Sen takia tuo toimii vaikka vanttuut kädessä.
Miksi sitä pitäisi hirveästi lääppiä? Jos oikein muistan tuon tekniikkaa niin näytössä itsessään ei ole tunnistinta vaan kehyksessä on anturit jotka huomaa mitä kohtaa painetaan ja sen mukaan reagoi. Sen takia tuo toimii vaikka vanttuut kädessä.
Kokeile ensin käytännössä, arvailu ei auta kun se ei kosketuksiin oikeassa elämässä juurikaan reagoi kohtuullisesti. Maanantaina istuin vieressä kun kaveri kirosi ettei ole kunnon nappeja mistä käyttää laitteita vaan lähes kaikki on tuon "lääppimä" taulun takana. Näppärää tekniikkaa toimiessaan mutta noin +2 asteisessa autossa kaveria ainakin harmitti haroa ruutua. Siis myös muissakin sama taulu kuin XC40 mallissa.
Kokeile ensin käytännössä, arvailu ei auta kun se ei kosketuksiin oikeassa elämässä juurikaan reagoi kohtuullisesti.
Nyt pakkaskelien aikaan ei tuota valikkohelvettiä ole vielä kukaan kehunut, ai miksikö? No kun se ei kylmänä varsinkaan tottele kovin auliisti vaan on yhtä tyhjän lääppimistä ja vie kaiken huomion ajamisesta! Koskee muitakin kuin XC40 mallia.Myytti murrettu taasen mutuilussa;D
Ei päde ainakaan XC90:iin. Näyttö toimii erittäin hyvin kaikissa lämpötiloissa mitä on vastaan tullut. (Noin +30 ... -30 väli.)
Totta että huonompi sitä on käyttää ajaessa kuin fyysisiä nappuloita, mutta ei se koskettaminen itsessään takkua.
No kokeiltu on - reilun vuoden verran/65000km - eikä kosketusnäytön kanssa yhtään mitään ongelmaa.
Toki ainahan se voisi olla siten fiksumpi että olisi enempi käyttäjän räätäläitävissä nitä päänäytöllä on - esim S&S-toiminto.
Uuden Volvo XC40:n mainoslauseeksi on valikoitunut ”Everything you need. Nothing you don’t”. Kiteytys osuu maaliinsa, sillä Volvon pikkumaasturi on monessakin mielessä onnistunut kokonaisuus volvomaista käytettävyyttä XC-mallisarjan edullisimmilla hinnoilla.
https://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajossa-Volvo-Xc40---Kaikki-Mita-Tarvitset
Ootko völvöxc60 vaihtanut XC40 tilauksessasi värin punasesta valkoseks, kun avatar on muuttanu väriäNäin pääsi käymään ;D
Käyttöauto pihassa kattelin valkosta R-design -mallia ja hyvin kyllä sopii väri tohonkin koppaan
Näin pääsi käymään ;D
Alunperinkin oisin tuon valkoisen ottanut, mutta luonne ei antanut periksi maksaa vielä reilua 250€ ylimääräistä valkoisesta väristä!
Aikani kuvia ja videoita katsellut, niin kyllä se vaan aina tuohon valkoiseen palasi.
Hyvä valinta. Itekki olin aluks varma että jos tällaisen hommaan, niin ehdottomasti se punanen, mutta kääntynyt kyllä kans valkosen kannalle eli kuitenki paras väri ja mukava toi musta-valkonen kontrasti O0
Oli Volvo mikä tahansa niin seuraava väri on Osmium Grey. Sopii myös 40:een kuin nenä päähän.Tuo oli se väri mitä pähkäilin valkoisen kanssa. Vielä kerkiää vaihtamaan ;D
Koeajo malli 84.000€!
Tuo oli se väri mitä pähkäilin valkoisen kanssa. Vielä kerkiää vaihtamaan ;D
(https://thumb.ibb.co/e8jeOH/Capitol_Motors_Volvo_XC40_R_Design_714_Osmium_Grey_metallic_Roof_in_contrast_colour_019_Black_Stone_800x566px.jpg) (https://ibb.co/e8jeOH)
Ensi esittelyssä kävin "potkimassa renkaita".Vähän sama fiilis, kuten täällä jo avauduin pienen pettymyksen vallassa ;). Siitä ei pääse mihinkään, että tuossa naapurissa eskarina oleva punainen R-Design isoine 20" valsseinen on kyllä todella makean näköinen vehje, siitä ei pääse yli eikä ympäri. ( Silti tilaisin Osmiumina ;D )
Muuten oli ihan ok oloinen mutta jotenkin jäi sisätilojen materiaalinen perusteella hiukan halpiksen tuntua kun koputtelin ovipaneeleita ja kojelautaa.
Sopivan korkea ni oli helppo mennä ja tulla kuskinpenkille.
Eilen tuli tehtyä kaupat uudesta XC40 D4 AWD R-Design Launch Edition automaati mallista.Onnittelut maukkaasta paketista :P
Bursting blue metalli värillä, varusteita Technic pro, winter pro, versatility paketti, siis voi sanoa kaikki herkut.
Parin tunnin koeajo vaikutti päätökseen että 2015 mallin XC60 vaihtuu kyseiseen malliin.
Omasta mielestä XC40 on onnistunut kokonaisuus, ajettavuus hyvä, ja tuo D4 moottori tuntui vievän autoa ihan mukavasti eteenpäin, hallinta laitteiden kanssa ei ihan parissa tunnissa tullut sinuiksi, mutta eiköhän aika haavat paranna, kun auton saa kunnolla käsiinsä.
XC40 saa omistukseen toukokuun alku viikolla, joten saas nähä käykö aika pitkäksi odotella.
Onnittelut maukkaasta paketista :P
Ilmeisesti ei huonompi ajettava, kun noinkin tuoreen XC60 menit vaihtamaan? Millainen melu oli XC60:n verrattuna?
Kiitos vaan,Kokeile tuon kautta laittaa, jos helpommalla onnistuu :)
Omasta mielestäni ajettavuus kokolailla samaa luokkaa kuin XC60, ehkä hiukan hiljaisempi, oikein ei perille päässyt kun koeajoautossa oli nastat ja XC60 on kitkat, mutta tuo D5:n tuttu murina uupuu XC40:stä kun 4-kone ei sitä tee.
Silmiinpistävä poikkeus oli ratin keveys hiljaisilla nopeuksilla, meinasi tulla sellaisia heilahduksia helposti, mutta kait siihen tottuu ajan kanssa, ja onhan sekin jotenkin säädettävä.
PS. oisin tökännyt kuvan näkyville, mutta ei järki riittänyt kuvan laittoon :idiot2:
Kokeile tuon kautta laittaa, jos helpommalla onnistuu :)
http://kuva.termiitti.com/
Uijui :P
http://kuva.termiitti.com/v.php?img=45802
No, onnistuhan se... :)
Kalevassa koeajo:
Volvo XC40 Hollywood-tähtenä Tomb Raider-filmissä.Vuoden auton lisäksi on Oscariin mahdollisuus ;D
http://teknikensvarld.se/volvo-xc40-ar-lara-crofts-bil-i-nya-tomb-raider-600627/
Kävin koeajamassa Ylivieskan Wetterin Inscription version.
Ei ollut minun auto, aika kauhea oikeastaan. Niin pirusti nappulaa, toimintoja, valoja ja ylimuotoilua.
Kauas on tultu tämän cityhärpäkkeen kanssa perinteisistä Volvon arvoista eli
Skandinaavinen toiminnallinen muotoilu, tietty yksinkertainen harmonia, kuljettaja keskipisteessä, epäolennainen piilotettu jne. Nyt näkyy omistajan kotimaa ja isosti !
Niin ja vielä hinta - älytön noin pienehköstä kopperosta. Koeajo malli 84.000€!
No juu, onneksi on muitakin malleja :)
Onhan tuo aika ihmeellisen näköinen turha koppi. Mutta ilmeisesti tällaisia ihmiset ostelee...Tuollainen koppi on heinäkuussa tulossa :D
http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajo-volvo-xc40-d4-awd-momentum-aut-tuulilasiLaitetaan nyt Karjalaisen koeajoa kopista 8)
https://youtu.be/902SqpEPBMA
Koeajoa naisen näkökulmasta. Tuosta nokan pituudesta en nyt olisi samaa mieltä 8)
Miinukset
-Ahtaassa parkkihallissa huomaan, että auton nokka on melko pitkä. Auton istuin on nostettava mahdollisimman ylös, että näen, miten ja mihin keula lopulta kääntyy.
-Ylelliseen katumaasturiin kuuluu lukuisia lisävarusteita, mutta on hyvä muistaa, että Volvo XC40 on hulppea myös hinnaltaan.
-Onko kuljettajan avuksi ja tueksi tarjolla jo ehkä liikaakin varoituksia ja hälytysääniä?
https://www.apu.fi/artikkelit/koeajossa-volvo-xc40
Kuka haluaa jakaa rakkaimpaansa punaisella avaimella...
Vai onko se kaverin kännykkä ajatuksena vaatia naitettavaksi autoon jotta sitä ei voi antaa eteenpäin kaverin kaverille ilman että antaa puhelimenkin.
