Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
No niinpäs onkin mulla oli tuossa ohjelmassa yksi numero virhe. Tuo kannattaa puhdistaa ensiksi, menee paskaa imupään ohi aika usein.
92
Renkaat ja Vanteet / Vs: Pyörän pultit ruostuvat
« Uusin viesti kirjoittanut b20 23.11.2025, 05:45:44 »
Ei motonetissa on vain sitä uutta sinkittyä pultti pitkää jossa se reikä (muovikuvun kanssa). Tuo matalakromi pultti on eri ja sopii noille vanteille paremmin ulkonäkö.

Tuo on se alkuperäinen sarja.
https://www.amazon.de/-/en/Volvo-Wheel-Bolt-Set-Chrome/dp/B09MJMWV4G
https://www.vivaperformance.com/genuine-volvo-chrome-wheel-bolt-kit-31373474/?srsltid=AfmBOoqn_Ge42W6jNulpz6sDKRQqHUpN0_d-EZLSNHmPbUGenW5q987Q

https://aeromotors.fi/tuote/11633598/61431644-professional-parts .
Nämä tilasin ja eivät ole olleet vielä talvikäytössä joten ei tiedä kestoa. Tuskin laatu sen parempi kromauksessa ja ulkonäkö hieman eri kuin VParts (hieman korkeampi mutteriosa)

Alkuperäisiä on tietty romiksilla jos kunto on ok. Ovokon sivuilta niitä löytyy.  Bilian mukaan sitä alkuperäissarjaa ei ole enää saatavissa tai edes irtopultteja.

Tuurilla jostain googlella 31373474  voi tietty löytää vanhaa erää. Ebayssa niitä näkyy vielä olevan. Ns Volvo nettikaupoista ne näyttää olevan loppu

Tämä on ns uudempi pultti joka muovikuvun kanssa. Ja se kyllä näyttää rumalta noiden vanteiden kanssa jossa matala kromimutteri. Kierre toki sama.
https://schwedenteile.de/p/141369/radbolzen-volvo-s60-2011-2018-s60-2009-s60-xc-2018-s80-2007-s80-2006-v60-2011-2018-v70-2008-v70-p26-xc60-2017-xc70-2001-2007-xc70-2008-xc90-2014-.html?lang=fr

Voisihan sitä kokeilla ei alkuperäistä muovikupua noihin ruosteisiin matalakromimutteriinkin motonetista. Se on matalampi kuin se Volvon oma.

https://www.motonet.fi/tuote/pyoranmutterin-pultin-suojakupusarja-sw19-hopea?product=65-0273
https://www.motonet.fi/tuote/pyoranmutterin-pultin-suojakupusarja-sw19-musta?product=65-02736

93
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut jogiin 23.11.2025, 02:30:10 »
Osanottoni.
Kiitos  :) Tästä voin siirtyä sopivasti vituttaa topicin äärelle. ::)
94
Itsellä -21 ja tässä se venttiili ei aukea heti ajamisen alkaessa, vaan ilmeisesti riippuen lämpötilasta ja esilämmityksen kestosta tässä menee jotain väliltä 1-20min. Eli ilmeisesti se haluaa lämmittää sen pienemmän kierron veden lämpötilaan x, ennenkuin se venttiili aukeaa.

Hieman sama oli aiemmassa dieselissä, esilämmityksessä se aukesi jossain vaiheessa vaikka auto ei ollut käynnissä jos oli semilämmin sää.

-8C on toistaiseksi itsellä ollut kylmin sää ja tässä lämmössä ei vielä moottoria ole käynnistellyt pyytämättä.
Kyllä sen pitäisi sähkökäytön toimia paljonkin alemmissa pakkasissa, itsellä tosiaan kokemus -25-30C vielä ilman moottorin käynnistymistä! Webasto tosin siellä taustalla silti toiminnassa...
Ja olen välillä kikkaillut kovilla pakkasilla siten, että välillä laittanut "charge" toiminnon tahallaan päälle jolloin moottori hetkellisesti käy (esim. tyhjäkäyntitilanteet hyviä risteyksissä) ja sitten
taas suorilla kytkenyt "pure" moodin taas päälle. Näin olen päässyt pakkasillakin jopa 3-3,5L kulutuksiin.
95
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut aabee94 23.11.2025, 01:11:17 »
Ajelen säännöllisesti ja ajoittain Iisalamen ohikin työreissulla, kun tulee kipparoitua tätä maantielaivaa pohjoisille leveyspiireille ja takaisin kotisatamaan. Miksei jokin välietappikin kävisi jos ei vie puolta päivää. Yleensä sunnuntaisin, mutta jos särähtääp korvaan niin viestiä tänneppäin.

Minulta tuo kyseinen homma onnistuu tosiaan kun tuli tuo ModUnlock-laite hommattua.

Mitään takeita en anna että pin-koodin purku menisi läpi, sillä tähän mennessä oma auto (XC70 2005) ei päästänyt läpi kyseistä operaatiota muuten kuin Vdashilla etäpurulla aikoinaan. Olen toki yhden 2005 mallin V70:n saanut auki ja sitä kautta saatu Ardic ohjelmoitua käyttöön saksantuonnista.

Iisalmessa tosiaan teen näitä.

