Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: OrBit Ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Xahhy 19.11.2025, 10:57:49 »
Orbit kysyy aukastaessa sähköpostiosoitetta ja sähköpostiin lähetettävää kertakäyttöistä tunnusta. Jos sulla ei ole aktivoitua tiliä, et pääse kirjautumaan sisään ohjelmaan. Nimittäin kokeilin, ennen kuin olin tehnyt tilauksen. En tiedä sitten, että avaavatko tilin ilman tilausta, jos sitä vain pyytää. Hyvä tapa päästä tutustumaan ohjelmaan, joten uskoisin, että avaavat. Varmaan sitten taas kun kerran tehty tilaus menee umpeen, jää softa käytettäväksi noin.
Mulla ainakin teki kyselemättä paypaliin automaattisesti toistuvan tilauksen. Laitoin kalenteriin muistutuksen, että muistan käydä vuoden päästä perumassa ennen veloitusta, mikäli ei enää tarvetta tilauksen uusimiselle.

Kiitos tiedoista. PayPalista sai näköjään peruttua automaattisen maksun.
92
Laitetaanpa uutta viestiä, jos joku tämän vaikka lukisi. Eli ei tuo vika kadonnut, vaan oli ehkä noin kuukauden verran poissa, kunnes sekä "lievempi" että "isompi" vika ilmaantui hyvin lähekkäin. Lievemmällä tarkoitan sellaista vikatilaa, missä multimedialaite boottaa itsensä, mukautuva vakkari poistuu käytöstä ja näyttöön tulee ilmoitus Driver Alertin huollosta. Isompi vika on taas tismalleen aloituspostauksen mukainen vikavaloineen ja ilmoituksineen päivineen. Nyt kelien märettyä ja kylmettyä vika on tullut useammin, n. 1-2 viikon välein ja yleensä aina päivän ensimmäisellä ajolla, kun puoliso ajelee 70 km työmatkaa. Iltaisin lyhyemmillä ajoilla vikaa ei tule.

Eilen auto kävi ensimmäistä kertaa pajalla ja vikakoodeista ei löytynyt selkeää merkkiä vikapaikasta (niin kuin ei muistakaan tämän keskustelun tapauksista). Iso akku on täysin uusi ja apuakku oli hyvässä kunnossa. Samaten laturi ja sen hihna sekä maadoituspisteet tarkistettiin ja kaikki oli kunnossa. Ne johtosarjat, liittimet ja ohjainlaitteet tarkistettiin, joihin pääsi helposti käsiksi ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Saapa nähä, että korjautuisiko tämä vika tuolla, että johtoja on käytetty irti ja vähän puhdisteltu  :idiot2: Olisi kiva kuulla kokemuksia ja suosituksia, mitä kannattaisi sitten tehdä. Mielestäni kaikki sähköominaisuudet toimivat (takapyyhkijä, sähköinen kontin luukku yms.) Täällä on ehdotettu takakontista ohjainyksikköä ja johtosarjoja sekä jotain kojelaudan alla olevaa liitintä. Onkohan tässä kyse noista, kun esimerkiksi takakontti toimii eikä ole mitään releen napsetta yms.?
93
Onko suosituksia tai kokemuksia testereistä joilla noita arvoja voisi välistä vilkuilla ja tehdä nollauksia ja kuittauksia, tuosta VDD:stä kokemuksia kellään, kalliin oloinen ja siinä jokin vuosimaksu tms. joten ei oikein innostaisi....?
On useiden käyttäjien kokemuksia ja itselläkin käytössä, on hyvä ja toimii. Nykyisinhän tuon voi ottaa käyttöön vaikka kuukaudeksi kerralla käyttöön tai miten itse haluaa. Se vaan on niin että toimivat maksavat.
94
No ainakin Icarsoft on pelannut Volvon/Saabin kanssa ok (oma malli) . Eihän se toki VIDA korvaa yms. Mutta parempi kuin perus OBD-lukijat ja suht. edullinen vs ammattilaitteet ja kulkee mukana. Pääsee kuitenkin moneen Volvon/Saabin ohjauslaitteseen kiinni ja perusdatan keruuta näytölle on.  Moton/Bilteman halvoista ns. Volvo testereistä ei ole kokemusta,
95
Ei noi säteilylämppärit ihan huonoja ole, kun mulla on puoli tankkia re85:tta tossa bensa-tinakoneessa, sitä ei pakkasaamuna saa millään sahauksella käyntiin mutta pari tuntia Brakon-lämppärillä niin lähtee kuin palmun alta.
96
Onko suosituksia tai kokemuksia testereistä joilla noita arvoja voisi välistä vilkuilla ja tehdä nollauksia ja kuittauksia, tuosta VDD:stä kokemuksia kellään, kalliin oloinen ja siinä jokin vuosimaksu tms. joten ei oikein innostaisi....?
97
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Öljyvuodon paikannusta.
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 19.11.2025, 09:50:02 »
Huohotin jos tukossa niin voi vuotaa uudellakin stefalla, aika paineen tekee ja ei olisi ensimmäinen tapaus kun stefa vuodon alkusyytä ei ole selvitetty.
98
Ostetaan Racingosat / B200/B230 H-Profiili 152mm
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ 19.11.2025, 09:31:47 »
Ostetaan vinokoneen 152mm pitkät H-profiili kanget

4kpl tarve, Haku Pirkanmaan alueelta muualta lähetys.

Foorumin kautta viestiä tai 0400382606
99
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Öljyvuodon paikannusta.
« Uusin viesti kirjoittanut Mainiomanu 19.11.2025, 09:22:59 »
Heipähei. 2.4T v70 vuotaa reippaasti öljyä koneen oikealta puolelta. Tukivarsi ja pohjapanssari litimärät. Vaihdatin kampiakselin etupään (jakopään puoli) stefan, mutta vuotaa edelleen jostain. Jakopään kotelo, nokkapyörät ja hihna kuivat. Onko mahdollista että vuotaa noin paljon nokkien stefoilta vaikka kotelo onkin kuiva? Pitäisi purkaa nokkapyörät pois että sinne pääsisi näkemään, eikä viitsi ruveta ennenkun on varma että vuotaa sieltä. Onko näissä jotain mikä vuotaa usein, jonka voisin zekata, ns tyyppivikaa?  ;D
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Calix säteilijä polttaa sulakkeen
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 19.11.2025, 08:58:29 »
Kevennän tätä vähän kun ootte mittaillu systeemin ohmeja. Ennen vanhaan kun oli lohkolämmittimiä (siis ihan vastus jäähdytinnesteessä) niin tehot oli monesti 500 W.
Nykyiset säteilijät on harvoin 500 W tai yli koska vastuksesta ei saa lämpöä siirtymään lohkoon yhtä tehokkaasti kuin nesteen sisällä saa.
Sitten sähkötekniikkaa, jos on hyvä yleismittari, vastuksen tehon voi laskea mittaustuloksista. Pitää huomioida, että mittapäissä (johtojen päät, toiset päät on mittarissa kiinni) on pientä ylimenovastusta joka syntyy siitä, että mittapäiden ja säteilijän liitin ei ole kuparia eikä kultaa ja voi olla eristävää likaa välissä. Kaava josta teho saadaan: P (teho W) = (U x U)/R, jossa U on verkkojännite, yleensä 230 V ja R on vastuksen arvo ohmeina. Esim P=(230x230)/105 =503W. Yleismittarilla voi mitata myös syöttöjännitteen, voi olla muutakin kuin 230 V
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Autoracing  KL-varaosat