Suomalaiselle kulttuurille kyllä tuollainen auton luovutus on varsin outo. Ilmeisesti tulevaisuutta peilaavat, ja kimppakyydit ja vuokra-auto toiminalta kuulostavaa ajatusta takana ::)
Kuka haluaa jakaa rakkaimpaansa punaisella avaimella...
Suomalaiselle kulttuurille kyllä tuollainen auton luovutus on varsin outo. Ilmeisesti tulevaisuutta peilaavat, ja kimppakyydit ja vuokra-auto toiminalta kuulostavaa ajatusta takana ::)
Kuka haluaa jakaa rakkaimpaansa punaisella avaimella...
Suht harvinainen tilanne tietysti.
Joskus voi sattua ihan perheenkin kesken kun auto on jätetty johkin ja kukin surffailee omaan tahtiinsa. Avaimia ei välttämättä ole mukana tai edes olemassa kaikille omaa, voihan ajokortillisia olla vaikka viis.Selvä. Ilmeisesti tulee ensimmäistä kertaa tuossa Xc40 mukana vakiona?
Suht harvinainen tilanne tietysti.
Ja se "punainen avain" on siis sellainen millä voi erikseen rajoittaa auton toimintoja, eli juurikin toiselle antamiseen ajateltu.
Mitä enemmän tuota pähkii niin sitä enemmän löytyy käyttöä. Esim jos sekoilee keyless kanssa niin tuohan on mainio. Esim tilanne jossa avaimet on kyyditettävän taskussa joka viedään vaikkapa lentokentälle...
Selvä. Ilmeisesti tulee ensimmäistä kertaa tuossa Xc40 mukana vakiona?
lennon aikana on nettiyhteys :)
XC 40 Styling Kit.
XC 40 Styling Kit.
https://www.youtube.com/watch?v=FZt6BYjcI90
Minusta Tuulilasissa moittivat vähän samaa että sisusta oli paikka paikoin halvemman oloista kuin isoissa Volvoissa. Samaa kyllä kuullut myös XC60 mallista kun verranneet XC90 malliin.
Eihän tuo niin yllätä. Jossain pitää säästää halvemmassa mallissa. Vertaa vaikka S 40 ja S 80.
Tuo kulmassa ” jiiriin” sahattu on aivan järkyttävän näköinen :o
Ei kai enää pitäisi mitään 0-sarjan autoja missään olla? Tosin ei tuollaista jälkeä saisi olla edes näissä demoautoissa!
Itse en tule omassa tulevassa XC40 tuollaisia saumoja hyväksymään. Tuo verhous on tietoisesti tehty tuollaiseksi, kun oli muistaakseni jostain kierrätysmateriaalista tehty. Tuli Käyttöautolta kutsu uutta V60:stä katsomaan :P
Eihän tuollaista työnjälkeä saisi olla missään autossa. Puhutaan sitten tästä tai vaikkapa 15ke Kiasta ( jotka nekin tosin osaavat nykyän yllättää laadullaan ).
Tuo kauppa taitaa käydä hyvin tästä mallista joten kummoisia alennuksia ei varmaankaan ole tulossa? Ainakaan vaihtoauton kanssa : 8)Ei tada mistään herua alennuksia vaihtoauton kanssa. En ainakaan ole kuullut.
Ei tada mistään herua alennuksia vaihtoauton kanssa. En ainakaan ole kuullut.
Kesärenkailla :DLumiketjuja olisi tarvinnut kesänakkejen päälle, jos ylös olisi halunnut mennä 8)
Hienosti onnistuu hirvenväistökoekin 8)X2 Bemarilla näkyi olevan jo 73km/h tuskaa väistössä ::)
https://www.motor1.com/news/239731/volvo-xc4-bmw-x2-test/ (https://www.motor1.com/news/239731/volvo-xc4-bmw-x2-test/)
Hienosti onnistuu hirvenväistökoekin 8)
https://www.motor1.com/news/239731/volvo-xc4-bmw-x2-test/ (https://www.motor1.com/news/239731/volvo-xc4-bmw-x2-test/)
Oikein kannessa asti valohaukut. Onko volvo lopettanut mainostuksen teeämmässä vai mistä puristaa?
Kapoinen on valokeila. Monesti ledit on mennyt huonompaan suuntaan, kuten tässä tapauksessakin.Vähän kapea, mutta ei minusta paljoa eroa isojen Volvojen ledeistä.
(https://thumb.ibb.co/jk59uH/XC40_valotjpg.jpg) (https://ibb.co/jk59uH)
XC40 kotiutu tänään pienen odottelun jälkeen.Onnittelut maukkaasta pelistä :P
Kyllähän tuo ihan kivalta tuntuu, kun saadaan kaikki "säädöt" kohdalleen, kuitenkin mittarissa vasta 90km, joten kaikkia niksejä ei vielä haltsaa mutta kaikki aikanaan.
Kun saadaan enemmän metrejä mittariin kertoilen aiheesta lisää.
Hiukan nuo 20-tuuman kesärenkaat pitää kohinaa enemmän kuin XC60:n korkeampi profiilinen kesärengas.
(https://thumb.ibb.co/na91dn/20180507_191425.jpg) (https://ibb.co/na91dn)
(https://thumb.ibb.co/f8GWdn/20180507_191556.jpg) (https://ibb.co/f8GWdn)
Onnittelut maukkaasta pelistä :PKiitokset.
Nopeasti tuon sait jos oli tehdastilaus?
Ei ollut tehdastilaus, vaan auto oli liikkeessä esittelyautona helmikuusta lähtien, mutta liikkeella on jokin maahantuojan "kielto" luovuttamasta esittelyautoa ennen kuin on ollut esillä/koeajossa 3 kuukautta.
20-tuuman renkaiden meteli, kun tiet ovat sitä mitä ovat, mutta kun pääsee uudella pinnalle ajamaan niin vaikutus on mukavaMahtaakohan ensiasennusrenkaat olla niitä ”vaahtotäytteisiä”? Rengaskaupoissa on esim. Michelin Latitude Sport 3 ”Volvo OEM” versioita jotka tavisversiota kalliimpia. Sitten on vielä ”acoustic” versioita joissa ainakin on se vaahto ja ne on muistaakseni about saman hintaisia kuin OEM versiot.
Mihin on hävinnyt hinnastosta kokonaan D3 R-design ja D3 AWD R-design?Samaa myös ihmettelen kun tuollaisen D3 R-design autom. marraskuussa tilasin. Keväällä poistui kyseinen kombo, kun tuli tuo Inscription varustetaso listaan. En tiedä onko se syynä kun en vielä ole autoa saanut vaikka ensimmäisten joukossa taatusti olin, kun viime vuonna tuon härpäkkeen tilasin.....
Nyt saa kyseisen varustetason ainoastaan D4 AWD versiona. Ainakin jos on hinnastoon uskomista ☺.
Oliko d3 vaan jokin first edition -kokeilu vai mitä on tapahtunut?
Oliko d3 vaan jokin first edition -kokeilu vai mitä on tapahtunut?
Erilainen video XC40 Volvosta :)Tuo kaiutin asiahan oli jo esittelyssä yksi suurimmista innovaatioista. Eli kojelaudan sisään siirretty ovista ne keskiääni/midbassot ja saatu näin esim läppärille tila ovitaskuun.
https://www.youtube.com/watch?v=Gad0TXRVblk
Yllätyin ettei ovessa ole isoja kajareita. Se voi selittää kun jotkut moittineet noita Harmanin stereoita.
D3 moottori on se joka myyjän mukaan ahdistaa ja myynti on katkolla kunnes kysyntä tasaantuu myyjä kertoili kesäkuussa.
Silloin se tosin oli vielä mm ruotsin konfiguraattorissa mahdollisena, mutta nyt ei enää sielläkään RD:nä.
Tykkäsin kovasti autosta tällä videolla. Todella paljon hyviä oivalluksia Volvolta!
Volvo näyttää ampuneen toiseen äärilaitaan tavaralokeroiden suhteen. V70 volvossa (2006) ei ollut oikein mitään lokeroita missään joka suuresti ihmetytti. Tuossa XC40 sen sijaan näyttäisi olevan sitten jo yliyrittämistä lokeroiden kanssa.Sen verta mitä itse tuota on hypistelly, niin joinkun asteinen halpuutus näkyy isoveljiin nähden. Tosin taas tuohon omaan V60 verrattuna XC40 vaikuttaa pykälää enemmän ”premiumilta.”
Keskikonsolin sivussa oli joku lokero jota tuossa videossa käpelöitiin. Lokero näytti silmin nähden liikkuvan.. Millä tasolla tämän XC40 viimeistely on? Noista lukuisista lokeroista ja hiluista lähtee melkoinen sinfonia jos ne on tehty perinteiseen tyyliin eli "sinne päin" eikä "justiinsa".
