Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut puppet 10.05.2025, 11:57:10 »
Niin no, munat on pakko pestä jossain, mutta tätä ilman pystynee elämään.  ::)
72
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: DPF ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 10.05.2025, 11:15:37 »
Olisko sitten vaan paineanturi viallinen. Putkisto ja letkut ehjät?
73
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / DPF ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvo4321 10.05.2025, 10:08:29 »
Moro! V90 D3 2018vm sytytti vikavalon koodilla P245322 ja tekstilla ”Dieselhiukkassuodattimen paineanturi ””A”” piirin alue/suorituskyky. Yleiset signaalihäiriöt. Signaali liian korkea”.
Auto tekee polttoa lähes kokoajan ja ei saa poltettua juuri mitään kun grammat tippuu prosentteina vain 95 -> 70…
Mikähän voisi olla kun on vieras systeemi toi DPF :(
74
Myydään varaosat / Myydään/annetaan/tyrkytetään Volvo pölykapselit 1392530
« Uusin viesti kirjoittanut Vekes 10.05.2025, 09:10:17 »
Tarjolla otsikon mukaiset pölykapselit, 2 kpl. Kulkeutuu mukana Oulun alueella. En jaksa lähettää. Saa maksaa 10,- €. Jos haluaa. Ei oo pakko.




75
Myydään varaosat / Vs: 700-sarjan ilmastoinnin kompura
« Uusin viesti kirjoittanut Jugi87 10.05.2025, 09:08:40 »
Laitatko puhelinnumeron YV:llä pistän kuvaa tulemaan, kun en minä pöljä osaa tuota kuvaa tänne ladata.
76
Myydään varaosat / Vs: Puretaan -00 mk2 bensa V70
« Uusin viesti kirjoittanut 745EVO 10.05.2025, 08:45:11 »
 :puavo:
77
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut Mäkimies 10.05.2025, 08:39:55 »
Vähän myöhemmin toteat vain pakkopullan muutaneen muotoaan.  :2funny:
78
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut puppet 10.05.2025, 08:22:59 »
Taloremppa hommat venähti, vaikka käytin lähes kaiken vapaa-ajan siihen viime kesästä viime viikkoon. Ei se tosin vieläkään täysin valmis ole. Talvella ei kerennyt kun lumitöitä tehdessä voivotella auton ulkona oloa ja vähän hekumoida mitä sitä tekisi seuraavaksi. Autotalli oli siis täysin muussa käytössä, joten alkutalven ulkosäilytys muuttui puolivuotiseksi :o

Vappuna ajoin kuitenkin vappuajot jumittavilla takajarruilla, tarkoituksena lämmittää öljyt ja vaihtaa ne. Oli aika mielenkiintoinen kokemus, kun kaasua raottaessa ahtopaineet nousi melko vaivatta  :D Kun moottori ja jarrut olivat kuumat, kuumennettiin tunteet, sillä imuvaihtaja oli mennyt rikki talven aikana. Puotin sitten öljyt ja suodattimen alas ja uudet sisään. Takajarrut sain liikkelle pikku jumpalla ja putsauksella.

Sitten alkoi se ikävämpi osuus. Etulokarien maalaus tuli tehtyä niin että priima pintaa ei edes yritetty, mutta enpä tajunnut tehdessä että pohjamaali oli käyttökelvotonta p*skaa. Maali ei ilmeisesti ollut aktivoitunut ikinä, ja oli tehnyt vain teippimäisen kalvon, jonka alla kosteus muhi. Talven olosuhteet sitten korkkasi koko kauneuden. Nyt sitä on sitten kaavittu pois, hiottu ja pohjamaalailtu uudestaan.

Intoa puuhailla harrasteen parissa on taas toiseen malliin, kun pakkopullaa on syöty hetki :P
79
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: S80 D3, 2012 pyöränkulmat
« Uusin viesti kirjoittanut Wollee 10.05.2025, 07:48:43 »
Yritetään tutkia noita tukivarren puslia. Epäilen että voi olla jopa alkuperäiset. Moni muukin tukivarsi alkuperäisen näköinen Volvon leimoilla mutta tiedä sitten.

Renkaita en sinällään epäilisi koska käytös samanlaista jo kolmilla eri renkailla. Epäilykset kohdistuu lähinnä siihen, että ehtivätkö kulua jotenkin epämääräisesti ennen tukivarsien vaihtoa vaikkei silmällä kulumaa olekaan havaittavissa. Silmäillä ei muutakaan epämääräistä havaittavissa.

Pyöränkulmat tietysti syypää tuohon varmastikin on, mutta siinä hankaluus onkin että miksi kulmat ei satu kohdilleen ja ratti jää vinoon. Onko Volvoihin erikoistunutta säätäjää Oulun seudulla? Mersuihin ainakin löytyy mutta eivät tee muita merkkejä.

Jos olisi viralliset arvot mihin pyrkiä niin ainakin tietäisi meneekö niihin arvoihin miten hyvin. Ja vaikka menisi toleransseihin komeasti kaikki niin ei todellakaan automaattisesti tarkoita että kulkisi hyvin (todettua MB ja BMW että tarkkaa joskus on).

Katsotaan nyt ensin se alusta että löytyykö mitään selitystä.
80
Teetin omaani muutama vuosi sitten suojauksen. Ennen työtä massaaja arveli ruostetta löytyvän erityisesti takaa, mutta ei sitten kuitenkaan ollut juuri sanottavaa.

Olisikohan näissä +2010 malleissa käytetty pohjassa parempia aineita ??

Toivottavasti +2010 malleissa on tosiaan käytetty parempia aineita. Mutta en ole ollenkaan varma... Sillä toinen korjausmies ja Volvoja paljon huoltava ammattilainen on noita muoveja jo koputellut ja todennut, että lähiaikoina (vuosi tai kaksi?) ne pitää katsoa läpi.  :'(
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Proturbo  Autodiagnoosi