Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: OrBit Ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut mastodontti 24.12.2025, 22:49:20 »
2018 V90 ilmajousituksen ohjainlaite rikki ja pitäisi uusi vaihtaa tilalle. Original on hinnalla pilattu mutta käytetyt ilmeisesti vin lukittuja edelliseen. Onko tuosta jollain faktaa ja jos on lukittu onnistuuko orbitilla sopeuttaa käytetty toiseen autoon? Jos kaikki edelliset boksit on tsekattu niin löytyykö vaasan alueelta mahdollista tekijää muutokselle?

92
Offtopic / Vs: VRCF:n tietotekniikka-topic
« Uusin viesti kirjoittanut VäLKKy 24.12.2025, 22:49:15 »
Kuukle väittäs että  ???

For touchpad:

Open Settings

Go to Bluetooth & devices > Touchpad

Under "Gestures & interaction," expand "Scroll & zoom"

Set "Scrolling direction" to "Down motion scrolls down"
93
Showroom / Vs: Volvo 144 -67
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz 24.12.2025, 22:41:06 »
Niin.. se lie ainut oikea vaihtoehto. Tosin noin se on pelannut ties kuinka kauan. Kummastellut vain sitä "täydellä kuormalla" ilmennyttä narinaa. Ihme etten huomannut tuota edes silloin kun iskareita vaihdoin.
94
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Mihin katoaa jäähdytysnesteet?
« Uusin viesti kirjoittanut Nmasa 24.12.2025, 22:18:35 »
Turboon kiinnittyy putket banjolla, mutta se itse putki hajoaa useammaksi eri pätkäksi, joissa tiivistys on sitten o-renkailla.

Kuvaa en saa liitettyä järkevästi, mutta tuossa kaavio https://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=241200&ukey_make=865&ukey_model=12009&modelYear=2002&ukey_category=7072&ukey_driveLine=457

Mulla vuoti 14a. Toisessa päässä tiiviste 6a

Joissain malleissa nuo putkien liitokset on toteutettu kumipätkällä ja klemmareilla, toisissa sitten o-renkailla
95
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 2000 automaatti, veto loppui
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 24.12.2025, 20:12:01 »
Tuommoista mähmää tuli öljyn mukana.

Eiköhän tuon sakan mukaan ole jo kitkapinnat morjens ja tukkii sihtiä uudelleen ja uudelleen. Aski auki tai toimivaa tilalle.
96
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 D5 -06 lamba-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut M141 24.12.2025, 19:51:51 »
taitaa olla vain liittimen napojen määrä, vaikka johtoja vaan esm. viisi. Tällä hetkellä autossa 5-johtoinen mutta 6-napainen liitin ja ihan Boschin alkuperäislaatuinen pitäisi olla  :o
Vilkaisin tietoja ja näyttäs tosiaan, että liittimestä anturiin menee vain 5 piuhaa. Auton puolen johtosarjassa 6 ja extra lisäpiuha on ylimääräinen häiriösuojaus itse piuhalle (vaippa + liitin).

Tarvikeanturin pitäis toimia kunhan on Bosch EDC16 + LSU 4.9 yhteensopiva ja ehjä. Vika voi olla auton johtosarjassa/liittimessä tai jossakin ihan muualla kuten dpf:ssä tai sen painemittauksessa.
97
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: v50 pyöränpulttien saatavuus?
« Uusin viesti kirjoittanut M141 24.12.2025, 19:39:19 »
Skruvatilta pitäs ainakin löytyä. Mittaa pituus ja katso kannan malli. Volvossa jostain syystä käytetty hiukan pitempiä pultteja kuin saman pohjalevyn Focuksessa ja Mazdassa. Vanhasta pyöränlaakerista voi myös kierrättää.

https://www.skruvat.fi/varaosat/alustan-osat/pyoranlaakerit/pyoranpultit-p1418064
98
Tarkottaako tuo sitä sisäkierron läppää? Omassa -15 xc70ssä puhallin vikisee pienemmillä pyörintänopeuksilla niin pitäis koittaa tuota rasvauskikkaa.
Kyllä juurikin sitä sisäkierron läppää
99
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 24.12.2025, 18:49:57 »
Ootko saanut CEM yksikön PIN-koodin auki VDD Donglella? Tuu piipahtaa joskus kun aikataulut sallii sulle, niin tehdään noi muutokset. Ei tarvitse työstä maksaa mitään, niin monta kertaa oot meidät pelastanut.  :D Itse softan osuus tais olla about 50€ per auto.
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Mihin katoaa jäähdytysnesteet?
« Uusin viesti kirjoittanut Oski 24.12.2025, 18:48:55 »
Aloittajan vika löytynyt, mutta yleisellä tasolla kerrotaan oma vika, jos jotakuta auttaa.

T5 hävitti kylmillä keleillä jäähdytysnestettä, vuotoja ei löytynyt mistään ja ongelma aina talvisin, säännöllisen epäsäännöllisesti piti nestettä lisätä. Vuoto paikantui ja löytyi turbon vesilinjan o-renkaista. Lämmin paikka, että vuotopaikka pysyi aina kuivana. Putkiliitokset näytti täysin kiinteille, mutta lähtivät kuitenkin vetämällä irti toisistaan ja o-rengas löytyi sisältä.
Missä kohtaa on noita O-renkailla tiivistettyjä liitoksia turbon jäähdytyskierrossa? Eikös ainakin turbon puolella ole normaalit banjo liittimet kupari tai fiiberi tiivisteillä? Vai onko nykyisin oikeasti O-renkaat? Vai onko ne O-renakaat putken toisessa päässä? En ole sieltä koskaan aukonut.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Elekma  Autoracing