Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Noh, joitakin autoja vaan ei ole tarkoitettu korjattavaksi. ;)
Ei ole siis pätkääkään ajateltu korjausta autoa suunnitellessa. Jos nyt puhutaan vaikka volvoista niin vois kokeilla kumpaan vaihtaa nopeemmin kennon, tähän V50 vai vaikkapa 850 tai mk1 70 sarjaan. Ruuvi auki ja kiinni joo. :) korjaamolla melko hintava projekti, ei mene vartissa.
Ainii, piti olla volvoja... :D

Joskus kölvinä oli vanhoja fordeja, niissä vielä oli järkee käytetty. Kennon vaihto vaikkapa semmonen 5 min homma ja kaikki työt konehuoneessa.
Mut se siitä. ELK
92
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: v70 mk2 takajarrujen ero
« Uusin viesti kirjoittanut wolf 13.12.2025, 00:27:51 »
Mä kävin alle kolmenkympin satulan biltemasta kun mk2:ssa rupes takajarru kuumenemaan. Mut ne liut siellä vaan jumi, ne ja niiden reiät putsaamalla tuli tosi hyvä. Mäntä liikkui satulassa tosi hyvin.

Toista oli kesäautossa jossa 2-mäntäinen satula, jarruvoima ei riittänyt katsurille niin otin sen auki ja toisessa männässä oli suojakumissa reikä ja mäntä ruostunut, tuli ulospäin muttei mennyt enää takaisin voimallakaan. Eikun biltemasta halpissatula ja heittämällä paikalleen ja leimalle.

Varmasti helpoin ja nopein tapa korjata tuo ongelma lienee paiskata Bilteman 35e jarrusatula ja uudet jarrupalat paikalleen.
Jarrunesteiden vaihto samalla myöskään ei haitanne jos miettii vähän pidemmälle.
93
Auto vaihtui, satula jäi enkä raaski sitä heittää roskiin.
'13 -mallisesta V70:stä perin oleva oikean puolen takasatula moottorin kanssa vaikka runkovaihdokiksi ettei tarvitse maksaa runkopanttia.
Satula ehkä ehjä, moottori liikkuu mutta yhteyttä noiden välillä ei ole.
Tule ja hae, vie panttina uuteen vaihtaen.
94
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 jätti tielle?
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 12.12.2025, 22:47:25 »
Koodeja ei välttämättä tulekkaan mutta esim vidalla näkee suoraan mitkä toiminnot vastaa pyydettyihin, esim kaasupoljin jne, auttaa vian hakua suunnattomasti. Suosittelen piuhan päässä käyttämistä. Mekaaniset viat löytyy sitten muuten testaamalla.
95
nykyään kaikki hommat on yhtä jeesustelua jos jotain pitää tehdä ja vaihtaa mikä ei ole heti näkyvillä  :D
Ja niitäkin tapauksia on aika paljon että vähän enemmän purkamalla se homma menis helpommin kerralla maaliin ja kokonaisuutena nopeammin vs. että yritetään rassata jotain asiaa jostain välistä kun se voi ehkä just onnistua. Ainakin itse syyllistyn tähän herkästi. :2funny:
96
Myydään varaosat / Vs: Takavetosovitettu TDI alakerta
« Uusin viesti kirjoittanut anone 12.12.2025, 22:25:39 »
Uppista.
97
Ei tuo ole sen kummempaa hommaa kuin ruuvi auki ja ruuvi kiinni, nykyään kaikki hommat on yhtä jeesustelua jos jotain pitää tehdä ja vaihtaa mikä ei ole heti näkyvillä  :D
Voihan tuota kalibrointiakin koittaa kun se menee testeriä näpyttämällä / tekee sen oikeassa lämpötilassa ja samalla näkee mitä ne moottorin lämmöt ja sisätilan lämpötunnistin näyttää..
98
Jees, näin se on tehtävä.
99
Koita kalibroida.
Jos kenno tukossa niin voihan prrr. On kiva homma vaihtaa. :facepalm:  jotenkin tulee fordi mieleen. :P
https://youtu.be/DsJgX8RxYwc?si=WCva1H7Qu-4ARIdr
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: v70 mk2 takajarrujen ero
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 12.12.2025, 20:52:51 »
Mä kävin alle kolmenkympin satulan biltemasta kun mk2:ssa rupes takajarru kuumenemaan. Mut ne liut siellä vaan jumi, ne ja niiden reiät putsaamalla tuli tosi hyvä. Mäntä liikkui satulassa tosi hyvin.

Toista oli kesäautossa jossa 2-mäntäinen satula, jarruvoima ei riittänyt katsurille niin otin sen auki ja toisessa männässä oli suojakumissa reikä ja mäntä ruostunut, tuli ulospäin muttei mennyt enää takaisin voimallakaan. Eikun biltemasta halpissatula ja heittämällä paikalleen ja leimalle.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Futurez  Kulkukoira