Proturbo  Autodiagnoosi

940 manuaali ilmastointi vs automaattinen ilmastointi eroavaisuudet

  • 22 Vastauksia
  • 9839 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #15 : 21.11.2011, 21:04:25 »
Käytännössä pitäisi vaihtaa kaikki tuuletukseen liittyvä siis. Noh, melkeimpä tuossa topicin alkuperäisessäkin ideassa.

Taidampa purkaa kaikki tarpeelliset osat ja jättää odottelemaan hohhoijaa aikoja.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #16 : 22.11.2011, 17:13:36 »
Nyt putos kyllä tyhmä kärryiltä :-\ Mistä kahdesta asiasta tässä nyt on muka puhuttu? Voiko tuon ilmastoinnin muuttaa siis "semiautomaattiseksi"?  :2funny:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #17 : 22.11.2011, 17:43:45 »
Nyt putos kyllä tyhmä kärryiltä :-\ Mistä kahdesta asiasta tässä nyt on muka puhuttu? Voiko tuon ilmastoinnin muuttaa siis "semiautomaattiseksi"?  :2funny:
Siis mä heitin vaan ajatusta että ihan perus lämppärin, ilman ilmastointia mutta esivalmiudella eli se alipaine härveli, muutettaisiin automaatti-ilmastoinniksi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #18 : 22.11.2011, 17:49:26 »

Noita lämppäreitä on tosiaan eri tyyppejä.
-peruslämmitin, ei ilmastointia, (tästä ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa, toisessa esivalmius ilmastoinnille.)
-MCC eli manuaalisäätöinen ilmastointi
-ECC eli automaatti ilmastointi. Tästä olemassa myös versio, jossa ei ilmastointia ole, mutta lämmityksen säätö automaattinen.
-ACC taas löytyy 700 sarjasta, liukusäätimet jne muuta historiallista, ei enään ysissä.

Ei ole mitään puoliautomaattista. ECC - MCC eroina on koko ohjauspuoli. Mekaaniset osat samanlaisia. Samaan lämmityslaitteen runkoon menee molempien ohjaukset, mutta anturinreikiä on availtava, sahattava vastuspaketille reikää jne. Purkuautosta noita hommatessa jokatauksessa sen koko lämmittin täytyy irroittaa, jolloin en näe mitään järkeä alkaa niitä osia erikseen vaihtamaan, vaan koko paketti kerralla. Mahdollista vaihtaa vaan ohjaus, mutta miksi tehdä asiat vaikeimman kautta?



Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #19 : 22.11.2011, 18:27:54 »
Noita lämppäreitä on tosiaan eri tyyppejä.
-peruslämmitin, ei ilmastointia, (tästä ilmeisesti kaksi vaihtoehtoa, toisessa esivalmius ilmastoinnille.)
-MCC eli manuaalisäätöinen ilmastointi
-ECC eli automaatti ilmastointi. Tästä olemassa myös versio, jossa ei ilmastointia ole, mutta lämmityksen säätö automaattinen.
-ACC taas löytyy 700 sarjasta, liukusäätimet jne muuta historiallista, ei enään ysissä.

Ei ole mitään puoliautomaattista. ECC - MCC eroina on koko ohjauspuoli. Mekaaniset osat samanlaisia. Samaan lämmityslaitteen runkoon menee molempien ohjaukset, mutta anturinreikiä on availtava, sahattava vastuspaketille reikää jne. Purkuautosta noita hommatessa jokatauksessa sen koko lämmittin täytyy irroittaa, jolloin en näe mitään järkeä alkaa niitä osia erikseen vaihtamaan, vaan koko paketti kerralla. Mahdollista vaihtaa vaan ohjaus, mutta miksi tehdä asiat vaikeimman kautta?
Juurikin näin. Ja tuo ilmastoimaton esivalmiusmalli on siis MCC eli alipainelämppäri, josta on jätetty kylmäkenno pois :D. Löytyy kaiketi pääosin 700-sarjasta, mutta alkupään yseissäkin olen parissa nähnyt alipainetoimista ilmastoimatonta lämppäriä.
Knoppina todettakoon, että ACC on sähköisesti aika tasan sama laite kun gm:n käyttämä ac delco, monissa osissa jopa lukee ac delco. Kannattaa kiertää kaukaa...
Lisättäköön, että peruslämppäri on vaijerisäädöillä, esivalmiusmalli ja MCC alipainesäädöillä, ja ECC sähköohjatuilla alipainesäädöillä, alipaineosat on tietääkseni kaikissa versioissa samat (mallisarjan sisällä, 740 vanhempi esivalmiusmalli vastaa 740 vanhempaa MCC mallia, ACC lienee täysin omansa?), myös 900-sarjan MCC:ssä on mielestäni servo-ohjattu ilman sekoitusläppä, joka pitäisi olla sama MCC vs ECC, tästä en ole kyllä täysin varma.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011, 18:35:41 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #20 : 22.11.2011, 18:47:24 »
Lisättäköön, että peruslämppäri on vaijerisäädöillä, esivalmiusmalli ja MCC alipainesäädöillä, ja ECC sähköohjatuilla alipainesäädöillä, alipaineosat on tietääkseni kaikissa versioissa samat (mallisarjan sisällä, 740 vanhempi esivalmiusmalli vastaa 740 vanhempaa MCC mallia, ACC lienee täysin omansa?), myös 900-sarjan MCC:ssä on mielestäni servo-ohjattu ilman sekoitusläppä, joka pitäisi olla sama MCC vs ECC, tästä en ole kyllä täysin varma.

alipainekellot on samoja + sekoitusläppä servolla molemmissa. Letkut taas erilaisia, mcc menee säätimeen, ecc solenoidiventtiilille joka kotelon kyljessä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #21 : 23.11.2011, 11:38:05 »
Nyt kun nuo skemat eivät ole käsillä, niin mitä eroa on automaatti-ilmastoinnin puhaltimen vastuspaketilla manuaali-ilmastoinnin versioon verrattuna? Siis muutakin kuin muoto?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 940 ilmastointi manuaalisesta automaattiseksi
« Vastaus #22 : 23.11.2011, 12:27:30 »
Nyt kun nuo skemat eivät ole käsillä, niin mitä eroa on automaatti-ilmastoinnin puhaltimen vastuspaketilla manuaali-ilmastoinnin versioon verrattuna? Siis muutakin kuin muoto?

MCC moottorin nopeus määrätään katkaisijan asennolla, johon vastukset liittyy..  ECC power unit tekee paljon muutakin kun toimii pelkästään vastuksena. Sitä kautta menee myös kompuran ohjaus.

 

Autoracing  KL-varaosat