RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Mä en ihme kyllä ole saanut turbonohjausongelmia vaikka alipainevuotoja on ollut välillä vuosikausia, joillakin niitäkin on ollut mustakoppaisissa D5:ssa. Mut siitä tuli aika rajut kiihdytysvärinät ja -pärinät kun alatuki-hydraulikumit kului niin loppuun että moottori/vaihdepaketti otti kosketusta apurunkoon.

Ylätuen kuluman taas huomaa kun kolahtaa moottorin sammuttaessa ja vaihteiston alatuen kuluma ehkä kolahduksesta kiihdytyksessä. Jakopään tuki mulla vaihtui about 400tkm korvilla ja vanhassa se kumi oli kulunut aika olemattomaksi, olis  varmaan hajonnut ennen 600tkm. Harmi että uusia kumia ei saa kun muuten osa on uuden veroinen.
92
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Latureiden säätäjät
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 02.12.2025, 09:51:09 »
Vastaan tähän vanhaan kun tuli asian ympärillä pyörittyä. Laitoin 2003 D5:een Bilteman säätimen kun vanhasta kului hiili loppuun. Koko laturi oli mallia tarvike, heittämällä mennyt aikoinaan alkuperäisen tilalle. Luulen että näihin joissa pre-facelift-sähköt menee melkein mitä vaan joka sopii fyysisesti paikalleen ja vapaakytkin pyörii oikeaan suuntaan yms. Sit jos sulla on jo facelift-sähköt ja laturi kiinni väylässä, voi olla tarkempaa ja vanhan mallisen laturin laitto voi saada auton sähköt sekaisin(kuten sukulaisella kävi 2005-mallissa, että lataus pätki ja välillä ei meinannut saada edes ovia lukkoon).

Boschille löytyy kyllä vastaavuustaulukko, googlaa vaan tolla F 00M-numerolla niin voi sen avulla tilata esim. autodocista orkkislauturiin oikean numeroisen Bosch-säätimen.
93
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe 02.12.2025, 08:08:57 »
Onko joku muuten laskenut ja verrannut, kuinka lähellä totuutta SPA-koristen kulutusnäyttö on?
Kahden S90 kohdalla voi sanoa että näyttää aika tarkalle oikein. Satunnaisesti alussa mittasin D5 ja nykyisen T8 mallin kulutusta ja saman luvun sain laskemalla kuin mitä ajotietokoneessa oli.
94
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 02.12.2025, 08:03:11 »
Ostin Subaru Foresterin vm:2011. :sundaydriver:
Onnea ja menestystä valitsemallanna tiellä. Rohkee oot  :P
Onks bensa vai disukka, manuaali vai tomaatti.
95
700, 900 & S/V90 / Vs: Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 02.12.2025, 07:55:36 »
Joissain versioissa se on iskaritornin etureunassa vierekkäin ilmastoinnin releen kanssa. Ihan miten on sattunut johdot milloinkin riittämään. :D
Omistani olen joistakin joutunut juottelemaan tuon releen uusiksi kun ei ole lähtenyt jostain kaupan pihasta enää käyntiin.
Pienen odottelun jälkeen kyllä lähti kun rele vähän viileni.

Siinä on semmonen rele joka kannattais olla aina varalla mukana, samoin kuin kampuran anturi joka lukee vauhtipyörää.
Niillä selviää aika pitkälle.

Olis kiva kuulla onko Suliini nimimerkin homma edenny? Tuliko suuttimille virta ja maadoitteleeko ecu niitä. Voi kokeilla töpsästä vaikka lasikanta polttimolla.
96
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 automaattivaihteisto reistailee
« Uusin viesti kirjoittanut hespa 02.12.2025, 07:51:13 »
Nurinpäin huuhdonta ny ensin.
97
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut hespa 02.12.2025, 07:49:14 »
Ostin Subaru Foresterin vm:2011. :sundaydriver:
98
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä 02.12.2025, 07:23:54 »
Ehkä vähän kärjistin, mutta ei se kaukana totuudesta ole. Manuaali-TDI:llä kellotin ihan laskettua kulutusta kaikki ajot sekaisin järjestään 5,3-5,4l/100km. Nykyisellään siirtymät vähän lyhentyneet tuosta ja automaatti VEA D3 vie kokonaisuutena lähemmäs 6 tietokoneen mukaan. Pitää olla noin 200km siirtymä alle 100km/h rajoituksia että TA tippuu näytössä nelosella alkavaksi, vastaavassa suoritteessa ei kyllä TDI:kään vitosesta kauaksi jää.

Onko joku muuten laskenut ja verrannut, kuinka lähellä totuutta SPA-koristen kulutusnäyttö on?
99
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe 02.12.2025, 07:14:33 »
Enkä mä nyt tuosta VEA:n taloudellisuudestakaan niin hehkuttaisi, 20v vanhempi TDI menee kokolailla samalla aineella ja käyttöikä on ainakin kahden VEA:n verran. ::)
Juuri noin! Tuli kahdella TDI-mallin V70 ajettua aikalailla - toisella reilusti yli 500 tkm ja toisella hieman alle.  8) 8)
TDI tekniikka ollut pienemmissä autoissa. Siis jos kokoa ja painoa miettii. Kaverilla oli V90 D4 koneella ja siinä oli pidempi aikainen keskikulutus Oulussa sekalaisessa ajossa 5 alkava. Paljonkohan automaattivaihteinen V70 TDI kuluttaisi keskusta pyörittelyssä?
100
700, 900 & S/V90 / Vs: Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut jogiin 02.12.2025, 00:41:27 »
Olinpas hölmö. Taitaa loppua -95 vuoteen. Eli vanhemmissa on. Mielestäni myös fk mallissa.
No mittaa tuleeko suuttimelle jännite virrat päällä.
Muoviämpäri.
Kyllä toi kyseinen rele löytyy noista turbo malleista konehuoneesta, kuskin puolelta missä akku on ja lokaria vasten, siinä löytyy vierestä myös sytkäpääte, tms millä nimellä sitä kutsutaan :)
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Puotilan autokorjaamo  RallyBaron