KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Eiköhän se yleismittarin vastuspuolikin nyt näytä onko maihin yhteys vai ei niinkuin sanoitkin.
Eristysvastusmittauksella saadaan sitten esiin pienet alkavat viat mitkä ei vielä muuten näytä itsestään mitään. Näin ajatellen kyllä oikea työkalu mutta moniko mittailee lämppäriään jos se vielä toimii? ELK
93
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 2.4 vm.2002 vikakoodi p2111
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 25.11.2025, 13:22:15 »
Niimuttaku ei välttämättä... :D ei kaikki tee jos toimii. Ei sitä ajossa huomaa jos joku pikku ero oliskin. Ei siis ole pakko tehdä jos ei halua.
Niinhän tässäkin tapauksessa kävi.
94
Paljonko oli painetta pesurissa?
Taipuiko lamellit yhtään?

Itse suihkuttelin varoiksi ihan verkostopaineella ja siihen pistesuihku letkun päähän. Silläkin lähti moska pois liuotuksen jälkeen.
Tosin voi olla että pistesuihkulla on lähes sama voima lamelleihin koska osuva vesimäärä on suurempi...joten ei välttämättä hellävaraisempi.
95
Näitä teetetään taas ens viikolla lisää,laita viestiä jos tarvetta!
96
Veteraanit / M41 D-type ja J-type ero?
« Uusin viesti kirjoittanut Kaasu_VOLVO 25.11.2025, 12:52:21 »
Onko otsikon laatikot eri pituiset? Toisin sanottuna, onko laatikon jälkeinen lyhyt kardaani eri pituinen? Vai käykö J-typen vaihtaa suoraan D-typen tilalle?
Lyhyen kardaanin mitta?
97
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: XC70 2.4 vm.2002 vikakoodi p2111
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 12:33:18 »
Vaikka ilman "sopeutusta" osa toimii, ei se välttämättä toimi oikein. Sopeutus on aluekalibrointia, jolloin tietokone oppii alueensa ja tallentaa arvot. Jos uusi osa ei heitä vikakoodia, ei se silti välttämättä ole oikeassa asennossa millilleen. Sopeutus on pakko tehdä toisin sanoen.
98
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Dpf
« Uusin viesti kirjoittanut Shadow_Fi 25.11.2025, 12:30:20 »
Sen verran lisään, että VIDA:lla saa pakkopolton päälle, jos haluaa kokeilla. Auto huudattaa moottoria ja kuumentaa EGR:än todella kuumaksi, jolloin alkaa palamaan kaikki palamatta jäänyt tavara. Eli täytyy olla softa ja kaapeli.
99
Mahtavaa, että tuli kuntoon ja hyvä että jaksoit kirjottaa, kuinka pesun teit. Varmasti monelle hyvä ohje tulevaisuudessa.

Sama vaiva on myös s90/v90 malleissa. Kunhan saan vdashiin sopivat kaapelit, niin minulta lähtee kyllä koko egr pois käytöstä.
Kiitos positiivisesta kommentista. Laitampa tässä vielä kuvan mistä irronnut nokipuuro ilmenee. Erityishuomio 30 vuotta sitten tuolloin 3 vuotiaalle pojalleni tehdyllä sahauspukilla johon jäähdyttimen puristimella kiinnitin. Tein 30 v sitten talon laajennusta, 3 v poikani halusi sahata myös, tein sahapukin niin sai sahata polttopuita. Sen jälkeen sahapukilla on lapset, lapsen lapset monta askaretta tehneet, ja on isäkin monesti sitä käyttänyt, niin kuin tässäkin.
Mutta kuvan olennaisin juttu: viuhkasuuttimen säädin niin että suihku oli alle yhden solun kokoinen (kuvassa sinisellä), aluksi paine puhtaamalta puolelta jolloin nokipuuro tuli kanavasta ulos. Maassa hiekka on nokipuuron peitossa, ja sitä on maassa paljon. Joku muovi/pahvi maassa olisi tietysti ollut asiaa ja olisi saanut noen jätteisiin.

100
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: S90 sim-kortin paikka
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu80 25.11.2025, 11:46:34 »
Vähän tyhmänä kysyn, vaikka olen asiaa yrittänyt tutkiskella.
Onkos tosta oman kortin hommaamisesta ja vaihtamisesta alkuperäisen tilalle mitä käytännön hyötyä? Ja minkälainen liittymä suositeltavaa?
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Kulkukoira  Proturbo