Heinäkuussa piti tulla, mutta siirtyi lokakuulle. Sitäkin alan epäilemään vahvasti, kun ei mitään ole myyjältä kuulunut ;D
Niinpä... :oEi mulle ainakaan edelliseen XC60 etukäteen mitään tunnuksia tullut? Yhdessä luovutuksessa tehtiin tuo tili ja soitettiin autolla sinne palvelukeskukseen. Tosin vuosi oli silloin 2014 8)
Eikö kun autossa on VOC sen tunnarit tms. tule aika paljon ennen auton liikkeessä oloa?
Tälläinen muistikuva jostain jäänyt - mutta onko sekin myyjästä kiinni...
Ei mulle ainakaan edelliseen XC60 etukäteen mitään tunnuksia tullut? Yhdessä luovutuksessa tehtiin tuo tili ja soitettiin autolla sinne palvelukeskukseen. Tosin vuosi oli silloin 2014 8)
Heinäkuussa piti tulla, mutta siirtyi lokakuulle. Sitäkin alan epäilemään vahvasti, kun ei mitään ole myyjältä kuulunut ;D
Maksetaanko tilausvaiheessa joku käsiraha?
Noup. Myöhästymis aika ajeltu Volvon autolla kustannuksitta.
Tänään tuli ilmoa:VALMISTAMME UUTTA VOLVO XC40-AUTOASI
Matkasi alkaa tästä
Olemme aloittaneet uuden XC40-autosi valmistuksen.
Kaikki Volvot suunnitellaan ihmisten ehdoilla, ja ne tekevät elämästä helpompaa ja turvallisempaa. Odotamme innolla hetkeä, jolloin voimme luovuttaa sinulle autosi avaimet.
Näin pääsi käymään ;D
Alunperinkin oisin tuon valkoisen ottanut, mutta luonne ei antanut periksi maksaa vielä reilua 250€ ylimääräistä valkoisesta väristä!
Aikani kuvia ja videoita katsellut, niin kyllä se vaan aina tuohon valkoiseen palasi.
Jotenki sellanen sameen tukkonen väri.
Liikenteessä ihmetellyt XC40 mallien vähyyttä. Oulussa bongannu jo pari V60 mallia, mutta XC40 näkynyt ainoastaan Wetterin pihalla ???. Eikö kauppa käy vai eikö autoja saada tehtaalta ulos.
Oulussa bongannu jo pari V60 mallia, mutta XC40 näkynyt ainoastaan Wetterin pihalla ???. Eikö kauppa käy vai eikö autoja saada tehtaalta ulos.
Palataanpas uudelleen taas tähän väriasiaan:Kiitos kysymästä. Eilen iltapävällä myyjä soitti ja sanoi auton olevan pihassa. Luovutus näyttäisi menevän ensi viikon yli, kun yksinkertaisesti on niin paljon pihassa uusia luovutushuoltoon odottavia autoja. Toimitus on hieman viivästynyt, mutta toivottavasti auto on varusteiltaan ja väriltään oikea :D
Teit aivan oikean valinnan. Käytiin emännän kanssa Jyväskylässä tässä hetki sitten kattomassa varta vasten tollasta R-design mallia punasena. Olihan pettymys :(
Sisällä keinovalossa (ja varmaan ulkonakin aurinkoisena päivänä) näyttää hyvältää, mutta pilvisella kelillä oli ulkona todella lattean ja mitäänsanomattoman värinen. Jotenki sellanen sameen tukkonen väri. Olis varmaan toi passion red ollu parempi kuitenki tonkin mallin punaseks.
Eli kyllä valkonen rulettaa R-design mallissa. Jopa pelkkä musta parempi kun toi punanen.
Ps. Joko on tullu XC kotiin vai onko vielä matkalla
Tänään tuli tilattua Volvo XC40 D4 AWD aut. R-Design Crystal white erikoismetallivärisenä Autosalpa Kerava.Onnittelut maukkaasta pelistä :P
Arvioitu toimitusaika 08/2019 :-\
- Sensus Audio Premium Sound by Harman/Kardon
- Tummenetut takalasit
- Varustepaketti Technic
- Varustepaketti Versatility
- Varustepaketti Winter
- Kitkarengas Continental 235/55-18" 5-Double Spoke Matt Diamond
- Volvo On Call+digitaaliavain
- Tavaratilan suojaritilä teräs
https://www.volvocars.com/fi/rakenna/xc/xc40/r-design/d4-awd-190hv-aut?s=B44PZ68 (https://www.volvocars.com/fi/rakenna/xc/xc40/r-design/d4-awd-190hv-aut?s=B44PZ68)
Saas nähdä miten nuo LED high level mukautuvat ajovalot käytännössä toimivat! Edellisessä Volvossa oli bixenon lyhdyt, joissa lähivaloteho oli verrattain surkea (tosin johtui ehkä siitä typerästä automaatti suuntauksesta auton kuorman mukaan), kun taas kaukovalot olivat A+. Jossain taas lukenut että XC40:sen kaukovalot ovat aika tehottomat! Toivottavasti lisäsatsaus LED high level mukautuvat ajovalot korjaa tuota ongelmaa.Kirkkaat nuo LED:t, mutta kantama valitettavasti ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Iitsellä nuo High Levelit. Käsittääkseni ei ne yhtään enempää tuota kantavuutta tuo . Pääsääntöisesti surkeampaan suuntaa kantavuuden osalta Ledeissä ollaan mentyvs Xenonit. Kirkkautta kyllä löytyy mikä hieman kompensoi lyhyempää kantavuutta. Myös luotan tuohon Volvon automaatti ”valvontaan” mikä tunnistaa isommat eläimet 8)
Jossain taas lukenut että XC40:sen kaukovalot ovat aika tehottomat!
Miltä valmistajalta mahtaa tulla Volvo "alkuperäiset" vanteet..?Joskus teki Borbet. MAK voi hyvinkin myös tehdä. Yleensä alkuperäiset on viimeistelty paremmin, tai jotain muuta pienempää säätöä mitä tehdas on halunnut 8)
Volvon "5-Double Spoke Matt Diamond"
vrt.
https://www.makwheels.it/en-ww/stockholm.aspx#!/11405-stockholm-ice-black-75-x-17
Miltä valmistajalta mahtaa tulla Volvo "alkuperäiset" vanteet..?Volvolla lukee useimmissa vanteissa takana valmistajakin. Mutta sekin vähän vaihtelee. Kesävanteissa lukee Volvo ja Borbet. Talvivanteissa lukee vain volvo ja made in norway.
Volvon "5-Double Spoke Matt Diamond"
vrt.
https://www.makwheels.it/en-ww/stockholm.aspx#!/11405-stockholm-ice-black-75-x-17
Volvolla lukee useimmissa vanteissa takana valmistajakin. Mutta sekin vähän vaihtelee. Kesävanteissa lukee Volvo ja Borbet. Talvivanteissa lukee vain volvo ja made in norway.
Volvo aika tarkka kuten muutkin valmistajat ettei alihankkija myy omalla merkillä samanlaisia vanteita.
Mitä mieltä muuten olette tuosta oranssi lava sisätilan väri optiosta? Hitto kun ei ole missään sellasta nähtävänä >:(
Tykkään, mutta ei helpoin puhtaana pidettävä. Tule katsomaan...Sama täällä. Tummat lattiamatot kannattaa hankkia 8)
Sama täällä. Tummat lattiamatot kannattaa hankkia 8)
Se on varmaankin just näin :)Mulle riittää kyllä R-Design vakio popit vallan mainiosti 8)
Onko kellään henk.koht. kokemusta tuosta XC40:sen Harman Kardon audio järjestelmästä? Onko hintansa väärti?
Se on varmaankin just näin :)
Onko kellään henk.koht. kokemusta tuosta XC40:sen Harman Kardon audio järjestelmästä? Onko hintansa väärti?
Omalla kuutentelukokemuksella oli kyllä aika pettymys, suhteellisen "surkeat" sanoisin.Kyllä bassontoisto ja voima riittää noissa vehkeissä. Ehkä jos classista musiikkia luukuttaa niin ei se puhtain ääni ole. Kävin 65k€ NX Lexuksen koeajamassa, niin siinä tuohon oman auton poppi vehkeisiin ääni oli kerrassaan surkea. Monenko minuutin kuuntelukokemuksella tuon päätelmän teit ;)
Kyllä bassontoisto ja voima riittää noissa vehkeissä. Ehkä jos classista musiikkia luukuttaa niin ei se puhtain ääni ole. Kävin 65k€ NX Lexuksen koeajamassa, niin siinä tuohon oman auton poppi vehkeisiin ääni oli kerrassaan surkea. Monenko minuutin kuuntelukokemuksella tuon päätelmän teit ;)
Niin ja olikos R-Design varustetasolla? Siinä on eri popit kuin Momentum varustetasossa.
Jaa...omasta mielestä nimenomaan alapää oli se suurin ongelma, tai sen puute ? Ihan normi koeajolenkki, ai miten ne Harmanit on eri laitteet Momentumissa kuin R-Designissa ?No höpö höpö. Älä sano että pelkällä radion kuuntelulla 30min koeajolla tuon analyysinteit ;D
Jonkun verran on Volvot tuttuja, minusta tuossa XC:ssä on Volvon huonoimmat laitteet uusista malleista. Uudesta 60:sta en tiedä, kun sen Harmaneita en ole kuullut. B&W erikseen ja niissä soundikin on kohdillaan.
