Tarkennuksia olisi hyvä saada .
- tekeekö sammumisen vain ajossa vai myös paikoillaan?
- bensamäärä mikä oireiden kohdalla tankissa?
- käykö muuten tasaista tyhjäkäyntiä?
- korjaako tk vain rattia käännellessä hyvin
- tyhjäkäynnillä jarrua polkien ja rattia käännellen korjaako nätisti tyhjäkäyntiä vai tippuuko selvästi tai jopa sammuu.?
1. Tekee vaan ajossa. Paikoillaan ollessa ei tapahdu kierroksissa mitään hälyyttävää, hiukan tietysti laskee mutta korjaantuu heti itsestään.
2. Nää kosteet aamut on saannu tyhjäkäynnin vähän alkuun (alle minuutin) rötäämään, eli käy vähän huonosti. Ei seilaa tai meinaa sammua.
3. Bensaa on lähes täys tankki, aina ainakin yli puolen tankin.
4.ja5. Tyhjäkäynnillä paikoillaan käy nätisti ja korjaa heti kun kierrokset laskee. Sekä pelkkää rattia kääntäessä puolelta toiselle, että myös jarrua polkiessa. Selkeesti paikoillaan siis käy hyvin.
Auto on ollu mulla vasta hetken. Oon vaihtannu justii öljyt, polttoainesuodattimen, tulpat ja ilmanputsarin. Polttoaines. vaihdettaessa huomattiin kyllä sellainen kumma juttu, että kesti kauan ennenkuin alkoi käydä tyhjää tasaisesti. Kun uuden suodattimen kanssa käynnistin ekaa kertaa, se sammui hetken käytyään epätasaisesti. Käynnistin uudestaan ja annoin kaasua hieman, että alkaisi bensa kiertämään paremmin. Noh, tyhjäkäynti tasaantui, ajoin koeajon ja sammutin. Seuraavalla kerralla kun käynnistin, lähti käyntiin mutta sammui heti. Sen jälkeen ollaan nyt viikko ajeltu ja oireet loppui tuohon edellä mainittuun. Tuo jäi kyllä ajatuksiin jospa siinä sitten jotakin miksi sammuu rattia kääntäessäkin..
Suodatin on kuitenkin varmasti laitettu oikeinpäin, eli siitä ei ole kyse.
Se mikä ihmetytti tänään kun auto simahti, niin se luistoneston valo mikä syttyi kojetauluun. Luen ensi viikolla varmaankin vikakoodeja, niin toivotaan että ois sinne jäänny jotain matskua tapahtuneista.
Kiitos asiallisista neuvoista, tutkin nuo mainitsemasi asiat tässä viikonlopun aikana niim jossei niistä selviä, luen vikakoodit ensi viikolla!
