Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Varmuutta ei ole, että onko varsinaisesti irti vai onko vain liimauksessa vuotava kohta. Täsmälleen keskeltä joka tapauksessa vuotaa ja tietyllä kelillä tuulilasin seudulta on kuulunut ajossa natinaa joka poistui sormella lasia ulospäin painamalla taustapeilin kohdalta.

Tämän reklamaatioasian käsittely vain ei tässä yrityksessä toimi. Edelleenkään en ole saanut minkäänlaista vastausta yhteydenottoihini.


Lasin vaihtanut firma Oulu Wetteri vauriokorjaamo. En voi kehua.
Itse lasin vaihtokin oli niin huono kokemus, että en meinannut uskoa todeksi. Olisipa vielä Karpo jonka ohjelmaan voisi mennä asiaa puimaan. Sietäisi jakaa kokemusta eteenpäin että muut osaavat kiertää yrityksen kaukaa, siis joiden mielestä toiminta on asiatonta.
92
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: S80 -S80 Volvo on call
« Uusin viesti kirjoittanut Wollee 01.12.2025, 12:02:02 »
Saako tämän jälkiasennettua/ohjelmoitua käyttöön myös 2012 vm. S80?

Webastoa olisi mukava kauko-ohjata muutoinkin kuin radio-kaukosäätimellä.
93
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo on Call vaatii huollon
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab 01.12.2025, 11:52:31 »
Ehkäpä nyt ei kuitenkaan kannata rinnastaa ulkoisten seikkojen aiheuttamia vaurioita esim. mainitsemasi tuulilasi harvemmin särkyy muusta kuin ulkoisesta vauriosta. Sen sijaan umpioon mahdollisesti integroidun ohjainyksikön vikaantumisessa saattaakin olla jo kysymys tuotteesta jossa on vika.

Mutta niin tai näin, kun autoihin laitetaan yhä enemmän kaikenlaisia elektronisia järjestelmiä, eivätkä ne sitten kestä kuin hetken - kuka uskaltaa ostaa takuuajan ulkopuolisen sähköauton tai hybridin?
Volvoissahan on huurtuvia umpioita ja muuta mukavaa. Omaani kaivoin taskua niin istuinlämmityselementin kuin tunnuskilven valojenkin rikkouduttua. Ei tullut pieneen mieleenkään kysellä kuluttaja-asiamieheltä istuinlämmityksen tai ”ikuisten ledien” oletettua elinikää ja korjauksen maksajaa.
Ulkoiset viat voivat iskeä myös elektroniikkaan. Äskettäin meni iso laivue Airbusseja lentokieltoon, kun paljastui ulkopuolisen tekijän mahdollisuus korruptoida dataa. Kummassahan elektroniikka on paremmin suojattu, Volvossa vai Airbussissa?

Uskalsin ottaa riskin, ja vaihtaa dieselin sähköön. Hybridi ei enää ollut vaihtoehto. Saa nähdä, mitä edestä löytyy, toistaiseksi kaikki toimii. Myös etäyhteydet.
94
Tuo on muuten sellainen lause jonka voi sanoa vain ihminen jolla ei ole kovinkaan kummoinen hämäränäkö.

Aiemmin mä epäilin tuota pelkäksi ..ttuiluksi, mutta näin vanhemmiten tajunnut että kun ei enää ole hämäränäköä, niin ei ne valotkaan silloin häikäise, kunhan ei ihan suoraan niitä tuijota.

Täytyy kyllä myöntää, etten ymmärtänyt nyt yhtään. Jos on valoherkät silmät, eikö se lähivalon epäsymmetria haittaa ihan kuten kaukovalokin? Ja riippumatta kuinka valoherkät silmät on, mitä enemmän valonlähdettä tuijottaa, sitä pahemmin häikäisee. Sitä paitsi ainakin itsellä oli nuorempana parempi hämäränäkö ja etenkin hämärään sopeutuminen oli selvästi nopeampaa. Ehkä osin jälkimmäisestä johtuen nykyään liikenteessä kirkkaat valot häiritsee paljon enemmän, vaikka on huonompi hämäränäkö.

