RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 -97 fenix ohjainlaiteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Alanen_01 06.12.2025, 13:49:35 »
Missä se ajonestoboksi näissä sijaitsee? Koodit oli ilmeisesti vitossuuttimesta ja takalambdasta.
3 ja 5 suuttimelta koodia on,meni numerot sekaisin eli 1-3-5 ja 1-5-5
92
Kai se on tuurista kiinni, Ardicia uskalsin puoli talvea kuunnella kun se kuulosti koko ajan sirkkeliltä, ennenkuin tuli halpa poltinyksikkö vastaan. Oon kuullut että Ardic on sulanut sisäisesti mutta en vielä että olis polttanut koko autoa. Ei hajuakaan miten kallis homma ton uusinta on Webastoissa, mut eikö sitä tehdä aika paljon kun niissä on se 800 tunnin lukko?

Ainakaan 2014 vuoden autossa ei ole varmuudella 800 h lukkoa, tai sit se lukko ei toimi.
93
Ainakaan minulla ei taatusti ole mitään 800 tunnin lukkoja. Se on täyttynyt vähintään kaksinkertaisesti pelkällä esilämmityksellä. Tänäänkin jo 40min esilämmitystä. Ja sitten päälle se automaattikäyttö.

Ardicistakin on kokemuksia ja se tosiaan minullakin äänsi kuin sirkkeli. Mutta ei koskaan mykistynyt. Tämä Webasto ääntää kuin laakerit ois sököt (”kurnuttaa”) mutta kierrokset kun nousee ylös ääni lakkaa
94
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 Start/Stop akun vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab 06.12.2025, 13:16:07 »
Vähän aihetta sivuten. Mistähän johtuu, että icarsoft näyttää yleensä paljon enemmän vikakoodeja, kuin mitä orbit tai vdash?
Minulla on myös iCarsoft CR max 3.0 ja veikkaan myös, että sen käyttö tuottaa noita vikakoodeja testauksensa aikana. Itsellä ei ollut mielenkiintoa koplata testeriä kiinni ehjään autoon. Vuosihuolto sai siitä rahaa :).

Onhan näiden laatu kaikinpuolin romahtanut Thor's Hammer sukupolven myötä.
Lyhyen P3-tuttavuuden jälkeen S90 oli sangen oivallinen ajokki. Ei täydellinen, mutta matkan taittajana todella hyvä. Kilometreihin mahtui pari vikaa, mutta kokonaisuutena jäi hyvä mielikuva. Auto oli ruotsalaisten autotehtaan sankarien kokoonpanema, mutta laatuvaikutelma silti hintaisekseen ihan OK. Ei tarvinnut edes akkuja vaihtaa. Toisille sattuu huonompi tuuri ja havaintojeni mukaan käyttäjissäkin on suuria eroja ;).
95
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row 06.12.2025, 13:01:54 »
Vastauksena kysymykseen "onko järkeä?", niin mielestäni ei. Ottaen huomioon kuinka autoasi on pidetty, niin sillä lienee vielä ainakin 300tkm järkevää käyttöikää jäljellä. Sitten jos vaihtaminen muuten polttelee, niin ei kai siihen järkisyitä tarvinnekaan etsiä :D
96
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut tepaa 06.12.2025, 12:51:22 »
Autoahan on "pakko" aina välillä vaihtaa. Saisit omastasi vielä rahaa välissä, sekin pienenee joka vuosi.

Vaihdata heti hybridiin eradin ja automaatin öljyt. Hybridi on huippu peli ajella.
97
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 Start/Stop akun vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row 06.12.2025, 12:50:52 »
Vähän aihetta sivuten. Mistähän johtuu, että icarsoft näyttää yleensä paljon enemmän vikakoodeja, kuin mitä orbit tai vdash? Äkkiseltään voisi kuvitella, että orbit ja vdash olisivat tässä asiassa luotettavempia, ja niiden näyttämät koodit ovat muutenkin linjassa keskenään. En nyt äkkiseltään muista mitä kaikkia "ylimääräisiä" koodeja tuo minun icarsoft näyttää, mutta veikkaan, että ovat jonkin bugin aikaansaannoksia, eikä todellasia vikakoodeja.
98
Yleinen keskustelu / Vs: Paljonko ajettu Volvo on vielä hyvä vaihtoauto?
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu Mäkilä 06.12.2025, 12:35:22 »
Moni sortuu katsomaan ajokilometrejä vaikka sillä ei aina oo paljoakaan merkitystä. Suurin merkitys on sillä miten autoa on pidetty ja huollettu. Toki näitä on vaikea todentaa luotettavasti mutta esim. auton yleinen kunto, siisteys ja olemus kertovat usein jo paljon, koeajo kertoo lisää.
99
FAQ (Isot etuvedot 2007 ->, Volvo P3-alusta) / Vs: Vida dice ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 06.12.2025, 12:29:58 »
Espoosta löytyy tarvittavat laitteet ja vaikka itse johto myös lainaan.
100
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut VolvariJannu 06.12.2025, 12:21:57 »
Itse olen tässä erittäin hyvin huolletun V90 D3 vm.2017 omistajana, jolla rullattu nyt noin. 180tkm (ostin 106tkm kohdalla). Kaikki huollot tehtynä, vaihteistoöljytkin ja akku vaihdettiin juuri, eli pitäisi olla huolettomia kilometrejä taas edessä. Hihnakin vaihdettu joku 60-70tkm sitten.

Silti houkuttelisi V90 T6 AWD tai T8 AWD Long range. Kilometrejä tulee se +25tkm vuoteen, josta iso osa työmatka-ajoa (n. 33km per suunta, ajoaika about 25-30min). 1-2krt/kk tulee ajettua pidempiä, yli 200km suuntaansa olevia matkoja, joista kertyy yleensä n.600km kokonaissaldo. Kaikki matkat pitkälti motaria eli +100km/h nopeuksilla.

Tarve ei suoranaisesti ole vaihtaa, tuo oma D3 on hyvin pidetty ja aina merkkiliikkeessä huollettu. Itse en suoranaisesti "välitä" huoltojen  hinnasta, kun itse en ole pahemmin automies, joka laittaisi autoa kuntoon itsekseni. Haluan, että saa parasta huoltoa, jotta auto kestäisi mahdollisimman pitkään. Kai tuolla omallani ajaa vielä huolettomasti sen +100tkm(?). Kori ja sisustakin säännöllisesti pesetetty yms. Penkit taisin pesettää keväällä.

Long rangella pystyisi ajamaan työmatkat sähköllä, loput ajelut polttomoottorilla sitten. Näettekö, että olisi järkeä varsinaisesti miettiä vaihtoa? Nelarikin olisi kiva, mutta toisaalta, etuvetoisella olen tähänkin asti elämää pärjännyt vaikka olisikin ollut 40cm lunta, jäätä ja ties mitä.

Kättä pitäisi laittaa taskuun sellaisen +20t€ välirahan verran, joka on mahdollista (kirpaisee kyllä hivenen).

Onko järkeä? Auto kuitenkin ihan perhekäytössä, eikä ole tarkoitus ostaa egoistista jatketta elämään.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Race.fi  Puotilan autokorjaamo