Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut BigSpell2713 07.12.2025, 00:03:14 »
Hyvä muistaa, että vuosimallin 2022 ja sitä vanhemmissa autoissa voi olla 5 vuoden / 100 000 km akkutakuu. Eikä tosiaan sitä 8v takuuta siis..
92
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut tepaa 06.12.2025, 23:51:17 »
Akkutakuu 8v/160tkm ja sen matkan voit ajaa huolettomasti. Kokkolaan sitten Volvo korjuuseen jos tarvetta on. Ei haittaa vaikka alkaa kerätä touhutonnia x3 sukanvarteen josta räväyttää sitten tiskiin jos tulee tarvetta 160tkm jälkeen.
93
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N  SOITTO  yksityisviesti   sähköposti.

 

autoharri@hotmail.com



4 kpl Volvon alkuperäistä UUTTA 14" kokopeittävää muovikapselia.

Nämä oli 240:en alkuperäiskapselit.



Avaamattomassa paketissa.



Hinta***70e POSTIKULUINEEN / HAKU Loimaalta  = 60e = näet mitä ostat.



Lumiketjut UUDET = NOS (New Old Stock) Volvon alkuperäiset.





Saksalaista laatua.

Ei verrattavissa kiinalaisiin lumiketjuihin.

Hinta***180e.





Lumiketjut UUDET = NOS (New Old Stock) Volvon alkuperäiset.



Saksalaista laatua.

Ei verrattavissa kiinalaisiin lumiketjuihin.

Hinta***160e.




YKSI irto COLUMBA.

Hinta***50e.




4 kpl KÄYTETTYÄ Volvon alkuperäistä 16" COLUMBA alumiinivannetta.

Vanteissa on jälkiä,mutta vanteet on suorat ja muutenkin OK-kunnossa.





Columbat oli 850 T5:en alkuperäisvanteet.

Sopii KAIKKIIN etuvetoisiin = S/C/V70 , 850 , V70 2000-2008 , S60 2001-2009 ja S80 1999-2007. (EI S40/V40/V50)

Hinta***300e.






4 kpl KÄYTETTYÄ hienokuntoista Volvon alkuperäistä 16" PERSUS alumiinivannetta.

PERSUS oli S70 / V70 alkuperäisvanne.



Hinta***250e.


Vanteet,joissa jonkin verran jälkiä.

Hinta***200e.

Sopii KAIKKIIN etuvetoisiin. (EI S40/V40)






UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

S , M , 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. , 62 LONGER + 20cm.

D 96 , D 100 , D 104 , D 108 , D 112  , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.

D 96 0n NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20cm on NOIN 194cm - 197cm ja NOIN 120kg - 125kg.




65 % Polyester

35% puuvilla.

Hinta***50e.




LOIMAA



autoharri@hotmail.com


0405544358
94
Projektipäiväkirjat / Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut far960 06.12.2025, 22:55:08 »
Hienoja kuvia kiitos.
Sitten oli ne kasipätkät mitkä voitti"kaiken"euroopan vakio rata autosarjoissa.
En muista tarkkaa nimeä.
Eurosportista sai kattoa kisoja.
Svenski Rikard Rydell oli lyömätön usein.
95
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut BigSpell2713 06.12.2025, 22:54:42 »
Jos olet ostamassa hybridiä (mitä en itse suosittele ennen kuin Volvo on korjannut erittäin kalliit hybridimallien tyyppiviat), tarkistakaa aina akuston jäljellä oleva latauskapasiteetti, eli myös nimeltään se State of Health (SoH).

Esimerkiksi jos auto on vuosimallia 2019 tai 2020, eli noin viisi vuotta vanha, ja akuston kapasiteetiksi ilmoitetaan 80–90% maksimista, voidaan ajatella, että se on vuosien aikana heikentynyt noin 10–20%. Pitäisin tätä varsin normaalina ja hyväksyttävänä.

Kun itse etsin hybridiä ja kävin koeajamassa useita autoja, monissa SoH oli juuri tuota 75–90% luokkaa. Vastaan tuli kuitenkin myös autoja, joissa kapasiteetti oli vain 56% ja 64%. Tällaisiin en koskisi missään nimessä.

Eli tarkistakaa aina akuston kunto ennen ostopäätöstä!
97
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut VolvariJannu 06.12.2025, 22:45:25 »
Tässä vain tarjoutui mahdollisuus vaihdolle, niin pohdin enemmäkin käyttökustannuksia kuin itse auton arvoa. Autohan on aina sen osalta huono sijoitus, mutta toisaalta: ajan vuodessa paljon, kuljetan arvokasta lastia (perhettä), joten ehkäpä tietyt mukavuudet ovat myös sallittuja vaikka maksavatkin. 

Hybridi itsessään mietityttää, jonka vuoksi täältä asiasta kysyinkin. Nyt kiikarissa olisi V90 T8 AWD Long range High Performance, jolla ajettu 85tkm. Vuosimallia 2022. Onko foorumilaisilla kokemuksia vastaavasta? Viimeisin huoltokin näytti olevan tehtynä 11/25. Täytyy tosin kysyä myyjältä vielä tuosta Tepaan mainitsemista Eradin/laatikon öljyistä. Tämänkaltaisella olettaisin olevan huoletonta ajoa.

Akun vaihdoista puhutaan, että n. 160tkm kohdalla tulisi eteen. Hinta sitä 10-13t€ luokkaa. Onko vain ajatus vai meneekö kuitenkin keskimäärin lähemmäs 200tkm? Auto itsessään oli aika kivasti varusteltu.

Kiitos vielä vastauksista! Hieno foorumi, hyvä yhteisö.
98
No niin nyt on auto käynyt akkumoduuli F huollossa ja samalla ehtivät tehdä myös (140tkm) välihuollon, maksoi n. 400€ mutta nyt auto on taas latauskunnossa.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.



Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi. Toivotaan ettei mitään isompaa enää tulisi... :'(

99
No niin nyt on auto käynyt akkumoduuli F huollossa ja samalla ehtivät tehdä myös (140tkm) välihuollon, maksoi n. 400€ mutta nyt auto on taas latauskunnossa.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.
Pure modessa nyt muutaman latauksen jälkeen :

Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi.
100
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 T5-98 Cruise ja TRACS
« Uusin viesti kirjoittanut far960 06.12.2025, 22:18:57 »
Nyt toimii Cruise:)
Oli kojelaudan alla toinen muovinen musta ilmaletku irti molemmista päistä.
Ehkä radiolle johtojen vetelyissä irronnut.
Hyvällä valolla se paljastui.
Taustavalolamppuja pimeenä eikä cruisesta ei ole mitään merkkivaloa mittaristossa.
Pitääkö koko kojelaudan päällinen irrottaa,hanskalokeroineen,metalli-kehyksineen,jotta saa mittariston pois.
Kasa ruuveja irti,ei raotu päälliverhous väkisinkään kuin vähän.
Mikä avuksi irrotukseen?
Pääsisi vaihtamaan polttimoita.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Kulkukoira  Proturbo