Ja nyt oli kyse jalankulkijasta. Aika harvoin, mutta välillä itsekin tulee taivallettua pimeää maantienlaitaa jalkaisin ja silloin on lähinnä tavoite tulla havaituksi, mutta en niin itsetuhoinen ole, että häikkisin autoilijaa, vaan teen kaikkeni, että häiritsen sitä mahdolllisimman vähän, ettei esim. luisu hartialukossa päin tms. Sokaistuminen toisen valoista ei ole jalankulkijana mikään ongelma, mutta autoilijana ja pyöräilijänä se on. Jalankulkijana voin vaikka hetkeksi pysähtyä penkan puolelle, laittaa käden varjostimeksi, kurkkia vähän toisella silmällä sormien raosta jne. ilman mitään ongelmaa. Ja matka jatkuu sivuutuksen jälkeen. Se on aina voitto, kun ei tullut osumaa autosta.

Pyöräilijää päin en missään nimessä ajaisi kaukovalot päällä. Ei se eroa mitenkään auton tai mopon kohtaamisesta. Itsellä ei ole enää luottoa autoilijoihin ja vältän pyöräilyä maantien laidassa kirkkaalla kesäkelilläkin, mutta kun pyöräilin pimeässä, oli kunnollinen erillinen lähivalo jonka turvin kyllä pärjäsi, vaikka autoilija ei olisi lähivaloille vaihtanutkaan. Mutta ei kyllä pimeällä maantiellä olisi tullut mieleenkään kaukovalolla häikäistä autoilijaa ihan jo oman turvallisuuden vuoksi.
95
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Kytkinpoljin jää alas
« Uusin viesti kirjoittanut Aiku 01.12.2025, 11:44:43 »
XC60, 2017 volvossa reilu vuosi sitten alkoi kytkinpoljin jäämään ajoittain ala-asentoon. Muutaman kuukauden ajan tempuuli. Sitten spraypullossa olevalla teflonilla voitelin kytkinpolkimen yläpuolella olevan jousi/likusysteemin. Laitoin nyt syksyllä teflonia hieman lisää vaikka poljin on toiminut vajaa vuoden hyvin.
Nesteen pinta on ollut maksimissa koko ajan ja sen takia en ole aikanut remontia tekemään. 
96
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp 01.12.2025, 11:32:27 »
Verenpainelääkkeet ;)
97
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Kytkinpoljin jää alas
« Uusin viesti kirjoittanut sami_k 01.12.2025, 11:06:16 »
Suosittelen täyttämään max merkkiin ja seuraamaan tilannetta, vaikka kytkin puoli valskaisi valumalla läpi niin jarruneste ei alle minimin mene koska erotettu väliseinällä muusta säiliöstä jottei jarrut hörppää ilmaa jos kytkin menee sököksi.
98
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N soitto yksityisviesti/ sähköposti


autoharri@hotmail.com


0405544358



Myydään turvayöt = lannevyöt.



Myydään UUDET turvavyöt Mustang , Camaro , GTO , 442 , Firebird , Toronado , Skylark , Volvo Amazon , Volvo PV , ym

Nämä sopii Mustang , ym jenkkeihin ja esim Amazoniin , PV:seen , 140:een.


Kahdella eri lukkomallilla.



Lähikuva lukosta




Kuvassa näkyvät kiinnitysosat ei ole enää ajankohtaisia

Mukaan tulee kuvan alla olevat pultit , mutterit ja prikat.

Kaksi kappaletta kumpaakin / henkilö





Mukaan tulee kaksi pulttia ja kaksi prikkaa / henkilö.




Hinta***70e/henkilö.


Postitus järjestyy




UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20 cm = Sopii noin 194 cm - 200cm ja noin 120kg - 125 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***50e.


Postitus onnistuu

Loimaa

autoharri@hotmail.com


0405544358
99
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Kytkinpoljin jää alas
« Uusin viesti kirjoittanut Ege_ 01.12.2025, 10:42:26 »
Kiitos vastauksista! Näitä voisi kokeilla. Mielestäni jarruneste ei vähene säiliöstä, vaan on vakiintunut aikalailla min-max -merkkien puoleenväliin. Tosiaan tällä hetkellä ainoa oire on, että kylmällä kelillä ekalla polkaisulla poljin jää puoleenväliin, jos laittaa vaihteen silmään. Ja samaan aikaan ekan vaihteen saaminen silmään on hankalaa.
100
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: auto nykii joskus
« Uusin viesti kirjoittanut VäLKKy 01.12.2025, 10:29:25 »
Mitä vikakoodeja siellä on ollut?
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Carcom Oy  Elekma