Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Katos mä luin aloituksen pikkaisen ohi ja mietin aivan muuta, startin pyörimistä  :D  :idiot2:
Juu tuonne lämpötilatunnistimien suuntaan katsetta mitä ne sitten näyttääkin niin kuin laatikkovika jo ehdottikin.
92
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Apua vikakoodien tulkintaan
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 17.12.2025, 23:19:00 »
Katot tuosta vidasta noille koodeille selitykset ja mahdolliset ohjeet. Äkkiä katottuna useampi koodi juontaa kuskin oven suuntaan eli oven johtosarja vois olla tarkastettava kohde, sekoittaa monesti monen muunkin väylän samalla. Nollaat ensin nuo ja kattelet mitä tulee takaisin.
93
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Kokkolan autohuollon uusi video
« Uusin viesti kirjoittanut Mestarimiro 17.12.2025, 22:57:10 »
Joulukalenteri luukku 17

Videolla käy läpi sähkömoottorin korjaushintoja ja mainitsee myös volvon pidentäneen akkujen takuuaikaa 8v/160tkm. 

https://youtu.be/tgl33eP914M?si=XqgnRJyH5zp-hftl
94
Myydään varaosat / M: T6:seen imu vvt kansi
« Uusin viesti kirjoittanut mikkor97 17.12.2025, 21:55:13 »
Eli -99 vm 2.9 vapari s80:stä purettu kansi imu vvt:llä. Nokkapyörät ja vvt solenoidi mukana.

Hp. 380€
Nivalasta löytyy
Yv tai 0442608292
95
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus 17.12.2025, 21:41:11 »
Kiitos minäpä tien ja vetäsen jumiin koko paskan nii. Saa luvan pysyä paikoillaan
96
Yhdistys tiedottaa / VRCF ry:n jäseneksi liittymisohje
« Uusin viesti kirjoittanut Pii@ 17.12.2025, 21:38:04 »
Liittymällä nyt VRCF ry:n jäseneksi saat jäsenyyden vuodelle 2026  O0

Jäsen- ja liittymismaksujen suuruudet ovat voimassa vuoden kerrallaan:
Yhdistyksen vuosikokouksessa 15.11.2025 päätettiin, että vuoden 2026 jäsenmaksut pysyvät ennallaan:
Yhdistyksen jäsenmaksu on 10,00 € ja jäseneksi liittymismaksu 10,00€.

Jäsenetuina tarjoamme muun muuassa:
  • Avatarkuvan Foorumille
  • Runsaasti tilaa yksityisviesteille - Vuoden 2026 jäsenillä tilaa 1500 viestiä
  • Pääsyn Clubin omaan osioon
  • Mahdollisuuden vaikuttaa yhdistyksen toimintaan (kokoukset, yhdistyksen kehittäminen)
  • Jäsenetuja tapahtumiin, kuten talvi- ja kesämiitteihin sekä ratapäiville (järjestetään tilanteen salliessa)
  • Clubituotteista jäsenversioita, esim. pro-hupparit

Haluan liittyä VRCF ry jäseneksi:
Mikäli sinulla ei ole nimimerkkiä foorumilla, luo sellainen ensin. Sivun yläoikealta löytyy kohta "Rekisteröidy".
Täytä sen jälkeen liittymislomake.
Yhdistyslaki (503/1989 11 §) velvoittaa meitä pitämään ajantasaista rekisteriä jäsenistä.
Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Rekisteriseloste.

Saat lomakkeen lähetettyäsi yleensä nopeasti, viimeistään 7 päivän kuluessa jäsen- ja liittymismaksulaskun ilmoittamaasi sähköpostiin. Ellei laskua kuulu, ota yhteyttä vrcfry@gmail.com.
Tarkista laskusta, että tietosi ovat oikein ja käytä maksaessasi saamaasi henkilökohtaista viitenumeroa.
Jos tiedoissasi on muutettavaa, ota yhteyttä vrcfry@gmail.com.

Huom.
Jäsenyytesi ei päivity automaattisesti foorumin tietoihin. Kaikki maksut, tiedot ja statukset päivitetään käsipelillä, ja jäsenyydet pyritään päivittämään ajantasaisiksi aktiiviaikana vähintään pari kertaa kuukaudessa ja aina ennen tapahtumia. Älä siis hätäile, jos status ei ole päivittynyt heti.

Jos jäsenyydestä on kysyttävää, maksettu jäsenyys ei päivity statukseen tai jäsenyyden kanssa on muita ongelmia, olettehan yhteydessä suoraan lähettämällä yksityisviestin jäsenvastaavalle (Pii@).
97
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 T6 2023 etupään kolahdus
« Uusin viesti kirjoittanut HomBre 17.12.2025, 21:37:00 »
Sitten tuohon jousimaiseen kolahdukseen... Jos ääni on jousimainen, joka jää vieläpä resonoimaan koriin sekunniksi, niin vaikee kuvitella tuollaisen äänen tulevan mistään muusta kuin jousesta. Onhan se katsottu varmasti tarkkaan, että jousi ei ole poikki? En tiedä onko kovinkaan yleistä Volvoissa, mutta jostain muista autoista tuppaavat katkeamaan vaivihkaa huomaamattomasti alapäästä. Aiheuttaa kylläkin yleensä muunlaisia ääniä kuin tuollaista, mutta joku isompi pänninkihän siellä täytyy vapautua liikkeelle lähtiessä, kun tuollaisen äänen päästää.