Aika vaihteleva musiikkimaku löytyy johon klassinen ei kuulu.
No höpö höpö. Älä sano että pelkällä radion kuuntelulla 30min koeajolla tuon analyysinteit ;D
itsellä on sekalainen maku poppia/Rockista aina Souliin ja Funkiin. Jamiroguaita tuossa viimeksi pari ”levyllistä” kuunnellut, niin ei todellakaan puutu alapäätä äänestä.
Itse kumminkin soittanut bändeissä bassoa, niin tiedän koska basso on hyvä ;)
Hakkaa vanhan V60 Harmanit 100-0 8)
No en mä siellä radiota kuunnellut mutta antaa olla. Jos ne sinusta oli hyvät niin kiva homma. Vielä kivempi homma homma että olet soittanut bassoa. No, on sitä itselläkin joku kuuntelukokemus muistakin kuin korvalappustereoista. Ei rokannut niin ei rokannut.Jätit vastaamatta että monenko minuutin koekuuntelulla tuon teit :)
Jätit vastaamatta että monenko minuutin koekuuntelulla tuon teit :)
Alta tunti, eli aika lyhyesti. Oli aivan ensimmäisiä esittelyautoja mitä tuli aikoinaan. Muutaman kerran pysähdyin ajatuksella hetkeksi kuuntelemaan tiettyjä biisejä ilman rengasääniä. Piti jokuseen kertaan tsekata säädötkin uudellen muun soundin trimmauksen ohella, kun tuntui että mitä hittoa, mistä sais lisää volumea. En tiedä pitäiskö kokeilla uudelleen, noista esisarjan autoista kun löytyy monasti mitä ihmeellisimpiä "ominaisuuksia". Muutenkin tuo yksilö oli todella "krouvi" mm paneelien sovituksiltaan, jotka olenkin jo todennut korjaantuneen noista ajoista uusien tutustumisien myötä.Tosiaan mulla ei edes ole tuota Harman/Kardon kalliimpia poppeja. R-Design mallissa on vakiota paremmat Sensus High Performancet. Harmanit taitaa olla huomattavasti tehokkaammat isommalla vahvistimella joten kyllä siinä volymea pitäisi riittää, kun omia en pysty edes puolella volymella kuuntelemaan ajossa kun joku perheestä valittaa että laitatko hiljemmalle ;D
20 parasta settiä 8)
https://www.msn.com/en-gb/cars/ownership/sounds-great-20-of-the-best-in-car-audio-systems/ss-BBPZb6v?ocid=spartanntp#image=12
Joo varmasti, parempaa ei varmaan automaailma tarjoa kuin just nuo 20-settiä, Dr. Dre ja Beatskin päässyt harvalukuiseen joukkoon ::) ::)Tuota Seatin settiä vähän ihmettelin kyllä. Tuolla listalla on aika hyvin yksi elementti valmistaja edustettuna.
Tuleekohan tulevasta MY20 XC40 Inscriptionistä tuon näköinen ;DTuohan on jo saatavilla tuon näköisenä. Kunhan ottaa oikeat vanteet ja styling kit paketin.
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-xc40/2019 (https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/new-xc40/2019)
Tuohan on jo saatavilla tuon näköisenä. Kunhan ottaa oikeat vanteet ja styling kit paketin.724 Pine grey metalliväri, Inscription malli ja mainitsemasi stylingkit paketti niin siinä se on 8)
724 Pine grey metalliväri, Inscription malli ja mainitsemasi stylingkit paketti niin siinä se on 8)No katos vaan! Mistähän tuon styling kitin voi ruksata lisäksi autoon.. vai pitääkö jälkiasennuttaa jossain volvo liikkeessä ???
Itse odotan, että millainen ”itselataava” hybridi sieltä on tulossa.
No katos vaan! Mistähän tuon styling kitin voi ruksata lisäksi autoon.. vai pitääkö jälkiasennuttaa jossain volvo liikkeessä ???Luultavasti jälkiasenteisena laittavat liikkeessä ::)
Luultavasti jälkiasenteisena laittavat liikkeessä ::)
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC40/Accessories/Document/VCC-511055/2018
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC40/Accessories/Document/VCC-510203/2018
Mistähän tuon styling kitin voi ruksata lisäksi autoon.. vai pitääkö jälkiasennuttaa jossain volvo liikkeessä ???
Mistä muuten olet saanut XC40 R-desing D3 koneella ja vielä automaatti askilla.. onko peräti nelari ???
Juu lukeehan tuolla että asennus korjaamossa suositeltavaa!Saatin foorumilainen Takyn kanssa harvinaiset ”keräilykappaleet”, kun tilauskirjat aukesi ;D
Mistä muuten olet saanut XC40 R-desing D3 koneella ja vielä automaatti askilla.. onko peräti nelari ???
Itse kun kyselin liikkeestä juurikin tuota komboa niin sanoivat ettei ole mahdollista saada D3:sena, ni piti tilata D4:sena :)
Saatin foorumilainen Takyn kanssa harvinaiset ”keräilykappaleet”, kun tilauskirjat aukesi ;DMielenkiintoista, jos ei saa kun kuitenki Volvo paketti -sivuilla, Käyttöauton käyttödiili ja All in one -sivuilla löytyy hinnoiteltuina XC40 D3 R-design niin fwd ku awd versioina.
Tosiaan tuollaisella R-Design varustetasolla, D3 koneella ja vajaavetoisena ei enää ainakaan toistaiseksi saa.
Tosiaan tuollaisella R-Design varustetasolla, D3 koneella ja vajaavetoisena ei enää ainakaan toistaiseksi saa.
Tänään Wetterillä kyselin niin näillä näppäimillä pitäisi tulla hinnat T5 twin engine mallille.Eli ladattavasta hybridistä ois kyse :)
Eli ladattavasta hybridistä ois kyse :)juu, juurikin tuo. 3 sylinterinen polttomoottori ja kaverina sähkömoottori edessä.
Taisi olla etuvetoinen?
juu, juurikin tuo. 3 sylinterinen polttomoottori ja kaverina sähkömoottori edessä.Harmi ettei hybridiä tule awd:nä xc40:lle :-\
Harmi ettei hybridiä tule awd:nä xc40:lle :-\Tuolla pikku pohjalevyllä ne on aina etuvetoja. :-\
2018 vuosimallin XC40 D4 R-Design ja ajotilavaihtoehtoja on neljä kpl (Eco, Comfort, Off road sekä Dynamic).
Ei Individualiako?Mitä oot muuttanut omiin asetuksiin :)
Tein Individualin ja siihen sopivat asetukset, niin kahdella ajotilanvalinta napin painalluksella pääsee käyttämään sitä - nykyään ajoon lähdössä liki automaattirutiina tupla painallukset napista.
Ei Individualiako?
Tein Individualin ja siihen sopivat asetukset, niin kahdella ajotilanvalinta napin painalluksella pääsee käyttämään sitä - nykyään ajoon lähdössä liki automaattirutiina tupla painallukset napista.
Mitä oot muuttanut omiin asetuksiin :)
Eli ruksiko vaan ruutuun ja sittenko ajotila-asetusnapin taakseko tulee yksi vaihtoehto lisää (itse valituilla Individual-asetuksilla)?
Hei sanokaas, että jos auton (XC40) jättää esim omaan pihaan siten, niin meneekö ovet automaattisesti jonkun ajan jälkeen lukkoon vaikka avaimet on auton sisällä? Ja onko silloin ainut mahdollisuus päästä autoon VOC:n kautta (avaa lukittu auto) jos sattuu niin hyvä säkä että puhelin tuli autosta mukaan? =) Ja silloinkin ensin auton peräkontti auki että auto avaa muutkin ovet?Ei lukitu automaattisesti. VOC lähettää vain viestin, että auto lukitsematta.
Vai onko mulla auton asetuksissa vielä paljonkin säätämistä?
Hei sanokaas, että jos auton (XC40) jättää esim omaan pihaan siten, niin meneekö ovet automaattisesti jonkun ajan jälkeen lukkoon vaikka avaimet on auton sisällä?
Vai onko mulla auton asetuksissa vielä paljonkin säätämistä?
Kiitos vastauksista. Joo siis tarkoitin vaan, että oisko mulla ollut jotkut asetukset väärin noiden ovien kanssa. No pääasia että auton ovet ei mee itsestään lukkoon jos avaimet on autossa sisällä. Se riittää mulle... Ja siis jos etänä lukitsi VOC:lla auton ovet, niin sitten kun ovet avasi niin ekana piti avata takaluukku että sais muut ovet auki. Mikähän idea tuossa oikein on? =0
Ja seuraava kysymys koskee auton internet-yhteyttä. Itselle on pikkuisen hepreaa nuo asetukset. Volvo On Call-sopimus on voimassa vuoteen 2021, joten millä tavalla yhdistän auton internettiin (ym palveluihin)? Onko autossa joku oma internet-yhteys, mikä kuuluu tuohon VOC-pakettiin (siis ilmainen käyttö jonkun yhteyden kautta, Volvon SIM-kortti?)? Vai pitääkö mun yhdistää puhelin bluetooth-yhteydellä autoon (ja käyttääkö se silloin puhelimeni internettiä)? Vai pitääkö mun tehdä aina Android-puhelimestani hotspot-yhteys ja yhdistää sitä kautta auto internettiin auton wlanilla?
Nyt tarvitaan apuja, koska auto ilmoittaa että päivityksiä ei voi tehdä koska yhteyttä ei ole...
Mikähän idea tuossa oikein on? =0
Siis jos etänä lukitsee ovet, on ensin avattava takaluukku että saa muut ovet auki?Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.
Ei se noin toimi, kyllä ovet aukeaa ihan minkä vain itse haluaa.
Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.
Veikkaan että tuo takaluukun avaaminen liittyy turvallisuuteen, ettei kaikki ovet ole auki etänä ::)
Kiitos paljon varmistuksesta. =) Ja kuinkas se Bluetooth internet-yhteyden kanssa. Kannattaako ottaa yhteys ottaa puhelimen ja auton välille Bluetoothilla vai vai suoraan Wi-Fi:llä?Auton valikossa taitaa lukee Wi-Fi jako ::)
Auton valikossa taitaa lukee Wi-Fi jako ::)
Kerro nyt vielä mulle, että mitä sillä bluetoothilla tehdään? Tai mihin sitä käytetään?
Jos etänä puhelimella avaat ovet, niin muistaakseni aukaisee ensin takaluukun. Takaluukun aukaistaessa avaa kaikki ovet.
Handsfree.Just näin :)
... ja musiikin soittoa luurista?
6 euron simmi... :)
6 euron simmi... :)
Mitä tämä tarkoittaa? Kertokaahan tietämättömälle...Veikkaan tätä ;)
Veikkaan tätä ;)
https://www.moi.fi/
Ahaa =) Joo siis autossa oma SIM-kortti, ettei tarvi puhelimesta jakaa (jos oikein tajusin)...
Mikäs on -18 vuosimallin XC40:ssä oikea tapa jakaa ne nettiyhteys Android-puhelimella? Eli olisi mukava, kun puhelimesta jakaa hotspotin/wifin, niin auto löytäisi langattoman verkon automaattisesti (ilmam mitään kikkailuja). Ja sitten kun puhelimen laittaa johdolla lataukseen, niin silloinkin olisi nettiyhteys heti automaattisesti myös yhdistettynä autoon (ilman mitään kikkailuja). Ja langatonta latausmahdollisuutta puhelimissamme ei ole...Kerran kun olet autosi/puhelimesi kanssa paritellut, niin yhteys on aina kun autoon menet. Kannattaa ladata vaikka puhelimeen tuo ohjekirja, niin löytyy nopeasti ohjeet 8)
Ei lukitu automaattisesti. VOC lähettää vain viestin, että auto lukitsematta.
Kahvassa on myös mekaaninen lukko, että voi avata myös ihan perinteisellä avaimella. Tuskin kukaan kaikkia avaimiaan ja kännykkäänsä pystyy auton sisälle lukitsemaan. Ja vaikka onnistuisikin, niin eikös ne ovet aukea, kun vetää kahvasta?
Aika fakiiri pitää tosiaan olla, jos kaikki auton avaimet ja puhelimen saa yhtä aikaa auton sisään ja ovet lukkoon ;D
Kuvioon kuuluu pikku muksu joka nappaa ovet sisältä lukkoon....tai kissa esim, ::)
Jos ainoat mukana olevat avaimet ovat lukitun auton sisällä, niin ei aukea ovet kahvasta ilman ulkopuolella olevia avaimia. Vielä en ole keksinyt miten saisin auton ovet lukkoon jos ainoat mukana olevat avaimet ovat sisällä.. Vocilla varmaan saisi. Aika fakiiri pitää tosiaan olla, jos kaikki auton avaimet ja puhelimen saa yhtä aikaa auton sisään ja ovet lukkoon ;DPiti oikein käydä kokeilemassa... Ovia ei saa aivan helposti lukkoon, jos avaimet ja kännykkä ovat sisällä. Jonkun pitää lukita ne sisäpuolelta.
Kuvioon kuuluu pikku muksu joka nappaa ovet sisältä lukkoon....Muksua, kissaa tai koiraa ei kait saa muutenkaan jättää yksin autoon.
Piti oikein käydä kokeilemassa... Ovia ei saa aivan helposti lukkoon, jos avaimet ja kännykkä ovat sisällä. Jonkun pitää lukita ne sisäpuolelta.jep mut kun tankkaamassa nii kyl kissat koirat on autossa :facepalm:
Muksua, kissaa tai koiraa ei kait saa muutenkaan jättää yksin autoon.
jep mut kun tankkaamassa nii kyl kissat koirat on autossa :facepalm:Jos tätä spekulointia/skenaariota jatketaan, niin nyt puhutaan avaimettomasta käytöstä, joten avaimet on kai taskussa ::)
Maanantaina tulee Xc40 t5 twin engine mallin tiedot ja hinnasto.
Tänään sain omani Volvo XC40:n keravan Autosalvalta loistavalta Tommilta vastaanotettua :)Onnittelut hyvin varustellusta 40:stä 8)
Volvo muuttui matkanvarrella R-Desingistä Inscriptioniksi mustalla sisäkatolla ja mustalla sisustuksella.. tykkään kyllä itse 8) ja tilauslistaan tuli myöskin ruksittua
- Tummennetut takalasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- Musta sisäkatto
- Onyx black metalli
- Sensus Audio Premium Sound by Harman/Kardon
- Sport alusta
- Alumiinivanteet 19" 5-double spoke black dc
- Varustepaketti Technic Pro MY20
- Varustepaketti Winter MY20
- Varustepaketti Seat MY20'
- Varustepaketti Versatility MY20
- Suojaritilä teräs
Piti ensin saada Volvo XC40:n vasta elokuun lopulla, mutta jostain ihmeen syystä sainkin sen jo tänään, eli 31.05.2019 ja olen kyllä todella tyytyväinen nykyiseen kiesiini ;D
Onnittelut hyvin varustellusta 40:stä 8)
Milläs koneella tuon otit?
Jos jää alle 50k€ alkaen malli, niin lähtee tilaukseen *taavih->
Toiselta foorumilta bongattua:Twin enginen hinta alkaen alle 48000 ja vero alkaen alle 1700 euroa päästöillä 46 g.völvöxc60: sinun on nyt lähdettävä kauppiaan puheille...
Mutta mitä ihmettä: T5 twinengine on 3-sylinterinen, vajaavetoinen ja varustettu kaksoiskytkinautomaatilla. D3:n vaihto tuohon ei kyllä muuta autoa parempaan suuntaan ellei sitten erityisesti kaipaa tuota patteriauton ominaisuutta.Onko kaksoiskytkin laatikolla? Tiesin että on etuveto 3 sylinterinen. Kaikki nuo pienemmän plugarit on etuvetoja.
Onko kaksoiskytkin laatikolla? Tiesin että on etuveto 3 sylinterinen. Kaikki nuo pienemmän plugarit on etuvetoja.Tuossahan piti olla se 7-vaihteinen kaksoiskytkinloova. Joko virallinen esittely oli vai vasta illemmalla?
völvöxc60: sinun on nyt lähdettävä kauppiaan puheille...55k€ kun varustelin 8)
Mutta mitä ihmettä: T5 twinengine on 3-sylinterinen, vajaavetoinen ja varustettu kaksoiskytkinautomaatilla. D3:n vaihto tuohon ei kyllä muuta autoa parempaan suuntaan ellei sitten erityisesti kaipaa tuota patteriauton ominaisuutta.
Eikös tämä ole 7-portainen kaksoiskytkin ::)Hinnaston perusteella näyttäisi olevan. Laatikko on varmaan ihan ok, mutta se nelivedon puute...
Hinnaston perusteella näyttäisi olevan. Laatikko on varmaan ihan ok, mutta se nelivedon puute...Täysin uusi vaihteisto vähän jännittää ::)
XC40 ja vuosimalli -18. Malli R-design. Autossa tehdasasennettu Volvo on Call-puhelinsovelluksella toimiva Webasto. Kun webastoa yrittää laittaa päälle, niin auto ilmoittaa että ei pysty käynnistää lämmitintä, koska polttoainetaso on liian alhainen. Auton tankki kumminkin on täynnä. Mikähän vialla ja onko muilla ollut samaa ongelmaa?Toisella foorumilla taisi olla sama juttu ja homma taisi ratketa auton softapäivityksellä.
Neuvoja kaivataan...
Toisella foorumilla taisi olla sama juttu ja homma taisi ratketa auton softapäivityksellä.
Kiitos tiedosta. Millä palstalla juttu oli? Tai pystytkö linkata linkin ko juttuun?
Taisi olla minun poihdintaa...
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3273.msg644442#msg644442
Omani menee keskiviikkona päivitykseen.
