Proturbo  Autodiagnoosi

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 425 Vastauksia
  • 81571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1670
  • Volvo - Luxury car for people who think
No onhan se S60 aika karu laite tuohon penariin verratessa, tosin ei kannattane hintaakaan verrata...
Itse asiassa meni aika lailla päikseen, mutta aina ne autoliikkeet pienen suola rahan väliin haluavat .
AWD aina askeleen edellä

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 870
  • www.vrcf.fi
Itse asiassa meni aika lailla päikseen, mutta aina ne autoliikkeet pienen suola rahan väliin haluavat .

No lähinnä OVH hintoja noinniinkuin uutena...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Make

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1670
  • Volvo - Luxury car for people who think
No lähinnä OVH hintoja noinniinkuin uutena...
Mitä väliä OVH:lla jos saat samaan hintaan tänä päivänä?
AWD aina askeleen edellä

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1123
  • voi olla tai sit ei ole
Tuli vähän tuohon työ Nissan vanetteenkin kiihtyvyyttä lisää kun vähän ruuvasin. Puskee aika tummaa putkesta ulos :2funny: täytyy vaan muistaa ruuvata takas ennen katsastusta  :P
kiitoos ja anteeks.

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Ei eksytty volvopolulta, mutta viikonlopun yli ei vielä tuska hellitä, niin pakko on kirjoittaa ekaan jokseenkin sopivaan aiheeseen. Oli ma-pe oma XC60 korjauksessa ja tilalla vuokaamon Nissan Qashqai. Ihan pakasta vedetty, vain tonni mittarissa, bensakone, automaattilaatikko, 215 leveät Hakkapeliitta 8 SUV:t alla. Näistä lähtökohdista lähdin liikkeelle paikallisen merkkiliikkeen pihasta ja ajoin luovutukseen mennessä toisen tonnin mittariin. Oma arvioni Qashqaista oli tätä ennen rajoittunut talvipakkasessa takapenkillä vietettyyn 10 min jaksoon, josta oli jäänyt mieleen matala penkki ja sen myötä olematon reisituki, kovan muovin nitinät ja huurtuvat takaikkunat. Kokemusta on myös Rellun sisarmallista, joka oman arvion mukaan puolestaan on ihan kelpo auto hinta-laatu-suhteeltaan. Mutta asiaan. Nopea luonnehdinta kuluneesta työviikosta Qashqain ratissa: Kuin päältä ajettavaa ruohonleikkuria ajaisi.

Isona kaverina en löytänyt sopivaa ajoasentoa, en sitten millään. Ratti jää pisimmilläänkin todella eteen ja penkin taas pitää olla takana, että jalat mahtuvat, eivätkä ne meinaa mahtua siltikään ilman, että polvet hakkaavat paikkoja. Penkki oli varsinkin syvyytensä suhteen aivat onneton ja tuntui, kuin reisien alla ei olisi ollut mitään.

Jos oli penkki perseestä, niin heti liikkeelle päästyä alkoi seuraava kokoaikainen murheen aihe vaivaamaan. Auton sisämelu oli epämiellyttävän kova kaikilla nopeuksilla ja alustoilla. Osansa lienee toki renkailla, mutta niin tai näin, jyrinä ja rapina tunkeutui tärykalvoille vääjämättömällä tavalla niin edestä kuin takaa.

Muoviset napit ympäri ohjaamon olivat pieniä, eikä niihin saanut mitään tuntumaa hanskat kädessä. Esimerkiksi vakionopeussäätimen käyttäminen oli varsin tuskallista em. syystä. Omassa autossa napit ovat riittävän suuret - asia, jota nyt vasta osaa alkaa arvostamaan. Muovisista nappeista pääsee kätevästi äänentoistoon, jota ei ainoalla mahdollisella, eli bass/treble -säädöllä saanut mitenkään hyväksi. Ääni oli sellainen kumisevan tunkkainen.

Hevosvoimia tuossa sinkkiämpärissä oli toki varsin vaatimattomasti siihen nähden, mihin on tottunut ja se toki vaikutti mm. ohitustilanteisiin. Tästä nyt ei kuitenkaan ole erityisen pahaa sanottavaa, kun suht raskaan kuormankin kanssa eteneminen sujui tarpeeksi hyvin. Sujuvuudesta lienee kiittäminen myös erinomaisesti toiminutta automaattilaatikkoa. Lieneekö tuossa ollut (en jaksa tarkastaa) joku variaattorivehje vai mikä, mutta tosi hyvin pelasi.

