Pitkästä aikaa takaveto volvojen pariin, koko lapsuus tuli istuttua 240:sen kyydissä ja ajokortin kynnyksellä näitä tuli haettua monta kuukautta, sopivaa ei vaan tullut vastaan silloiseen budjettiin joten päädyin Mazdaan ja sitäkautta 740->V70 mutta 240 jäi kokematta, nyt vihdoin 10v myöhemmin tämä kaunokainen tuli myyntiin kohtuullisella hinnalla joten kaupoillehan se oli lähdettävä, kyseessä siis 79 vuoden 264.
Tiedot:
Auto: Volvo 264 2.7
Vuosimalli: 1979
Moottori: 2,7l PRV
Mittarilukema: 61388
Varusteet:
Ruskea plyysisusta
Sähkölasit edessä
Sähköpeilit
Hattuhyllyn koristetyynyt
Historia:
1979 ostettu keskusautohallilta Turusta ja aktiivisessa käytössä ollut vuoteen 83, sen jälkeen moottori&vaihdelaatikko vaihdettu, rekisterinumero muutettu NLZ-543 -> TNH-264 ja mittaristo nollattu. Vuoteen 96 asti ollut käytössä jonka jälkeen seissyt kuivassa Joensuussa ja 2021 vaihtanut omistajaa jolta tämän ostin, hän remontoi jarrut, sytytyspuolen ja katsasti. Ostin tämän häneltä viimekesänä.
Viat:
Pyöränkaarissa siellä täällä ruostetta
Käynnistyy huonosti lämpimänä
Sulakerasiassa hapettumaa/korroosiota
Tyhjäkänti vähän hakee
Mittaristo toimii välillä, matkamittari ei toimi
Takavalot huonossa kunnossa
Takapää roikkuu, jouset vaihtokunnossa?
Turvavöiden varoitusvalo ei toimi
Huollot yms.:

TO DO lista:
Takavalojen uusinta
Mittariston korjaus
Oik. peilin vaihto "normaaliin" optiikkaan
Vaihteiston öljyvuodon korjaus
Käynnistysongelman ja tyhjäkäynnin korjaus
Ruosteet pois
Kuskin penkin korjaus
Muiden vikojen korjaus
Museokilpiin?
Ja nyt niitä kuvia:













