Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: V70 puhaltaa kylmää pysähtyessä
« Uusin viesti kirjoittanut karisa 21.11.2025, 21:21:44 »
Selviiskö missä vika?
92
Perinteisesti se on kai ollut vähän paikkakuntakohtainen hinta, eli kannattaa kysellä
93
Onko tietoa paljon volvolla pyytää ohjelmasta AEM:ään.  Autosta löytyy AEM. Eli etäkäyttö softan hinta?
94
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Vetoakselin boorit, osa 2
« Uusin viesti kirjoittanut Oski 21.11.2025, 20:21:23 »
Nyt on vaimon autossa uusi vetoakseli paikoillaan ja auto kunnossa! Oli helppo vaihtaa. Boori oli sökö, mutta niin oli myös itse sisempi nivel ruosteessa ja loppuun kulunut. Suojakumi oli kuitenkin ehjä.
Mutta tarina jatkuu..

Iltapäivällä poika oli tulossa armeijasta lomille, kun soitti matkalta, että auto ravistaa rajusti vedossa! Kyseessä s60 T5 2001 automaatti. Pyysin ajamaan varovasti kotiin. Sain juuri entisen potilaan tallista pois ja nostettiin vuorotellen etupyörät tunkilla ilmaan ja sitten veto päälle. Vasen pyörä ei aiheuttanut mitään erikoista, mutta oikea pyörä sai aikaan rajun tutinan, kun antoi jarrulla vähän kuormaa. Tutinan aikana oikea vetoakseli vatkasi sisemmän nivelen kohdalta voimakkaasti. No akseli pois autosta ja siitäkin oli sisempi nivel entinen! 3-sorkkaisen murroksen yksi laakeri oli aivan paskana, 2 muuta oli kunnossa. Se sai nivelen tärisemään vedossa.

Mutta melkoinen sattuma, että sama osa hajosi kahdesta autosta samalla viikolla!
95
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 21.11.2025, 20:20:31 »
jaa onkohan virtalukon pohja sit väljä
96
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 21.11.2025, 20:12:01 »
Onnistuu kyllä.

VDash kyllä väittääpi että ei onnistu, mitä äsken tutkin. Harmaana on ainakin koodinpurkupalkki.
Olisin viikonloppuna joutessani työpaikalla purkanut mutta jaa-a, nyt löydettävä joku joka sen pystyy purkamaan..
Ei jouda vehje seisomaan kuin kesällä niin en kehtaa minnekään lähettääkään, ja taitaa VDD-donglellakin saada purettua PIN-koodin. En kyllä ymmärrä miksi sillä saisi ja VDashilla ei? Saman puljun vehkeitä kuitenkin.
97
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Uusin viesti kirjoittanut _tino_ 21.11.2025, 19:50:47 »
Unohtu mainita että usein kun käynnistää kylmänä niin startti lähtee pyörittämään nätisti moottoria.

Kun moottori käynnistyy ja päästää avaimesta niin selvästi kuuluu kun startti jää pyörimään hetkeksi. Kuuluu kova rohina. Tätä tehnyt siitä asti kun auto minulla ollut eli 5vuotta.
98
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 21.11.2025, 19:25:49 »
Firmamme suuret johtajat varmaan käyttävät tätä
Pitää hommata elvytyskielto prkl.
https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000011586111.html

Tämmöseen ei kyllä vilpittömästi osaa sanoa oikein mitään.

Laitetaan siis tyhmiö  :idiot2:
Oisko nää niitä parikymppisiä teslalla ajelijoita joille isi on hommannu erikoisluvalla ajokortin 17v iässä ja sen sähköisen perseensuristimen kans. :-*

Venäläisellä perseensuristimellahan ei tee mitään kun ei mahdu perseeseen eikä surise. Kuulemma. :D
99
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 21.11.2025, 18:50:22 »
Jos keli vaikuttaa niin sähkön saantia vois yrittää parantaa. Mulla on yks väsynyt startti tallissa joka irrallaan toimii uskottavasti mutta dieselissä kiinni ei jaksa vaan irrottaa heti. Mut jos antaa käynnissä olevasta autosta apuvirtaa suorastaan räjähtää käyntiin.
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: B5244T3 VVT:n asennuksesta.
« Uusin viesti kirjoittanut Mainiomanu 21.11.2025, 18:45:32 »
Tuo on Vidasta, kannattaa ajatuksen kanssa kattoa nuo ohjeet ko se on tuommonen "rosessi"...

Semmomnen huomio että ko laitat sen VVT pyörän nokkaan niin laita se vaikka vajaa varttikierros myötäpäivään ennen merkkiä niin saat ensin keskiruuvi löysästi kiinni ( että ei pyöri nokka-akselissa vaan VVT:n säätö menee laitaan), kääntää sen VVTn säädön laitaan ja sitte ruuvi löysällä ja käännellä myötäpäivään sen sitten merkkiin.







Sain kans jonkun kuvan ”tietäjältä”. Mutta siinä neuvotaan laittamaan vvt yhden hampaan päähän merkistä, kiristää ja sitten jousivoimaa vasten kääntää vvt merkin kohdalle ja hihna paikalleen. Huomasin tässä just että eihän mut vvt noin käänny kiristyksen jälkeen, eli saamani ohje taitaa olla väärä?  >:(
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Proturbo  Autodiagnoosi