Autossa oli turvavarustusta viljalti. Kaistavahti ei osannut erottaa lunta kaistaviivasta. Omassa autossa ei näitä heebeleitä ole juuri sen takia, etten jaksa sitä pirun kilkutusta kuunnella, joten en tiedä Volvon vastaavan vehkeen paremmuudesta, mutta varmuudeksi kiittelin itseäni aikanaan tehdystä hyvästä valinnasta omaa autoa tilatessa.

Yleisarviona aikaisemman ruohonleikkurivertauksen lisäksi todettakoon: Olkoonkin siis, että Volvon hinnalla saisi melkein kaksi Qashqaita. Vain yhdellä kerrallaan voi ajaa ja ajon pitää olla mukavaa. Sitä se ei Qashqaissa minun mielestäni ollut.

PS. Jännä juttu, että juuri silloin kun oma auto autokameroineen on muualla, niin liikenteessä sattuu 1-2 tapausta päivässä, jotka olisi ollut hyvä saada nauhalle. Erityisesti jäi mieleen 6-tien eteläpäässä motarin rampissa perään kiilautunut Kia (tms.) maasturi. Meidän edellä meni rekka. Takaa oli pakko lähteä ohi heti, kun leveäkaistaosuus alkoi, vaikka kohdalla on ylämäki, tuplakeltaiset ja vastaan tuli autojono. Ja 500 metriä myöhemmin tämä sankari kääntyi risteyksestä toiselle tielle - ei ollut ehtinyt kuin muutaman autonmitan rekan edelle.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.01.2018, 23:07:13 kirjoittanut JuhaV »
XC60 D4 Sum aut vm. 2017
ex. V60 D3 Mom aut vm. 2011
ex. V50 1.8 vm. 2006

Poissa vesku68

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Jälleen kerran tuli eksyttyä volvopolulta. Nähtäväks jää kuinka kauaksi aikaa,,mut toistaseksi vielä tuntuu suhteellisen toimivalta kulkineelta :)

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Volvoilu jäi itseltäkin vähäks aikaa kun viime torstaina lähti mikkeliin jollekin konsultille  8) Tilalle tuli tollanen F11 525da -11vm 212tkm ajettu ja kolmosen rasvakeitin  ;D
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Perhe kasvaa ja tarve autolle mihin mahtuu kolme turvaistuinta.entiseen V70 MK2 ei mahtunut joten auto piti pistää vaihtoon.välissä kävi 3c korimallin farmari Passat ennen nykyistä kotteroa.


VW Touran
Vm08
1,9tdi
256tkm ajettu
Melko karvalakki malli mutta kriteereinä oli iso peräkontti ja 3turvaistuinta mahduttava takapenkille

Ostaessa













Nykyhetki





Muutoksia
-JOM alusta
-Inter action mesh2 18x8/9 215/225/40 kumeilla
Maski Mattamusta
-Kolme lisävaloa.reunalla väliaikaiset Bilteman ysit kiina xenoneilla(vaihtuu syksyn aikaan nbb alpha)keskellä nbb alpha
-2din Pioneer soitin
-kaikki kopin polttimot vaihdettu ledeihin+omat lyhyet/pitkät/rekisterikilven valot

Auto menossa kuukauden sisään maalarille missä maalataan kontin luukkua,etulokarit,helmat
« Viimeksi muokattu: 02.09.2018, 21:45:03 kirjoittanut kilkkine »