P2-alustassa pitäisi PIN-koodin purkuun mennä vain muutama minuutti. XC90 kuulemma tosin vaatinee pykälää hitaamman purkuajan syystä jota en vielä tiedä.  :)
96
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut TOK 23.11.2025, 00:52:21 »
Viime viikolta meijän peliporukan jäsen ja nyt sit oma isäukko jätti maallisen "taivalluksen" aamuyöllä.

Osanottoni.
97
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 23.11.2025, 00:45:10 »
Ajelen säännöllisesti ja ajoittain Iisalamen ohikin työreissulla, kun tulee kipparoitua tätä maantielaivaa pohjoisille leveyspiireille ja takaisin kotisatamaan. Miksei jokin välietappikin kävisi jos ei vie puolta päivää. Yleensä sunnuntaisin, mutta jos särähtääp korvaan niin viestiä tänneppäin.
Laittelin tälle Iisalmen herralle linkin tähän ketjuu, niin ilmiantanee itsensä tuotapikaa.
98
Itsellä -21 XC60 ja viimeisen 2400km ja n. 3kk aikana keskikulutus ollut 3,6l. Enimmäkseen 20-50km/pv, pari pidempää reissua tässä välissä ollut. Nyt kun ilmat kylmeni, selvästi pomppaa kulutus kyllä.
No ei ole kyllä paljoa! Tuohon olisi itelläkin hyvä päästä sitten, kun saadaan auto taas normikuntoon... Onhan tässä kyllä jo odoteltu, kun kesällä ja nyt 5-6 tankkia pöristelty ihan eri lukemilla :buck2:
99
Heitetään villi arvaus että asentotunnistin herja nostaa sulla kulutuksen...
Ok kiitos tiedosta! Mistähän tuokin lie tullut sitten... Pitääpä pyytää kyllä tarkistamaan tuonkin,
kun on se öljynvaihto yms välihuoltoa 30pv päästä huoltoilmaisimen mukaan eli joulun tienoilla sitten... Vikakoodit :
P1281(68): Injection Control Pressure Out of Range High
P0341(92): Camshaft Position (CMP) Sensor A – Bank 1 – Range/Performance
Mahdollisia syitä:
Polttoaineen paineanturi antaa virheellistä tietoa.
Paineensäädin (pressure control valve) jumittaa tai toimii epävakaasti.
Polttoaineen paluulinjassa on tukos.
Moottoriohjaimen ohjelmistossa virhe (joissakin Volvo T8 -hybrideissä näitä on esiintynyt erityisesti kylmäkäynnistyksissä).
Nokka-akselin anturi (CMP) likaantunut tai löystynyt. -> tämä itsellä huolettaa ja mietityttää eniten, koska hihna vasta vaihdettu 01/2025...
Jakohihnan tai ajoituksen hienoinen heitto (esim. venyminen, kiristimen kuluminen). Kiristimet ja kaikki apulaitehihnat vaihdettiin!
Ohjausyksikkö saa väärää dataa ruiskutuksen ja ajoituksen synkronointiin. -> veikkaan että ECU mennyt akkuviasta sekaisin :idiot2:
Noista pitää lähteä asiaa purkamaan, mutta voi kuitenkin ajella jne... Hihnalla kuitenkin Wetterin 5v vaihtotakuu :D Eli ei huolta...!
Laittelen sitten 2025-2026 vaihteessa heti tietoa, että mitä on ollut ja miten akkumoduuli F:n vaihtaminen vaikuttanut ajoihin yms jne...
100
Itse olen uusi täällä ja jokin aika sitten ostettiin V60 T6 2020 plugari. Ja uskon että täällä henkilöt tietävät paljon enemmän kuin minä, mutta itse kuin auton ostettiin soitin paikalliseen volvo huoltoon ja kyselin erinäisiä asioita, sain tällaisen vastauksen tähän webaston toimintaan.

Kylmällä kun laittaa lämmittimen päälle, se lämmittää vain matkustamoa, mutta sitten kun lähdet ajamaan ja laitat auton ns. "käyntiin", aukeasi tämä venttiili mikä on estänyt moottorin lämpiämisen, ja moottori näin ollen rupeasi lämpiämään tällöin. Eli jos kylmällä lähtee ajamaan kannattaisi pyrkiä ajamaan alkuun 10-15min sähköllä, sinä aikana moottori olisi kerennyt lämpiämään jo jonkin verran. Tai sitten antaa auton olla "käynnissä" paikallaan jolloin myös moottori lämpiäisi.

En tiedä onko tämä nyt ihan totta, mutta näin paikallinen huoltoliike minulle kertoi.

Itsellä -21 ja tässä se venttiili ei aukea heti ajamisen alkaessa, vaan ilmeisesti riippuen lämpötilasta ja esilämmityksen kestosta tässä menee jotain väliltä 1-20min. Eli ilmeisesti se haluaa lämmittää sen pienemmän kierron veden lämpötilaan x, ennenkuin se venttiili aukeaa.

Hieman sama oli aiemmassa dieselissä, esilämmityksessä se aukesi jossain vaiheessa vaikka auto ei ollut käynnissä jos oli semilämmin sää.

-8C on toistaiseksi itsellä ollut kylmin sää ja tässä lämmössä ei vielä moottoria ole käynnistellyt pyytämättä.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Race.fi  Puotilan autokorjaamo