Futurez  Kulkukoira

Alumiinivanteen korjaus/oikaisu

  • 14 Vastauksia
  • 13034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« : 13.04.2012, 17:50:24 »
Vasta ostettuun Volvo V70 -09:iin uusia kesärenkaita ostettaessa paljastui, että yksi auton alkuperäisvanteista 17" Spartes-mallinen
vanne oli kiero (painuma n. 10 cm:n alueella sisemmällä ulkokehällä). Kieron vanteen tilalle olen jo hankkinut yhden uuden alkuperäisen 17" Spartes vanteen, hintaa 360 eur. Mistä löytyisi  Itä-Uusimaa , Uusimaa, Päijät-Häme alueelta osaavaa
vannepajaa, jossa tuota kieroa vannetta voisi käydä ainakin näyttämässä. Vai olisiko viisainta vain romuttaa kiero vanne.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa JM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #1 : 13.04.2012, 23:10:40 »
Tässä ainakin yksi Helsingin suunnalta
www.suomenvannekorjaus.fi
Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V50 D3 -11 käyttis
Volvo S40 T4 -03 projekti
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #2 : 10.06.2015, 22:07:47 »
Vanha aihe, mutta aina ajankohtainen. Mutta kun oli omallekohdalle osunu tarve, ja ilmeni että kyseinen paikka suorittaa myös oikomisia. http://www.th-kumi.fi/
Vain Kankaanpään pisteessä. Hintaa n. 40-50€ vanne.

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #3 : 11.06.2015, 21:08:44 »
Ko-Met Juvanmalmilla Espoossa oikoo, sorvaa ja korjaa aluvanteita. Omat on menossa sorvaukseen syksyllä.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

ArMo

  • Vieras
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #4 : 29.07.2015, 16:23:25 »
Itselle aihe myös ajankohtainen ja oonkin jonkun verran soitellut hintoja ja huomenna ois tarkoitus käydä kysäsemässä Suomen vannekorjaus tosta tullinpuomin Shellin yhteydessä olevasta.. Mutta tän päivän soitteluiden perusteella sanoisin ehdottomasti Ko-Met, mistä jyrkiboy;kun huuteli tossa siellä sanoivat hintojen olevan alkaen 20€/vanne, riippuen tietysti vanteen rikkinäisyydestä..

Kysytään nyt samaan syssyyn tietääkö joku jotain fiksua vanne maalaamoa pääkaupunkiseudulta tai läheltä? Soitin tattiksella toimivalle Eleko Oy;lle ja sieltä kerrottiin että vanne sarjan hiekkapuhallutus + maalaus maksaa 240€ + alv eli yhteensä jotain 290€ hujakoilla, mutta ongelmana tässä on lähinnä maalien väri.. Elekolla kun ei ole mahdollisuutta maalata vanteita kun yhdellä ns.perusvärillä ja itse haaveilen vanteiden väriksi kulta/kromi.. Jos ei vaan mestaa löydy niin joudun tyytymään taas keltaiseen :P

ArMo

  • Vieras
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #5 : 30.07.2015, 11:26:06 »
Sen verran lisäystä tuohon eiliseen että kävin tänään pyörähtämässä tossa Suomen vannekorjaus liikkeessä ja eipä tarvii mennä toisten.. Sanoivat hinnaksi pelkälle puhallutukselle ja maalaukselle yli 500€ ja sitten että suoristelujen ja tasapainoituksen kanssa hinta huitelee 900€ korvilla.. Myyjä sanoi itsekin hinnan olevan niin naurettava että yritti myydä mulle mielummin uusia vanteita omasta varastosta.. Sanoin jättäväni harkintaan ja poistuin vähin äänin.. Syy siihen on kyllä enemmänkin se ettei mulla meinannut pitää pokka kun kuulin hinnan, koska sen minkä olen tässä nyt suhteilla kysellyt saan vanteet oikaistua ja maalautettua hinta haitariin 280-400€.. On tietysti totta että uudet vanteet on aina uudet vanteet, mutta koska köyhälle kaikki on kallista kokeilen mielummin tämän tien nyt ensin..

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #6 : 30.07.2015, 13:32:56 »
Pistä infoa missä maalautat sillä itselle on myös tarvetta pks seudulla.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #7 : 15.12.2015, 21:38:58 »
Käytin volvon originaali 18 pegasukset korjauksessa.
3kpl vanteita, jokaiseen oikaisu ja yhdestä halkeaman hitsaus.

Ja ei voi muutakun kehua paikkaa nimeltä Ko-met.

Suosittelen.

E. Ja tämä lysti maksoi 80€
« Viimeksi muokattu: 15.12.2015, 21:42:05 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #8 : 16.12.2015, 21:53:46 »
Minkälainen pinta korjatussa /maalatussa vanteessa on? Erottaako helposti originaalista? Siksi kyselen, että aika moni Volvon aluvanne on maalattu sävyyn tehtaalla, eikä muulla tavalla pinnoitettu. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Pitäisi omia vanteita pari kpl suoristuttaa, ja 4 kpl reunat täytehitsauttaa/sorvauttaa muotoonsa takaisin ja maalauttaa.

Onko tähän reunojen tekoon ja yleensäkin koko hommaan kenelläkään suositella mahdollisimman pätevää paikkaa?

Saa myös YV:llä tarjota uudenveroisia (= vararengas mallia) Volanseja 850R:ään.

Tommi

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #9 : 14.02.2019, 17:02:08 »
Käytin volvon originaali 18 pegasukset korjauksessa.
3kpl vanteita, jokaiseen oikaisu ja yhdestä halkeaman hitsaus.

Ja ei voi muutakun kehua paikkaa nimeltä Ko-met.

Suosittelen.

E. Ja tämä lysti maksoi 80€
vanha on aihe mutta itse kävin tänään oikaisuttamassa yhden vanteen,homma toimi ja teki vielä sen heti siinä kun kysyin jos onnistuis niin ei tarvis ajella edes takas ja hinta oli tuo 20e,edellisestäpaikasta kun kysyin niin arvio oli alkaen 60e ja sanoivat ettei siitä hyvää saa,kometin ukko sano kyllä saa ja se oli sen 20e ;)
« Viimeksi muokattu: 14.02.2019, 17:05:23 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #10 : 14.02.2019, 19:40:16 »
Tampereella Metallisorvaamo Sunila Ky on oikonut mulle pari sarjaa vanteita ~5v sitten. Hinta oli edullinen ja jälki hyvää. En tiedä tekeekö enää, mutta jos pirkanmaalta etsii oikojaa niin täältä kannattaa kysyä

Poissa Cliff Barnes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #11 : 07.05.2020, 16:38:36 »
vanha on aihe mutta itse kävin tänään oikaisuttamassa yhden vanteen,homma toimi ja teki vielä sen heti siinä kun kysyin jos onnistuis niin ei tarvis ajella edes takas ja hinta oli tuo 20e,edellisestäpaikasta kun kysyin niin arvio oli alkaen 60e ja sanoivat ettei siitä hyvää saa,kometin ukko sano kyllä saa ja se oli sen 20e ;)

Ko-met ei enää korjaa vanteita. Sain tiedusteluuni kielteisen vastauksen.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #12 : 07.05.2020, 19:51:17 »
Tuntuu että vanteiden korjausta löytyy paljon enemmän kuin pulverimaalausta. Mikä on suomenmaassa paras ja tolkunhintainen puhaltelija-maalaaja?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #13 : 07.05.2020, 21:10:38 »
Tuntuu että vanteiden korjausta löytyy paljon enemmän kuin pulverimaalausta. Mikä on suomenmaassa paras ja tolkunhintainen puhaltelija-maalaaja?

Ainakin Pro Pinta Lahdessa on tehnyt hyvää ja edullista jälkeä. Perus RAL-väreillä 17" vannesarjan pulverimaalaus tais olla jotain ~70€ luokkaa. Tästä on kyllä pari vuotta jo ja silloin ainakin oli hieman hidasta touhua kun puhallus taisi mennä jonkun ulkopuolisen kautta.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: Alumiinivanteen korjaus/oikaisu
« Vastaus #14 : 08.05.2020, 00:37:24 »
Tuntuu että vanteiden korjausta löytyy paljon enemmän kuin pulverimaalausta. Mikä on suomenmaassa paras ja tolkunhintainen puhaltelija-maalaaja?

Uudenmaan Soodapuhdistus eli rimpula.com

Laatu 6/5 ja värivalikoima kaikki mitä kuvitella voi. Jo mainittu propinta ei vakuuttanut laadullaan, tosin halvallahan ei hyvää voi saadakkaan.

 

Kulkukoira  Proturbo