61
Showroom / Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi 18.10.2025, 21:23:49 »Tiskasin ajokin ja sen jälkeen vaihdoin vahatut talvivanteet renkaineen alle. Pikatestasin samalla että liukutapit eivät ole satuloissa jumissa. Kyllä voi sanoa että unohtakaa silikonirasva näiden autojen takasatuloissa. Eli niissä missä metalliliukutappi kulkee metallipesässä. Pienesti oikeaa vaseliiniä sinne ja pelaa vuodesta toiseen koskaan jumittamatta. Nyt on tästä metodista itellä kokemusta kolmesta autosta ja liukutappi ongelmat poistuneet kaikissa. Eikä maaöljyn turvotusongelmaa esiinny suojakumeissa laisinkaan. Etusissa on nämä avonaiset tapit ja niissä silikoonirasva pätee entiseen malliin.
Talvirenkaissa yhdessä oli 2bar paineen sijaan 1bar painetta. Ei näkynyt ruuvia tai naulaa. Eikä se ollut lödö kun renkaat keväällä vaihdoin. Täytyy seurata inasen tarkemmin paineita lähiviikkojen aikana. Öljyvuotoa ei ollut ollenkaan enää koneen takana. Eli se oli tullut ahvenistolla yläkierroksilla huudattamisen aikana. Eli tässäkin koneessa lienee se ominaisuus että taistelukierroksilla kannessa on öljyä tungokseksi asti.
Ohjausvoiman tason muutin täysille menusta. Sillä ratti jäykkenee about samaan mitä se on kesärenkailla puoliteholla. Volvossa se teksti vs toiminta on hassusti toisinpäin kun kuvittelisi. Ohjausvoiman taso : matala, keski tai korkea. Kuvittelen tosta aina että tuo tarkoittaisi sitä että kuinka paljon tehostin tehostaa ohjausta lisää. Sensijaan se tarkoittaakin sitä että miten paljon kädet joutuu vääntämään rattia. Tämä siis moottoritie nopeuksissa. Hitaassa vauhdissa tehostus on aina kevyt. Talvirenkailla etenkin.
Talvirenkaissa yhdessä oli 2bar paineen sijaan 1bar painetta. Ei näkynyt ruuvia tai naulaa. Eikä se ollut lödö kun renkaat keväällä vaihdoin. Täytyy seurata inasen tarkemmin paineita lähiviikkojen aikana. Öljyvuotoa ei ollut ollenkaan enää koneen takana. Eli se oli tullut ahvenistolla yläkierroksilla huudattamisen aikana. Eli tässäkin koneessa lienee se ominaisuus että taistelukierroksilla kannessa on öljyä tungokseksi asti.
Ohjausvoiman tason muutin täysille menusta. Sillä ratti jäykkenee about samaan mitä se on kesärenkailla puoliteholla. Volvossa se teksti vs toiminta on hassusti toisinpäin kun kuvittelisi. Ohjausvoiman taso : matala, keski tai korkea. Kuvittelen tosta aina että tuo tarkoittaisi sitä että kuinka paljon tehostin tehostaa ohjausta lisää. Sensijaan se tarkoittaakin sitä että miten paljon kädet joutuu vääntämään rattia. Tämä siis moottoritie nopeuksissa. Hitaassa vauhdissa tehostus on aina kevyt. Talvirenkailla etenkin.