Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jerski_S70 - 18.12.2017, 15:26:46
-
Nyt olis s70 vaihettu kaasuläppäkotelo. Mutta silti kierrokset epätasaiset ja ets valo palaa. Koko remontin aikana - johto oli irti akusta. Pitääkö ny käydä nollaanassa vai kuinka?
-
Boksi pitänee ohjelmoida kanssa. Ainakin -00 170 heppasessa on muitakin kikkareita, jotka sytyttyvät ETS valon ja vaikuttivat eritysiesti tyhjänkäyntiin. Löytyivät koodit lukemalla.
-
Boksi pitänee ohjelmoida kanssa. Ainakin -00 170 heppasessa on muitakin kikkareita, jotka sytyttyvät ETS valon ja vaikuttivat eritysiesti tyhjänkäyntiin. Löytyivät koodit lukemalla.
Siis laitettu valmiiks ohjelmoitu boksi kiinni ja antaa samaa vikakoodia kun vanhalla kotelolla. Itelläki just tuo 170hv -00.
-
En mä näistä kauheasti ymmärrä, mut luulin et pitää autossa olla kiinni ja ohjelmoidaan tiettyyn autoon. Mutta edelleen minun mielestä on viisasta maksaa koodien luvusta *, eikä arvailemalla polttaa euroja. Minulla teki sitä läppäkotelon (ja muiden kikkareiden) vaihdon jälkeen, että tyhjänkäyntikierrokset jäivät välillä yli tonniin, kunnes auto pysähtyi. Syyllinen oli käytettynä vaihdettu aacv, jonka siipipyörä jumitteli.
Totuuden nimissä pitää myös mainita, että viime talvena syttyi kaiken rempankin jälkeen ETS muutaman kerran aamun ekalla startilla, mutta kuittautui aina itsestään. Tänä talvena ei ole vielä uusiutunut, mutta eipä tässä hurjia pakkasia länsirannikolla vielä ole ollutkaan.
-Tomppa
Edit: * siis luetuttaa koodit Volvon omilla laitteilla, tuosta viestistäsi arvelin, että on jollakin geneerisellä lukijalla saatu joku koodi, jota googlella on koitettu selvitellä.
-
En mä näistä kauheasti ymmärrä, mut luulin et pitää autossa olla kiinni ja ohjelmoidaan tiettyyn autoon. Mutta edelleen minun mielestä on viisasta maksaa koodien luvusta *, eikä arvailemalla polttaa euroja. Minulla teki sitä läppäkotelon (ja muiden kikkareiden) vaihdon jälkeen, että tyhjänkäyntikierrokset jäivät välillä yli tonniin, kunnes auto pysähtyi. Syyllinen oli käytettynä vaihdettu aacv, jonka siipipyörä jumitteli.
Totuuden nimissä pitää myös mainita, että viime talvena syttyi kaiken rempankin jälkeen ETS muutaman kerran aamun ekalla startilla, mutta kuittautui aina itsestään. Tänä talvena ei ole vielä uusiutunut, mutta eipä tässä hurjia pakkasia länsirannikolla vielä ole ollutkaan.
-Tomppa
Edit: * siis luetuttaa koodit Volvon omilla laitteilla, tuosta viestistäsi arvelin, että on jollakin geneerisellä lukijalla saatu joku koodi, jota googlella on koitettu selvitellä.
Onko mahollista että viallinen ilmamassamittari sytyttäisi tuon kaasuläppäkotelon vian eli hyppivat kierrokset?
Edit.
Vikakoodien luvussa seuraavat koodit:
P1614
P1620
P1651
P1670
P0500
P1610
-
Läpän ohjelma ei ole välttämättä juuri siihen autoon sopiva tai läppä on rikki jo valmiiksi. Käyttämällä ohjelmoinnissa Volvolla(tai muualla jossa on Volvon ohjelmat käytössä) saattaa saada toimimaan, mutta sekään ei ole varmaa. Voi joutua vaihtamaan toisen läpän ennen kuin lähtee toimimaan. Yleensä toimivuuden pystyy toteamaan ennen asennusta sillä, että kytkee läpän kiinni johtoon, kääntää virrat päälle ja odottaa heilahtaako läppä noin 10-20s kuluttua. Ennen läpän liikahdusta kuuluu läppäkotelosta myös pientä ininää. Monesti kunnostettujen maahantuojalta(sijaitsee aika lähellä) tulee esim. kolme läppää joista yleensä 1-2 toimii kohdeautossa.
Viallinen ilmamassamittari ei ole ainakaan tähän mennessä vaikuttanut läpän vikakoodeihin.
-
Läpän ohjelma ei ole välttämättä juuri siihen autoon sopiva tai läppä on rikki jo valmiiksi. Käyttämällä ohjelmoinnissa Volvolla(tai muualla jossa on Volvon ohjelmat käytössä) saattaa saada toimimaan, mutta sekään ei ole varmaa. Voi joutua vaihtamaan toisen läpän ennen kuin lähtee toimimaan. Yleensä toimivuuden pystyy toteamaan ennen asennusta sillä, että kytkee läpän kiinni johtoon, kääntää virrat päälle ja odottaa heilahtaako läppä noin 10-20s kuluttua. Ennen läpän liikahdusta kuuluu läppäkotelosta myös pientä ininää. Monesti kunnostettujen maahantuojalta(sijaitsee aika lähellä) tulee esim. kolme läppää joista yleensä 1-2 toimii kohdeautossa.
Viallinen ilmamassamittari ei ole ainakaan tähän mennessä vaikuttanut läpän vikakoodeihin.
Tämä olikin jo tiedossa. Siis kotelo mikä laitettu edellisen tilalle käytetty jolla ajettu noin 4tkm ja sanoilla numeroilla oleva. Oli toimiva autossa josta otettii mut ny ku löi tuohon kiinni niin viat jatkuivat. Mahdollisesti moottorin ohjausyksikössä vika?
Kaippa se on todettava että seuraavaks joko 10v vanhempi tai 10v tuoreempi volvo alle. Nämä 2000 luvun taitteessa olevat ovat sellasia kokeilu rimpuli paskoja että alkaa riittää
-
Ei, vaan silloin todennäköisesti läppäkotelon ohjelma ei vain ole yhteensopiva juuri sen auton kanssa. Ei muuta kuin käyttää Volvolla ohjelmoitavana, voi lähteä toimimaan.
-
Sähköinen kaasupoljin aiheuttaa myös ETS vikakoodeja. Kannattaa ottaa poljin irti ja avata se boxi ja putsailla piirilevy sekä sitä raapivat hitusvinkulat.