Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Itsellä viime perjantaina hetkellisesti akkumoduuli koki ihmeparanemisen  :idiot2:. Töistä lähtiessä vikatestiä ei tullut vaan se ilmestyi vasta 15km ajon jälkeen.
Niin siis oliko sinulla Ribbe milloin auto menossa korjaukseen? Tiedätkö kuinka kauan siinä takaisinkustu-kampanjassa sinun auton tarkistus ja softan asentaminen
kesti? Meillä tuo sujahti läpi alle tunnissa tai siis jotain 30min tai vähän yli... Ja siitä noin 2kk niin huoltoilmoitus lävähti tauluun. Päivitähän tietoja sitten heti, kun
olet saanut autoa pajalle ja miten sen jälkeen hommat sujuu?
32
Itsellä viime perjantaina hetkellisesti akkumoduuli koki ihmeparanemisen  :idiot2:. Töistä lähtiessä vikatestiä ei tullut vaan se ilmestyi vasta 15km ajon jälkeen.
No tuo kertoo kyllä osittain siitä(kin), että se "tarkkailusofta" tms mikä 2020-22 autoihin asennettu (meillä heinäkuussa 2025) on tehty kyllä vähän ns. vasemmalla kädellä,
koska eihän tuollainen "ihmeparantuminen" pitäisi edes olla mahdollista? Siis että akkukennoon/moduuliin joka on vioittunut, tulisi siis joku oikea virta-arvo tms "korjausta".
Vähän kyllä haiskahtaa tämä homma siltä, että tuo "tarkkailusofta" tms mikälie asennettu, on sellainen että jos se jää autoon edelleen korjauksenkin jälkeen, niin ei kyllä
oikein voi olla varma, että ollaanko ns. turvallisilla vesillä... Onneksi meillä on tuo pidennetty/ruoåttintakuukäytäntö ja jos vielä toinen tulee sen aikana, niin sitten se softa
on kyllä ihan susipaska ja jos sen aikana vielä ehtii 1 moduulin vaihtaa, niin auto lähtee kyllä jollekin toiselle ns. kiertoliikenteeseen... Kaveri vaihtoi Mitsubishi Outlander phev
autonsa dieselpickupiin ja vaihtotilanteessa vaativat akun SOH-mittauksen, sen teetti ja nippanappa (70% oli raja) meni läpi 73% oli SOH vasta vähän yli 100tkm ajetusta autosta
eli aika äkkiä joissakin automalleissa tuo SOH alenee (tietääkseni Volvoissa ei niin paljoa?) mutta mitään kenno-ongelmia tai moduulien epätasapainoa ei kuitenkaan ollut.
Aika outoa, että Volvolla vain 6 moduulissa tulee tuollaisia edestakaisin heittoja ja uudenkin moduulin vaihdon jälkeen ollaan taas sen heikoimman lenkin armoilla ja jos SOH olisi vieläkin
jotain 80-85% kuten ihan oikeasti veikkaisinkin, niin tuollainen jännitteiden heittelehtiminen ei kyllä tunnu kovin kivalta ja koko ajan saa pelätä, että mitä seuraavaksi tapahtuu...
Miten ihmeessä näitä samoja "epidemioita" ei sitten ole tullut vastaan (Volvon) sähköautoissa, kun käytännössä voi olla sama akkukenno-/akkumoduulivalmistaja ja sähköautoissahan
noita moduuleita on kuitenkin moninkertainen määrä plugin-hybrideihin nähden? Vaikka onhan noita videoita tullut katseltua, että auton tullessa huoltoon on jo tusseilla merkitty
akkumoduuleihin vaihtopäivämäärä ja useita on pitänyt vaihtaa... Ja eräässä tapauksessa (range oliko vain noin 50km?) sen havaitsi kyllä selvästi, että kun ne moduulit ovat sarjaan
kytkettyjä? niin sähköautoissa se vasta noita ongelmia pitäisikin olla, kun mikä tahansa X määrästä moduuleja voi sen aiheuttaa  :P
33
Kyseinen lasi oli muutenkin ilmeisesti niin ohutta että se huurtui koko ajan jos ulkona hiukankin viileä keli. Edeltävä ei tehnyt tuota eikä sitten seuraavakaan. Samateen myös sateen ääni oli kovempi kuin aiemmassa ja myös jälkeen tulleessa.
Vaihdatin uuden toisessa liikkeessä enkä tuohon mene enää koskaan. Myyvät ohuita sekunda laseja ja eivät vastaan laadustaan takuuna.
Erääseen omistamaani saksalaismerkkiin vaihdettiin lasivakuutuksesta uusi lasi, heti lasi vaikutti jotenkin oudolta. Äänet koveni, pyyhkijät pyyhki huonosti (uudet sulat tietenkin). Sitten se viimeinen niitti, katsastuksessa sanoi inssi ettei VIN numero näy kokonaan siitä tummennetulla alueella olevasta "reiästä". Auto meni vaihtoon ennen jatkotoimenpiteitä lasin suhteen 
34
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Lisävalo ja start/stop vika
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 03.12.2025, 15:15:30 »
Mitenhän se asennus menee, jos lisävalot kytkee ns virallista tietä siten että Sensuksessa on se nappi.
35
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 03.12.2025, 15:14:50 »
Meillä kesti uusi tuollainen "parempi" tukikumi kokonaista muutaman kuukauden ja varmaan muutaman hassun sata kilometriä.  :D
36
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä 03.12.2025, 15:01:47 »
Mikä sai lopulta päätymään tuohon  21040916 vaihtoehtoon 32298680 sijasta?

