Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Onhan siellä sähköpumppuja kaksikin. Toinen webastolle ja toinen egr:n jäähdytystehon nostamiseksi. Tästä autosta on egr suljettu ohjelmalla(ei minun aikana) ilmeni kun vaihdoin egr:n jäähdyttimen niin oli niin puhtaat kanavat että.
 Mahtaako joku tietää johtaako egr:n poisto ohjelmalla myös sen vesipumpun "sammumiseen"?
 Webaston pumpun uusin lokakuussa alkuperäisellä tuotteella ja webasto siis toimii ihan ok ja jakopää tehty samoin lokakuussa tosin aisinin tarvikepuolen pumpulla, voisiko olla siivet irti? Oletteko törmänneet moiseen?
 
 Valistuneita vihjeitä mistä voisi siis johtua tuo heikko lämpöpuhallus tyhjäkäynnillä joka poistuu noin 2000rpm kohdalla.
92
Myydään autot / V40 T4 ei katsastettu
« Uusin viesti kirjoittanut Mjt 22.11.2025, 16:46:56 »
V40 T4 manuaali osiksi tai harrastekäyttöön pienellä laitolla.
400e tai ilman kuppipenkkiä 300e
Mikkeli, yv tai 0408216503




93
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Öljyvuodon paikannusta.
« Uusin viesti kirjoittanut Pezku 22.11.2025, 16:31:21 »
Oliko osa homma vaihtaa? Taitaa joutua ainakin imusarjan ruuvaamaan irti? Mulla oli kyllä alipainetta, hanska meni kuprulle, mutta ei mitenkään voimakkaasti, mutta kuitenkin. Voishan tuon loukun zekata, mutta onko kovin veemäinen homma?
Imusarja pitää tosiaan purkaa ja polttoainekisko irrottaa ainakin imusarjasta. Itse tosin jätin polttoainekiskon kiinni ja vain löysäsin sitä, niin imusarjan mahtui irrottamaan. Kisko oli niin kovassa, etten viitsinyt väkisin irrottaa, kun imusarja mahtui muutenkin tulemaan pois. Auto pitää olla etupäästä ilmassa, koska alapuoleltakin piti purkaa jotain pieniä kiinnityksiä tieltä pois.

Ensikertalaiselta tuohon taisi mennä joku 3 h, kun jonain iltana sen tein töiden jälkeen. Ei se hommana paha ole, mutta toiset kädet auttavat aika paljon siinä jos itse pitää olla auton alla.

Omien kokemusten perusteella sanoisin, että jos hanska pullistuu vähänkin, niin öljyloukussa on vikaa. Uudella öljyloukulla hanska ei pullistu missään tapauksessa vaikka kuinka kaasua painelee.
94
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Öljyvuodon paikannusta.
« Uusin viesti kirjoittanut Mainiomanu 22.11.2025, 16:19:53 »
Itselläni oli samaa ongelmaa ja kampiakselin jakopään puoleinen stefan alue vuoti öljyä. Vuotoahan on todella vaikeaa paikantaa tarkasti, mutta tuo alue oli kostea. Vaihdoin öljypumpun tiivisteet ja kampiakselin jakopään puoleisen stefan, mutta se vain pienensi vuotoa.

Lopulta päädyin siihen, että huohottimen öljyloukku on tukossa tai rikkoutunut ja sen vaihtamisella hävisi kaikki öljyvuodot. Kumihanskatesti ei ole täysin luotettava ainakaan jos sitä tekee samalla tavalla kuin mitä Youtube-videoilla esitetään. Niissä yleensä hanska suorastaan turpoaa ylipaineesta, mutta itselläni ei käynyt niin. Itselläni ylipainetta oli todella vähän, kun laittoi kumihanskan öljyntäyttöaukkoon ja sitä esiintyi vain, kun polkaisi kaasua. Vakiokierroksilla ylipaine hävisi. Öljyloukun vaihtamisen jälkeen alipainetta olikin sitten jo niin paljon, että hanska meinasi imeytyä öljyntäyttösiivilän läpi venttiilikoppaan.
Oliko osa homma vaihtaa? Taitaa joutua ainakin imusarjan ruuvaamaan irti? Mulla oli kyllä alipainetta, hanska meni kuprulle, mutta ei mitenkään voimakkaasti, mutta kuitenkin. Voishan tuon loukun zekata, mutta onko kovin veemäinen homma?
95
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Öljyvuodon paikannusta.
« Uusin viesti kirjoittanut Pezku 22.11.2025, 16:15:27 »
Itselläni oli samaa ongelmaa ja kampiakselin jakopään puoleinen stefan alue vuoti öljyä. Vuotoahan on todella vaikeaa paikantaa tarkasti, mutta tuo alue oli kostea. Vaihdoin öljypumpun tiivisteet ja kampiakselin jakopään puoleisen stefan, mutta se vain pienensi vuotoa.

