Nostellaan vanhoja juttuja, sillä itselläni on herännyt vahva kokeilun halu testata tätä viritystä b5244t3:ssa, kun vajaan vuoden päivät suostui pcv kierrättämään ilmaa lohkossa oikeaan suuntaan perusteellisen puhdistustuokion jälkeen ja nyt olisi tukkoisuutta taas havaittavissa.
Katin tilalle pitäisi suoraa putkea muutenkin jossain kohtiin laitella, niin samalla voisin kokeilla systeemiä.
Tätä ketjua lukiessa sainkin jo hyviä vinkkejä ja toivottavasti tajusin oikein jutun idean. Tein pikaisen suunnitelman, joten haluaisin kuulla asiaan syvemmin perehtyneiltä vinkkejä, kokemuksia, mielipiteitä yms. että turhat kompuroinnit saisi minimoitua.
Eli ideana olisi tähän katin korvanneeseen suoraan putkeen hitsata 2. lambdan ja vaimentimen laipan välille pcv:n uusi yhde juohevalla liittymisellä karkeasti 45asteen kulmassa halkaisijaltaan noin 20milllistä putkea, joka tulisi joustolle asti putkeen muutamalla lattaraudalla tukevasti kannakoituna.
Tästä puuttuva osuus alkuperäisen pcv:n alumiinisen imuputken päässä olevalle 1/2" takaiskulle kulkisi saman halkaisijan letkulla.
Alussa toimivuutta vielä kokeillessa meinasin pärjätä vanhalla syylärinletkulla ja klemmareilla, mutta miten toteuttaisitte tämän laadukkaasti?
Ja onko perus LVI mallin takaiskuventtiili toimiva ja olosuhteita kestävä vaihtoehto vai onko jotain erityistä huomioitavaa hankintaa tehdessä. Ja onko sen suunnitelmassa oleva positio hyvä?
Muita muutoksia olisi imusarjan sekä turbon imuputken yhteiden tulppaus ja jäähdytysnesteen kierrosta turhaksi jäänyt bumerangi pois.