TamCar  KKD Motorsport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1751 Vastauksia
  • 426228 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #15 : 07.01.2011, 13:22:18 »
Täs pähkäilen kans sopivaa settiä tohon 242 turboon. Kampe on nykyisellään motikalla.

- Boksiks ajattelin tämmöstä. Onko kellään kokemuksia, onko kuinka hyvin kasattuja?
- Sytytys tulis hukkakipinällä, eli tarvinko boksiin yhden vai kaks sytytyslähtöä?
- Kampiakselille 36-1 ratas ja Honeywellin hall-anturi
- Imulämpöanturiks Bosch 0 280 130 085
- Kaasuläpän asentoanturi Volvo 850
- Tyhjäkäyntiventiili motronicista
- vedenlämpöanturi motronicista

Epäselviä:
- sytysyksikkö ???
- laajakaistalambda löytyykin jo, mutta mitä tarvin jos haluan että mega säätää itse soosia?
- ahtojen säätö olis mielenkiintoinen saada megan kautta, mitä siihen tarvii magneettiventtiilin lisäks?
- muuta mitä?
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3245
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #16 : 07.01.2011, 21:15:39 »
Tuosta boksista niin ainakaan kotelon perusteella ei ole aito B&G tuote, levy voi olla tai olla olematta, partcolla on hyviä kopioita, tilaa kaikki tarvittavat jenkeistä www.diyautotune.com tulee suurinpiirtein tulleineen saman hintaiseksi kuin suomesta ja ovat aitoja. (lienetkö sillä sitten mitään merkitystä, mene ja tiedä)

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167

Tuossa hyvä ohje hukkakipinäsysteemiin, sytkäyksiköks jompi kumpi noista numeroista mitä tuolla on, en nyt tähän hätään muista missä autossa noita oli käytetty mut löytyy vaikka mätänetistä.

Ahtojen ohjaamiseen tarvitset tuosta http://www.diyautotune.com/catalog/boost-control-c-46.html Tuon modin $7.50 ja solenoidin   $39.00

Tohon triggeri asiaan, mulla on itellä 36-1 ja on kyllä sen näköinen että voipi olla liian tiuhaan väkäset että ajattelin rällättää 2/3 pois eli 12-1. Näyttää vain, saa nähdä jaksaako  ;D Näin jälkikäteen ajateltuna voisi olla helpompi käyttää LH jetin vauhtipyörää ja vr anturia muuntopiirillä kuin kikkailla se triggeri remelilimppuun kampuralle..  ::)

Alkuvuodesta taitaa tuo mega-efikin avautua uudella yrittäjällä, sieltä vissiin saa aitoja B&G tuotteita (tilaavat diyautotunelta)


Tänään iskin muuten oman ekaa kertaa autossa tietsikkaan ja teki aika erikoiset, bpumpun rele naksuu sillein sekuntti ON sekuntti OFF sekuntti ON jne.., MAP näyttää reilu 300kpa kokoajan (on vaihdettu 400kpa asetus) ja TPS anturi ei toimi ollenkaan, varmaan TPS anturin johdot väärin ja sekoittaa muut? Tuossa "stimulla" kokeilin niin ei tuollaisia herjoja ollut..

« Viimeksi muokattu: 07.01.2011, 23:46:01 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa moikki

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 746
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #17 : 07.01.2011, 21:48:28 »
Elä laita hall anturille noin monihampaista triggeriä, esim 6-1 toimii hyvin.
940 classic
Amazon -68

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #18 : 07.01.2011, 23:41:37 »
Meni molemmat linkit samaan paikkaan.  ;)

Pitääpä odotella että tuo Mega-efi aukasee niin näkee hinnat sieltäkin. Pääasia että boksi ois laadukkaasti kasattu, ettei tuu mitään ongelmia myöhemmin sen takia.

Vai ei ole hyvä tuommonen 36-1 ratas, mikäs siinä on vikana?
Alunperin oli ideana laittaa vr-piiri ja anturi lukemaan lh-jetin reikäpyörää. Mulla ois semmonen kevennettynä (alle 8kg). Tuntuis vaan pienemmältä jumpalta laittaa tuo ratas kampuran hihnapyörään ja anturi sille kuin ruveta vaihtaan tota vauhtipyörää. Ei hirveetä intoa tota laatikkoa repiä eestaas.  ;D
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3245
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #19 : 07.01.2011, 23:45:44 »
Meni molemmat linkit samaan paikkaan.  ;)

Pitääpä odotella että tuo Mega-efi aukasee niin näkee hinnat sieltäkin. Pääasia että boksi ois laadukkaasti kasattu, ettei tuu mitään ongelmia myöhemmin sen takia.

Vai ei ole hyvä tuommonen 36-1 ratas, mikäs siinä on vikana?
Alunperin oli ideana laittaa vr-piiri ja anturi lukemaan lh-jetin reikäpyörää. Mulla ois semmonen kevennettynä (alle 8kg). Tuntuis vaan pienemmältä jumpalta laittaa tuo ratas kampuran hihnapyörään ja anturi sille kuin ruveta vaihtaan tota vauhtipyörää. Ei hirveetä intoa tota laatikkoa repiä eestaas.  ;D
Hupsista  ;D Nyt korjailtu.