Lopulta päädyin siihen, että huohottimen öljyloukku on tukossa tai rikkoutunut ja sen vaihtamisella hävisi kaikki öljyvuodot. Kumihanskatesti ei ole täysin luotettava ainakaan jos sitä tekee samalla tavalla kuin mitä Youtube-videoilla esitetään. Niissä yleensä hanska suorastaan turpoaa ylipaineesta, mutta itselläni ei käynyt niin. Itselläni ylipainetta oli todella vähän, kun laittoi kumihanskan öljyntäyttöaukkoon ja sitä esiintyi vain, kun polkaisi kaasua. Vakiokierroksilla ylipaine hävisi. Öljyloukun vaihtamisen jälkeen alipainetta olikin sitten jo niin paljon, että hanska meinasi imeytyä öljyntäyttösiivilän läpi venttiilikoppaan.
96
Showroom / Vs: V60 T8 Inscription 2021
« Uusin viesti kirjoittanut Merlin 22.11.2025, 15:48:56 »
Ensin hajosi VCM, (1500€) ja nyt ajoin auton keulan kiveen. O0

Pari viikkoa satoi vettä ja pihatiehen sen ansiosta helvetilliset montut ja isot lätäköt. Nyt tuli pakkasta ja lätäköt tietysti jäätyi. Kiersin monttuja läheltä tien reunaa ja pyörä tippuikin jäältä montun pohjalle ja sen seurauksena keula osui tien reunassa olevaan kiveen. Nyt on eksteriör stailin kitin lippaläpässä kivat naarmut. S*



Uudet lipareet vissiin jonkun neljäsataa, mutta positiivista on se, että nuo on oikeaa paksua muovia, niin ehkä saa maalaamalla ihan siedettävät.

Vituttaa silti… >:(
97
Ostetaan varaosat / O: Viallinen vinokoneen vaihelaatikko
« Uusin viesti kirjoittanut Dalonen76 22.11.2025, 15:15:51 »
Hakusessa ois vinokoneen viallinen vaihelaatikko taikka sit vaan perus kytkinkoppa. Tarjoo mitä löytyy
puh: 0449791663 -Daniel
98
Showroom / Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi 22.11.2025, 15:03:34 »
Taas ähelsin vajaan tunnin auton kimpussa. Takarenkaastahan löytyi ihan vuotokin. Aika perinteinen paikka sinänsä. Mutta ei ehjän vanteen kanssa. Nimittäin istukan juuresta pihisi hissukseen. Vuoden vanha istukka ja jo vuoti.



Kevyesti rassasin etujarrutkin. Ei ollut mitään puutetta.
99
Mukavaa, että keskustelua on herännyt. Ajattelin nyt kokeilla ottaa takakontin sähkötoiminnoista sulakkeen irti ja sitten voisin tsekata tuon katossa olevan liittimen. Kiitos neuvoista!
100
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Led parkkivalot
« Uusin viesti kirjoittanut Jyrkiboi 22.11.2025, 13:49:29 »
Auto on tunnistanut että parkkivalo vie liikaa virtaa verraten oikea puoli. Tai vaan että vie liikaa. Varsinaista sulaketta yksittäiselle valolle ei ole vaan suojaus tapahtuu virran mittauksella koriohjainlaitteessa.

Tästä opimme taas että mihinkään vähänkin moderniin autoon ei saa laittaa mitään lisäkuormaa valojohtoihin suoraan. Ajat jolloin valot tulivat suoraan valokyytkimeltä ovat 30 vuoden takana. Tämä on helppo nyrkkisääntö koska seassa on kaiken maailman iteraatioita välillä valokytkin ja polttimo.

Eli aina rele, diodillinen tai vähintään vastuksellinen rele siihen hoitamaan homman himaan. Tai sitten elektroninen "rele".

Lisäpitkän parkin kytkentä pois lampun rinnalta heti. Jos ei valo syty niin koodien luenta ja poisto pitäisi sytyttää pelkän auton parkin taas. Jos ei  niin tarkasta kytkentä ja polttimo.

Otin lisäpitkän parkin pois kun huomasin että nyt meni mönkään, delphillä ei näyttänyt mitään vikaa liittyen valoihin ja koodit poistamalla ei tullut uusia. Eikä vieläkään syttynyt, täytyy varmaan koittaa vielä että poltin on ehjä ja koittaa mitata tuleeko virtaa, käsittääkseni liittimelle ei tule virtaa jos on irti umpiosta vai olenko väärässä?
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Futurez  Kulkukoira