Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 Start/Stop akun vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 04.12.2025, 13:52:31 »
Riittääkö tuo pikkuakun bms:n nollaukseen jos pikkuakun vaihtaa ilman ison akun miinuksen ja ilman tuota alemman liittimen irroitusta? Vikakoodeja saattaa nollaantua ajan kanssa ja vehkeet alkaa toimimaan mutta uuden pikkuakun lataus jatkuu vanhan akun ”ehdoilla” jos tuota nollausproseduuria ei tee?
Pystyykö pikkuakun bms:ää nollaamaan jollain peruskotitesterillä vai onko tuo johtojen irroittelu ja odottelu ainut konsti?

Tuntuu että olisi pikkuakun vaihdon aika vaikka auto ei sitä pyydä, vikakoodeja yli 50 ja omituisia vikoja, esim ratinlämmitys ei toimi kun noita vikakoodeja on noin paljon, koodit nollaamalla toimii.
Äkkiseltään sanoisin, että vanha pois ja uusi täyteen ladattu tilalle. Eikä mitään muita temppuja.
92
Hei haluaisin tiedustella kyseinen auto on itsellä V60 moottori D5244T11 käykö tähän esimerkiksi d5244t moottori ja mitä eroavaisuuksia kyseisessä moottorissa on tai mistä mallista tähän moottori voisi käydä
93
Offtopic / Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 04.12.2025, 12:20:38 »
Vedä vlttu päähän ja pakene vuorille!

Voi helvetti. Kyllä kun niin tasavertasia on oletetut naiset ja miehet niin pitäis sen nimessä jollain olla pyhä kulli kans päällä. Hirvee jöpökkä!

Tuo nyt on kyl sekopäisen ja huomiohakuisen hommaa. Oikeen mallisto muoviämpäri. Ei oo kaikki muumit laaksossa...
Tai ei mee hissi ylös asti miten vaan. :idiot2: muoviämpäri muoviämpäri muoviämpäri... Kiva tää sensuuri. :)
94
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 Start/Stop akun vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Munkka 04.12.2025, 11:33:22 »
Heippa, alkoi V60 D4 vm 2020 herjaamaan Start/Stop -järjestelmän toimimattomuutta, no ei siinä mitään se olisi saanut pysyäkin toimimattomana, mutta kun ovat ovelasti kytkeneet pysäköintiavustimet saman S/S akun toiminnallisuuden piiriin, niin asialle oli pakko tehdä jotakin.

Mittasin tuon apuakun jännitteen ja oli vain reilut 11 volttia eli ihan sökö, pääakun jännitteen ollessa lähempänä 13 voittia. Vaihdoin Exiden EK111 -akun joka on samoilla mitoilla - no ehkä 2 mm matalampi. Pari ruuvia auki ja uusi paikalleen - oli tiedossa, että tulee herja S/S:n toimimattomuudesta uudellakin akulla, mutta en viitisinyt kikkailla jännitteettömäksi koko autoa, sillä parikymmenen minuutin ajon jälkeen S/S herjat lähti pois ja sen jälkeen ovet lukkoon muutamaksi tunniksi ja kas pysäköintiavustimetkin toiminnassa taas. Jos haluaisi heti nollata nuo vikakoodit, niin sitten pääakun maakaapeli tavarasäiliössä irti ja se alempi S/S-akkukoteloon tuleva liitin myös ja joku puolen tunnin odottelu (makuasioita kummin haluaa tehdä).

Mutta sellainen huomio tähän, että tuon apuakun kotelon pohjalla oli pari isoa kasaa valkoista kuivanutta töhnää eri kuivanutta akkuhappoa (AGM akku?!?) alimmissa kohdissa. Näytti siltä, että ko. akku oli vuotanut toisestä päästä - onhan siinä huohotinreikäkin, mutta ehkä jotenkin raollaan oli yläosan reunuskin. Ja tottakai akun maakaapelin alapään kiinnitys oli toisen töhnäkasan sisällä ja sen sai vielä nyt siistiksi, mutta enpä tiedä olisiko enää vuoden parin päästä saanut - varmaan olisi pitänyt vaihtaa koko maakaapeli. Alkuperäinen Volvon AGM akku 31652780, Made in Italy siis ja huhtikuulta 2020 päiväyksen mukaan.
Riittääkö tuo pikkuakun bms:n nollaukseen jos pikkuakun vaihtaa ilman ison akun miinuksen ja ilman tuota alemman liittimen irroitusta? Vikakoodeja saattaa nollaantua ajan kanssa ja vehkeet alkaa toimimaan mutta uuden pikkuakun lataus jatkuu vanhan akun ”ehdoilla” jos tuota nollausproseduuria ei tee?
Pystyykö pikkuakun bms:ää nollaamaan jollain peruskotitesterillä vai onko tuo johtojen irroittelu ja odottelu ainut konsti?

