Kiitos vastauksesta. En ole FB:ssa, joten joku muu on sitten sattumalta pohtinut samaa.
Tarkoitin mallimerkinnän vaihtumisella siis V70 XC -> XC70 vaihtoa, ja tämä nimenomainen ajokki on mallimerkinnällä XC70, mutta kuitenkin 2,4-litraisella koneella. Eli sinällään tuosta pohdinnasta ei ole apua. VIN-hauillakaan ei löydy tarkempaa tietoa nelivetojärjestelmästä. Itse lähden siitä oletuksesta, että viskolla tuo varmaankin on, mutta varmaksi en pysty näillä lähtötiedoilla mennä sanomaan.
En ole saanut myyjää vielä kiinni, mutta veikkaan silti että siellä ei myöskään sen paremmin aiheesta tiedetä. Ellei sitten ole juuri joutunut jotain remppaa aiheeseen liityen tekemään/teettämään.
[LISÄYS] Ainakin autowikin mukaan tuo nuo D5-koneet ja muutos 2,4T->2,5T on tapahtunut eri aikaan, joten logiikka ei pelaa sen osalta että neliveto olisi yksiselitteisesti muuttunut samalla ajanhetkellä. Lainaus autowikistä:
Alkuperäinen moottorivaihtoehto oli 200-hevosvoimainen B5244T3. Vuonna 2001 mallimerkintä muutettiin aikaisemmasta muodosta V70 XC muotoon XC70. Vuonna 2002 nelivedossa alettiin käyttämään Haldex-kytkintä aikaisemman viskokytkennän tilalla ja tarjolle tuli 163-hevosvoimainen D5-moottori (D5244T). Vuonna 2003 bensiinimallin moottori päivitettiin 10 hevosvoimaa tehokkaammaksi, 210-hevosvoimaiseksi 2.5T:ksi (B5254T2).
Vuodessa 2002 on ollut 12 kuukautta, niin kuin kaikissa muissakin, niin ei selviä että onko 2002 käyttöönotettu auto viskolla vai Haldexilla.