Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Yleinen keskustelu / Vs: Start&stop
« Uusin viesti kirjoittanut remes 01.12.2025, 16:06:11 »
Mä pidän tuossa V40:ssä 99% ajasta s&s:n päällä koska manuaali ja varsinkin Helsingin keskustassa pyöriessä näkee kyllä nopeasti jos saa seisoa pidemmän aikaa. Joskus kylmällä koneella/autolla otan pois päältä ettei mene ihan huurukopiksi.
92
Nuo lainatut kuvat on helmikuulta 2022...
No niinpä näkyivät olevan. Elikä itellä pitää ottaa silmä käteen ja zoomailla uudelleen :buck2:
Meillä vasta n. 1200 km matka-ajoa tyhjällä akustolla mennen-tullen ja 7,6L meno/6,9L tulomatkat.
Loppuviikosta 4.12. hybridiakuston korjausta ja sitten heti seuraavana päivänä taas matka-ajotestiä
noin 500 km, niin pitää laitella miten muuttaa lukemia tyhjänäkin (perillä voi kyllä myös taas latailla).
93
Onko sulla joku vanhempi versio Volvo Cars -sovelluksesta, koska itsellä ei edes enää näy tuota keskinopeus -kohtaa softassa?

Nuo lainatut kuvat on helmikuulta 2022...
94
Puhallin vaihdettu 2016 XC60. Olipahan työmaa. Ja lopputuloksena sama kuin muutama sivu ja vuosi takanapäin tässä keskustelussa oli jollain toisellakin käynyt, eli nopeudet 1-10 toimii mutta 11-18 ei puhalla. Myöskään huurteenpoistonapista ei lähde täysi puhallus päälle. Vanhalla alkuperäisellä moottorilla kaikki toimi, se vain vikisi kosteilla keleillä. 130tkm autolla ikää.
Varaosana laitoin Denson DEA33002
Moottori toimi kolme vuorokautta jonka jälkeen mykistyi täysin. Ei pyöri millään asennolla.

Rajasin vian tältä foorumilta löytyneellä hessu80 ohjeella KIITOS. Etuvastuksen liitin irti kaasupolkimen vierestä ja hyppyjohdolla jonka välissä 30A sulake yhdistin liittimestä paksun mustan johdon maihin jolloin puhallin pyöri eli sain vian rajattua pois moottorista, se toimii.

Onneksi etuvastukset ovat sen verran peruskamaa että löytyy varaosaliikkeistä hyllystä noin 60€ hintaan. Uusi paikalleen ja nyt toimii. Toimii paremmin kuin heti moottorinvaihdon jälkeen, eli taas toimii kaikki 18 puhaltimen nopeutta lineaarisesti ja tuulilasin defrost nappi ym.  8)

Muistio jokaiselle: kannattaa aina vaihtaa puhaltimen moottorinvaihdon yhteydessä myös etuvastus

___


Kuvassa kaasupoljin irroitettu ja ympyröitä vastuksen sijainti

Lähikuva vastuksen päästä liitin vielä kiinni

Kaasupoljin on helppo irroittaa, kolme M10 kantaista mutteria ja päältä sähköliitin. Sitten vastuksen liitin ja pää näkyykin. Huopaan pitää loveta mattopuukolla lisää tilaa jotta avaamisen jälkeen (vastapäivään kiertämällä naksauksen verran) mötti mahtuu tulemaan aukosta ulos
95
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut SamigoGTE 01.12.2025, 15:31:13 »
Tabletin kaikuluotain käyttöön ja vanhan moottorikelkan pilkkihommiin.
Täytyy ens viikonloppuna hakea kelkka äitiltä kotiin ja alkaa fiksaileen sitä vähän.
96
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Kaldonia1 01.12.2025, 15:15:44 »
Sanonut tämän ennenkin mutta ostaisin heti Volvon missä on loppupään tuplaturboinen D5 ja 8-vaihteinen laatikko mutta kun ne prkl apinat ei ikinä tehneet sellaista. >:(

Enkä mä nyt tuosta VEA:n taloudellisuudestakaan niin hehkuttaisi, 20v vanhempi TDI menee kokolailla samalla aineella ja käyttöikä on ainakin kahden VEA:n verran. ::)

Juuri noin! Tuli kahdella TDI-mallin V70 ajettua aikalailla - toisella reilusti yli 500 tkm ja toisella hieman alle.  8) 8)
97
Yleinen keskustelu / Vs: Start&stop
« Uusin viesti kirjoittanut uisteeelu 01.12.2025, 15:13:46 »
Tais olla Bangkokissa kello valojen yllä että koska vaihtuu tais olla 3minsaa punaisena  ellei 4  kul kerkis hyvin avainta käyttää
98
Muut menopelit / Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Uusin viesti kirjoittanut Vanhus 01.12.2025, 14:37:40 »
Ennen uuden pinnan liittämistä vanhoihin päätyihin/kiinnityspisteisiin, olin kuskin puolella tehnyt helman päälle kanttauksen väärään suuntaan, kun tarkoitus oli tehdä helmaliitos vähän eri tavalla. Käännettäänpä se oikeaa suuntaan





Sovitekehäkin pitää liittää siiven kehälle tai se sisätaite nyt lähinnä. Siitähän näköjää onkin taas läjäpäin otettu kuvia.

Takareunan liitin ensin





Etukulmaa valojen takana saikin työstää vähän enemmän ruosteen takia. Jotta pääsin joka paikkaan, piti kaikki osat irrotella toisistaan, hioa/hapottaa, maalata ja taas liittää yhteen





Vihdoinkin on siipi paikallaan pelkillä pulteilla eikä klekoilla.


99
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 01.12.2025, 14:33:33 »
Ei ollu mulla työpaikalla ilmaista auton lämmitys, ihan suurehkon maksun perivät kaudessa vaikka en tarvinnut kuin 3-4 kertaa viikossa.
Niin ja sisälämppäri oli kielletty.

Ei ole ilmaista mikään juu, ei edes bensa. :idiot2:
100
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä 01.12.2025, 14:33:32 »
Mutta hei, 5 pyttysessä on 4 pyttysen tehot ja 6 pyttysen kulutus  ;D

Sanonut tämän ennenkin mutta ostaisin heti Volvon missä on loppupään tuplaturboinen D5 ja 8-vaihteinen laatikko mutta kun ne prkl apinat ei ikinä tehneet sellaista. >:(

Enkä mä nyt tuosta VEA:n taloudellisuudestakaan niin hehkuttaisi, 20v vanhempi TDI menee kokolailla samalla aineella ja käyttöikä on ainakin kahden VEA:n verran. ::)
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Proturbo  Autodiagnoosi