Olisihan siellä varmaan uusi tuollainen hydraulityynykin mennyt taas seuraavat 5 vuotta tai 200tkm. Jotenkin tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta laittaa tuo yksinkertaisempi tukikumi kun noissa hydraulisissa on kerran ihan yleisesti ollut ongelmia ja näistä olen lukenut hyviä kokemuksia. Luulisin olevan halvempikin?
37
Suojaraudan asennus olisi itselläkin edessä. Onko tämän hihnapyörän irroitus siis sen kummempi juttu, kuin että mutteri keskeltä irti ja naputtelemalla sitten itse hihnapyörä irtoaa myös?

Vai tarviiko pyörä lukita jollain ennen mutterin irrottamista ja tarviiko pulttipyssyn, vai onnistuuko ihan räikkävääntimellä?

Ilmeisesti mikään vaikea toimenpide ei ole kyseessä raudan asennuksessa.

Autona S80, 2012 D3 5-syl.
38
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Lisävalo ja start/stop vika
« Uusin viesti kirjoittanut Niclashki 03.12.2025, 14:35:34 »
Esim ns. punaisen korkin alla (apuvirran annon piste konehuoneessa) Se tulee suoraan pääakulta.
39
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut mheguli 03.12.2025, 14:27:05 »
Pitää odottaa vielä se 10-15 vuotta, niin alkaa vanhat VEA moottorit olemaan legendaarisen kestäviä.

Ysärillähän volvon tinakoneet oli huonomaineisia, joita jokainen autoista ymmärtävä osasi vältellä.

Varmasti joskus kasarin alussa on osattu välttää epäluotettavaa vinokonetta.

Tää on mielenkiintoinen ilmiö. Joskus muinoin ruiskuteknologia oli sen verran ufoa, että sitä oli syytä välttää, katalysaattoreista puhumattakaan. Ehkä se on vähän niin, että tunnetut viat (=ominaisuudet) ei tunnu yhtä pahoilta kuin uudet ja oudot ja sen takia vanhemman teknologian rajoitteiden kanssa tuntuu henkisesti helpommalta. Ehkä vaikutusta on myös sillä, että uuden tekniikan vikoihin ei välttämättä löydy vielä kattavasti ainakaan TI-korjausratkaisuja, vaan ratkaisu on mallia "merkkiliike vaihtaa puoli autoa". Esim. P2-koristen mittaristoviat eivät herätä suuria tunteita, kun aika moni paja korjaa ne järkevään kiinteään hintaan.

Toisaalta, tosiasia on myös se, että polttomoottorit muuttuvat koko ajan monimutkaisemmiksi. Komponenttien ja toimilaitteiden määrä vain lisääntyy. Olisi erikoista, jos uudet toimilaitteet eivät ikinä vikaantuisi, tai uudet toimilaitteet vähentäisivät moottorin muuta vikaantumista yleisellä tasolla.
40
On noissa lasifirmoissa sanomista muissakin. Edelliseen autoon vaihdoin uuden tuulilasin niin se vaihdettu halkesi kotipihassa yönaikana noin 2 viikkoa asennuksesta, 15cm pore reunasta alkaen ilman mitään osumia ajossa tai pihassa. Kukaan muu ei ollut ajanut tuona aikana kuin itse.
No eikun reklamoimaan....

Tutkailivat lampulla, toisella lampulla...sisältä, ulkoa, ei näkyvää jälkeä kivestä tms....
Sitten asentaja otti metallisen eirittäin teräväkärkisen piikin ja alkoi vetämään pitkin halkeamaa painaen samalla...sitten yhdessä kohtaa rupesi vähän pyörittämään piikkiä ja kaiversi siihen pienen kolon...ja awot siihen on heidän mukaansa osunut kivi... huom silmin edes hyvässä valossa ei näkynyt mitään isku jälkeä.
Ei menisi takuuseen kun on kivi osunut.
Kyseinen lasi oli muutenkin ilmeisesti niin ohutta että se huurtui koko ajan jos ulkona hiukankin viileä keli. Edeltävä ei tehnyt tuota eikä sitten seuraavakaan. Samateen myös sateen ääni oli kovempi kuin aiemmassa ja myös jälkeen tulleessa.
Vaihdatin uuden toisessa liikkeessä enkä tuohon mene enää koskaan. Myyvät ohuita sekunda laseja ja eivät vastaan laadustaan takuuna.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi