Tämä ”korjaus” vähän epäilyttää. Aika paljon kuormaa kolmelle ruuville ja todennäköisesti melko miedolle ”krympille”
. Kun ne booritkin antautuivat…
Niin, tuota en osaa sanoa

Alunpitäen tuo akseli oli tarkoitus täyttöhitsata tuon boorin osuudelta ja jyrsiä siihen uudet boorit kuten tekevät tuohon kulmavaihteenkin puoleiseen akseliin jos siitä boorit antautuu.
Käytetty akselia useammalla konepajalla ja kertoivat että tuo akseli on sellaista materiaalia johon ei kunnolla korjauspuikollakaan hitsi tartu, joten tuo vaihtoehto piti jättää toteuttamatta...ja tämä oli siis se vaihdelaatikon puoleinen akseli.
Seuraavaksi etsittiin käytettyä laatikkoa autoon ja niitä löytyi maailmalta vain yksi.
Samalla selvisi myös se että tuon vuoden (2005) XC70 manuaali autoihin olisi valmistettu kyseinen vaihdelaatikon puoleinen akseli jostain sellaisesta metalliseoksesta joka ei tule kestämään ajansaatossa.
Tätä akselia olikohan tehty kahden eri vuoden autoihin ja sitten siirrytty toisenlaiseen materiaaliin.
Ja tämän vuoksi kuulema erittäin harvinainen laatikko ja vielä kun on manuaali.
Näin ainakin korjaamoilta minulle kerrottiin jotka etsivät hekin sopivaa lootaa autoon, en sitten tiedä pitäneekkö paikkansa mutta laatikoita ei kertakaikkiaan mistään löytynyt kuin yksi ja sekin jostain "intokiinasta"
Niinpä päädyttiin kokeilemaan tätä holkki ratkaisua, konepajalta sanoivat että toimii jos toimii ja takuuta eivät anna, ihan ymmärrettävästi.
Sanoivat kuitenkin että oikein tehty lämpösovite holkki olisi tiukempi pysymään kiinni kuin vaikka hitsaus jos sellainen olisi mahdollista tehdä, että lujia ne sitten varmasti ovat.
Tässä vieläpä "top" ruuvit ruuvattu holkista ja itse akselista läpi, näin tehtynä jos holkki pääsee pyörimään niin "top" ruuvienkin on leikkauduttava kokonaan poikki että se mahdollista olisi.
Mutta tässä nyt jos olisi käynyt kuten "Scraab" mietiskeli niin luulisi sieltä vaihdelaatikon puolelta jotain ääntä lähtevän jos se holkki siellä akselin ympärillä pyörisi, mutta ei sieltä mitään ylimääräistä kuulu missään vaiheessa.