Carcom Oy  Ateho

200-sarjan hankinta

  • 184 Vastauksia
  • 84821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temmitei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #180 : 12.11.2016, 20:10:33 »
Moi.
Tyttöystävälle katottiin 240 volexia ekaksi autoksi. Ei ole vielä täyttänyt 18 joten vakuutusta ei voi vielä katsoa. Eli kysymys kuuluu paljonko on suunnilleen 18v pk-seudulla asuvan tytön vakuutukset kyseiseen autoon. Itellä on seiskassa n.700€ meneekö samoihin?
1988 740GL

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1285
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #181 : 25.11.2016, 11:54:10 »
Moi.
Tyttöystävälle katottiin 240 volexia ekaksi autoksi. Ei ole vielä täyttänyt 18 joten vakuutusta ei voi vielä katsoa. Eli kysymys kuuluu paljonko on suunnilleen 18v pk-seudulla asuvan tytön vakuutukset kyseiseen autoon. Itellä on seiskassa n.700€ meneekö samoihin?

Kannattaa nyt aluks vertailla eri vakuutusyhtiöiden hintoja. Pk-seudulla nyt on muutenkin korkeet kulut joka asiassa. Kyseessä joka tapauksessa hyvin nuori kuljettaja jolla on kokemusta ajamisesta melko vähän. Varmaankin sen 5-700€ saapi pulittaa ilman boonuksia. Siinäkin säästää pitkän pennin kun hankkii seiskan, hinnat on murto-osa siitä mitä 2-satkut tänä päivänä.
V70 TDI

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1227
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #182 : 25.05.2017, 22:37:48 »
Kaippa tänne voi laitella ajokokemuksia...

Tänään ajasin ekaa kertaa 240:llä. Kaverin isän auto, 2,3, ajettu about 200 000 ja 1992, eli viimeisiä jo alettiin viemään. Erittäin siisti, melkein kuin liikkeestä ulos ajettu (kaverin isä automiehiä). Todella mukava ja positiivinen kokemus oli. Ajoasento jää ehkä hieman oudoksi ja muutenkin S 90 tuntuu modernimmalta mutta silti taas huomasi sen fiiliksen mitä uudemmat Volvot eivät oikein anna. Ne ovat hyviä mutta erilaisia. Kyllä tuollaisella lähtisi vaikka Levillä käymään, kunhan on kunnossa laite :D Panssarivaunu ja yllättävän pirteä sellainen! Kaikki kytkimet ja nappulat ovat jämäköitä ja jo oven kahvaan tarttuminen kertoo, että tämä on tehty kestämään. Ei siitä mihinkään pääse. Kyllä Volvo saisi yhä tehdä käytännöllisiä ja takavetoisia autoja...

a car you can believe in

Paikalla Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1132
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #183 : 26.05.2017, 00:31:15 »
Kyllähän se täytyy itsekin myöntää että 940 Classic (joka nyt ei niin kamalasti S90:sta eroa, sama perusauto kuitenkin) on huomattavasti parempi auto kuin 240 mutta siitäkin puuttuu jo se jokin. Kakkosnelonen on todellakin se pohjolan nopein traktori, vähän kolho kaikin puolin, vähemmän tehostettu ohjaus, jäykemmät ja lyhyempiliikkeiset polkimet, ja melutasoltaan ihan eri luokkaa mutta siinä on sitä mystistä tunnelmaa. Ja ei se niin onneton suorituskyvyltään ole kuin mitä numeroiden valossa luulisi koska sehän on ihan pöljän kevyt kokoonsa nähden, farmarikaan ei paina kuin vähän reilu 1300 kg ja voimaa on kuitenkin saman verran kuin näissä nykyajan litraisissa superhyperihmemoottoreissa - joilla kuljetetaan satoja kiloja painavampaa koria.

Ettei nyt ihan aiheen vierestä mene niin liittyy tuo sikäli 200-sarjan hankintaan että jos 240:lla ajaa ekaa kertaa eikä kokemusta ole kuin 2000-luvun autoista niin varmasti kokemus on aika mielenkiintoinen. Se ei kuitenkaan tarkoita että autossa olisi jotain vikaa, se nyt vaan on juuri sellainen.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1227
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #184 : 30.05.2017, 15:09:21 »
264 olen ajanut joskus pari kertaa pikaisesti. Sekin oli miellyttävä ja yllättävän pirteä kokemus automaattina.

a car you can believe in

 

Proturbo  Autodiagnoosi