Kiitos Tapek! Juuri tuommoisia aitoja käytännön kokemuksia halusinkin kuulla. Nyt on väliaikaisena autona Focus 2015 1.0l ecoboost. Tällä on päässyt mukavasti pienen bensakoneen makuun ;) Kelpaa hypätä sitten XC40 rattiin.
Ilmainen lataus eka vuodeksi ja taisi koskea myös tästä päivästä lähtien tilattuja plugareita myös.
Eka katumatala täyssähkö varmaan se Polestar 2, mut Volvo-logollakin aika väistämättä tulee muutaman vuoden sisään kun 5 vuoden ajan pitäis tulla uus täyssähkö joka vuosi. Loppuu XC-sarja jo kesken...Polestar 2 on minun silmään crossover tyylinen sedani. Vaikka se on saman korkuinen kuin oma S60. Mutta se on usean sentin korkeampi kuin vaikkapa V40 Volvo.
XC40 vm2018 ja R-Design (D4). Autossa on valmiina ihan muutama "appi", esim Spotify ym (muistaakseni ehkä reilu 5 kpl "appeja")... Aika pieni on tällä hetkellä valikoima sovelluksia. Saako noita asennettua jostain lisää? Vai onko kenties jatkossa tulossa lisää sovelluksia asennettavaksi (auton latauskeskuksen kautta)? Vai odotellaanko vaan sitä Android Auto-sovellusta Suomeen?
Neuvoja kaivataan...
Nonniin, varausmaksu on sisällä ja vuoden P8 odotus alkaa :2funny:Onnittelut 8)
JJ
Nonniin, varausmaksu on sisällä ja vuoden P8 odotus alkaa :2funny:
Minä luulin että niitä aletaan ottaa vasta vuodenvaihteen jälkeen :o
Vielä jos Volvo saisi ns. normi korkuisen EV mallin tehtyä. Porsche ainoa joka kilpailee Teslan kanssa. Toisaalta tällä hetkellä kaikki haluaa vain suv ja crossover malleja.Eiköhän normi korkuisia menis, kun nytkin mennyt paljon tavallista V40:stä, ainakin Euroopassa.
Eiköhän normi korkuisia menis, kun nytkin mennyt paljon tavallista V40:stä, ainakin Euroopassa.
Juuri muutama viikko sitten Biliassa kysyin myyjältä, että onko V40:lle tulossa mitään vastaavaa seuraajaa. Vastaus oli, että tehdas on kertonut, ettei kannata tehdä. Syy on kuulemma siinä, että tuota tuota V40:tä on myyty ihan ok Ruotsissa ja Suomessa, mutta muualla ollut tosi hiljaista.Jotain huhuja oli, että V40 tulisi farmarina vielä jossain kohtaa ja seuraavasta S40 mallista myyjä puhui jo, että tulee olemaan hieno. Sen jälkeen kyllä taisi Volvolta tulla ilmoitus ettei uusia malleja enää niin usein tuoda markkinoille vaan käytetään nykyisiä ja parannellaan niitä.
V40:tä on myyty ihan ok Ruotsissa ja Suomessa, mutta muualla ollut tosi hiljaista.
1. jos asetuksissa on niin valittu.
2 -3. Minimi ja maximi sen verran kuin keli vaatii, mutta kannattanee käyttää kunnolla lämpimäksi 5min tms. maximissaanhan se on 30 min päälllä.
4. jaa ei kokemusta, ei ole virrat loppuneet.
5. Kun auto käynnistettään weba sammuu niin manuaallisesti tai ajastimella, jos ajon aikana päälle niin sammuu kun lämmöt on riittävän korkealla.
Ei liity XC40 mutta Volvoihin kumminkin..eli kaksi Volvoa ollut (V70 ja XC60) ja niillä tahkottu yhteensä yli 200tkm automaattikäytöllä. Mitään repareerauksia ei ole lämmittimet kaivanneetMinä korjautin juuri 2012 vuosimallin V50 Volvosta Eberin n. 1000 eurolla. Vaihtoon meni melkein kaikki osat ja sinisellä olisivat vaihtaneet kokonaan uuden 1900 eurolla töineen. Pääsyyllisinä savutukseen ja ajoittaiseen käynnistymättömyyteen oli rikkinäinen puhaltimen ohjainkortti ja lisäksi palopesä oli hiusmurtumilla.
Onkohan XC40 hybridi versiota näkynyt vielä liikkeissä ja onko kukaan päässyt ajamaan? Olisi mukava kuulla kokemuksia. Eikös tämän valmistus loppuvuodesta pitänyt alkaa.Minulle on tuollainen tulossa, alunperin luvattiin toimitusajaksi helmikuu. Kyselin auton perään tällä viikolla automyyjältä ja hänen mukaansa tuotannon aloitus on viivästynyt, eli näillä näkymin auto tulee toimitukseen vasta huhtikuussa.
...diesel xc40 ei ole enää hinnastossa ja saattaapi hinnat käytettynä nousta.
Toiselta foorumilta huomattuna diesel xc40 ei ole enää hinnastossa ja saattaapi hinnat käytettynä nousta.
Juuri muutama viikko sitten Biliassa kysyin myyjältä, että onko V40:lle tulossa mitään vastaavaa seuraajaa. Vastaus oli, että tehdas on kertonut, ettei kannata tehdä. Syy on kuulemma siinä, että tuota tuota V40:tä on myyty ihan ok Ruotsissa ja Suomessa, mutta muualla ollut tosi hiljaista.Kyllä tämän jutun perusteella V40 on ollut myydyin Volvo malli Euroopassa ennen kuin XC40:stä alettiin tekemään, eihän toki monikaan enää noin vanhaa malli osta:
Onko mitään tietoa miksei? Onko hinnat tippumassa kenties?Ruotsalainen bytbil,com kirjoittaa, että Volvo XC40 T2 3 cyl 129 hp tulee lähiaikoina ja täyttäisi V40 jäävän aukon. Lähtöhinta olisi ehkä alle 260 000 SEK. Volvo ei ole vielä kertonut milloin myynti käynnistyy ruotsissa.
Helmikuussa on P8 kiertueella. Jos joku tietää tarkempaa aikataulua voisi ilmoitella ;)
Jyväskylässä 6.2.2020.Onko mitään hajua milloin Oulussa?
Onko mitään hajua milloin Oulussa?
Asiasta kukkalaatikkoon. -18 XC40, missä livarusteena --> 000882 • Apple CarPlay™ ja Android Auto™ *.Ei toimi langattomasti. Eihän se toimi Suomessa virallisesti ollenkaan, mutta AA:n voi toki ladata kännykkään internetistä. Play-kaupasta sitä ei löydy.
Saako ko Android auto-sovellusta toimimaan langattomasti ko autossa? Vai onko se vielä täysin mahdotonta?
Ei toimi langattomasti. Eihän se toimi Suomessa virallisesti ollenkaan, mutta AA:n voi toki ladata kännykkään internetistä. Play-kaupasta sitä ei löydy.
Mulla on Huawein (10 Lite) puhelimessa Android 10-käyttöjärjestelmä ja kyllä se näyttää Android auton ihan siten, että en ole ladannut erikseen yhtään mitään appia Play-kaupasta puhelimeen.Ai jaa, vanhempiin puhelimiin vaatii softan, että jutteelee auton kanssa edes kaapelia pitkin.
Android 10:ssä ominaisuus on vakiona.
Toimiiko se siinä langattomasti? Jos toimii, niin taitaa mennä luuri vaihtoon :D
Sen kun näkisi että dieselien hinnat nousee...
Ei mene dieselit kaupaksi...edellinen -17 S60 D4 AWD R-Design (Pollella ryyditetty) maannut nyt 17kk liikeessä ja hinta tullut lähemmäs 10ke alas... se siitä dieselin hinnan noususta :D. Saa myyjät laitaa kädet ristiin tulevaisuudessa ettei jää disukat makaamaan nurkkiin.
Sellaisen asian olemme huomanneet, että kun autolla kiihdyttää esim motarille hybrid/pure-moodilla (eli sähköllä), niin noin 95km/h nopeudessa auto tekee pienen hyytymisen, jonka jälkeen kiihdytys jatkuu uudelleen. Ikään kuin joku rajoitin ottaisi kiinni hetkeksi, puhutaan siis ihan vain sekunnista.
Onko muilla vastaavaa kokemusta tai käsitystä mistä voi johtua?
Sähkömoottorissa kuulemma 2 vaihdetta ja vaihtaa juuri tuossa kohtaa, jolloin sähköinen veto muutaman sekunnin pois päältä.Toivottavasti ei nyt kuitenkaan sekunteja vaihda vaihetta.
Sähkömoottorissa kuulemma 2 vaihdetta ja vaihtaa juuri tuossa kohtaa, jolloin sähköinen veto muutaman sekunnin pois päältä.
JJ
Aikeissa oli hankkia uusikorinen XC40 tai XC60 isommalla D4 Diesel-koneella...(vm. 2018-2019)
Mutta ..
Lohkolämmitintä tai letkulämmitintä autoon ei ole tarjolla... ??!
Eli autolla ei sitten lähdetä Pohjoisen Lapin reissuille ....