Yrittäisin ensin selvittää tuon pompotuksen ja kolahduksen syyn ennen suuntausta. Mikäli auto on kulkenut tasaisesti nykyisillä kulmilla, ei vika ole kulmissa. Kulmat kannattaa säädättää sen jälkeen kun viat on korjattu, jotta säätö ei menisi hukkaan. Pompotusoireet kannattaa kuvailla tarkkaan renkaiden tasapainottajalle ennen tasapainotusta, jotta älyää varmasti tarkastaa renkaat tarkalla silmällä ennen kuin alkaa tasapainottamaan. Runkovikaa kun ei tasapainottamalla korjata.

Varmahan ei ikinä voi olla mutta uskon että katsoivat, varsinkin toisella kerralla ja jousen tarkkaan kun kuvailin ääntä. Tämän tarkastuksen teki mekaanikko jolla oli minun auto ajossa pari päivää joka myös kuuli itse äänen, tosin vain kerran.
Kyllähän auto kulkee hyvin suoraan jos tie on suora eikä pahemmin vetele mihinkään. Tämähän ei toki vielä kerro onko suuntaus kuitenkin pielessä jos harottaa milemmissa vastaan yhtä paljon. Ensi viikolla vien auton tasapainotukseen ja pyrin kuvailemaan tarkasti vian. Näin kyllä mielestäni tein myös viime kerralla mutta nyt ajattelin kokeilla toista pytinkiä. Jousi ja ripustus tässä tosiaan erillinen eikä jousi "liiku" ohjauksen mukana ymmärtääkseni.
98
Showroom / Vs: Maxxxed's Volvo V70 D5 AWD -14
« Uusin viesti kirjoittanut Maxxxed 17.12.2025, 21:32:00 »
Onnittelut Volvo-leiriin palaamisesta. Vaikuttaa ihan siistiltä yksilöltä, vaikka metrejä on takana ihan kiitettävästi. Mites tuo vaihteisto toimii tässä, vissiin alkuperäinen? Itselleni jäänyt joku trauma paljon ajetuista TF80SC -askeista. :D

Kiitos kiitos  *taavih->

Olen itsekin positiivisesti yllättynyt kunnosta, toki en olis muutoin ostanut.

Laatikosta nii hyvin toimii, säännöllisesti 60tkm välein ölpät vaihdettu. Mitä muistelen siihe XC70 joka oli samanlaisella tekniikalla nii tää vaihtaa paremmin  :idiot2:

Nyt kun sulla on tuo uusi ratti irrallaan, niin saisiko siitä tarkempia kuvia, että miten noiden rattipainikkeiden johdot menee ratista eteenpäin rattiputkeen? Omassa alkoi rattivaihdelärpyköistä ylöspäin vaihto olemaan toisaikainen.

Laitoin sulle yv:tä.

Nuo siniset palikat on kova juttu olla näissä. O0

Kuulemma tarpeellisia  :)
99
Nelivetotekniikka / Vs: Volvo xc70 2005 vikakoodit ja neliveto ei toimi.
« Uusin viesti kirjoittanut s40v2002T4 17.12.2025, 21:26:55 »
Tämä ”korjaus” vähän epäilyttää. Aika paljon kuormaa kolmelle ruuville ja todennäköisesti melko miedolle ”krympille” ELK. Kun ne booritkin antautuivat…

Niin, tuota en osaa sanoa  ???

Alunpitäen tuo akseli oli tarkoitus täyttöhitsata tuon boorin osuudelta ja jyrsiä siihen uudet boorit kuten tekevät tuohon kulmavaihteenkin puoleiseen akseliin jos siitä boorit antautuu.
Käytetty akselia useammalla konepajalla ja kertoivat että tuo akseli on sellaista materiaalia johon ei kunnolla korjauspuikollakaan hitsi tartu, joten tuo vaihtoehto piti jättää toteuttamatta...ja tämä oli siis se vaihdelaatikon puoleinen akseli.

Seuraavaksi etsittiin käytettyä laatikkoa autoon ja niitä löytyi maailmalta vain yksi.
Samalla selvisi myös se että tuon vuoden (2005) XC70 manuaali autoihin olisi valmistettu kyseinen vaihdelaatikon puoleinen akseli jostain sellaisesta metalliseoksesta joka ei tule kestämään ajansaatossa.
Tätä akselia olikohan tehty kahden eri vuoden autoihin ja sitten siirrytty toisenlaiseen materiaaliin.
Ja tämän vuoksi kuulema erittäin harvinainen laatikko ja vielä kun on manuaali.
Näin ainakin korjaamoilta minulle kerrottiin jotka etsivät hekin sopivaa lootaa autoon, en sitten tiedä pitäneekkö paikkansa mutta laatikoita ei kertakaikkiaan mistään löytynyt kuin yksi ja sekin jostain "intokiinasta"

Niinpä päädyttiin kokeilemaan tätä holkki ratkaisua, konepajalta sanoivat että toimii jos toimii ja takuuta eivät anna, ihan ymmärrettävästi.
Sanoivat kuitenkin että oikein tehty lämpösovite holkki olisi tiukempi pysymään kiinni kuin vaikka hitsaus jos sellainen olisi mahdollista tehdä, että lujia ne sitten varmasti ovat.
Tässä vieläpä "top" ruuvit ruuvattu holkista ja itse akselista läpi, näin tehtynä jos holkki pääsee pyörimään niin "top" ruuvienkin on leikkauduttava kokonaan poikki että se mahdollista olisi.

Mutta tässä nyt jos olisi käynyt kuten "Scraab" mietiskeli niin luulisi sieltä vaihdelaatikon puolelta jotain ääntä lähtevän jos se holkki siellä akselin ympärillä pyörisi, mutta ei sieltä mitään ylimääräistä kuulu missään vaiheessa.

100
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 17.12.2025, 21:11:54 »
Mä otin sen nivelen varovasti auki kennon vaihtamisen ajaksi, mut älä anna sen mennä eri kierrokselle takaisin laitossa
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Elekma  Autoracing