91
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut volvoandy 22.11.2025, 22:29:30 »Laitan tähän myös kulutuslukemia omasta autosta T8 kun hybridiakku on ns. vikatilassa eli näkee mitä auto vie sitten ilman hybridikäyttöä...
Tähän pitää myös huomioida, että auto kuitenkin yrittää käyttää hybrid-ajotilassakin sähköä mahdollisimman paljon eli ilman sitä kulutus
olisi kyllä vieläkin suurempi. Ilmeisesti tuossa vikatilassa auton ECU ohjaa ruiskutusta jne meillä myös joku kampiakselin asentotunnistin
herja koko ajan päällä, en tiedä liittyykö asiaan vaiko jakohihnan huoltohommaan/pitänee pyytää sekin tarkistamaan viimeistään seuraavan
välihuollon aikana... Eivät varmaan öljynvaihtoja jne muita ehdi tehdä tuossa akkumoduulin vaihtohuollossa eli vuodenvaihteessa on sitten
se seuraava huolto.

Kuvasta puuttuu myös 1. kulutuslukema akun vikailmoituksen tultua eli 8,77. Noista kaikista keskiarvo on siis n. 9,15...
Yleistyksenä, että sekalaisessa taajama/kaupunkiajossa vie siis +1L enemmän kuin matka-ajossa, silloin 8:lla alkavia lukemia. Muuten 9-10L.
Tähän pitää myös huomioida, että auto kuitenkin yrittää käyttää hybrid-ajotilassakin sähköä mahdollisimman paljon eli ilman sitä kulutus
olisi kyllä vieläkin suurempi. Ilmeisesti tuossa vikatilassa auton ECU ohjaa ruiskutusta jne meillä myös joku kampiakselin asentotunnistin
herja koko ajan päällä, en tiedä liittyykö asiaan vaiko jakohihnan huoltohommaan/pitänee pyytää sekin tarkistamaan viimeistään seuraavan
välihuollon aikana... Eivät varmaan öljynvaihtoja jne muita ehdi tehdä tuossa akkumoduulin vaihtohuollossa eli vuodenvaihteessa on sitten
se seuraava huolto.


Kuvasta puuttuu myös 1. kulutuslukema akun vikailmoituksen tultua eli 8,77. Noista kaikista keskiarvo on siis n. 9,15...

Yleistyksenä, että sekalaisessa taajama/kaupunkiajossa vie siis +1L enemmän kuin matka-ajossa, silloin 8:lla alkavia lukemia. Muuten 9-10L.


Tuoreimmat viestit