Miksi 2020 pitäisi lämmittää moottoria minä olen jäänyt miettimään. Tärkeintähän se hytin lämmitys on että on mukavaa ja ikkunat auki niin näkee eteenpäin. Moottorihan lämpeää sitten kun auton käynnistää
Ainakin kaksi syytä tulee mieleen: pienempi polttoaineenkulutus (mikä pienentää päästöjäkin), ja pienempi kuluma moottorille (kestää pidempään, tosin nykyaikaan taitaa kuulua että auton käyttöiäksi on laskettu vain 10-12 vuotta ja sen jälkeen se on kierrätyskamaa).
Meidän perheeseen tuli 2020 alkuvuoden T3 XC40, ja käyttöohjeita selatessani ymmärsin ettei polttoainekäyttöinen lämmitin lämmitä kuin sisätiloja. Vähän ikävä juttu, kun auto on tallissa jossa on yhtä kylmä kuin ulkona. Ylemmistä kirjoituksista ei oikein avautunut, onko XC40 Volvoissa moottorin lämmitys mahdollisuutta? Vai täytyykö mennä Siniselle, ja sanoa että moottoriinkin täytyisi lämmitin saada.Bemarissa on ainakin pitemmän aikaa ollut juurikin noin että tehdasasennettu lämmitin lämmittää vain sisätiloja.
Juuri äsken mittasin infrapunamittarilla -18 vuosimallin XC40:sen (D4, R-design) moottorin lämpöjä kun autossa on ollut "tehdaswebasto" päällä noin 20 minuuttia. Sisätilat lämpöiset ja kaikki lasit auki. Moottorin pinnat näyttää edelleen samaa -10 astetta kuin pihallakin, eli näyttää pahasti siltä että parkissa "tehdaswebasto" lämmittää ainoastaan sisätiloja.Kiitos vastauksesta, ei oikein hyvä juttu. Myyjäkään ei kysyttäessä osannut vastata, lämmittääkö moottoria vai ei kun auto tuli. Letkulämmitin olis varmaan fiksu vaihtoehto, ei millään raaskisi käynnistellä -25 pakkasista ilman lämmitintä. Mikähän idea Volvolla ylipäätään on ollut, ettei ole moottorille lämmitintä näihin olosuhteisiin. Tämän hintaluokan autoissa pitäisi kyllä lämmitin olla jo tehtaalta tullessa.
Kiitos vastauksesta, ei oikein hyvä juttu. Myyjäkään ei kysyttäessä osannut vastata, lämmittääkö moottoria vai ei kun auto tuli. Letkulämmitin olis varmaan fiksu vaihtoehto, ei millään raaskisi käynnistellä -25 pakkasista ilman lämmitintä. Mikähän idea Volvolla ylipäätään on ollut, ettei ole moottorille lämmitintä näihin olosuhteisiin. Tämän hintaluokan autoissa pitäisi kyllä lämmitin olla jo tehtaalta tullessa.Samassa veneessä ovat. Säännöt ::)
Samassa veneessä ovat. Säännöt ::)Aika jännä. Dieseleissä tosiaan näköjään kielletty, mutta mitenkäs bensaturboissa? T3 meillä tuo, artikkelissa luki ettei bensamoottoreille ongelma ole yhtä iso. Mutta kyllä mielestäni myös bensamoottori pitäisi saada lämmitettyä ennen ajoon lähtöä. Tänäkin aamuna -28 pakkasta >:( Vai olenko vaan liian vanhanaikainen ;D
Uudet päästömääräykset nimittäin kieltävät tehtaalla asennetut webastot dieselmoottoreissa.
Kauppalehti kertoo, että tämä puute koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja Volkswagen-konsernin uusimpia moottoreita.
Siinä olisikin kunnon juttu, jos testissä todettaisiin moottorin olevan täysin loppu 60 tkm kohdalla...
Kyllähän laakereiden ja akseleiden kulumisen jälkiä näkyy satoja tai vähintäänkin kymmeniä tuhansia kilometrejä ennenkuin "moottori on täysin loppu".Niin tai sitten kajahtaa laakista. Esim. jakohihna hyppää ja menee jako sekaisin.
Mitä olen antanut "asiantuntijoiden" (eli erilaiset artikkelit eri medioissa) kertoa, nykyaikainen moottoritekniikka ei juuri sinänsä hyödy moottorin lämmityksestä. Sylinterit, öljyt jne ovat kehittyneet viime vuosituhannen laitteista niin paljon, ja kaikkea ohjataan tietokoneella, ettei kylmäkäynnistys juurikaan häiritse moottoria. Samoin kun TM testien lopuksi purkaa moottorin, on merkistä riippumatta lähes aina tulos "ei kulumisen merkkejä". Syy lämmitykseen on puhtaasti talouteen ja päästöihin liittyvä, eli kulutus ensikilometreillä saadaan pienemmäksi.
Toki laitteita myyvät tahot kovasti haluavat väittää vastaan.
Niin tai sitten kajahtaa laakista. Esim. jakohihna hyppää ja menee jako sekaisin.
Juu, mutta nyt oli puhe siitä että moottorin osat kuluvat liian heikon voitelun tai kylmyyden takia ennenaikaisesti. Sitähän moni käyttää syynä esilämmitykseen, ettei moottori kuluisi. Ja tuo TM moottorin purku tsekkaa juurikin sitä, jos voitelu ei ole aina ollut toimivaa, on metalli vastaan metallia hinkkausjälkiä havaittavissa.Pääsääntöisesti varmaankin näin, jos autolla ajetaan säännöllisesti. Sitten, jos on seissyt pidempään ja öljyyn on kondensoitunut jonnekin vettä, niin seuraukset voi vain arvailla.
Aika jännä. Dieseleissä tosiaan näköjään kielletty, mutta mitenkäs bensaturboissa?Minun ymmärtääkseni ongelma ei liity mitenkään polttoaineeseen, vaan kaikkien moottorien esilämmitys on kielletty. Taatusti esilämmitys meidän oloissamme vähentää kulutusta ja päästöjä... Ehkä tässä hyökättiin sitä vastaan, että polttoainekäyttöisellä lämmittimellä paahdetaan autot kuumiksi lauhassakin ilmastossa = turhaa kulutusta? Ja sitten meni lapsi pesuveden mukana, kun ei Suomen edustajat olleet lainkaan hereillä. Myös auton esilämmitys verkkovirralla tulia periaatteessa kielletyksi siinä sivussa.
Ehkä tässä hyökättiin sitä vastaan, että polttoainekäyttöisellä lämmittimellä paahdetaan autot kuumiksi lauhassakin ilmastossa = turhaa kulutusta?Käy järkeen, kuulosti vaan aika rajulta kun tänään -25 pakkasessa laitoin käyntiin. Kaipa se nykytekniikka sitten on niin kehittynyttä, että kestää 10vuotta käynnistellä kovista pakkasista ilman esilämmitystä. Tuli vaan aika shokkina, kun 2016 vuosimallin Toyotassa kuitenkin oli perinteinen lohkolämmitin.
Myös auton esilämmitys verkkovirralla tulia periaatteessa kielletyksi siinä sivussa.
Ymmärtääkseni tämä kielto on toteutettu vähän mutkan kautta eli vaatimalla, että sytytetään moottorinohjauksen vikavalo, jos X tuntia (oliko jotain tyyliin 18 h) seisseen auton moottorin lämpötila on X astetta ympäristön lämpötilaa korkeampi.Tähän kaipaisin lähdettä, kun kuulostaa ihan trumppilaiselta totuudelta. Jossakin EN-standardissa tms. tämä lienee kerrottu, jos tuossa on totuuden siementäkään.
Kyse ei ole siis esilämmityksen kiellosta vaan Euro6 päästönormin täyttämiseksi tiukentuneesta auton itsediagnostiikasta.Eli lapsi meni pesuveden mukana. Ei kukaan tajunnut, että siinä sivussa kiellettiin moottorin esilämmitys. Myös tehokkailla sähkölämmittimillä.
Mielenkiinto XC40/XC60 kohtaan laimeni kummasti näiden puuttuvien lämmitysjärjestelmien osalta.. Käyttöautossa 3 myyjää kertoi juuri samalla suulla, että Volvon Uuteen D4/D5 koneeseen saisi vain ja ainoastaan sen säteilylämmittimen... (jolla ei ole käytännössä mitään virkaa ....!!)
Käyttöauton Varustelun puolella, asentaja sanoi, että sähköinen letkulämmitin on kuitenkin saatavilla ?! Tiedä sitten mikä on lopullinen totuus..?
Ostopäätöstä ajatellen aika ratkaisevaa, ainakin mun mielestä.
Joka tapauksessa uuden VW Tiguanin (Euro6 -2021) / Skoda Karogin etc. tehdaswebastot lämmittää sekä moottoria, että matkustamoa... ilman, että moottorin lämpötila-anturit sekoavat
Käyttöauton Varustelun puolella, asentaja sanoi, että sähköinen letkulämmitin on kuitenkin saatavilla ?! Tiedä sitten mikä on lopullinen totuus..?
Uusi volvoisti tässä terve.Saman huomasin itsekin ja outoa kyllä Volvon huollossa tästä ei tiedetty eikä myöskään Bilialla. 6 kertaa huollossa yrittivät päivittää softaa ja kuulemma jokin isompi päivityskin olisi tämän korjannut mutta hyytyminen edelleen olemassa. Myyjän kanssa soitettiin maahantuojalle niin sitten vasta selvisi tämä vaihdejuttu. Mielestäni tällainen hyytyminen ei kuulu nykypäivän uuteen autoon. Sen lisäksi, että se on hemmetin ärsyttävä ominaisuus niin se on myös turvallisuuskysymys. En halua et auto hyytyilee talviliukkailla vaikkapa ohituksessa tms. Tehkää näistä vikailmoituksia niin Volvo voisi ottaa tähän jotain kantaa. En itse ollut ainakaan tietoinen tällaisesta "ominaisuudesta" joten voi olla että täytyy harkita auton palautusta.
Uutuuttaan hohtava XC40 T5-plugari ollut nyt muutaman viikon käytössä ilman suurempia kommelluksia. Käyttöönotto piti olla jo toukokuussa mutta koronan takia saatiin auto vasta nyt.
Sellaisen asian olemme huomanneet, että kun autolla kiihdyttää esim motarille hybrid/pure-moodilla (eli sähköllä), niin noin 95km/h nopeudessa auto tekee pienen hyytymisen, jonka jälkeen kiihdytys jatkuu uudelleen. Ikään kuin joku rajoitin ottaisi kiinni hetkeksi, puhutaan siis ihan vain sekunnista.
Onko muilla vastaavaa kokemusta tai käsitystä mistä voi johtua?
Kokemukset DCT laatikoista ei ole hääppöiset (VW DSG) joten ajattelin kysyä, onko täällä minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon DCT vaihteistosta? Netistä pikaisesti googlaamalla ei juuri mitään muuta löytynyt kuin Volvon omaa mainosmateriaalia, joka ei paljoa lämmitä...Tämä on melko uusi tuttavuus, eikä ainakaan minun silmiini ole sattunut siitä sen ihmeempää. Tämä 7-vaihteinen on ilmeisesti Volvon tekemä tai ainakin pitkälle kehittämä, eikä sillä ole mitään tekemistä aiemman, Ford-yhteistyön 6-vaihteisen Powershiftin kanssa. Huonompi se tuskin voi olla?!
Tämä on melko uusi tuttavuus, eikä ainakaan minun silmiini ole sattunut siitä sen ihmeempää. Tämä 7-vaihteinen on ilmeisesti Volvon tekemä tai ainakin pitkälle kehittämä, eikä sillä ole mitään tekemistä aiemman, Ford-yhteistyön 6-vaihteisen Powershiftin kanssa. Huonompi se tuskin voi olla?!
Plugareissa tästä käytetään sähköajossa vain parillisia vaihteita, eli silloin loota on vain 3-vaihteinen, eikä takavetoa ole tarjolla.
-18 XC40:nen D4-moottorilla. Nyt olisi edessä 90000km huolto. Mitä kaikkea ko huoltoon kuuluu? Ja pitääkö viedä oikein tietokoneen jatkoksi, että saadaan huoltovalot nollattu avai voiko jo huollattaa perinteisemmillä korjaamoilla millä ei välttämättä ole Volvon omia tietokoneita/laitteita?Vaihdetaan moottorin öljyt ja suodatin sekä raitisilmasuodatin. Sitten katsotaan, että auto on kaikin puolin kunnossa, mitä se nyt yleensä noilla ajoilla vielä on. Jotain ohjelmistopäivityksiä voi myös tulla.
Neuvoja kaivataan. Kiitos jo etukäteen...
-18 XC40:nen D4-moottorilla. Nyt olisi edessä 90000km huolto. Mitä kaikkea ko huoltoon kuuluu? Ja pitääkö viedä oikein tietokoneen jatkoksi, että saadaan huoltovalot nollattu avai voiko jo huollattaa perinteisemmillä korjaamoilla millä ei välttämättä ole Volvon omia tietokoneita/laitteita?
Neuvoja kaivataan. Kiitos jo etukäteen...
Hämeen Auton huoltolaskuri kertoi hinnaksi 339 EUR.
Huollossa vaihdetaan moottoriöljy sekä öljynsuodatin ja ohjaamon raitisilmasuodatin. Huoltonäyttö nollataan ja varmaan myös ohjelmistopäivitys tehdään vaikka tuota ei erikseen mainita.
Kaikki muut toimenpiteet on tarkastuksia joita on pitkä lista.
Voi huollattaa muuallakin ja nollata huoltonäyttö.
edit. toinen Hessu oli nopeampi :)
Eli siis jos itsellä viitseliäisyyttä, niin ko huollon pystyy tehdä myös itse kotona? Eikö vain?Kyllä. Mahdolliset ohjelmistopäivitykset jää saamatta ja leima huoltokirjasta.
Miksi en saa nollattua huoltoilmoitusta? Lisää ohjeita kaivataan. Vääntäkää tyhmälle asia rautalangasta.Esim tuossa https://m.youtube.com/watch?v=5Qoh1nzXTS0
Eli siis onko muka seuraava öljynvaihto vasta 120000 km? Ja mitä tuo 360 päivää tarkoittaa?
Minulla on -23 mallin xc40 recharge plus varustelutasolla ja syksyllä huomasin pimeiden kelien tultua, ettei takapenkkiläisille ole takana sisävaloa ollenkaan tarjolla. Ainoat sisävalot on siis edessä taustapeilin kuppeessa ja toinen takakontissa. Onko kukaan keksinyt hyvää ja toimivaa ratkaisua takapenkkiläisten valaisemiseksi. Lapset tuppaa tiputtelemaan milloin mitäkin ja siellä pimeässä ei löydä sit mitään.
Olen miettinyt jotain pienenpientä led-valoa takapenkin keskikonsolissa olevaan usb-c liittimeen mutta en ole löytänyt sellaisia mistään. Mitään hirvittäviä tuninkivaloshowta en nyt tässä hae vaan ihan käyttövaloa, että edes sen tippuneen karkin sieltä penkiltä löytäisi ennen kuin se maatuu sinne :)
Käsittämätöntä että +50k€ autossa on pihistelty 1euron kattovalosta ja tuollaisia puutteita ei kirkkaassa autokaupassa osaa edes etsiä. Myyjän kanssa puhuin asiasta jälkeenpäin, niin sisävalaistus paranisi 1250€ lisavarustepaketilla, toki sekin on jo myöhäistä kun se on tehdaspaketti ;D
Hei!
XC40 (2018, diesel). Kova pakkanen. Eilen autoon ei meinannut päästä sisään, kun kaikki normiovet ei toimineet. Lopulta pääsin takaluukun kautta sisään (kivaa voimistelua). Nyt auto käy, mutta peilit ovat edelleen kääntyneenä "sisäänpäin". Ja autoa ei saa sammuttamisen jälkeen lukittua millään avaimilla, eikä myöskään Volvo-apilla...
Eipä ole häävi auto näin 30 asteen pakkasilla. Mikähän neuvoksi että saa auton taas kuntoon? Jonnekin johdon päähän Volvo-huoltoon, vai pitääkö vaan odottaa kevättä?
Ei kai verkkovirralla lämmitys ole kielletty periaatteessa vielä ainakaan 2021 XC40, koska löytyy asennusohje letkulämmittimen asennukseen, jos Volvo Cars puhuu vähänkään totta. Toki eihän se Webastoa voita, mutta lämmittää kyllä paremmin kuin kontaktilämmitin.
Jopa V90 näyttää olevan asennusohje letkulämmittimelle malleihin V90 (17-) 2021 D4204T16, V90 (17-) 2021 D4204T14, V90 (17-) 2021 D4204T7, V90 (17-) 2021 D4204T4, V90 (17-) 2021 D4204T23
Tosiasiat ja edut
Moottorin kuluu vähemmän.
Pienempi polttonesteenkulutus.
E: Ei sovellu Recharge-malliin, kevythybridiin ja V90 Twin Engine -moottorin yhteyteen.
2018 vuoden XC40 (diesel). Mistä löydän listauksen, että mitä sisältyy mihinkin huoltoon? Nyt autossa kilometrejä 120.000.
Mielenkiinto XC40/XC60 kohtaan laimeni kummasti näiden puuttuvien lämmitysjärjestelmien osalta.. Käyttöautossa 3 myyjää kertoi juuri samalla suulla, että Volvon Uuteen D4/D5 koneeseen saisi vain ja ainoastaan sen säteilylämmittimen... (jolla ei ole käytännössä mitään virkaa ....!!)
Käyttöauton Varustelun puolella, asentaja sanoi, että sähköinen letkulämmitin on kuitenkin saatavilla ?! Tiedä sitten mikä on lopullinen totuus..?
Ostopäätöstä ajatellen aika ratkaisevaa, ainakin mun mielestä.
Joka tapauksessa uuden VW Tiguanin (Euro6 -2021) / Skoda Karogin etc. tehdaswebastot lämmittää sekä moottoria, että matkustamoa... ilman, että moottorin lämpötila-anturit sekoavat