Poissa ToniJH

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1951
  • Volvo V70 2.4D
Mulla on itelläni 8-rekisteröity mk2 V70, ja hyvin mahtuu 6henk perhe menemään. Periaate syistä ei ole ollu haluja näitä tila-autoja ostella :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa danbomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • https://www.instagram.com/danbomp/
    • pd.kuvat.fi
Itse asiassa tähän ketjuun voin vielä vastata kun tein paluun vasta kuukausi sitten, mutta jätin myös toisen intohimoni jäljelle. 12-13 vuotta meni ilman takavetoa kun ihastuin kaasunestejousitettuihin sitikoihin ja ja vieläkin on yksi helmi XM V6 Exclusive vm-99 jäljellä , josta ei ole edes aikomusta luopua. Mukava verrata vm -95 960 3-litraista vs. XM 3-litraista keskenään. Sitikka kulkee runsaan litran halvemmalla vaikka on raskaampi ja myös automaatti, mutta ilmeisesti korin kiilamainen muoto vaikuttaa ilmanvastuksellaan myös jokin verran. Lisäksi sitikka on selvästi 960:sta hiljaisempi sisältä tai oikeastaan Volvoon kuuluu rengasäänet voimakkaammin (syy voilla 10 vuotta vahoissa misukoissa). Sisätiloiltaan XM on parempi takapenkkiläiselle, mutta kuskin jakkara tuntuu istuvan tukevammin 960:ssa kuin enemmän noajtuolimainen XM:n istuin. 960:sen takaluukkuun mahtuu 16" renkaat kaikki neljä, kun taasen XM:n menee vain kolme jollei kaada penkkejä. Molemmat ovat uutena olleet kalliita ja enempi johtoportaan autoja, mutta silti niin erilaisia ja siinä se niiden omistamisen suola onkin. Onhan Volvon konehuone ihan yltiö siisti ja tilava verrattuna sitikan konehuoneeseen, jossa on aika ahdasta joka tavalla. Esimerkiksi tulppien vaihto on XM:ssä aika työ kuten jakohihnan vaihtokin, joka maksaa korjaamolla tonnin tietämissä. XM:llä on mittarissa 210tkm ja Volvolla 161tkm eli siltä osin ne ovat hyvin vertailukelpoisia. Jotenkin tuntuu että sitikka menee kevyemmin mitä Volvo, mutta tien päällä molemmat ovat hyviä ajaa eivätkä vaadi mitään ylimääräisiä liikkeitä. talvi sitten näyttää miten etuveto vs. takaveto menee, koskaan en ole oikein oppinut etuvedolla ajamaan talvella rennosti. Sen tiedän XM on talvella lämmin auto ja tämä 960 on samantasoinen mitä mun edelliset 21 Volvoa niin uskoisin sekin olevan.

Näillä mietteillä mennään,
Pena
XM V6 -99

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2023
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Tuli itekkin eksyttyä volvopolulta, totesin että ne volvot siinä iässä ja kokoluokassa on turhan kalliita pitää niin v70 tilalle tuli sitten Mazda 3 vuodelta 2010.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Otsikolla haetaan muilla merkeillä varustuneita VRCF:n käyttäjiä, jotka jostain syystä on Volvoilusta toistaiseksi luopunut, ja mahdollisesti merkkiin palaamassa.
Ensimmäinen volvo oli 440 turbo 1990-luvun alussa. Sitten 90-luvun lopulta vuoteen 2010 oli useampi Volvo, ensin V40 ja sitten muutama V70. Nämä kaikki olivat bensakoneisia liisareita. 2010- tähän päivään olen ajanut E-sarjan farkkumersuilla, ensin vm -06 320CDI 4Matic ja viime vuodet -11 350CDI 4Matic, molemmat saksantuonteja, ensimmäinen liikkeen tuoma ja toinen itse haettu.

Nyt olen palaamassa taas työsuhdeautoilijaksi, ja tilaukseen on menossa V90 T8 Inscription Business. Syynä se, että miltään muulta merkiltä ei löydy isoa nelivetohybridifarkkua (M-B GLC on liian pieni, Mitsu PHEV voisi mennä, mutta on sekin luultavasti liian pieni eikä kyllä innosta pätkääkään)

Koirien (ja tavaran) kuljetusautona jatkaa M-B Vito.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 548
  • Entinen Volvoilija
Joo, niin sinä kävi että countdowni alkoi Volvolle. 90 päivää mikäli uuden kulkineen toimitusaika pitää paikkansa.
Tilalle tulee, mikäs muukaan kuin Hybrid.
Ford Mondeo 187hv e-CTV Hybrid.
Vaimon Mondeolla ajaneena tiedän ajo-omnaisuudet ja tilat joten
mitenkänä tuntematon auto ei ole.
Varustetaso on melkoisen kattava ja tehojaki suht riittävästi
187hp ja ohituskiihtyvyys kohtuullinen.
https://www.ford-veho.fi/Tuote/26/ford-mondeo-titanium-hybrid?typeId=1


Paikalla Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Mörkö
    • Kotisivut
Modeossa nyt kauheen kauas volvosta hypätä  ;)
855 2.5 10V -96, V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 548
  • Entinen Volvoilija
Modeossa nyt kauheen kauas volvosta hypätä  ;)
Eipä juuri, yhtä hyvä ajaa ellei jopa hiukan parempi.
Kyllä tuossa puunatessa volvoa myyntiä varten niin vähän haikee olo on.
Pakko se vaan on kun tänä päivänä miettii miten paljon auton arvo tippuu vuodessa niin  ja jos on
sellainen että menee veroja ja vakuutuksia vielä toisen mokoma niin liisari alkaa tuntumaan aika järkevältä.
Uusi auto 4v välein ilman huolia. Omani hinta on pudonnut 7 vuodessa n 1800e vuodessa
siitä kun on ostin ja sinä aikana 140 000km ajettu ja 16000€ hinta pudonnut.
Auto on yhtä hyvässä kunnossa kuin ostaessa.

 

Race.fi  TamCar