Tuntuu että olisi pikkuakun vaihdon aika vaikka auto ei sitä pyydä, vikakoodeja yli 50 ja omituisia vikoja, esim ratinlämmitys ei toimi kun noita vikakoodeja on noin paljon, koodit nollaamalla toimii.

95
Myydään varaosat / 940 jäähdytin PAIKKAKUNTA??
« Uusin viesti kirjoittanut Tha429 04.12.2025, 10:51:30 »
Käyttämätön 2,3 l manuaali turbon jäähdytin.

85 €

0505436203







PAIKKAKUNTA ILMOITUKSEEN!!
96
Eikös tuo -561 ole juurikin se surullisen kuuluisa pink label-ECU joissa on ollut paljon murheita pumpun ohjauksen kanssa.

Onkos tällaisesta tietoa?



Ko. yksilössä on releen ohjaus vedetty suoraan maihin, ja pumput pyörii vähän turhankin kanssa...
97
Myydään varaosat / Volvo V70 mk3. Kytkinpaketti ja kaksoismassavauhtipyörä
« Uusin viesti kirjoittanut Focustiks 04.12.2025, 10:25:13 »
Uusi käyttämätön Schaeffler LuK kytkinpaketti ja kaksoismassavauhtipyörä
Kuvat puhelimessa

Pahvilaatikkoa ei ole
En kerennyt asentamaan kun auto meni lunastukseen joten jäi ylimääräiseksi

Käy ilmeisesti moottorityyppeihin
D 5244 T4
D 5244 T5
D 5244 T16
D 5244 T17

Lisätietoja
nolnelnol 5278254

Mieluiten nouto Loviisasta

Hinta OVH 709,59€
Pyynti hinta 650€



98
Luultavasti vaihdettu tavallinen lasi akustiikkalasin tilalle ja lasi asemoitu väärin, joka osaltaan selittää VIN-numeron näkyvyyden ja pyyhintäongelmia.
VIN-numeronhan ei tarvitse tuosta edes näkyä, se on stanssattuna myös muualle, josta se yleensä katsastuksessa tarkastetaan.

Lasin liimaamisessa puhtaudella ja oikeilla menetelmillä sekä aineilla on ratkaiseva merkitys.
Esimerkiksi rasvainen sormenjälki estää hyvinkin sekä pohjusteen, että liiman tarttumisen kunnolla ja seurauksena on helposti vuoto. Laseja käsitellään pitkin prosessia yleensä juuri yläreunasta tukemalla ja alareunasta kannattelemalla, asentamoilla valitettavan usein paljain käsin, jolloin ihosta siirtyy rasvaa huokoiselle silkkipainatukselle, josta se on vaikea saada puhdistetuksi.
Ja sitten jackpotina vielä päälle, jos haihtumis- ja kuivamisaikoja ei noudateta, lopputulos on sama.
99
Veteraanit / Vs: SU HIF6 kaasareitten ilmanputsari ongelma.
« Uusin viesti kirjoittanut Murtsi 04.12.2025, 09:04:31 »
Volvon alkuperäisnumero on 679658. Vastaavuustaulukot antavat ainakin tällaisia numeroita:
M-Filter MAP 6674
AC PC46
FIAAM PA7021
Fram CA3379
Mahle LX4
Motorcraft EFA194
Purolator AFP-122
100
Täyssähköiset / Vs: Volvo EX60
« Uusin viesti kirjoittanut JPN_V70D3OR 04.12.2025, 08:49:11 »
Tuli juuri kutsu, EX60 on nähtävissä 30.1-1.2 Finlandia-talossa.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Autoracing  KL-varaosat