91
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Vetoakselin boorit?
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 20.11.2025, 22:03:14 »Se ei taida olla SPA-alustainen…?
Ei oo, se on oikea Volvo

Se ei taida olla SPA-alustainen…?

Joo eipä ole narumuodossa,tiedän. Yritin vain jotenkin kuvailla mutta arvasin ettei onnistu. En nyt sekoita enempää väittelemällä toimiko normaalisti vai ei mutta glygoli oli lämmintä parinkympin pakkasessa.
En oo ihan 100% varma mitä öljypumppuja mun tinakoneissa on ollut, veikkaan että ne on noita vitoskoneen pumppuja kun niitä tuli erään osakasan mukana useampi ja ne oli Kansityön tarkastamia ja läpikäymiä. Kolmen tekemäni tinakoneen otannalla kaikissa on kuumana paineet tyhjäkäynnillä reilusti alle 1bar, 2500rpm 2 - 2.5bar, 4000rpm 3bar. Suureksi hämmästykseksi ei oo kuitenkaan laakereiden päälle käynyt, eniten ton kuulalaakeri Pulsarin puolesta on jännittänyt. Öljynä oon käyttäny Comman 5W-50 Motorsportia ja Valvolinen VR1 10W-60En kyllä rehellisesti sanottuna muista mitä tässä on aikaisemmin ollut öljynpaineet, mutta maxxecun myötä on tullut kateltua logeja tarkemmin. Tässä kyllä tyhjäkäynnillä paineet pysyy nyt barin yläpuolella, mutta huippupaine jää tuonne 3.5bar nurkille lämpimänä.

Ei taida joka jannulla olla ylimääräsenä?Mitä olen koneisiin lyhyempiä laitellut niin rahalla joutunut ostelemaan...jos aloittajalla tarkoitus tehdä parempaa kantta niin ei sijoitus hukkaan mene?
Ajattelin kokeilla tässäkin keskustelussa ollutta sulakkeen irrottamista takakontin sulakeboksista.