Moi kaikille, tämä on eka postaukseni tälle foorumille.
Lähes 30v Saabismin jälkeen ostin ensimmäisen Volvon, joka onkin otsikossa mainittu. Muutaman viikon jälkeen huomaan tuttuja ominaisuuksia molemmissa automerkeissä, mutta merkittävintä lienee, että Volvon huolto ja korjaus on helpompaa; osiin pääse käsiksi näppärämmin. Toki vielä projektina on myös MY96 9000 Aero kutiteltuna 330hp

Uuden automerkin myötä tuleekin kysymyksiä mieleen asiantuntijoilta:
Perushuollot nyt tehty ja moottoripuolelta VVI venttiilit huollettu ja vikakoodeja saatu nollattua riittävästi, mutta huoltokiima kasvaa. Autolla ajettu vain 297k ja kaikki huollot tehty merkkiliikkeeessä ja isolla rahalla. Olin yhteydessä v:sta 2014 huollot tehneeseen merkkiliikkeen omamekaanikkoon, joka vahvisti tehdyt huollot ja korjaukset.
1. Automaatiboxin öljyt vaihdettu 100k sitten. Boxi toimii ok, eli suositteko huuhtelua vaihdon yhteydessä? Merkkimekaanikon mukaan ei tarvitse huuhdella.
2. Vasemmalla edessä kolahtaa kun pitää jarrua pohjassa ja vaihtaa D:n ja R:n välillä. Kolahdus (lievä) kuuluu myös tasakaasulla ajaessa pomppuihin, eli voiko olla alapallo tai vastaava? Auto on katsastettu viikko sitten. Omamekaanikko neuvoi, että jos vetarissa vikaa, niin sitä voi siirtää uuteen asentoon löysäämällä jonkin ruuvin, jolloin vetarin boori löytää terveemmän paikan.
3. "Ajonvakautus vaatii huollon" infoteksti tulee jatkuvasti. Tutkittiin tänään Boschin diagnoosilla ja näyttää että 0076, ohjainlaite, koodi ei kelpaa, eli vaatiko ammattilaisen koodausta uudelle ABS boxille? Kuka tuon tekisi PK- seudulla? (ei marmori)
4. Termari ei toimi. Voiko tuohon malliin vaihtaa pelkän termarin koteloon, vai onko myös boxi vaihdettava?
5. VIDA kiinnostaa, saa laittaa viestiä yv.
6. Tehonlisäys ei olisi pahitteeksi. Löytyykö ohjelmoijaa PK-seutu?
7. Löytyykö jostain takatilan suojaa beesinä, saa tarjota.
Kiitos etukäteen

t. Jarmo
