Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: wurth - 11.04.2018, 16:25:09
-
Eli ei volvo lähde enää käyntiin.
Bensapumppu ei siis lähde pyörimään kun pistää virrat päälle, pyörii kyllä kun laittaa suoraan sähköä akusta.
Bensapumpun releen ostin uuden muttei auttanut. :idiot2:
Mitenkä tästä osaisi lähteä etsimään missä vika on?
-
Auton alla oleva? Sen liittimet on varmasti jossain määrin hapettuneet. Jopa liitin irti johdosta.
-
Joo, se kuskin penkin alla oleva. Pitääkin tarkistaa ne johdot.
Osaisko siitä päätellä mitään kun viime ajokerralla tarvisti aina normaalia pidemmän startin. Ensin pihasta lähdettäessä, sitten tankkauksen jälkeen ja vielä kaupan pihasta lähdettäessä joutui sahaamaan vähintään 5 sekuntia.
-
Tarkistappas puolan alla oleva johtosarja, että onko siinä paksussa liittimessä kaikki johdot paikallaan. Omassa vastaavassa kanttilaatikossa oli samoja oireita, monta kk tuli vikaa etsittyä, kunnes kopeloittin sitä johtosarjaliitintä ja huomasinkin, että liitin irvistää toispuoleisesti ja yksi punavihreä johto on n. 5 mm ulkona liittimestä. Tuuppasin piuhan takas liittimeensä, kiristin nippusiteellä ja heti hörähti käyntiin.
-
Auton alla oleva? Sen liittimet on varmasti jossain määrin hapettuneet. Jopa liitin irti johdosta.
Kaivoin ne pumpulle tulevat 2 piuhaa esiin edelliseltä liittimeltä asti ja se väli oli kunnossa kun mittarilla koitin.
Tarkistappas puolan alla oleva johtosarja, että onko siinä paksussa liittimessä kaikki johdot paikallaan. Omassa vastaavassa kanttilaatikossa oli samoja oireita, monta kk tuli vikaa etsittyä, kunnes kopeloittin sitä johtosarjaliitintä ja huomasinkin, että liitin irvistää toispuoleisesti ja yksi punavihreä johto on n. 5 mm ulkona liittimestä. Tuuppasin piuhan takas liittimeensä, kiristin nippusiteellä ja heti hörähti käyntiin.
Katselin äsken ne 2 isoa liitintä siitä puolan alta ja kyllä niissä näytti kaikki johdot olevan kunnolla kiinni :idiot2:
(https://i.gyazo.com/b9d15ec2ef074499cb6c77398c8b3bc7.jpg)
-
Tuli mieleen että tyhjäkäynti jää välillä pienen ajon jälkeen 1100rpm kieppeille ja välillä taas käy sitä 800 - 900rpm ja silloin neula seilaa ihan pientä liikettä koko ajan. Voisko se viitata siihen kampiakselin asentoanturiin..?
-
Tuli mieleen että tyhjäkäynti jää välillä pienen ajon jälkeen 1100rpm kieppeille ja välillä taas käy sitä 800 - 900rpm ja silloin neula seilaa ihan pientä liikettä koko ajan. Voisko se viitata siihen kampiakselin asentoanturiin..?
Voipi olla, halvaannuttaa aika tehokkaasti koko auton, jos se anturi temppuilee. Omaan menin vaihtaan Motonetin halpis anturin, jota saa sitten pyyhkiä puhtaaksi, jos seisoo pitkään, muuten ei lähde käyntiin.
-
Se anturi siellä tosiaan oli ihan entinen :) laakista käyntiin... kiitos vielä vinkeistä!
(https://i.gyazo.com/cc9a79747a61e6e433d007c896015edf.jpg)