Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 03.12.2025, 15:14:50 »
Meillä kesti uusi tuollainen "parempi" tukikumi kokonaista muutaman kuukauden ja varmaan muutaman hassun sata kilometriä.  :D
92
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä 03.12.2025, 15:01:47 »
Mikä sai lopulta päätymään tuohon  21040916 vaihtoehtoon 32298680 sijasta?

Olisihan siellä varmaan uusi tuollainen hydraulityynykin mennyt taas seuraavat 5 vuotta tai 200tkm. Jotenkin tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta laittaa tuo yksinkertaisempi tukikumi kun noissa hydraulisissa on kerran ihan yleisesti ollut ongelmia ja näistä olen lukenut hyviä kokemuksia. Luulisin olevan halvempikin?
93
Suojaraudan asennus olisi itselläkin edessä. Onko tämän hihnapyörän irroitus siis sen kummempi juttu, kuin että mutteri keskeltä irti ja naputtelemalla sitten itse hihnapyörä irtoaa myös?

Vai tarviiko pyörä lukita jollain ennen mutterin irrottamista ja tarviiko pulttipyssyn, vai onnistuuko ihan räikkävääntimellä?

Ilmeisesti mikään vaikea toimenpide ei ole kyseessä raudan asennuksessa.

Autona S80, 2012 D3 5-syl.
94
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Lisävalo ja start/stop vika
« Uusin viesti kirjoittanut Niclashki 03.12.2025, 14:35:34 »
Esim ns. punaisen korkin alla (apuvirran annon piste konehuoneessa) Se tulee suoraan pääakulta.
95
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut mheguli 03.12.2025, 14:27:05 »
Pitää odottaa vielä se 10-15 vuotta, niin alkaa vanhat VEA moottorit olemaan legendaarisen kestäviä.

Ysärillähän volvon tinakoneet oli huonomaineisia, joita jokainen autoista ymmärtävä osasi vältellä.

Varmasti joskus kasarin alussa on osattu välttää epäluotettavaa vinokonetta.

Tää on mielenkiintoinen ilmiö. Joskus muinoin ruiskuteknologia oli sen verran ufoa, että sitä oli syytä välttää, katalysaattoreista puhumattakaan. Ehkä se on vähän niin, että tunnetut viat (=ominaisuudet) ei tunnu yhtä pahoilta kuin uudet ja oudot ja sen takia vanhemman teknologian rajoitteiden kanssa tuntuu henkisesti helpommalta. Ehkä vaikutusta on myös sillä, että uuden tekniikan vikoihin ei välttämättä löydy vielä kattavasti ainakaan TI-korjausratkaisuja, vaan ratkaisu on mallia "merkkiliike vaihtaa puoli autoa". Esim. P2-koristen mittaristoviat eivät herätä suuria tunteita, kun aika moni paja korjaa ne järkevään kiinteään hintaan.

Toisaalta, tosiasia on myös se, että polttomoottorit muuttuvat koko ajan monimutkaisemmiksi. Komponenttien ja toimilaitteiden määrä vain lisääntyy. Olisi erikoista, jos uudet toimilaitteet eivät ikinä vikaantuisi, tai uudet toimilaitteet vähentäisivät moottorin muuta vikaantumista yleisellä tasolla.
96
On noissa lasifirmoissa sanomista muissakin. Edelliseen autoon vaihdoin uuden tuulilasin niin se vaihdettu halkesi kotipihassa yönaikana noin 2 viikkoa asennuksesta, 15cm pore reunasta alkaen ilman mitään osumia ajossa tai pihassa. Kukaan muu ei ollut ajanut tuona aikana kuin itse.
No eikun reklamoimaan....

Tutkailivat lampulla, toisella lampulla...sisältä, ulkoa, ei näkyvää jälkeä kivestä tms....
Sitten asentaja otti metallisen eirittäin teräväkärkisen piikin ja alkoi vetämään pitkin halkeamaa painaen samalla...sitten yhdessä kohtaa rupesi vähän pyörittämään piikkiä ja kaiversi siihen pienen kolon...ja awot siihen on heidän mukaansa osunut kivi... huom silmin edes hyvässä valossa ei näkynyt mitään isku jälkeä.
Ei menisi takuuseen kun on kivi osunut.
Kyseinen lasi oli muutenkin ilmeisesti niin ohutta että se huurtui koko ajan jos ulkona hiukankin viileä keli. Edeltävä ei tehnyt tuota eikä sitten seuraavakaan. Samateen myös sateen ääni oli kovempi kuin aiemmassa ja myös jälkeen tulleessa.
Vaihdatin uuden toisessa liikkeessä enkä tuohon mene enää koskaan. Myyvät ohuita sekunda laseja ja eivät vastaan laadustaan takuuna.

97
Showroom / Vs: S60 B5 Mhev Business R-Design Edition 2022
« Uusin viesti kirjoittanut R-Antti 03.12.2025, 14:13:51 »
Ei ennen törmäystä. Ilmeisesti tuli sen verran syrjästä eteen, ettei tutka ehtinyt/pystynyt havaita. Hätäpuhelujärjestelmä sitä vastoin toimi oikeinkin hyvin, ehdin jo pompata autosta pihalle katsomaan tilannetta ja kun palasin autoon hakemaan heijastinliiviä päälle niin huomasin puhelun olevan käynnissä.
98
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Volvo v70F vikakoodi
« Uusin viesti kirjoittanut Hekuli 03.12.2025, 14:10:40 »
Kiitos vastauksesta. Joo tosiaan vaatii opettelua. Toivottavasti kestää hyvin.
99
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed 03.12.2025, 14:03:48 »
Mutta hei, 5 pyttysessä on 4 pyttysen tehot ja 6 pyttysen kulutus  ;D

Aamen  S*
100
Projektipäiväkirjat / Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Toni 03.12.2025, 13:44:48 »
Volvohan ei ole koskaan esitteissään myynyt pelkkiä autoja, vaan unelmia. Tässä yksi esimerkki 144 GL -74  :)



Ja kylkeen päivän 142 ratakuvat.


Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron