En puuhastele sisävesillä, vaan saaressa meren ympäröimänä. Liivit luonnollisesti on päällä ja veneestä löytyy lain vaatima varustus, on ihan rekisterissäkin, mutta tarroja ei vielä ole, joutuu vielä maalata.
Eipä tässä kummempaa satama-aluetta ole, mutta ymmärrän pointin. Tällä vaan on pakko lähteä rannasta normaalia kovemmalla vauhdilla, kun heti laiturin jälkeen niin paljo ahvenvitaa. Kokemuksella likimain mahdoton putsata levät potkurista venettä nostamatta. Veneenlaskupaikka laitureiden välissä. Tottakai toisten omaisuutta arvostaen kuljetaan, ne aallot mitä tästä lähtee, on hyvin pientä tämän saaren normikeleihin verrattuna

Rajavartiosto on tullu tutuksi, on tässä erilaisilla ja eriskummallisilla veneillä tullu viimeset n20v veneiltyä. Sakkoja ei oo tarvinnu ikinä antaa, eikä nuhdella. Pitivät ennen täälä majapaikkaa, nyt harvemmin näkyy.
Tosiaan, vielä n.3 vuoteen tätä ei saa myydä ilman CE-merkintää. Ei tosin ole tarkotustakaan. Tosin helppo pykälä sinänsä kiertää, jos poistaa rekisteristä ja uus omistaja rekisteröi uudestaan. Erittäin vaikea, ellei mahdoton pitää kirjalla omavalmistetta, kun ei tietysti valmistajan numerosarjoja tms ole olemassa.
Täältä löytyvät 2 nopeusrajoitus kylttiä ei ole trafin hyväksymiä, ns omin lupinensa laitettuja ja toinen vielä vr- rata alueella, kyltin laittaja voisi sakot saada täs tapaukses. Eli tämä sillan kupeessa, kapea silta, eihän tuosta nyt täysiä kukaan muutenkaan kaahaisi, ellei vallan ilman järkeä ajele. Toinen rajoitus löytyy vierasvenesataman kohdilta, jostain syystä tämäkään ei ole lainvoimainen. Tässäki tapaukses luonnollisesti kunnioitetaan muita veneilijöitä. Molempien laillisuudesta on puitu muiden toimesta asiaa ja rajavartiolaitos todennut asian olevan myös näin.
Vaikka saaressa asun, niin hyvin hiljaista on vesillä, mutta jos kanssaveneilijöitä on, silloin myös sen mukaan ajetaan. Jotenki ilmeisesti sain hyvin vastuuttoman veneilijän kuvan annettua, joten pientä lisäselvitystä.