Tahtoo vissiinkin tuo 36-1 sekoilla kun on niin tiheään piikkejä, pienemmilläkin määrillä toimii niin kai se sitten on parempi.. en tiedä.

Sille triggerille joutuu kyhäämään melkoiset kiinikkeet hihnapyörään ja vielä anturille jämäkän telineen, on siinä vain hommaa  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1328
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #20 : 07.01.2011, 23:56:43 »

Tänään iskin muuten oman ekaa kertaa autossa tietsikkaan ja teki aika erikoiset, bpumpun rele naksuu sillein sekuntti ON sekuntti OFF sekuntti ON jne.., MAP näyttää reilu 300kpa kokoajan (on vaihdettu 400kpa asetus) ja TPS anturi ei toimi ollenkaan, varmaan TPS anturin johdot väärin ja sekoittaa muut? Tuossa "stimulla" kokeilin niin ei tuollaisia herjoja ollut..
Tuo bensapunpun naksutus tarkoittaa "ohjelmointi virhettä" eli jos esim kytket samalle lähdölle kaksi toimintoa yhtä aikaa päällekkäin.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3245
  • Boxy, but good
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #21 : 07.01.2011, 23:57:49 »
Tuo bensapunpun naksutus tarkoittaa "ohjelmointi virhettä" eli jos esim kytket samalle lähdölle kaksi toimintoa yhtä aikaa päällekkäin.
Ei olisi mikään ihme  ;D Hmm.. pitääkin huomenna tsekkailla noita.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #22 : 08.01.2011, 00:05:40 »
Tänks!  8)
Eipä tuo ahtojen ohjaus mahottoman kalliiks tulis, menee kyllä varmaan hankintalistalle.
Täytyypä vielä miettiä tota triggerihommaa...
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #23 : 09.01.2011, 11:02:49 »
tilaa kaikki tarvittavat jenkeistä www.diyautotune.com tulee suurinpiirtein tulleineen saman hintaiseksi kuin suomesta ja ovat aitoja. (lienetkö sillä sitten mitään merkitystä, mene ja tiedä)




Tohon triggeri asiaan, mulla on itellä 36-1 ja on kyllä sen näköinen että voipi olla liian tiuhaan väkäset


mun käsityksen mukaa elektroniikka osista ei mene tulli maksua. ei vaan saa lukee missään että on autokäytöön tarkoitettuja osia ;)

mulla on triggerina mopon yleismallin 36-1 piikkinen hammasratas ja toimii.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1637
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #24 : 09.01.2011, 12:27:05 »
mulla on triggerina mopon yleismallin 36-1 piikkinen hammasratas ja toimii.
Mutta nyt puhuttiinkin Honeywell hall-anturista, joka ei vaan oikeen toimi noin tiheällä triggerillä. vr-anturilla ei ongelmaa.
Äkkiä viellä datasheetistä vilasin niin hampaan minimi paksuus on 2,54mm(Honeywell 1GT101DC).
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #25 : 09.01.2011, 19:23:13 »
Mutta nyt puhuttiinkin Honeywell hall-anturista, joka ei vaan oikeen toimi noin tiheällä triggerillä. vr-anturilla ei ongelmaa.
Äkkiä viellä datasheetistä vilasin niin hampaan minimi paksuus on 2,54mm(Honeywell 1GT101DC).

sattumoisin mulla on just tuo sama honevelli ja on pelanut vuodesta 2006 asti. kone kiertää puhtasti rajottimeen asti joka on 7300rpm.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1637
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #26 : 09.01.2011, 19:45:16 »
sattumoisin mulla on just tuo sama honevelli ja on pelanut vuodesta 2006 asti. kone kiertää puhtasti rajottimeen asti joka on 7300rpm.
Mikäs siinä jos ittelläs toimii, mutta älä muille suosittele tollasta viritystä.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #27 : 09.01.2011, 19:53:12 »
Mikäs siinä jos ittelläs toimii, mutta älä muille suosittele tollasta viritystä.

aika moneen kavereiten jokkis ja siviili autoihin ollaa laitettu koska tuo trikkeri pyörä on halpa ja on toimineet.

mitä vikaa siinä on sitte jos ei kannata suositella?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2011, 19:59:38 kirjoittanut jake74 »

Poissa vetu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #28 : 09.01.2011, 22:38:20 »
Toi honeywelli on hyvin herkkä häiriölle jos triggeripyörän piikit on noiin tiheät ja ohuet..  Itse sain hyvin toimimaan 2 m8 pulttia hitsattuna kampuran hihnapyörälle triggeröimään. Tosin ei ole suorasytty vaan kipinä kulkee jakajan läpi.

Triggeripyörän voi käydä sorvauttamassa lähimmällä koneistamolla, jolla on laser/vesileikkuri

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1068
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #29 : 09.01.2011, 23:57:59 »
Minkäslaisia kiinnityksiä porukka on tehny triggerirattaan ja hihnapyörän välille? Pulteilla vaan kiinni vai hitsaamalla?
Pihassa: V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

 

Autotähti  Futurez