Proturbo  Autodiagnoosi

V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus

  • 4 Vastauksia
  • 1942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimom

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus
« : 22.12.2020, 14:33:45 »
Rupesi volvo käymään vajailla sylintereillä, tai uskoisin niin, koska ontuen käy ja tehoa puuttuu. Ajattelin hieman tutkiskella mitä voi itse tehdä kun täällä syrjäkylillä ei ole mahdollisuutta viedä vikakoodin lukuun. Kysyisin uskaltaako kipinää testata ihan perinteisesti nostamalla vain tulppa kerrallaan ylös ja katsomalla tuleeko kipinää. Tuossahan on jokaiselle pytylle oma puola "tulpan hatussa" otin kaikki ylös ja mittailin yleismittarilla pistokkeista ja tulpalle menevästä navasta vertailevia mittauksia puolien kesken ja yhdessä olikin aika poikkeavat arvot muihin verrattuna. Mutta uskaltaako kokeilla niin että pistää kaikki tulpat puoliin kiinni ja maadottaa ne ja apuri pyörittää startilla. Siis ihan niinkuin perinteisellä yhden puolan systeemillä varustetuissa moottoreissa on tehty iät ajat? vai käykö jotenkin moottorin ohjaus yksikön päälle?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8180
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus
« Vastaus #1 : 22.12.2020, 20:53:22 »
Käynnissä ollessa vedät yksi kerrallaan puolan virtajohtoja irti ja kuulostelee käyntiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa raimom

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus
« Vastaus #2 : 23.12.2020, 08:28:27 »
Kävi mielessä, mutta ei uskaltanut kokeilla, kun puolanjohdon toisessa päässä on ohjausboksi, ja joissakin vehkeissä saattavat ottaa nokkiinsa johtojen irroittelusta. No puolat ja tulpat on irrallaan jo. Pitää laittaa ne johtoihinsa ja vetää tulppien rungot maihin irto johdolla. ja pyörittää konetta startilla. ei kai toi tekniikka ymmärrä onko tulpat sylinterissä vaiko kannen päällä. ;)

Poissa raimom

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus
« Vastaus #3 : 23.12.2020, 16:46:39 »
Niinhän se sitten oli, että sen yhden sylinterin puola oli kuollut. Juuri se, jonka vastusarvot erosivat muista neljastä. Pikkasen piti nakertaa johdonpätkää että sai kaikki tulpat nippuun ja testausta, ja sitten vielä se joka näytti risalta ristiin toisen kanssa niin eliminoitu samalla mahdollinen ohjauspuolen vika. Homma hallussa. Puola ja tulpat tilattu saksasta. Eikun vaan odottelua. Hyvää joulua kaikille kiinnostuneille. Uusia vikoja odotellessa hyvää uuttakin vuotta kaikille.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3328
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 2.5 T vm. 2002 Sytytyspuolan testaus
« Vastaus #4 : 24.12.2020, 09:05:27 »
Suosittelen jonkin lukijan hankkimista niin vikojen haku helpottuu huomattavasti. Esim vida kertoisi tässä tapauksessa suoraan missä puolassa vika piileksii.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy