Autodiagnoosi  Carcom Oy

b200e hall-anturi

  • 13 Vastauksia
  • 5094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
b200e hall-anturi
« : 16.02.2012, 21:07:21 »
- ostimme tuommosen 740 vm- 88 b200e käyntihäiriö vikasena.. ei käynyt tyhjäkäyntiä ja pysynyt oikein käynnissä. nyt saimme viikonloppuna sen käyntiin. otimme tulpat pois, ja puhdistin ne. olivat aikasen mustat ja märät.  alussa käynti oli vähän huonoa, paukku vähän putkessa ,  mutt sitten parani ja kävi myös tyhjäkäyntiä. auto oli  nyt muutaman päivän taas ulkona ja menin nyt kokeilee käyntiin niin eihän se lähtenyt.. eikun työntämällä halliin.. seuraavaksi virranjakajan kansi ja pyörijä irti.. osat vaikutti ihan ok.. hall anturista on ilmeisesti se lukitus haitat hajonneet kun se ei tuntunut pysyvän oikein siinä kiinni... no osat paikoilleen ja starttausta.. ei mitään... ei tuu kipunaa. eikun kansi taas irti ja katsomaan jotta tuliko se hall anturi paikoilleen.. eikun taas osat kasaan ja samalla vaihdoimme muutaman tulpan johdon... auto lähti käyntiin ja pysy jotenkin käynnissä... oisko jollain kuvaa miten se hall-anturi tulee siihen ja onko miten hankala vaihtaa... pitää hakee huomenna uudet tulpat+johdot...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

s73

  • Vieras
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #1 : 16.02.2012, 22:22:01 »
muistelen jonkun hakeen niitä hall-anturin kiinnikkeitä siniseltä, maksaa muutaman euron. Ei ole tietoa miten se sinne asettuu. Viisammat saa oikasta jos olen väärässä.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #2 : 19.02.2012, 19:44:24 »
- vika tais korjaantua nyt uusilla johdoilla+tulpilla...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa paikallinenmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #3 : 16.03.2012, 17:21:04 »
Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta ainakin tarvike-Hall-anturit (en muista hainko Motonetistä vai mistä) tulee kiinni niiteillä.
Mitään niittaustuurniahan ei tähän maailmanaikaan saa mistään, joten tein niistä Dremelillä haaraniitit ja varmistin vielä 2-komponenttiepoksilla...
Toinen tarkistettava kohde (jos se vika uusiutuu) on sytkän pääteaste. Löytyy lokasuojan ja ilmanputsarikotelon välistä.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #4 : 12.05.2021, 19:55:22 »
Käykö sama Hall -anturi myös kaasarikoneiseen, eli B200K moottorilla varustettuun Volvoon?
Motonetin listauksessa ei ole erikseen merkintää että kävisi, mutta eikös noissa ole samanlainen sytytysjärjestelmä?
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/109054/199087?ajoneuvo=655
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #5 : 12.05.2021, 23:29:30 »
Minusta B200k koneen jakajassa ei ole hall anturia. Harrasteautona minulla 740 B200k koneella, ei löydy hall anturia minun virranjakajasta ainakaan. Kone kertoo kampiakselin (vauhtipyörän) asennon sytytykselle erillisen anturin avulla, joka sijaitsee vauhtipyörän ylä-puolella.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #6 : 13.05.2021, 10:37:16 »
Minusta B200k koneen jakajassa ei ole hall anturia. Harrasteautona minulla 740 B200k koneella, ei löydy hall anturia minun virranjakajasta ainakaan. Kone kertoo kampiakselin (vauhtipyörän) asennon sytytykselle erillisen anturin avulla, joka sijaitsee vauhtipyörän ylä-puolella.




On siinä B200K koneessa hall. Ainakin 240 asennetussa moottorissa. Tuossa kuvassa on just purettu virranjakajan hall mun työpöydällä ja vieressä Motonetista ostettu uusi. Kysymys kuuluukin että toimiiko se tossa? Fyysisesti se sopii paikoilleen vanhan alkuperäisen tilalle.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #7 : 13.05.2021, 19:20:22 »
Menipä mielenkiintoiseksi tosiaan tämä asia. En tosiaan osaa sanoa sitten, että miksi minulla ei ole hall anturia. Tiedän asian aivan varmasti, ostin volvolta jakajan kannen, sekä pyörijän jokunen vuosi sitten ja vaihdoin vanhan tilalle, eikä ollut vanhassakaan hall anturia. Sytytysjärjestelmä minulla on se Renix, johon tulee tietoa koneesta kytkinkopan yläpuolella olevalta sensorilta, sekä alipainetietoa imusarjalta.

Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #8 : 13.05.2021, 20:22:51 »
Skandix.de. b200e 88 anturi volvon numero 1346792 ja sama ois 88 b200k .jos asiaan luottamista.hakuna oli volvo 740 sedan.vm 88 laatikko m47.yks on kl-varaosat rekkarilla jos on myyntiosa .varma tieto sitten gcp.se .
« Viimeksi muokattu: 13.05.2021, 20:25:48 kirjoittanut temle »

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #9 : 13.05.2021, 20:51:41 »
^Kiitoksia. Näin vähän arvelinkin että todennäköisesti ovat samat.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #10 : 14.05.2021, 11:13:55 »
740 B200K ja 240 B230K on Renixillä. Hall on 740 B230K:ssa ja 240 B200K:ssa. E-koneet on molemmissa Hall-anturilla, kuten myös LH2.2:lla varustetut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #11 : 14.05.2021, 13:03:52 »
740 B200K ja 240 B230K on Renixillä. Hall on 740 B230K:ssa ja 240 B200K:ssa. E-koneet on molemmissa Hall-anturilla, kuten myös LH2.2:lla varustetut.
740 K-Jet moottorit ovat erillisellä EZK sytkäboksilla jossa on mappianturi.

88-89 vuosimallien Volvoissa taisi olla kaikki Boschin valmistamat moottoriohjausjärjestelmät. Plus Renixit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #12 : 14.05.2021, 14:12:15 »
740 K-Jet moottorit ovat erillisellä EZK sytkäboksilla jossa on mappianturi.
Näin on. Sen takia sytkäpääte on niissä sama kuin LH-autoissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e hall-anturi
« Vastaus #13 : 15.05.2021, 14:09:31 »
Vika oli kuin olikin Hall-anturissa. Auto käynnistyi iloisesti heti rempan jälkeen, jes!
Yksi isoimmista hommista oli vain saada kiinnitettyä toi Motonetista ostettu uusi anturi sen vanhan paikalle. Siinä Motonetin anturissa oli kumpaankin suuntaan n.5mm tapit, enkä vain ymmärrä että miten se olisi pitänyt saada niiden avulla kiinni. Vanha osa oli niitattu, joten laitoin sitten niittaamalla se uudenkin kiinni.
Piti vain ensin ajaa Dremelillä ne tapit pois ja porata auki, ja sen jälkeen tein kiinnityslevyn takapuolelle senkkauksen että kupariniitti laajenee kunnolla kiinni siihen. Kartiomallinen vaste piti myös väsätä että sai sen kupariniitin lyötyä, eli kyllä siinä kiinnityksessä hommaa oli.
Pop -niitillä en uskaltanut edes kokeilla (todennäköisesti olisi anturin muovirunko haljennut) eikä sen taustalevyn ja sen toisen levyn välissä olisi ollut edes tilaa pop-niitille.



Vanhan reiän taustapuolelle senkkaus (eli upotus).




Kupariniiteillä vetivät anturin tiukasti kiinni.



Uusi anturi paikoillaan. Se otti vielä kiinni tuohon reunaan, en tosin ole varma olisiko sillä ollut merkitystä, mutta alkuperäinen oli sen verran kapeampi ettei ottanut. Viilasin siitä muutaman millin pois niin kääntyy samalla tavalla kuin alkuperäisen osan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2021, 16:01:46 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo